ist-L.07 » İETT'den Haberler

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 24 Mar Pzr, 2013 16:27

hazırlayanlar şu şekildeymiş. bu kadar katılımcıya rağmen bence netice pek parlak değil
------------------------------
Bu web sayfaları;
İBB ve Google Maps tarafından sağlanan harita altlıgı üzerine
İETT Bilgi İslem Daire Başkanlığı ve
BelBim A.Ş. tarafından hazırlanan Hat ve Durak Çizimi
7Gen tarafından hazırlanan ERP destegi
Beyaz.Net tarafından hazırlanan
GEOSERVER haritaWEB uygulaması ile ortaya çıkarılmıştır.

Copyright © İETT - 2011
Sorularınız için tıklayınız
------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Pzr, 2013 19:28

kenanmar yazdı:hazırlayanlar şu şekildeymiş. bu kadar katılımcıya rağmen bence netice pek parlak değil
------------------------------
Bu web sayfaları;
İBB ve Google Maps tarafından sağlanan harita altlıgı üzerine
İETT Bilgi İslem Daire Başkanlığı ve
BelBim A.Ş. tarafından hazırlanan Hat ve Durak Çizimi
7Gen tarafından hazırlanan ERP destegi
Beyaz.Net tarafından hazırlanan
GEOSERVER haritaWEB uygulaması ile ortaya çıkarılmıştır.

Copyright © İETT - 2011
Sorularınız için tıklayınız
------------------------------
ben haritayı daha kolay yüklenmesi ve hızlı dolaşılabilmesi açısından iyi buldum ama detaya bakmadım açıkçası, diğer taraftan harita ile ilgili bu kadar altyapıyı sayıp döktükten sonra Kenan haklı tabii ki ortada çok daha iyi bir iş olmalı idi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Mar Sal, 2013 18:54

İETT 2013-2017 Yıl Stratejik Planı
www.iett.gov.tr/webimage/file/stratejik-plan_iett.pdf

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 28 Mar Prş, 2013 15:13

İETT’nin yeni resmî internet sitesine ne diyorsunuz?

Hikaye!

Sitenin görünümü şöyle veye böyle adam edilir, navigasyonu da, ama hala içinde bir şey yok, hatta fazlalık var.

Üst menüyü soldan sağa gidiyorum

Yahu bu sitede kurumsal en sonda küçücük olamalı, Berlin, Paris ya da Viyana "IETT" sinin :D genel müdürünün adını bilen var mı? Bana ne adamın sayfa sayfa suratından yahu! :) Bir şehrin ulaşımının temel kuruluşunun açılış sayfası ve ilk menü sekmesi bu mu olmalı?

Tarihçe, biz oturup yazsak daha anlamlı, detaylı olur sanki herşey bir sayfaya sığmak zorunda gibi yapılmış. rezalet

Toplu Ulaşım, ah altında bir Metrobüs hatları var. ama bu IETT sadece bunu mu işletir, daha bir tek otobüs hattı bilgisi bulamadım. Ancak Istanbul'da toplu ulaşım sekmesini tıklayınca, sayfadakilerin ne olduğunu anlayan vars beri gelsin, bir hat arama butonu bulabildim.

Hat arama, yaz ve listeden seç. Haydi, diyelim ki bir hattın detayını arıyorum, yazdım, gelen liste neye göre sıralı, ben 4 yazdım, liste 4, 40. 400 diye gidiyor, çok mu zor şunları sıraya sokmak. (O alanlar alfanümerik filan deyip bana işimi öğretmeye kalkmasın IETT) :o

Nasıl giderim. Nereden alanına Kadıköy yazıyorum, bana durak seç diyor yahu! Ne bileyim ben durağı, gitmek istediğim yere göre beni biniş durağına yönlendirmesi gerekmiyor mu bu sitenin?

Haritadan nasıl giderim deyince daha da Allahlık, binmek istediğim hattı da seçmeliyim. ben Bostancı'ya gitmek istiyorum ama 4 listede yok!....


Kısacası bu siteyi Paris, Londra ya da Berlin'dekiler gibi kullanmama imkan yok, benim için önemli değil ben doğma büyüme Istanbulluyum kendi yolumu bulurum, haydi bana eyvallah, ama gerçekten ihtiyacı olan ne yapacak mazallah!

Sitenin hangi Türkçeyi kullandığından söz bile etmeyeceğim o da ayrı acınacak bir durum...

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Prş, 2013 16:28

:) Kemal Çevik ağabeyim, ara sıra bir görünüyorsun pir görünüyorsun :) ben Türkiye' de yaptığın eleştirilere takılamadığım için hiç bir şey demedim, yani normal geldi o durumlar. En çok bende tarihçe ve nasıl giderim kısımlarına gıcık oluyorum, bir de bizde adam öndedir genelde devlet işinde bahsettiğiniz kentlerde hizmet öndedir.

En son geçen sene bildiğimiz/alıştığımız tarzda modern bir Nasıl Gidilir uygulaması için çalışıyorlardı ama orada da sıkıntı var, yapmışken en abartılısını yapalım diye başladıkları için bitmiyor, bitecek inşallah, bitince tatmin edici olacak mı bilmiyorum, beni verdiği sonuçlar ilgilendirecek açıkçası. Yani dediğiniz gibi ben bir nokta ya da caddeden caddeye güzergah bulamıyorsam bir anlamı yok, en basiti bu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Mar Prş, 2013 17:06

Şu Nasıl Giderim Haritasını Alman EFA’ya veya Berlin BVG’ye bir yaptırsınlar da bitsin şu iş yahu! :?

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Aynen

Mesaj gönderen Kemal Çevik » 29 Mar Cum, 2013 09:33

Yani dediğiniz gibi ben bir nokta ya da caddeden caddeye güzergah bulamıyorsam bir anlamı yok, en basiti bu.
Aynen sevgili Esat aynen,

Ben RATP'nin sitesine ilk Paris'e geldiğimde niye sık sık giriyordum, nereye nasıl giderim diye! IETT'de bu henüz yok, daha yok, o halde şehri az tanıyan birinin ne işne yarar bu site?

Bir harita diye tutturmuşlar, buna acilen gerek yok ki, önce hemen tüm benzer sitelerde olduğu gibi hattı şematik göster, biniş iniş durakları ve çevresinin de krokisini koy, Amerika kıtası 500 yıl önce keşfedildi yeniden okyanusa açılmaya gerek yok ki :D

Kemal ÇEVİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Mar Cum, 2013 14:38

Geçenlerde twitterde birisi İBB ile yazışmasını yayınlamıştı, diyalog aşağı yukarı yazdığım gibi bulursam resmi yüklerim buraya

vatandaş: İETT sitesini hizmet vermesin diyemi yaptınız?
ibb: İETT sitesi şu an çalışmaktadır, herhangi bir sorun yok.
vatandaş: :) ben neden direkt metrobüs hattının tarifesine ulaşamıyorum,
ibb: hat seçiminden kullanacağınız metrobüs hattının numarasını seçerek bunu yapabilirsiniz
vatandaş: iyi de hattın numarasını bilmiyorum!!
ibb: metrobüs hattını kullanan yolcularımız hat numaralarını bilmektedir.

:):) hhehehe çok güldüm ya, tabii ki yolcunun hattın numarasını bilmesi çok güzel bir şey ama koca belediye kurumunun "yolcu işini bilir" mantığı ile hizmeti eksik ya da hatalı vermeyi mazur görmesini anlayamadım ben :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Mar Cum, 2013 15:51

Bir de hat numarası olmayan şeyler var vatanda :-) İstanbul’da bile. Neydi bakem şu noztalcik dıramvayvayvay? T5? Hahaha :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Cmt, 2013 17:41

İlginç bir haber okudum … 12H hattı Üsküdar’dan Kuzguncuk’a öteleniyormuş. Vay, vay, vay!

Hani ben hep diyordum ya, şu öz noktadan öz noktaya ulaşım bence iyi ve güzel değil diye. İşte bu bir fark. Çoktandır böyle yapılmalıydı. Kuzguncuk acaip önemli bir nokta değil, ama oradan kalkan bir hat, Üsküdar’ı geçiyor. Sonra Harem’i geçiyor, ve Kadıköy’e varıyor. Kadıköy’de de bence biraz ötelenebilirdi, artık her nereyeyse.

Bizdeki o yüzlerce hattı da meselâ azaltmak amaçla yeni bir düzen de mantıklı olurdu. Londra, Berlin, Paris … büyük şehirler, ama öyle yüzlerce hatlı değil. Daha mantıklı bir aktarma hat ağı var bunlarda.

http://www.iett.gov.tr/tr/main/announce ... tinin-g/19

Buna ek 7 numaralı hat da ilginç, çünkü Beylerbeyi de öyle biraz yolüsütü bir yer …

http://www.iett.gov.tr/tr/main/announce ... -hattin/22

Bütün bunlara ek her otobüs panelinde gittiği semti ve semtteki noktayı yazsa … şenlik. Ama yok hayır, her araç illâki iki ana püf noktayı yazacak, İstanbullu olmayan (ve İstanbullusu da) soracak. Ya etrafa, ya şoföre :-)

Ayrıca işi yine biraz şakaya çeviren … 12H’nin kaç kez kalkması. Günde 3 kez :lol: Her 10 veya 20 dakika kalkacağına.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 04 May Cmt, 2013 21:24

Bir kaç sene evvel çok daha fazla geçiş hakkına sahip olunan Aylık Akbil'de 200 olan geçiş hakkı 180'e indirilmiş, Dar gelirli ve işine ulaşmak için uzun yola ve de bir kaç defa araç değiştirmeye muhtaç insanlara İBB'nin garezi mi var?
Şehir içinde yüksek kiralardan dolayı şehir dışında oturan işçilere karşı bir planlama mı var, hem şehri kentsel dönüşümle şehir dışına taşıyacağız hem de şehir merkezinde oturmayanları ve şehir merkezinde otursa işi şehir dışına doğru kalanları pahalı ve yetersiz toplu taşımayla cezalandıracağız, izahı nedir?
Misal tek yönde boğaz geçişli hat+metro/otobüs, otobüs/banliyö/metro+vapur/tekne+otobüs/banliyö/metro, metrobüs+metro/otobüs yapılsa 2+1 3 geçiş hakkınız gidiyor. Bunun dönüşü olsa günde 6 geçiş hakkı ayda 25 gün çalışsanız 25x6=175 geçiş hakkı fazladan 25 geçiş hakkından ne istedik?
Zaten günde tek araçla gidiş ve dönüşünü sağlayan insan 155 TL verip aylık akbil almıyor, çünkü tek yön 2 dönüş 2 toplam 4TL verse 25 gün çalışsa 100 TL olyor daha karlı hatta kısa mesafe ise minibüsü tercih de edebiliyor.
Sonuçta amaç nedir? Sultanbeyli'de Başakşehir'de Bağcılar'da kenar mahallelerde çalışanları mı cezalandırmak?
----------------------------------------------------------------------------------------------
UKOME’nin aldığı karar doğrultusunda “Aylık Mavi Akbil”e 180 geçiş hakkı verildi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) 31 Ocak 2013 tarih ve 2013/1-8 sayılı kararı gereğince 1 Mayıs 2013 tarihinden itibaren toplu taşıma araçlarında kullanılan “Aylık Mavi Akbil”e 155 TL ücret karşılığında 180 geçiş hakkı verildi. Aylık Öğretmen, Öğrenci ve Sosyal Kart kullananlara verilen 200 geçiş hakkında ise herhangi bir değişiklik olmamıştır.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Cmt, 2013 22:00

Dün ya da önceki gün facebook birileri makbuzunu yayınlamıştı yine "gizli zam" diye, şimdi belediye kalkıp ne alakası var sadece geçiş hakkını azalttık diye kendilerini savunurlar ama bunun bana göre de açıkça zamdır ve Kenan'ın dediği gibi bir cezalandırmaya giriyor. Çünkü İstanbul'da toplutaşımaya özendirme diye bir şeyden söz edemeyiz, "nasılsa kullanacaklar" zihniyeti var olduğu için, odak noktası yolcu ve düşük gelirli işçi olmadığı için bu böyle gidecek.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön