ist-TS.07 » Akbil Aktarma Haberleri

huseyin
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 16 Haz Sal, 2009 12:35

istanbul kart

Mesaj gönderen huseyin » 18 Haz Prş, 2009 10:38

Esat yazdı:Akbil i doğru hatırlıyorsunuz anahtarlık gibi TOM dediğimiz alet, benim aldığım bilgi artık her yerde satılmadığı yönünde idi, otobüs şofölerinde bulunan akbilin kullanımıda herhalde yasaklanacak, çünkü biraz fazla ücret alıyorlar. Akbil i her gitmenizde otomatlarından ya da gişelerinden tekrar tekrar istediğiniz tutarda doldurtabilirsiniz. Akbil i tüm sistemlerde kullanabiliyorsunuz.

Tramvay ve metro da jeton uygulaması devam ediyor, aynı zamanda akbil geçiyor, akbil dışında manyetik kart, temaslı ve temassız kart uygulamaları başladı, bunlardan Beşi Bir Yerde adı verileni ben önermiyorum çünkü bence cazip değil, ama daha fazla kontör yükleme imkanı olanlarda varmış fakat hiç kullanmadım, fuarda tanışmış olduğum Belbim de çalışan arkadaşımıza ulaşabilirsek detaylı bilgi alabiliriz aslında.
Piyasada akbil bulmak kolay değil, gelen akbil hemen tükeniyor. Ben artık akbil yerine istanbul kart kullanmaya başladım. Akbilin tüm özelliklerini kapsıyor. Satın almakta çok kolay, merkezi duraklarda bulunan Otomatik Satış Makinalarından 6TL ye alabiliyorsunuz. Aynı makinadan dolumda gerçekleştirebilirsiniz. İstanbul kart şuanda tüm iett otobüslerinde kullanımda. Ayrıca ido iskelelerindeki dönüşümde devam ediyor, eminönü kadıköy, üsküdar gibi merkezi iskelelerde dönüşüm tamamlandı. Yeni açılan metro istasyonlarında da istanbul kart geçebilen yeni tip turnikeler montajlanıyor.
İstanbulda hiç bir zaman manyetik kart geçmemiştir. Şuanda kart olarak iki tip kart vardır. İstanbulkart; sürekli dolum yapılabilen plastik kılıflı kredi kartı boyutlarındaki kart. Beşibiryerde; beş binişlik kart. her iki kart çeşidide kontaksız dediğimiz göster geç şeklinde çalışan kartlardır.
Kartlar ile ilgili soru olursa cevapmaya çalışırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: istanbul kart

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 10:51

huseyin yazdı:İstanbulda hiç bir zaman manyetik kart geçmemiştir.
İstanbul' da manyetik şeritli kart kullanıldı, işletmede önce deniz otobüsleri ve raylı sistem birlikte idi fakat daha sonra İDO ve İstanbul Ulaşım olarak ayrıldılar, o dönemde kullanılan manyetik şeritli kartlar hem raylı sistemde hemde ido iskelelerinde kullanılmakta idi ve üzerinde her iki firmanında logosu vardı :) Bu kartlardan ben de 2 adet hatıra var ama şu anda bulup tarayamayacağım raflarımı hala kurmadığım için herşeyim kolilerde.

Bu kartlar uzunca bir süre raylı sistemlerde kullanıldı, fakat çabuk yıpranıyordu ve her kullanılan kartın işletmede tekrar teker teker sıfırlanması için makineden geçirilmesi gerekiyordu bu da işçilik süresi anlamında biraz kullanışsızdı.

Metro hatlarında bahsettiğiniz gibi yeni istasyonlarda ki turnikelerde İstanbulKart geçiyor ama tüm istasyonlara uygulanması lazım, işte burada yine kurumlar arası iletişimsizlik ortaya çıkıyor. Turnike ciddi bir maliyet İstanbul' da yapılması gereken şey toplu taşımacılığın bir bütün olarak ele alınması ve Belediye yönetiminde ama birazda özerk bir yönetimin hepsini yönetmesi gerekiyor ki sürekli olarak bu sorunlar yaşanmasın.

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 18 Haz Prş, 2009 11:27

ÖHO lara İstanbulkart validatörü takılmaya başlanmış ve temmuz sonunda ÖHO lardaki biletçiler kaldırılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 12:07

Geçtiğimiz hafta ÖHO biletçilerinin İBB ile görüşme talep ettikleri ve eylem yaparak bunu iptal ettirmeye çalışacakları yönünde bir takım duyumlar almıştık, ama ben ne olursa olsun iptal edilmesine taraftarım, belki örneklerim hep buradan diye kızacaksınız ama adamlar tam 40 yıl evvel ÖHO ları ücret sistemine entegre etmişler biz hala olurmu olmazmı diye düşünüyoruz, tabii ki ülkelerin farklılıkları olabilir sosyo/ekonomik açıdan ama bana her zaman anlamsız gelmiştir, minibüslerden nasıl kaldırıldı ise ÖHO lardan da aynı şekilde kaldırılabilir ki minibüslere göre çok daha kolay ve risksizdir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 00:35

Hüseyin Bey benim merak ettiğim bir konu var, aslında bir kaç konu var ama yavaş yavaş soracağım :) Yanlış hatırlamıyor isem İstanbul' da aktif kullanımda 4,5 milyon adet Akbil Tom u mevcut.

Bu rakam İstanbul' da günlük olarak makinelere temas eden akbil sayısımı yoksa tekil rakammı? Yani 4,5 milyon adet ayrı akbil tom u (ben tom diyorum ama başka bir ismi varmı?) mu var? Eğer böyle ise, bu bence çok büyük bir rakam, İstanbul' da günlük hareketli insan sayısı ve bunların ne kadarı toplu taşımada onu bilmiyorum ama bence yine de ciddi bir rakam. Eğer böyle ise işleyen ve kabul görmüş bir sistemin yerine temassız kart teknolojisine geçişin sebebi nedir? Neden akbil teknolojisinde iyileştirmeler ya da sistemi korumak için bir çaba gösterilmedi de yeniden yeni bir sistem oturtulmaya çalışılıyor. İBB nin beyanlarına göre insanlar bu kartı almaya mecbur kalacaklar ben bunu anlıyorum, çünkü Akbil cihazı satışının çok kısıtlı olduğunu sizde söylemişsiniz. Eğer çok özel bilgiler değilse bu konuyu bir açıklığa kavuşturabilirmiyiz?

huseyin
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 16 Haz Sal, 2009 12:35

Mesaj gönderen huseyin » 19 Haz Cum, 2009 07:48

Esat yazdı:Hüseyin Bey benim merak ettiğim bir konu var, aslında bir kaç konu var ama yavaş yavaş soracağım :) Yanlış hatırlamıyor isem İstanbul' da aktif kullanımda 4,5 milyon adet Akbil Tom u mevcut.

Bu rakam İstanbul' da günlük olarak makinelere temas eden akbil sayısımı yoksa tekil rakammı? Yani 4,5 milyon adet ayrı akbil tom u (ben tom diyorum ama başka bir ismi varmı?) mu var? Eğer böyle ise, bu bence çok büyük bir rakam, İstanbul' da günlük hareketli insan sayısı ve bunların ne kadarı toplu taşımada onu bilmiyorum ama bence yine de ciddi bir rakam. Eğer böyle ise işleyen ve kabul görmüş bir sistemin yerine temassız kart teknolojisine geçişin sebebi nedir? Neden akbil teknolojisinde iyileştirmeler ya da sistemi korumak için bir çaba gösterilmedi de yeniden yeni bir sistem oturtulmaya çalışılıyor. İBB nin beyanlarına göre insanlar bu kartı almaya mecbur kalacaklar ben bunu anlıyorum, çünkü Akbil cihazı satışının çok kısıtlı olduğunu sizde söylemişsiniz. Eğer çok özel bilgiler değilse bu konuyu bir açıklığa kavuşturabilirmiyiz?
Soruları elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım, istanbulda bugüne kadar satılmış altı milyona yakın akbil var. bunlardan dört buçuk milyonu aktif kullanımda şuanda. geri kalanlar ya kayıp yada hatıra olsun diye saklanıyor herhalde. İstanbulda kışın(okullar açıkken) günlük 3,5 ila 4 milyon akbil dokunuşu gerçekleşiyor. evet haklısınız bu çok ciddi bir rakam ama istanbul için çok az, çünkü istanbulda toplu taşımada hala nakit(minübüs, öho, jeton) çok fazla işliyor. Bu durumun ülkenin vergi gelirleri açısından da iyi olmadığı kesindir. TOM, akbil dediğimiz cihazların dallas tarafından verilmiş ismidir, kullanımıda doğrudur.
Neden istanbul karta geçiliyor? bu sorunun en net cevabı 94 yılından beri kullanılan akbillerin ömürlerini dolduruyor olması. otobüslerde bulunan eski cihazlar 2000 yılında bir revizyondan geçmiş olmasına rağmen yenilenmesi gerekiyordu. Bir başka nedeni ise, akbil çok kullanışlı olmasına rağmen artık istanbulun ihtiyaçları karşısında yetersiz konuma gelmesi. Akbildeki hafıza alanı sınırlı, kart bu durumda çok büyük bir avantaj sağlıyor. Birde istanbulunda artık daha teknolojik bir alt yapıya geçmesi, bir istanbullu olarak beni daha da mutlu ediyor.
İstanbulkart sadece bir bilet değil, ilerleyen zamanlarda tam bir şehir kart olması için tasarlandı. Tiyatro bileti almaktan, halk ekmek büfelerine kadar bir çok yerde geçebilecek bir tasarıma sahip. Yani istanbul kart varsa cebinizde, istanbul sizin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 09:29

Eee Hüseyin Bey o kayıp akbillerden bir tanesi Viyana' da :D bizim evde, hakikatten hatıra gibi kaldı yani :) haha

Hımm şimdi açıkçası ben akbillerin hafıza problemi olacağını hiç düşünmemiştim ki çok mantıklı eski bir yapı, ve bir de psikolojik olarak kartın yanında akbil aleti çok daha sağlam göründüğü için sanki daha uzun ömürlü düşüncesi yerleşiyor kafalara.

Yanlız ortada şöyle bir durum yok mu? Toplam 4 milyon dokunuş tabii ki az, çünkü en iyi ihtimal ile gidiş/dönüş yolculuğu yaptığını farz etsek 2 milyon kişi eder ki, bir akbil günde ikiden fazla kez kullanıyordur, dolayısı ile yolcu başına düşen rakam çok daha az, yani demek ki kullanılan akbil aslında 2 milyondan da az?? Yanlış mı mantık yürütüyorum? 10 küsur milyonluk ve bunun büyük çoğunluğuda hareketli olan bir kentte daha çok kullanılmalıydı enteresan.

Peki akbil ile ilgili bir soru daha, herhangi bir akbil tom unu takip etmek mümkün mü? Hafızası yetersiz dediniz, hafızası ne kadar dokunuşu tutabiliyor, yani bir akbilin hafıza dökümü ile ya da, turnikelerden çektiğiniz raporların süzülmesi ile şahsın gün boyunca nereye gittiği görülebilirmi? :) Çok ajanvari bir soru oldu ama, bence önemli çünkü günümüzde herşey artık kişiye özel, dolayısı ile kişiye özel bazı hedefleri gerçekleştirmek için bazı şeyler yapılabilirdi.

Kart teknolojisinin avantaj görüldüğü muhakkak, bunu fuarda anladık çünkü çok fazla sayıda firma bu iş ile ilgileniyor, çeşitli ürünler üretiyor ve pazarlıyor, artı olarak kartı taşıması daha kolay.

Kart ile ilgili bir soru daha, kartın çok çeşitli yerlerde kullanılabileceğini belirtmişsiniz. Peki daha çeşitli kartlar düşünülüyormu? Belirtmiştim, aylık, haftalık ya da 3 günlük gibi, çünkü o Beşi Bir Yerde zaten çok oryantalist bir isimle bana göre itici, turistleri çekebilir belki ama :) :) bu tip bir çeşitlilik olacak mı?

huseyin
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 16 Haz Sal, 2009 12:35

Mesaj gönderen huseyin » 19 Haz Cum, 2009 10:22

evet akbiller birer birer çıkıyor ortaya... :)
hafıza teknik olarak sorunlardan bir tanesi, diğerlerini yazmıyorum :) uzun ömür sağlamlık falan tamamen psikolojik :)
yaptığınız akbil hesabı doğru, akbilin çok daha fazla kullanılması lazım ancak biz millet olarak hergün bindiğimiz araçlarda akbil yerine jeton, yada nakitle binmek gibi bir huyumuz var. Düşünsenize vatandaş hergün işe gidiyor, hergün jeton kuyruğuna giriyor, hergün özel halk otobüsüne biniyor ama genede akbil almıyor. insanlarımızın tercihi :) bende anlamakta zorluk çekiyorum :)
Tüm akbil geçişleri, akbilde olmasa bile veri tabanında tutuluyor. Yani bir akbilin hangi hatlardan, hangi saatte geçtiği biliniyor, bundan daha doğal birşeyde olamaz zaten. Ancak akbilin kime ait olduğu bilinmiyor, bu noktada güvenli diyebiliriz. ajanlık yapmak için kimin hangi seri nolu akbili kullandığını bilmeniz gerekir. Birde şöyle bir durum var, bu bilgiye sahip olsanız bile bu veri tabanı gizli olduğundan verilere ulaşamazsınız.
İstanbulkart için, haftalık, onbeşgünlük, ve aylık abonman denilen yüklemeler yapılabiliyor. Bilet çeşitlerinin arttırılması içinde çalışmalar sürüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Cum, 2009 10:30

:) Zaten akbil takibindeki amacım biraz daha farklıydı benim tabii ki veritabanından veriyi başkasının alması değil, sadece ben bir akbilin ve ona bağlı olan sahibinin hareketini öğrenmek istiyorum, yani amacım aslında o akbilin Hüseyin' e mi Esat' a mı ait olduğu değil, ben örnek AKB0001236558 numaralı tom un hareketi ile o tomun bağlı olduğu kişiye özel bir şeyler sunabilmek ;) kimin taşıdığı önemli değil, tomun hareketi önemli, yani şöyle düzelteyim benim için aslında Akbili taşıyan insan yok, Akbile bağlı olarak dolaşan insan var :D:D tabi projeyi açmayalım şimdi ortaya

Kartta çeşitlilik olması güzel olur, daha esnek ve daha güzel olur. Peki satış noktası sistemi nasıl bazı makinelerden bahsetmişsiniz, ben hiç kart makinesi görmemiştim, jetonmatikleri biliyorum ve çokta güzel bir işti ama kart?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Haz Cum, 2009 10:52

Geçenlerde ben de akbil kullandım, ama kartları 2005 senesinden, İzmir'den tanıyorum. Sistemleri şöyle zırt pırt değiştirmesek? Ayrı, ayrı bilmam kaç sistem yanyana işletmesek?

Genel olarak akbil veya kart sistemi çok iyi, ama kullanış şeklimiz korkunç ilkel! Esat'ın açtığı veya açmadığı konu aslında muazzam ... ama o bile düşünülmüyor. İşte bir dolambaçlık var ne yazık ki, yani herşey karışık. Eh, hat numaralarımıza bakarsak, bu genetik ... ve Esat, ne 10 milyonu, bildiğim yaklaşık 20 milyon.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Pzr, 2009 20:03

Akbil ile ilgili olarak Eko Trent tarafından hazırlanan haber;

http://www.ekotrent.com/haber/20091108/ ... asiyor.php
Her gün yaklaşık 5 milyon kişinin toplu taşıma araçlarını ve bu araçlarda kullanılan ödeme sistemi olan Akbil'i tercih ettiği İstanbul'da, günde ortalama 4.2 milyon TL'lik, aylık olarak da yaklaşık 125 milyon TL'lik Akbil kullanıldığı hesaplandı.

Kullanılan araç türleri açısından ise İstanbul'daki toplu ulaşımın en büyük yükünü Büyükşehir Belediyesi'ne ait İETT otobüsleri sırtlıyor. İETT otobüsleriyle aynı güzergâhları kullanan Halk otobüsleri ikinci sırada. Raylı sistemin ve deniz ulaşımının payı ise hâlâ çok az.

Dergi, İstanbulluların toplu taşıma için yaptığı harcamayı da hemen hemen tüm toplu taşıma araçlarında kullanılabilen Akbil kontörlerine yapılan ödemeler üzerinden ele aldı. Buna göre kentte yaşayanlar 2008 yılında Akbil kontörlerine tam 965 milyon lira ödedi. Bu rakam günde ortalama 2 milyon 650 bin TL'ye karşılık geliyor. İETT söz konusu rakamın 2009 yılında 1 milyar 542 milyon liraya ulaşacağını öngörüyor. İETT'nin tahmini doğru çıkarsa bu yıl İstanbullular günde ortalama 4.2 milyon TL'lik Akbil basmış olacak. İETT'nin Akbil ödemeleri için yaptığı bu artış öngörüsü Metrobüs hattının devreye girmesiyle birlikte yolcu sayısında yaşanan ve yaşanacak artış ile toplu taşıma zammına dayanıyor.

İstanbul'da her beş kişiye bir, her üç yetişkinden birine birer araç düşüyor. Kentteki toplam araç sayısı yaklaşık 2.7 milyon, kilometrekareye düşen araç sayısı ise 473 adet. Sokağa çıkanların ağırlığı toplu taşımayı tercih etse de işe gidenler açısından durum farklı: Yüzde 44'ü özel araçları, yüzde 28'i İETT ya da halk otobüslerini, yüzde 22'si minibüsleri kullanıyor. Günlük ulaşımda 3 milyon 425 bin kişi İETT'yi kullanıyor.

BİLET, JETON VE AKBİL ÖDEMELERİ (bin TL)

Ödeme şekli 2006 2007 2008
Akbil 560.099 789.355 964.554
Bilet 98.779 45.528 0
Jeton 1.233 753 1.153
Elektronik bilet0 0 18.078
TOPLAM 660.111 835.636 983.785

İSTANBUL'UN TOPLU ULAŞIM ARAÇ PARKI

İETT otobüsü 2.832
Halk otobüsü 2.082
Taksi- 17.416
Minibüs- 5.863
Dolmuş- 590
İDO (Gemi) 102
Metro (Vagon) 251
Özel tekne 100

kübra
Mesajlar: 4
Kayıt: 23 Eki Sal, 2007 23:43

Mesaj gönderen kübra » 01 Ara Sal, 2009 00:42

Topbaş: Metrobüs zammına tepki haklı ama
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş metrobüs zammına gösterilen tepkileri haklı bulduğunu, ancak kurumun bu zamma ihtiyacı olduğunu söyledi.

İSTANBUL - İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, büyük tepkilere neden olan metrobüse yapılan zammı değerlendirirken "Vatandaş, öğrenci tepkisinde haklıdır. Kendine göre bir bütçeleri var çünkü. Biz zam konusunda çok hassas davrandık. Mümkün mertebe yapmamaya çalıştık ama kurum zarar ediyor” şeklinde konuştu.

Topbaş, metrobüs hattının uzun olduğunu ve kullanılan mesafeye göre ücretlendirme yapacak bir sistem üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Topbaş, “Hat 42 km. Bu hat diğer şehirlerden çok daha ucuz. Kısa mesafede kullananlar için fazla gelebilir. Avcılar'dan Söğütlüçeşme'ye giderken 2 lira ödeyen var, 5 durak içinde iki lira ödeyen var. İşte bunları düzenlemek için çalışıyoruz. Yeni sistemler yaptırıyoruz. Geçtiği durak sayısı kadar bir bedel ödeyebilsin, diğerini geri alsın diye. Böyle bir sistem geliştiriyoruz” dedi.
ntv.com
umarım bu sistemi hayata geçirebilirler..
bir tane de bende öğrenci akbili var, geri veremiyorum, kullanamıyorum, öyle bekliyor evde..

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön