ist-L.07 » Otobüsler Ayakta Yolcu Almayacak(mış)

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.07 » Otobüsler Ayakta Yolcu Almayacak(mı#

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Prş, 2008 21:43

Bugün gazetelerde bir haber vardı, otobüsler ayakta yolcu almayacak diye, eğer bu metni herhangi bir resmi kurum kaleme almış ise vay ki vay halimize, yandığımızın resmidir, bu ne vahim bu ne saçma ifadelerdir, AB kriterleri arasında ayakta yolcu taşımama diye bir şey yok AB kriterinde metrekareye 4 yolcu standartı var, eğer sizin yolcu yoğunluğunuz metrekareye 4 ten daha fazla ise o hatta revizyona gitmeniz ya da hatta araç takviyesi yapmanız gerekiyor anlamına geliyor, her yerde söylüyorum bu AB işi ülkemizde saçma sapan yürüyor AB istiyor ya da AB de böyle dedikleri şeylerin en az yüzde 50 si AB de böyle değil, nereleri ile geziyorlarsa bu AB ülkelerini. aşağıda haber ile ilgili yazı ve benim bir takım yorumlarım, ayrıca başlığı gazetelerde geçtiği halinin miş li dilek temenni halinde yazdım çünkü metinde böyle bir ifade yok muhabir kimse abarmış.
AB kriterlerine uyum için İstanbul'da trafikte bir dizi önlem alınacak. Bunlardan en çarpıcı olanı artık otobüslere ayakta yolcu alınamayacak olması...

Avrupa Birliği’ne uyum çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde de sürdürülüyor. İstanbul’un öncelikli konularının başında ise trafik sorunu geliyor. AB ile birlikte İstanbul’un kaldırım boyları belirli standartlara kavuşacak. AB’ye uyum çerçevesinde yerli-yabancı uzmanların çalışmaları sürerken trafiğin kameralarla denetim altına alınması gibi yenilikler de hayata geçiyor.

İstanbul’da AB’ye uyum için yapılması planlanan diğer çalışmalar şöyle:
Bununla ilgili yukarıda yeterince kızdım zaten
- Minibüs, dolmuş ve otobüslere ayakta yolcu almaya sınırlama getirilecek.

- Yolculuk süresi ve koltuk sayısına göre 3, 5 ya da 7 kişi ayakta yolculuk yapabilecek.

- Süresi 15 dakikayı aşan hatlarda çalışan otobüslere ise ayakta yolcu alınamayacak.
İşte bir kısmı doğru bir kısmı yanlış uygulama, ayakta yolcuya sınırlama demişler inşallah bunu yapabiliriz ama bunu yapmanın yegane şartı araç takviyesi yapmaktır yani siz ayakta yolcuyu azaltmak için yeni otobüs minibüs mü alacaksınız? 15 dakikayı geçen yolculuk neye göre ortalama hıza göremi yoksa İstanbul trafiğine göre mi?
- Toplu taşıma araçlarını kullanan sürücülerin sosyal güvenlik kayıtları, geçiş ve emniyet kemeri kullanım kayıtları tutulacak.
Yapılırsa güzel olur bu fişleme değil kalifiye eleman sağlamaktır.
- Ambulans, itfaiye gibi acil geçiş yapması gereken birimler için kavşaklarda hızlı geçişi sağlayacak ışıkları yeşile çevirme sistemi uygulanmaya başlanacak.
Ne kadar gereksiz, bu şu anlama geliyor biz insanımıza bunu öğretemedik kırmızı bile olsa arkana geçiş öncelikli araç geldiğinde kontrollü olarak yolu aç, sağdan soldan gelenlerde dursun yol versin ama maalesef bunu kimse yapmıyor devlette durmazsan zoraki durdururum diyor, peki bu taksicilik yapan ambulanslara daha çok iş çıkarmak olmayacakmı, adam önceden 5 e giderken şimdi 7 e gider niye full ekspres olduk abi ışıkları bile biz yakıyoruz.
- Şerit boyaları fosforlu malzemeyle yapılacak, karanlıkta da görülmesi sağlanacak.

- Trafik levhaları ışıklandırılacak.
Tam tersi olması gerekmiyor mu, yani güneş ışığı ile dolup gece yanan şerit işaretleri yapıp fosforlu tabelalar yapmak sanırım bütün dünya da böyle, ama pardon burası Türkiye
- Toplu taşıma araçları engelli vatandaşlara göre yeniden düzenlenecek.

- Görme engelliler için yerlere yönlendirme levhaları yerleştirilecek.
Endlich, kim akıl etti merak ettim, peki bu geçen sene alınan 500 otobüsü ne yapacağız, pardon bunlar engellilere uygun değil de, yani alçak tabanlı değil bu otobüsler biz bilmediğimiz için alçak zannediyoruz, AB standartında bizdeki gibi 30 cm lik kaldırımlar yok, maks 19 cm, araçlarda buna göre %100 alçak taban denilen eşiği 19 cm araçlar bunlara engelli sandalyesi ve bebek arabası ile binebiliyorsunuz, sanırım elimizdeki tüm otobüsleri yenilemek gerekiyor, ikincisi görme engelliler için blind line yapmak bu kadar zormuydu da illa birilerinin AB kriteri getirmesi gerekiyordu, AB kriteri olmadan insan olamıyormuyuz?
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 23:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5558
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Mar Cum, 2008 01:14

AB kriteri olmadan insan olamıyormuyuz?
Valla bilmem, ilk önce bu AB neyin kısaltması oluyor bu kriterlerde, onu bir araştıralım. Avrupa Birliği vatandaşı olarak çünki bu işlerde bir iş var gibi geliyor bana ... :mrgreen:
Ama şu hızlı yeşil sistemi çok hoşuma gitti ... var olan beyni lûtf ederiz ki kapatın da, şöyle dörtyolun tam ortasında ışıklar dans-ı renk yapsın. Tüm dünyada geçerli olan kuralları boşverelim ...

<http://de.wikipedia.org/wiki/Rundumkennleuchte>

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 30 Mar Pzr, 2008 15:58

Desenize o zaman 30 saniyede bir tramvay gececek. :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Pzr, 2008 20:37

Valla aynen öyle Uğur, ayakta yolcu taşımamak için sen daha iyi biliyorsun Kabataş hattında 30 sn de bir tramvay bile yetmez ki metro yapsan yine yetmez, ben çok iyi düşünülmeden yapılmış bir açıklama ya da uygulama olarak düşünüyorum ve tekrarlıyorum tramvay ve otobüste (orda minibüs yok ondan omnibüs var ama) ayakta yolcu taşımanın yasak olduğu ve asla taşınmadığı AB ülkesi hangisidir, yada şöyle düzeltelim soruyu bu şekilde bir kanun ya da yaptırım varsa bile ki olmadığına eminim uygulayan kaç AB ülkesi var?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5558
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Mar Pzr, 2008 23:52

Yok şimdi, durum şöyle: her vasıtanın bir kapasitesi var, o kapasite ön tarafta, şoför mahallinin üstünde yazar, ve ona göre de taşınır. Yani 40 kişi durabilirse 60 duramaz. 40 ile 60 belki göz için zor, ama eskiden Berlin'deki çiftkatlılarda sadece 4, 6 (ve tam hatırlamıyorum, belki sonunda da 20) kişi durabilirdi, daha fazlası hem yasak, hem imkânsızdi. Çok eskilerden, 70'lerde, eski Londra otobüsleri gibi arkada bir plâtformdan binilirdi, o yüzden otobüste zaten pek yer yoktu. Sonra önden binilir, ortadan inilirdi. Şu an tam nasıl, bilmiyorum, sanırım, her yerden binilir ve inilir, ve üç kapıları var. Üst katta durmak tamamen yasak, alt katta da durmak için özel yerler var. Şehirden çıkan hatlarda ise durmak hakikaten yasaklanabilir, bazı hatlarda (ve bazı ülkelerde de) şehirden köye giden otobüste emniyet kemeri bile takmak gerekiyor, bizim buradaki bazı otobüslerde bile levhalarda yazıyor, ki onlarla İsviçre, İtalya, Fransa, Belçika yolculukları da yapılıyor, ona göre bu levhalar.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Pzt, 2008 05:41

Şehirden çıkan hatlarda ise durmak hakikaten yasaklanabilir, bazı hatlarda (ve bazı ülkelerde de) şehirden köye giden otobüste emniyet kemeri bile takmak gerekiyor, bizim buradaki bazı otobüslerde bile levhalarda yazıyor, ki onlarla İsviçre, İtalya, Fransa, Belçika yolculukları da yapılıyor, ona göre bu levhalar.

B. Alabay
Şehir dışı hatları için tabii ki haklısın örneğin Büyükçekmece otobüslerinde bile ayakta yolcu olmamalı çünkü yol uzun ama metrobüs açıldıktan sonra sadece 30 dakika oldu bu yol önceden 1,5 saatte gidiliyordu, aynı şekilde Silivri otobüsleri hınca hınç gider, Cevizlibağdan kalkan Tuzla Kartal otobüsleri bu tip seferlerde tamamende yasaklanabilir ve çok iyi olur kabul ederim ama adamlar 15 dakikanın üzerindeki seferler diyorlar işte benim talihsiz açıklama dediğim bu otobüsle Topkapı Eminönü Aksaray arası anca 15 dakika da gidersin eee peki Topkapı-Eminönü otobüsü ayakta yolcu almayacak mı? Alternatif ulaşım ne, tramvay yetiyormu, yoksa şu bir türlü yapılamayan 50 yıllık plan Topkapı, Şehremini, Aksaray, Eminönü metrosumu yapılacak :P

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön