Bugün gazetelerde bir haber vardı, otobüsler ayakta yolcu almayacak diye, eğer bu metni herhangi bir resmi kurum kaleme almış ise vay ki vay halimize, yandığımızın resmidir, bu ne vahim bu ne saçma ifadelerdir, AB kriterleri arasında ayakta yolcu taşımama diye bir şey yok AB kriterinde metrekareye 4 yolcu standartı var, eğer sizin yolcu yoğunluğunuz metrekareye 4 ten daha fazla ise o hatta revizyona gitmeniz ya da hatta araç takviyesi yapmanız gerekiyor anlamına geliyor, her yerde söylüyorum bu AB işi ülkemizde saçma sapan yürüyor AB istiyor ya da AB de böyle dedikleri şeylerin en az yüzde 50 si AB de böyle değil, nereleri ile geziyorlarsa bu AB ülkelerini. aşağıda haber ile ilgili yazı ve benim bir takım yorumlarım, ayrıca başlığı gazetelerde geçtiği halinin miş li dilek temenni halinde yazdım çünkü metinde böyle bir ifade yok muhabir kimse abarmış.
AB kriterlerine uyum için İstanbul'da trafikte bir dizi önlem alınacak. Bunlardan en çarpıcı olanı artık otobüslere ayakta yolcu alınamayacak olması...
Avrupa Birliği’ne uyum çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde de sürdürülüyor. İstanbul’un öncelikli konularının başında ise trafik sorunu geliyor. AB ile birlikte İstanbul’un kaldırım boyları belirli standartlara kavuşacak. AB’ye uyum çerçevesinde yerli-yabancı uzmanların çalışmaları sürerken trafiğin kameralarla denetim altına alınması gibi yenilikler de hayata geçiyor.
İstanbul’da AB’ye uyum için yapılması planlanan diğer çalışmalar şöyle:
Bununla ilgili yukarıda yeterince kızdım zaten
- Minibüs, dolmuş ve otobüslere ayakta yolcu almaya sınırlama getirilecek.
- Yolculuk süresi ve koltuk sayısına göre 3, 5 ya da 7 kişi ayakta yolculuk yapabilecek.
- Süresi 15 dakikayı aşan hatlarda çalışan otobüslere ise ayakta yolcu alınamayacak.
İşte bir kısmı doğru bir kısmı yanlış uygulama, ayakta yolcuya sınırlama demişler inşallah bunu yapabiliriz ama bunu yapmanın yegane şartı araç takviyesi yapmaktır yani siz ayakta yolcuyu azaltmak için yeni otobüs minibüs mü alacaksınız? 15 dakikayı geçen yolculuk neye göre ortalama hıza göremi yoksa İstanbul trafiğine göre mi?
- Toplu taşıma araçlarını kullanan sürücülerin sosyal güvenlik kayıtları, geçiş ve emniyet kemeri kullanım kayıtları tutulacak.
Yapılırsa güzel olur bu fişleme değil kalifiye eleman sağlamaktır.
- Ambulans, itfaiye gibi acil geçiş yapması gereken birimler için kavşaklarda hızlı geçişi sağlayacak ışıkları yeşile çevirme sistemi uygulanmaya başlanacak.
Ne kadar gereksiz, bu şu anlama geliyor biz insanımıza bunu öğretemedik kırmızı bile olsa arkana geçiş öncelikli araç geldiğinde kontrollü olarak yolu aç, sağdan soldan gelenlerde dursun yol versin ama maalesef bunu kimse yapmıyor devlette durmazsan zoraki durdururum diyor, peki bu taksicilik yapan ambulanslara daha çok iş çıkarmak olmayacakmı, adam önceden 5 e giderken şimdi 7 e gider niye full ekspres olduk abi ışıkları bile biz yakıyoruz.
- Şerit boyaları fosforlu malzemeyle yapılacak, karanlıkta da görülmesi sağlanacak.
- Trafik levhaları ışıklandırılacak.
Tam tersi olması gerekmiyor mu, yani güneş ışığı ile dolup gece yanan şerit işaretleri yapıp fosforlu tabelalar yapmak sanırım bütün dünya da böyle, ama pardon burası Türkiye
- Toplu taşıma araçları engelli vatandaşlara göre yeniden düzenlenecek.
- Görme engelliler için yerlere yönlendirme levhaları yerleştirilecek.
Endlich, kim akıl etti merak ettim, peki bu geçen sene alınan 500 otobüsü ne yapacağız, pardon bunlar engellilere uygun değil de, yani alçak tabanlı değil bu otobüsler biz bilmediğimiz için alçak zannediyoruz, AB standartında bizdeki gibi 30 cm lik kaldırımlar yok, maks 19 cm, araçlarda buna göre %100 alçak taban denilen eşiği 19 cm araçlar bunlara engelli sandalyesi ve bebek arabası ile binebiliyorsunuz, sanırım elimizdeki tüm otobüsleri yenilemek gerekiyor, ikincisi görme engelliler için blind line yapmak bu kadar zormuydu da illa birilerinin AB kriteri getirmesi gerekiyordu, AB kriteri olmadan insan olamıyormuyuz?