Haber Lojiport.com dan alıntıdır.
Ankara Büyükşehir ve Viyana belediyeleri işbirliğiyle düzenlenen ''Ankara-Viyana Ulaşım Sempozyumu''nda konuşan Doğru, Ankara'nın nüfusunun 4,5 milyona ulaştığını, her yıl da 35 bin göç aldığını belirtti.
Başkentte yapılaşmanın ve kişi başına düşen araç sayısının da oldukça fazla olduğuna dikkati çeken Doğru, şöyle konuştu:
''Avrupa ve ABD'dekinin aksine tek katlı yapılar yerine çok katlı yapılar tercih ediliyor. Avrupa şehirlerinde nüfus kent çevresine yayılırken Ankara'da bunun aksine merkezde yoğunlaşıyor ve Ankara'da 500 metrekare alanda 12 aile yaşıyor. Bu nedenle ulaşım kısa mesafeler arasında gerçekleştiriliyor. Ulaşım genellikle otomobille yapılıyor. Ülkemizde araç sahibi olmak statü göstergesi olarak algılanıyor. Türkiye'de en fazla araç sahipliğinin olduğu Ankara'da, toplu taşıma araçlarını kullanma alışkanlığı çok düşük düzeyde. İstanbul'da 21 kişiye 1 araç düşerken, Ankara'da 16 kişiye 1 araç düşüyor. 1 milyon 100 bin araç var. Buna karşın ulaşımla ilgili şikayetler alt düzeydedir. Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından bugüne kadar 80'den fazla alt-üst geçit ve köprülü kavşak yapıldı. Ulaşıma sadece alt-üst geçit, köprülü kavşak olarak değil, bir bütün olarak da bakıyoruz. Alt-üst geçit çalışmalarının yanı sıra 43 kilometrelik metro inşaatına devam ediyoruz. Kent içi ulaşımımızı dünyadaki 4,5 milyon nüfuslu şehirlere oranla daha iyi noktaya getirdik. Kentin bir noktasından başka bir noktasına şu anda 25 dakikada ulaşılabiliyor.''
Doğru, EGO'nun otobüs filosunu yenilediğini, akıllı trafik sinyalizasyonu konusunda yatırım yaptıklarını ve yaya alanlarının güzelleştirilmesi için projeler gerçekleştirdiklerini anlattı.
Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak otopark konusunda bugüne kadar yeterince yatırım yapamadıklarını dile getiren Doğru, yerel seçimler sonrasında mekanize otopark yatırımları gerçekleştireceklerini kaydetti.
İlginç detaylar, Ankara da trafik probleminin İstanbul kadar olmadığını Ankaralı arkadaşlarımız söylerdi ama bana pek inanılası gelmezdi
özel oto çokluğuna rağmen trafik sorunu olmaması ilginç. Aynı toplantıda Viyana Belediye Meclisi Kentsel Gelişim İcra Kurulu Başkanı Rudolf Schicker' de görüşlerini bildirmiş
her kapı Viyana' ya çıkıyor be, adamlar İstanbul' u terslemişlerdi ama Ankara için olumlu konuşmuşlar.
Viyana'da, 25 yıl önce ulaşım konusunda halk oylaması yaptıklarını ve halkın toplu taşım konusunda yatırım istediğini belirlediklerini anlatan Schicker, bunun üzerine metro çalışmalarına ağırlık verdiklerini anlattı.
Metro çalışmalarının finansmanının yüzde 50'sinin merkezi hükümet, geri kalanının ise vergilerden sağlandığını ifade eden Schicker, şu anda kentte ulaşımın yüzde 35'inin toplu taşıma araçları, yüzde 34'ünün otomobil, yüzde 31'inin de bisikletle sağlandığını belirtti.
Viyana'nın, Avrupa'nın motorize düzeyi en düşük kenti olduğuna işaret eden Schicker, şehir içinde hareket eden araç sayısının azaltılmasına gayret ettiklerini bildirdi.
Schicker, toplu taşımacılıkta hizmet kalitesinin yüksek olması ve halka iyi hizmet sunulması gerektiğinin önemine de değindi.
Kentler arasında işbirliğinin öneminden söz eden Schicker, Ankara Büyükşehir Belediyesi ile kentsel gelişim, ulaşım ve kültür konularında işbirliği yapacaklarını kaydetti.
Buradaki en önemli detay ilk paragrafta işte
referandum yaparak halka sormak, vaybe düşünsene İstanbul' da halka soracaklar daha çok klimalı Mercedes otobüs mü istersiniz metromu?
el-cevap MERCEDESSSSSSS
hehehehe