ist-L.07 » İETT'den Haberler

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 00:13

Zihni Sinir planlarında bir tane daha:
Misal en az 2 arkadaş yola çıkalım. Mecidiyeköy'den binelim O Zincirlikuyu'da insin ben Söğütlüçeşme'ye devam edeyim. Arkadaşıma zaten kendi akbilini okutacaktır ben de kendi akbilimi veririm. Benimkini de alır makineye okutur sonra bana geri getirir. Sonra yoluma devam ederim Söğütlüçeşme'ye geçerim.
Eheheheh işte dahiyane tasarruflu çözüm ama mutlaka bir ortağınız olmalı. :))

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 00:14

kenanmar yazdı:Ne yapacağız o zaman durun tahmin edeyim "canım 20-30 kuruşun lafımı olur feda olsun İETT'me diyerek" bir bardak soğuk su içeriz :)
:) nerden yakaladın hocam bu detayı? Hiç aklıma gelmezdi yav helal olsun, ama çözümde muhtemelen dediğin gibi olacaktır, metrobüs çıkışlarına birer su sebili de koysunlar, hizmet sonuçta.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 00:24

Valla pazarda 1kg domatesin fiyatı 2 TL otobüsün fiyatı da artık 2 TL artık hep bunu düşüneceğim. 1kg domates yemek mi yoksa otobüse binmek mi? :)
Her neyse Allah gerçekten yokluk çekenlerin yardımcısı olsun!
Ama cidden zihnimde böyle kıl tüy düşünceler zuhur etmeye başladı.
Aktarma sistemini toptan kaldıracaklar görüşüne artık katılıyorum. Önümüzdeki 1-2 zam sezonu sonrasında tam biletle aktarma ücreti arasında muhtemelen fark mark kalmayacak.
Öte yandan İETT ve İBB gider kalemlerini daraltıp, verimlilikte optimizasyon sağlayacağına kolaycılığa kaçıp fiyatları arttırıyorlar. Gerçekten epey bozuldum bu zamlara. Son 2 senedir akaryakıt ve işçilik giderleri artmışmış. Nasıl yani madem İETT hep zararda iflas bayrağını çeksin, konkordato ilan etsin, gerçekten özelleştirilsin, Levent arazisini satamadı ama Ataşehir-Kayışdağı'ndaki garajlarını satsınlar iyi para var orada. Diğer yandan zarar etmek de keramet var ise (kimisi için kamu yararı adına da olsa ki haklı bir gerekçe) o zaman neden kar etmeye çabalıyorlar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 00:33

Hangi işçilik gideri artmış? İDO yu sattın sana ne işçilik zammından ki yaptımı şüpheli, metroda gelen zammı ben biliyorum, son zamda alınan ortalama maaşlarıda biliyorum, belediyenin diğer tüm birimlerine nazaran hep düşük zam almıştır maalesef bu belediye yönetiminde, ki alsa ne yazar %50 mi arttı işçilik maliyeti? Onların hesabı şu 2 tane metro hattı açtım yüzlerce eleman aldım işe işçi maliyetim arttı, bilemem bu ne kadar doğru bir mantık bana göre yanlış, buna karşılıkta hat açtın, oradan gelir elde edeceksin zaten, ekstra yolcudan mı çıkarıcaksın işçilik maliyetini. Dünyanın en pahalı 2. benzinini mazotunu satan devlet, devlet belediyeleri sübvanse etsin, tramvaya metroya elektriği ucuz versin (belki veriyordur bilmiyorum). Devlet devletten para kazanmasın kardeşim, bu da vatandaşa yansısın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Prş, 2012 09:40

Korkunç! Yani toplu taşım irticası diyebiliriz! :shock:
Bütün dünyada becerilebilen aktarma sistemi bizde neden olmuyor? Çok ilginç!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 13:21

Bu arada özel halk otobüsçüleri zammı yetersiz bulmuş, bu şekilde masraflarını bile karşılayamadıklarını söylemişler, bende diyorum ki o trilyonluk plakalarınızı satın o zaman, alıcısı kesin çıkar beğenmeyen satsın gitsin faizi ile ömrü billah yaşasın, plakaların değeri fahiş bir şekilde artarken hiçbirinin sesi çıkmıyor, zamanında Kadıköy ve Bakırköy'den hat alabilmek için birbirini nasıl tehdit ettiklerini biliriz. Ayrıca Sn. Devlet Bahçeliyi esefle kınıyorum, yani bir kere böyle bir hesap yaptı şimdi herkes böyle parmak hesabı yapıyor, adamın gerekçesine bak İBB maliyetler %20 arttı diyor ama %12 zam yapıyor, farkı isterük diyor :) İBB o %20 yi abartarak söylemiş olmasın yav?
İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası, İstanbul’da toplu taşımaya yapılan zammı az buldu. Oda, yapılan zamların işletme maliyetlerini karşılamaktan uzak olduğunu ileri sürdü.

“Daha önceki tarifede 1.75 TL olarak uygulanan elektronik bilet (AKBİL) yolculuklarına böylelikle yaklaşık yüzde 12 oranında bir artış getirilmiştir. Oysa İETT tarafından yapılan açıklamada son bir yıl içerisinde akaryakıt ve işçilik giderlerinde yaklaşık yüzde 20 oranında bir artış yaşandığı vurgulanmaktadır. Bu da göstermektedir ki yapılan düzenleme işletme maliyetlerinin altında kalmaktadır. Toplam 200 binişle sınırlı aylık abonman (mavi akbil) ücreti de 140.- TL yerine 155.- TL olmuştur. Buradaki artış oranı da % 10 dolaylarında olup yukarıda belirtilen maliyetlerin altında kalmaktadır. Mavi AKBİL yolculuklularına 0.70 TL yerine 0.775 TL ödenecektir. 2010 yılında bu yolculuklara 0.90 TL ödeniyordu. Dolayısıyla yapılan düzenleme 2010 yılı rakamlarını bile yakalamaktan uzaktır.”
http://www.lojiport.com/toplu-tasima-za ... z251lMeCAc

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Prş, 2012 14:09

500 T hattında çalışan bir otobüs, Tuzla'dan Cevizlibağ'a kadar en boş zamanında bile 250 kişiden az yolcu taşımıyor. Bunun en az 150 tanesi 2 biletli yolculuk yapıyor.

150*4= 600, kalan 100 tanesi de 100*2= 200.

Bu en boş zamanda, yani 800 TL. Dolu zamanında da 1200 olduğu varsayımı ile ortalama 1000 TL bir seferde diyorum. Bunlar günde en aşağı 5-6 sefer yapıyor.

Para kazanamadıkları için 2-3 senede bir sıfır otobüs alabiliyorlar zaten...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 16:13

İBB meali düzeltmiş kıraattan okuyordu şimdi normale dönmüş, zam maliyetlere gelen zam %20 den birden bire yakıtta %15, işçilikte %10 a düşmüş :) enflasyon artışını da yazmışlar ama zaten görüldüğü bu artışı sağlayan şey, kaba hesap ortalama %12,5 artık olmuş. Şimdi ben şunu anlamadım bir yerlerde raylı sistem 2 liradan 3 liraya çıktı diye okudum bu doğrumu değil mi? Yüzde 50 gibi insafsız bir zammı "Kadıköy Kartal metrosu %50 indirimli yolcu taşıyor, bu hattın ballıları deniz yolunu kullandımı bir %50 daha alıyor alsana %75 indirimli yolculuk, ileride ödeyecekleri farkı buna saysınlar" olarak açabileceğimiz bir ifade ile anlatmak doğrumudur? :)
Açıklamada, "Yıllık enflasyon oranı yüzde 9.48 olarak gerçekleşmesine rağmen, işletme giderlerinin önemli bir kısmını oluşturan akaryakıt giderlerinde yaklaşık yüzde 15.5'lik ve işçilik maliyetlerinde yaklaşık yüzde 10'luk bir artış kaydedildi. Toplu taşıma da yeni bir fiyat ayarlamasına gidilmesi zorunlu oldu. Yeni ayarlamaya göre öğrenciler ve İstanbul Kart, AKBİL kullanıcılarına en az oranda yansıtıldı. Oranlar yüzde 7 ile yüzde 10 arasında belirlendi" denildi.

"Kadıköy-Kartal metrosu yüzde 50 İndirimle yolcu taşımasına devam ediyor" denilen açıklamada, "Bu metro hattını kullanarak Şehir Hatları vapurlarını kullanan vatandaşlar yüzde 50 ikinci bir indirim den de faydalanıyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün bakımı nedeniyle Şehir Hatları Vapurlarında uygulanan yüzde 50'lik indirim de devam ediyor. Vatandaşlar böylece yüzde 75 indirimden faydalanıyor.
http://www.haber7.com/guncel/haber/9195 ... simaya-zam

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 17:27

İyice manasızlaştı bu zam savunması.
Kadıköy-Kartal metrosu 29 Ekim'e kadar Şehir Hatları vapur/tekneleri de 30 Eylül'e kadar indirimli. Yıllar boyu sürecek zammın savunmasını 1-2 aylık indirimle mi dengelemiş oluyoruz. Ayrıca bu indirimden koskoca İstanbul'da sadece belli bir güzergahta gidecek olanlar faydalanırken sanki tüm İstanbul indirime doydu gibi ifade etmek de neyin nesi oluyor. Dahası Kadıköy-Kartal metrosu ortalama günde 80.000 kişi taşımışsa Metrobüs günde 700.000 insan taşıyor Metrobüs zamlanmışken 1-2 aylık indirimleri savunmak da neyin nesi?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Prş, 2012 17:44

ÖHO, taksi ve minibüslerin hat satın alımında ve işletiminde aşırı derecede speküle edilen dengesiz bir harç, vergi ve fiyatlandırma söz konusu ben açıkçası bu işin suyunun çıktığını düşünenlerdenim.
ÖHO ve minibüslere verilen hatları ancak ve ancak metro gibi büyük yatırımlar olunca geri alabilmek mümkün oluyor. Açıkçası ÖHO-minibüs ve taksi işletmeciliğinde de ayrı bir verimsizlik ve kazanılan paranın adil dağılmaması söz konusu. Bu konuda onların da kendi içinde haklı olduğu yönler var.
Nasıl ki İDO vergisiz çıplak fiyatla akaryakıt temin edebiliyor aynı imkandan İBB denetimindeki tüm toplu taşıma araçları da faydalanmalı.
Biraz ütopik biliyorum ama elektrikten-rüzgardan-Güneş'ten-Boğaz'ın altındaki akıntıdan vs. bir yolunu bulup İBB uzun vadede ucuza fiyatlanacak elektrik üretmeli. En azından raylı sistemlerini bu elektriği satarak elde edilecek parayla veya doğrudan bu elektrik kaynaklarıyla besleyebilmeli.
Defalarca söylendi Metrobüs diye tüm dünyaya defalarca övünen İETT bir çok otobüsü-minibüsü seferden kaldırdığı için tasarruf yaptığından bahsetti.
Madem ki ana arterlerde tek bir otobüs hattının olması ve yolcuların diğer bir sistemden inip ona aktarma yapması tasarruf yaratıyor. Kusura bakmasınlar da 2-5-10-20 senedir neredeydi bu kafalar?
O zaman Kabataş-Maslak, Vezneciler-Edirnekapı-Cebeci, Şirinevler-Mahmutbey, Sefaköy-Halkalı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sultanbeyli, Kadıköy-Ziverbey-Minibüs Yolu-Pendik vb. 20'yi bulmayacak ana güzergahta tek hat ve sık şekilde sağ şeritleri otobüslere tahsis edip neden çalıştırmadınız? Neden bu kadar basit ve zaman kazandıran bir yöntemi uygulamadınız? Ara mahallelerde boş boş dolanıp ana yolda yolcu toplayamayan otobüs hatlarınızı neden optimize etmediniz. İstanbul'un topografik olarak bazı kesimlerinin mazgal sistem gibi olduğunu o bölgelerde yatay ve dikey baklava gibi birbirini kesen otobüs hatlarının mümkün olduğunu göremediniz mi? Doğru düzgün ücretlendirmeyi neden sağlayamadınız? Bu işten anlamıyorsanız neden oradasınız? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 18:37

Alıntı yapmıyorum, bir blog yazısı ama benim düşüncemde kaleme almış, bir okuyup bir de bu tarafın bakın derim.

http://blog.milliyet.com.tr/Toplu_tasim ... gNo=376901

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Eyl Pzr, 2012 21:40

-------------------------------------------------------------------------------------
Topbaş, İtalya ’da düzenlenecek olan 6. Dünya Kentsel Formu toplantısına katılmak üzere Türk Hava Yolları’na (THY) ait bir uçakla Napoli’ye gitti.

Topbaş, yolculuk öncesi Atatürk Havalimanı ’nda gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı. Gazetecilerin ulaşıma yapılan zam ile ilgili sorularına cevap veren Başkan Topbaş, "Yüzde 50 zam ifadesi gündeme getiriliyor. Yüzde 50 diye bahsedilen zam, tek jeton olarak bahsettiğimiz uygulamalarla ilgili. Çünkü bütün dünyada böyle. ’Jetona yönelme olmasın, elektronik kart kullanılsın’ diye yapılan bir çalışma. Halbuki elektronik bilet doldurulabilen bir sistem, yanınızda bulunursa bu ücret 1.95 TL. Yapılan zam da yüzde 9,5 gibi 14 ay sonra yapılan bir zam" diye konuştu.

ZARAR 180 MİLYONU BULUYOR
Ulaşım ücretleriyle ilgili olarak öğrenciler konusunda, farklı çalışmalar yapılacağını belirten Topbaş, şunları söyledi:
"Öğrenciler ile ilgili hassasız. Ancak, İstanbul ’da halk otobüsleri de var. Aynı zammı onlar da alıyor ve memnun değiller. Onlar için farklı bir zam yaparsanız tercih edilemeyecek duruma geliyor. Bu nedenle paralel yürümek zorundayız, bu dengeleri korumaya çalışıyoruz. Yoksa bizim yılda hizmet karşılığı zararımız 180 milyonu buluyor. Biz bu zarara bakmıyoruz. Tekrar öğrencilerle ilgili bir çalışmamız var. Biraz daha öğrencileri rahatlatacak adımlar atabilir miyiz diye çalışıyoruz. Öğrencilerden aldığımız ücret toplam gelirimiz içerisinde büyük bir yer tutmuyor. Büyük bir gelir olmadığı için biz öğrencilere bir gelir olarak bakmıyoruz. ’Onları rahatlatacak tedbirler alabilir miyiz?’ diye arkadaşlarımıza söyledik."

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77
-------------------------------------------------------------------------------------

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön