Kanun ilk meyvesini vermiş, OMSAN lojistik bence gayet doğru bir karar ile tcdd cari hatları üzerinde lokomotif ve vagon kiralama yöntemi ile taşımacılık yapmak için izinleri almış, hayırlı uğurlu olsun. Tabi burada asıl görev yine TCDD, UDH ve devlete düşüyor, tüm organize sanayi bölgelerine demiryolu erişimi, yük manevra alanları ve büyük yük garları inşa edilmesi gerekiyorki bu işin bir cazibesi olsun. Eğer bir şekilde avrupa demiryolu ile de bağlantımız sağlanır ise bu iş bence iyi olur. Baştan beri bu işe ULUSOY gibi büyük nakliye firmaları girmeli diyordum zaten. Gerçi şu an için bölgesel bir çalışma izni almışlar ama bu izin süreci ile ilgili bazı şeylerden kaynaklanıyor, yani tüm türkiye çapında bu işe girmek biraz zor, bu konuda devlet durumu tekrar gözden geçirmeli gibi.
Bu konuda başka girişimi olan firmalar da olduğunu biliyorum, o daha çok banliyö ya da bölgesel tren işletmek ile ilgili ama o da önemli bir adım olacak, tabi işin zorlu bir izin süreci var.
https://www.trenhaber.com/gundem/imzala ... h2236.html
tr-D.07 » Tren İşetmeciliği Özel Sektöre Açılıyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 16740
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Edil Arda
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 390
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor
Demiryolları Özelleşiyor yerine Özel Sektör Demiryollarına Giriyor demek daha doğru değil mi?
TCDD özelleştiriliyor gibi bir algı yaratıyor.
TCDD özelleştiriliyor gibi bir algı yaratıyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 320
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor
Aynen demiryolu hattı satılmıyor sadece özel şirketlerin de TCDD trenleri olmadan kendi trenleri ile yolcu ve yük taşımasına demiryolunu kiralanmasına izin veriliyor ki çok geç kalınmış bir karar bence hür teşebbüs ve rekabetçi pazar kaliteyi arttırır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 16740
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-D.07 » Demiryollari Özellesiyor
Haklısınız, ben hazır haber başlığını bulunca altına girdim mesajı, o zamanki algı bu şekilde idi malum. Bir ara ayırayım. Bu arada OMSAN TCDD den vagon ve lokomotif kiralayarak girmiş bu işe, yani kendisine ait bir araç alımı yapmamış. Başlangıç için doğru yöntem olabilir, bu TCDD içinde bir gelir kapısı, ilerleyen zamanda işin fizibl olduğu ortaya çıkarsa yatırım yapanlarda çıkacaktır.
Ayrıca sadece yük değil benim bahsettiğim yolcu taşımacılığı alanında da imtiyaz alma çalışmaları var, yani bazı güzergahlarda TCDD-Belediye ortaklığı dışında da yolcu taşımacılığı örnekleri görebiliriz.
Ayrıca sadece yük değil benim bahsettiğim yolcu taşımacılığı alanında da imtiyaz alma çalışmaları var, yani bazı güzergahlarda TCDD-Belediye ortaklığı dışında da yolcu taşımacılığı örnekleri görebiliriz.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1740
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-D.07 » Tren İşetmeciliği Özel Sektöre Açılıyor
Başlığı "tren işletmeciliği" yaptım, çünkü sanki "demiryolu işletmeciliği" deyince de yolların işletilmesi işinden bahsediyoruz gibi geldi bana..
Eğer "demiryolu işletmeciliği" olsun derseniz, başlığı tekrar değiştiririm..
Eğer "demiryolu işletmeciliği" olsun derseniz, başlığı tekrar değiştiririm..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 16740
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-D.07 » Tren İşetmeciliği Özel Sektöre Açılıyor
Engin Y yazdı:Başlığı "tren işletmeciliği" yaptım, çünkü sanki "demiryolu işletmeciliği" deyince de yolların işletilmesi işinden bahsediyoruz gibi geldi bana..
Eğer "demiryolu işletmeciliği" olsun derseniz, başlığı tekrar değiştiririm..
İyi yaptın Engin sağolasın, ben uğraşamadım

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir