2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 18 Haz Pzt, 2018 23:33
gönderen Engin Y
Aşağıdaki grafik, demiryolu maliyetlerindeki iyileşmeyi de gösteriyor..
Tren, uçaktan daha ucuz ve gemiden daha hızlı..

Yazının tümü: https://www.csis.org/analysis/rise-chin ... e-railways

Resim

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 29 Haz Cum, 2018 20:22
gönderen kenanmar

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Sal, 2018 23:17
gönderen Engin Y
Çin ve Avrupa arasında 2011’de 17, 2016’da 1.702 ve 2017’de 3.673 demiryolu seferi yapılmış..

Kaynak: https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1JM34M

Resim

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Sal, 2018 14:06
gönderen Engin Y
Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu’na denizcilik tarafında bir rakip gelmiş..

http://www.turkrus.com/672131-rusya-loj ... di-xh.aspx

Özellikle Çin mallarının Avrupa'ya sevkiyatında "devrim" yaratacak, lojistik dünyasını sarsacak adım atıldı: Rusya, Süveyş Kanalı üzerinden 34 gün olan yük gemilerinin yolculuğunu 23 güne indirecek "Kuzey Deniz Yolu"nu açtı. Küresel ısınmanın etkisiyle Rusya toprakları ile Kuzey Kutbu arasındaki koridorun açılması, dünyada dengeleri tamamen değiştirmeye aday. Şu an yılda dört ay olan "Rusya güzergahı"nı kullanma süresinin, hem küresel ısınma, hem de "nükleer buz kırıcılarla" beklentisi yüksek.

Bu yolda ilk büyük "test" sevkiyatı 23 Ağustos'ta Rusya'nın en doğusundaki Vladivostok limanından başladı. Dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketlerinden Danimarkalı "Maresk"in gemisi "Venta", Almanya'nın Bremherhaven limanına doğru hedefiyle yola çıktı.

Resim

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Sal, 2018 15:42
gönderen Esat
yılın her dönemi açık olmayan bir yolmuş okuduğum kadarıyla, sadece ilk defa bu kadar tonajlı bir gemi geçiyor, yeni nesil buz kıranlar ile yolu sürekli açık tutup taşımacılık yapmayı planlıyorlar bildiğim kadarıyla. Belirttiğin gibi sadece süveyş yoluna değil aynı zamanda demiryoluna da rakip olabilir, 23 gün iyi süre

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 14 Eyl Cum, 2018 09:29
gönderen Engin Y
Aynen abi, sadece yaz aylarında açık olan bir hat bu..
Süveyş Kanalı’nı by-pass etmişler, küresel ısınma nedeniyle kullanım süresi gelecek yıllarda uzayacaktır..

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 18 Eyl Sal, 2018 15:35
gönderen metro_5
Arkadaşlar bu durum ülkemiz için kötü bir haber, bu proje komple gerçekleşmeden Marmaray projesi bitirilmelidir.
Marmaray projesi ne resmen adamlar Savaş açmış gördüğüm kadarıyla.
İpekyolu nu biz tamamlamalı Rusya nın bu hain planını bertaraf ederek parayı biz kazanmalıyız.

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Eyl Çrş, 2018 21:14
gönderen Engin Y
Kafa mı buluyorsunuz bizimle?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Prş, 2018 06:42
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Kafa mı buluyorsunuz bizimle?
Adamlar Çin’in üretimini olabildiğince çabuk bir şekilde Avrupa’daki lojistik merkezlerine aktarmaya çalışıyor..
Marmaray umurlarında mı sanki?


:) ben hala Marmaray için Pekin-Londra geyiğine inananlar olmasına çok şaşırıyorum :) hadi Marmaray demeyelim 3.köprü den geçsin, yahu doğru düzgün sanayi bölgelerine demiryolu götürmeyen, bir yük garlarının önemini kavrayamayan küçücük komik yük garları inşa eden, tüm yatırımı hızlı tren olarak düşünüp yanına konvansiyonel yolcu ve yük için yollar inşa etmeyen, dört tarafı ateş kazanı, Pekinden Türkiye sınırına kadar can ve mal güvenliği olmayan bir güzergahtan trenle mal gelecek :) :) tamam.

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Prş, 2018 09:16
gönderen Engin Y
Yok abi, dış mihraklar engelliyor büyük demiryolu lojistik merkezleri kurmamızı :)

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Prş, 2018 09:29
gönderen Kamil16
:) ben hala Marmaray için Pekin-Londra geyiğine inananlar olmasına çok şaşırıyorum :) hadi Marmaray demeyelim 3.köprü den geçsin, yahu doğru düzgün sanayi bölgelerine demiryolu götürmeyen, bir yük garlarının önemini kavrayamayan küçücük komik yük garları inşa eden, tüm yatırımı hızlı tren olarak düşünüp yanına konvansiyonel yolcu ve yük için yollar inşa etmeyen, dört tarafı ateş kazanı, Pekinden Türkiye sınırına kadar can ve mal güvenliği olmayan bir güzergahtan trenle mal gelecek :) :) tamam.


Bir Türk Vatandaşı olarak inanın en çok üzüldüğüm nokta bu. Ayrıca bir Bursa'lı olarak, hala ulusal demiryolu ağı dığında kalmış olmasına ayrıca hayıflanıyoruz. Neyseki, Gemlik - Mudanya Limanlarımız var.

Her zaman söylediğim gibi, 16 Milyonluk İstanbul'da Halkalı'da sonra 1 tane ( yazı ile bir!) demiryolu hattı kıvrıla kıvrıla Edirne'ye ulaşıyor. O hatta'da 150 yıl sonra tren devrildi, insanlar öldü..

Ağustos ayında Hollanda'da idim. Sadece Utrecht Tren Garında 21 adet Peron vardı, ki hepsi aktif kullanılıyor..

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Gönderilme zamanı: 21 Eyl Cum, 2018 00:21
gönderen metro_5
Kamil bey gerçekten doğru bir noktaya parmak bastınız, Halkalı - Kapıkule Demiryolu daha 2 sene önce Yenilenmesine rağmen hâlâ çağımızın geldiği standart a getirilmedi, tek hat olarak yapıldı, bunu sizin gibi bende vizyonsuzluk olarak görüyorum sonuç olarak Tüm hatlar bittiğinde Koskoca Kapıkule - Kars hattının bir parçası olacak.
Sırf YHT başka noktadan geçecek diye bu hattı çift yapmamak ülkeye saygısızlık.
Dediğiniz gibi yarın oluşacak tren trafiğinin olumsuzluklarını hiç düşünmüyorlar açıkçası benim için de bir hayal kırıklığı olmuştu ama elimden bir şey gelmiyor malesef.
Sırf bu da bişey değil yarın öbür gün bölgesel banliyö işletmelerine ihtiyaç duyulduğunda hat yetersiz kalacak.
Peron sayısı konusunda da size katılıyorum, Almanya bu konuda başı çekiyor Berlin'de en az peronlu tren garı 12 perondan oluşuyor.