ist-M.07:05 » BTS Marmaray İçin Yürüyor

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.07:05 » BTS Marmaray İçin Yürüyor

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Pzt, 2008 12:13

BTS yani Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Marmaray ile ilgili düşünceleri nedeni ile bir tepki yürüyüşü gerçekleştirecekmiş, tabiiki bir takım görüşler öne sürüyorlar birileri bu görüşler bilimsel değil, birileride bu siyasi amaçlıdır diyor aynen sendikanın da karşı tarafı suçladığı gibi, işte asıl problemimizde zaten hep bir karşı tarafın olması, birilerinin sürekli olarak bu kargaşa ve kaos ortamından beslenmesi değilmi? Tabii ki yürüyüş ve açıklama yapmak özlediğimi ve istediğimiz demokrasinin bir gereği yapsınlar ve görüşlerini açıklasınlar yani şimdi biz de kalkıp "Yollar yürümekle aşınmaz" mı diyelim, demeyelim ve görüşlere bir göz atalım, alıntılar Arkitera sitesindendir ve Sendika nın görüşlerini yansıtmaktadır.
Eylemin amacıyla ilgili bir açıklama yapan BTS İstanbul 1 No'lu Şube Basın Yayın Sekreteri Midıat Ercan, İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceği iddia edilen ve "yüz yılın projesi" olarak nitelendirilen Marmaray Projesi' nde 'Boğaz'daki tüp geçit'in sürekli öne çıkartılarak asıl yapılmak istenilen talanın gizlendiğini belirtti. Ercan, Marma-ray'ın İstanbul'un trafik sorununu çözmekten öte "göstermelik vitrin yatırımlarla" demiryollarının tasfiyesini amaçladığını vurgulayarak, şöyle konuştu: "Boğaz tüp geçişi hariç, İstanbul Halkalı'yı Kocaeli Gebze'ye bağlamak için seçilen kara güzergâhı yanlış bir seçimdir ve burada asıl amaç demiryollarının tasfiyesidir.

Anlıyorum, peki burası yanlış bir güzergah ise neden bu yanlış güzergahta 1800 lerden beri demiryolu taşımacılığı yapılıyor ve neden sizler nerede ise Cumhuriyet ile yaşıt kurumlar olarak buna karşı çıkıp daha doğru düzgün bir demiryolu için uğraşmadınız? Yollarınız balastsız, bakımsız ve dökülür halde iken neden çıkıp devlet bu işe el atmıyor demediniz? Yoksa memur sürülür işçi sürülmez yan gel yat Osman daha mı cazipti?
Bugün hızlı tren şovları ile kamuoyunda sanki demiryollarına yatırım yapılıyormuş izlenimi yaratılmaya çalışılmaktadır. Ancak yanlış ulaştırma politikalarıyla; ülkemiz ulaşımdaki payı yük taşımacılığında yüzde 5'e, yolcu taşımacılığında yüzde 3'e düşmüş, personel sayısı zaman içinde yarı-yarıya azalmış, atölyelerin ve kuruma kalifiye personel yetiştiren okullar kapatılmış, taşınmazların haraç-me-zat satıldığı, siyasi kadrolaşmanın son hızla devam ettiği bir ortam yaratılmıştır."
Burada görev yine sizlere ve bizlere düşmüyormu kamuoyunu doğru bilgilendirerek adına kamuoyu dediğimiz baskı unsurunu oluşturarak neden hükümetler üzerinde etki oluşturmuyoruz? taşınmazların satılmasına gelince kent içi ulaşımda TCDD nin yeri olmadığını ama şehirler arası hatların tabii ki İstanbul un gözbebeği Haydarpaşa ve Sirkeci ye gelmesi gerektiğine inanan biri olarak evet bende şüphe ile bakıyorum ama bunu kadrolaşmaya bağlar isek yıllarca rakı içenler kadroya alındıda bir problem olmadı içmeyenler alınınca neden problem oluyor? Gelirken yanlarında beyaz peynir kavun olmadığı için mi? Yoksa devlet kurumlarına çöreklenip emekli olana kadar çalışıp emekliliği gelincede daha sıkı yapışıp bırakmamak için mi? (Emeklilik şartlarının ülkemizde ne kadar kötü olduğunu biliyor ve emeklilerin çalışmak zorunda olduğunu tabii ki biliyorum ama demiryollarında nasıl ki yöneticilerin koltuk sevdası var ise bir takım kişilerinde kadroyu boşaltmamak için mücadelesi vardır.
"130 Bin Yolcu Mağdur Olacak"
Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı arasındaki banliyö trenleriyle günlük ortalama 130 bin, bölgesel ve ana hat yolcu trenleriyle de binlerce yolcunun taşındığı kaydeden Ercan, projeyle bu yolcuların da mağdur olacağını vurguladı. "İstanbul yerleşim olarak kuzeye kayarken yol denize yakın ve güneydedir" diyen Ercan, şöyle devam etti:

Evet böyle bir mağduriyet oluşacak ve şu anda kent içi ulaşımdan sorumlu belediyenin bunun ile ne kadar başa çıkacağı muammadır, Avrupa yakasında metrobüse kaydırılması düşünülen yolcunun Suriçine aktarımı problemlidir, Anadolu yakasında E-5 üzerindeki yoğunluk zaten taşmış durumda iken bu yolcunun nasıl taşınacağı halen netleşmemiştir ve bu şartlarda hattı revizyona alıp binlerce insanı başka imkanlarla taşımak şu anki sistem ile mümkün görünmemektedir.
"Yeni yolun geçiş yeri mevcut güzergâh olacağından, halka ulaşımda yeni, alternatif bir güzergah sunulmayacak. İnşaat asgari 2 yıl süreceğinden bu hattaki günlük 130 bin yolcu mağdur olacak. Proje doğrultusunda üç hattan ikisi metroya ayrılacak; bugün bile yeterli olmayan iki hatta taşımacılık tek hatta nasıl yapılacak?"
Alternatif güzergah için yıllar önce şu anki Başbakanımız ve dönemin Belediye Başkanı Recep Tayyip Erdoğan E-5 in ortasındaki refüjü istediğinde koparılan yaygara ve engellemeleride hatırlıyoruz, o zaman bu sisteme karşı çıkılmasa idi ve sistem viyadük üzeri metro olarak inşaa edilse idi şimdiye çoktan çalışır hale gelmişti ve kapatılacak banliyö hattının yükünü dikine yapılacak otobüs düzenlemeleri ile fazlası ile taşıyacaktı, ama hattın inşaata başlaması 2005' e planı yer altı sisteme çevrilince maalesef açılması da Marmaray' a denk geldi, metro deyince ısrarla yeraltını anlayan zihniyetten kurtulamadığımız için halen bu konuyu tartışıyoruz.
"Hızlı Tren Nasıl İşletilecek"
Ercan, proje tamamlandığında Halkalı-Gebze arasındaki tek hatta hızlı tren, uluslararası yük taşımacılığı ve bölgesel trenlerin nasıl işletileceği konusunun da aydınlatılması gerektiğini söyledi. "Marmaray, İstanbul ulaşımına çözüm ise neden daha bitmeden yakın noktaya lastik tekerlekli boğaz tüp geçişi ihale ediliyor; neden boğaza 3. Köprü'nün şart olduğuna dair demeçler veriliyor" diye soran Ercan, yürüyüşlerinin amacını bu projedeki asıl amacı ve talanı kamuoyuna anlatmak olduğunu kaydetti.
Bir diğer haklılık noktanız, hızlı tren için Gebze' nin baş durak olarak düşünülmesi? Bu anlamsız, gerekirse daha fazla kamulaştırma ile bir üçüncü hat inşaa edilerek hızlı tren setleri doğu da Haydarpaşa batıda Sirkeciye gelmelidir, ısrarla söylüyorum hızlı tren denildiğinde neden 0-250 km ye 10 sn de ulaşan ve duracağı yere kadar bu hızda giden bir şey anlıyoruz, tabii ki şehir içinden de geçecek ve tabii ki yavaşta gidecek, her ne şartla olursa olsun hızlı trenler İstanbul kent içi ana garlara kadar gelmeli ve buralardan yolcu alarak hareket etmelidir, Gebze tersine yolcu hareketi ile zaman ve nakit kaybı oluşturmamak için bir ara durak olabilir ama bir baş durak asla!
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 23:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 10 Şub Pzr, 2008 22:11

Tamam tepki verebilirler birşeyleri beğenmeye bilirler yanlış bulabilirler bunu anlayabilirim, sonuçta herkes aynı görüşte olmak zorunda değil.
Lakin benim anlamadığım şey madem birşeyler yanlış madem birşeyler eksik ise bunca yıl neden doğrusu yapılmadı veya eksikler tamamlanmadı? Buna yıl hiç birşey yapmadan koltuklarınızda oturduunuz birileri iyi veya kötü birşeyler yapmaya karar verince birden bire ortaya çıktınız şimdi benim gibi düşünen halkın size nasıl inanmasını güvenmesini beklersiniz?

Birisi hiç birşey yapmadan sadece yatıyorsa ve birileri birşey yaparken uykusundan uyanıyorsa ben o kişişeri ne kaale nede ciddiye alırım.

İyisini doğrusunu yapında bizde teprik ve teşekkürlerimiz sunalım işte budur yaptılar diyelim. Laf olsun torba dolsun sözlerine karnımız artık tok halk artık eskisi kadar aptal değil herşeye kanmıyor. Kıyas yapabilecek seviyedeyiz artık en önemlisi internet gibi bir teknoloji elimizde var yanlış dedikleri herşeyi internette detaylı bir şekilde araştırıp acabamı diyebiliyoruz.
Bu yüzden hiç boşa orada burada gösteri yapıp görüntü kirliliği yapmayın lütfen.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Pzt, 2008 11:29

Hattın güneyde kalmasını eleştirmek gülünç, çünki İstanbul güneyden kuzeye kaymıyor, güney dolu, hadi kuzey ...
Kuzeyin yolsuz olduğunu ben çoktandır yazıyorum ... ama yine de bu noktayı anlıyamıyorum. Mağduriyet konusunda ben problemleri daha çok üç rayda görüyorum. Dört, beş, altı raylık bir transversal (!) projesini basit bir metro hattı gibi tasarlamışlar. Metro, banliyö bile değil.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Şub Çrş, 2008 16:50

Bu adamlar saman alevi gibi bir parladılar. Şİmdi söndüer. Pek ses sedaları çıkmıyor. Mantıklı değiller. 3 ray olması sorun olmayacak. Saatte bir geçecek trenin ne zararı olur. Ayarlanır kolaylıkla.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Çrş, 2008 16:58

Ya ben 3 ray değil 5 ray olsun, bunu anlayışla ve mantıkla karşılarım ama yıllarca kullanılmış ve hala kullanılan bir hattı nasıl eleştirebiliyorlar, yani bunu işleten içinde çalışan kendileri zaten, kendileri işletirken iyiydi de şimdi metroya dönmesi ihtimali ortaya çıkınca, emekli olmuş ama hala çalışan personelin tasfiyesi ortaya çıkınca, mesainin hakkını vermek gereği ortaya çıkınca neden köpürüyorlar, ya Marmaray dediğiniz sistemin yüzlerce yetişmiş eleman ihtiyacı var belki bin kişi, bu sizsiniz işte dertleri ne anlamıyorum ki, şunu diyemiyorlarmı biz köhne kaldık, kendimizi geliştirmedik, şimdi atıl olacağız, kenarda kalacağız bunun derdine düştük diyemiyorlar mı? Evet aynen böyle düşünüyorum, hadi devlet para vermedi olmadı yapmadı yapamadık, ama bu kişisel gelişim için bir engel değilki, araştır, kitap oku, paranı başka yerlerde yiyene kadar iki arkadaş edin bilgi al, internet dün gelmedi bu ülkeye yıllardır var, kurumuna baskı yap senin kişisel çaban belki onay görür belki bir şeyler düzelir. Yok yıllardır kurumu ve sistemi iyileştirmek için çabalama şimdi gel ama elden gidiyor diye yaygara kopar :) komik

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Şub Çrş, 2008 17:01

http://www.haydarpasadayanismasi.org/in ... =manhattan

Bakın üretkenliklerine:) Nasıl çizmişler. Copy paste ile...
Bu adamları dinleyince ne kadar doğru iş yapıldığını anlıyorum.

Resim

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön