ist-T.07 » Eyüp Tramvay Projesi -Yine, Yeniden-

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.07 » Eyüp Tramvay Projesi -Yine, Yeniden-

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 12:42

Eyüp ilçesine bir şekilde ulaşan bir tramvay hattı için çok yerde yazdık çizdik, geçmişteki belediye başkanlarından büyükşehir belediyesinin ilgili yöneticilerine kadar pek çok resmi ağızda zaman zaman Eyüp tramvayı, Alibeyköy tramvayı gibi isimler ile dile getirdiler ki hatta geçmişte kentin PLANLANAN RAYLI SİSTEMLER haritalarında dahi kendisine yer bulurdu.

Bugün gördüğüm bir haberde Eyüp Belediye Başkanı Sn. İsmail Kavuncu Eyüp ilçesi için bir tramvay projesinin yapılmakta olduğundan bahsetmiş. Bayrampaşa metro istasyonu ile Eyüp arasında ulaşımı sağlayacak bir hat olarak dile getirilmiş tabi haberin detay kısmı yok, gazeteciler ile sohbet esnasında dillendirilmiş bir konu bakalım bir yerlerden kulağımıza bir şeyler gelirse güzergah ile ilgili bir şeyleri de netleştirebiliriz. Uzun zaman önce bir yerlerde aynı şeyi önerdiğimi hatırlıyorum ama acaba kendi kendime yaptığım çizimlerde mi kaldı diye de tereddütteyim :) Keşke sadece M1 e bağlanan bir hat değil de Bayrampaşa' dan sonra tekrar yukarı dönerek T4 e bağlanan bir hat yapılsa, tadından yenmez.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/87 ... ya-tramvay
Eyüp Belediye Başkanı İsmail Kavuncu, ilçe sakinleri, esnaf ve sivil toplum kuruluşları ile bir araya geldi.. Başkan Kavuncu, Eyüplülere trafik sıkıntısını bir nebze de olsa çözebilecek müjdeli bir haber de verdi.

Kavuncu, Bayrampaşa Metrosu’ndan Eyüp merkezine tramvay hattı yapılması için proje hazırlandığını açıkladı.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 29 Ağu Prş, 2013 12:55

Bu hattın M1 e bağlanan küçük bir kurtçuk olması çok abes. Ya şehitlikten sonra belki Ramide T4 e bağlanmalı ya da aslında en güzeli Eminönünde T1 in Alibeyköy e doğru uzanan bir kolu olması gerekir. Böylece Eminönü'nden Alibeyköy'e giden o ucube Halkotobüsü salatalarından kurtulmuş olur Haliç sahil yolu, hem de Unkapanında M2 ye aktarma olur mis gibi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Prş, 2013 13:02

Özgür Türkler yazdı:Bu hattın M1 e bağlanan küçük bir kurtçuk olması çok abes. Ya şehitlikten sonra belki Ramide T4 e bağlanmalı ya da aslında en güzeli Eminönünde T1 in Alibeyköy e doğru uzanan bir kolu olması gerekir. Böylece Eminönü'nden Alibeyköy'e giden o ucube Halkotobüsü salatalarından kurtulmuş olur Haliç sahil yolu, hem de Unkapanında M2 ye aktarma olur mis gibi...
Normalde asıl proje senin dile getirdiğin gibiydi, daha doğrusu ilk projelendirenler T4, M1 bağlantısı düşünmüşler, ilk mesajda linki gömerek vermiştim orada yazmışız, daha sonra bu Haliç Çevresi tramvayı diye bir şeye dönüştü, sonra vazgeçildi Alibeyköy içine sokuldu, sonra yine çevre tramvayı oldu :) Ya Eminönü' den kalk, Eyüp sahili geç Teleferiğe aktar, devam et, İGDAŞ tan sonra ya da daha ileri de ikiye ayrıl, bir hattı Santral İstanbul' ve Alibeyköy e gönder, diğerini Haliç çevresinden Kültür Merkezine ve hatta ve hatta zorla RMK ya kadar getir, hatta isim bile önermiştim "KÜLTÜR TRAMVAYI" diye ama kimse dinlemedi. Yine senin önerdiğin gibi bir hattı da Eyüp' e geçir, oradan tırman yukarı Demirkapı civarı aktarma için biraz sıkıntılı ya biraz yürünecek ya da o alt geçit yeniden inşa edilecek ama olmasa ne olur, in aşağı M1 e aktarma ver, oradan dön yukarı Demirkapı'dan sonra Rami' de T4 e bağlan. Hani ağ, network falan diyoruz ya. Yani bu öneride hatalar vardır ben sektör uzmanı değilim ama iyi bir yolcuyum :)

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 29 Ağu Prş, 2013 22:26

m1 den eyüpe bir hat yapılması çok faydalı olur tabi t4 içinde bir durak yapılır ama şunu anlayamadım m1 e in ordan dön yukarı ramiden t4 e bağlan demişsiniz ben aynı yerden m1 den t4 e çok sık aktarma yapıyorum nerden ramiye dönüp t4 le birleşecek anlayamadım ama şu olabilir ayrı bir hat olur t4 ün geçtiği üst geçitin altınada bir durak koyulup ordan demirkapı istasyonundan t4 e aktarma yapılabilir ordan da eyüp sultan bulvarından aşağı meydana iner ilerleyen zamanda ordanda ya eminönüne doğru yada alibeyköy yönüne doğru yada her iki yöne doğru devam eder. :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 14:21

Benim bahsettigim ray baglantisi olmasi, nden m1 de sonlansin ki? Soru 2 oradasi hala oyle sanayi bolgesimi kalmali? ama gecmisteki baglanamama sebebi istimlakti yuksek bedeller.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Cum, 2013 15:20

Öfff … haritasız olmaz ki bu be! :evil:

İn, çık, kol, bacak.

NEREDEN geçecek? Bayrampaşa-Maltepe metro istasyonundan başlayacaksa, oradan Maltepe Caddesi yolunu mu takip edecek, Osmangazi Caddesi yolunu mu?

En mantıklısı, T4 Demirkapı durağını biraz güneye, dörtyola çekmek ve orada hem bir dörtyol kesişmesi, hem makaslar yerleştirmek. O zaman hem o metro istasyonundan bir hat işleyebilir, hem Topkapıdan o metro istasyonuna (ve belki ötesine), hem Mescid-i Selâm’dan Topkapı yerine Bayrampaşa’ya işletme olabilir. Ağ. Haha. Sonra oradan başka dallanmalar da olabilir, o başka. Sakın yine Bursa tarzı aktarmasız dörtyol ray kesişmesi plânlamasınlar da (garanti plânlarlar!).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 19:07

Başar söylediğin normal şartlarda en mantıklısı yani 4 yol ray kesişimi ama orada fiziki olarak mümkün değil, bu mümkünsüzlüğü aşmak için belediyenin bir kaç iş hanını yıkması gerekir, önceki mesajımda belirttiğim gibi bölgedeki en büyük sıkıntılardan biri, hani şu kentsel dönüşüm geyiği var ya, işte tam da Bayrampaşa İlçesini kast ediyor aslında, bu iş alanları kentin içinde kaldı artık, bu insanlara doğru tasarlanmış, iş ve işçi sağlığını düşünen, ulaşımı düşünen yeni tesisler kurulmalı, bu insanlar taşınmalı ve bu iş merkezleri yıkılıp yerine konutlar yapılmalı ve yapılırken de 17 milyonluk kente yakışır CADDE ve KAVŞAK lar inşa edilmeli :) işte tüm bunlardan sonra orada bir tramvay kesişmesi mümkün.

Benim tramvayı aşağı M1 e indirdikten sonra yukarı çıksın dememin sebebi bu, kulağı tersten göstermek ama mevcutta başka şans varmı bilemem, kaldı ki Demirkapı istasyonundan ne kadar mesafe sonra yer altına giriyordu şu anda hatırlayamıyorum, derken haritadan baktım ve önerimin zor olduğunu gördüm yani Topçular istasyonu öncesinde ve ancak yer altından bağlanabilir gibi görünüyor, dediğim gibi bölgenin dönüşmesi gerekiyor ama gel gelelim İBB bir önceki dönüşüm bölgesi Zeytinburnu' nda tramvaya müsait kocaman bir yol da varken düşünmedi bile Bayrampaşa yı komple yıkıp yeniden yapsanız sanırım yine düşünülmeyecektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Cum, 2013 19:25

Hm, şimdi gördüm ki, o dörtyol altgeçitli bir salata :(

O zaman ben de şu an bilemem. Çok şey mümkün, ama hangisi mantıklı. Sen şu aşağı ve yukarı dediklerini bir çiz de anlayayım. Bana harita, cadde, sokak, meydan falan lâzım, pardon.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 19:32

alabay yazdı:Hm, şimdi gördüm ki, o dörtyol altgeçitli bir salata :(

O zaman ben de şu an bilemem. Çok şey mümkün, ama hangisi mantıklı. Sen şu aşağı ve yukarı dediklerini bir çiz de anlayayım. Bana harita, cadde, sokak, meydan falan lâzım, pardon.
Orada o mevcut altgeçitte bir istasyonda zor, alt geçit başlı başına problem zaten :) yani yazmıştım sanırım o alt geçit yeniden inşa edilirse olabilir, ha ama sorun değil, yevropai yaparız geçidin giriş kısımlarında birbirinden ayrı istasyon platformları olur derlerse bilemem. Bizde bir durağın iki platformu ayrı olsa bile karşı karşıya olması farz-ı ayn dır çünkü, ondan gayrisi tekniğimizde yok.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Ağu Cum, 2013 19:34

Yeşilpınar - Otogar 39O otobüsü dışında Demirkapı tramvay istasyonu ve Bayrampaşa metro istasyonunu Eyüp'e bağlayan otobüs yok gibi.
Çok ucundan azıcık bir çözüm gibi geldi; Levent - Hisarüstü metro kolu bu gidişle daha bir sürü 'kolcuk'a ilham verecek. Büyüğünü tastamam yapamadık alın da size minisi der gibi.
Yanlış hatırlamıyorsam Söğütlüçeşme/Bostancı - Levent/Seyrantepe - Kazlıçeşme metro güzergahı da bir şekilde Bayrampaşa'ya hitap ediyordu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Cum, 2013 19:38

kenanmar yazdı:Yeşilpınar - Otogar 39O otobüsü dışında Demirkapı tramvay istasyonu ve Bayrampaşa metro istasyonunu Eyüp'e bağlayan otobüs yok gibi.
Çok ucundan azıcık bir çözüm gibi geldi; Levent - Hisarüstü metro kolu bu gidişle daha bir sürü 'kolcuk'a ilham verecek. Büyüğünü tastamam yapamadık alın da size minisi der gibi.
Yanlış hatırlamıyorsam Söğütlüçeşme/Bostancı - Levent/Seyrantepe - Kazlıçeşme metro güzergahı da bir şekilde Bayrampaşa'ya hitap ediyordu.
Galiba o güzergah Sağmalcılar metro istasyonu ile kesişiyordu, en son gördüğüm çizim öyle idi ama derelerden sular akar haritalar değişir :)

Eskiden Bayrampaşa istasyonundan kalkan mavi midibüsler vardı, Terkos tarafına giden onlarda bir ara tramvay yolu güzergahından gidiyorlardı ama güzergahları değiştirildi mi bilmiyorum, gerçi şöyle bir durum var kimsenin M1 Bayrampaşa/Maltepe <> T4 Demirkapı aktarmasını ekstra bir araca ödeme yaparak yapacağını sanmıyorum, o sabah akşam gördüğüm kaldırımdaki karınca gibi karaltılar aktarma için yürüyen insanlar olsa gerek ;)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Cmt, 2013 08:26

İstanbul bu plânsızlığın ve yamaların içinden çıkamayacak bir gün. Acaip. Şaka gibi. Kara mizah.

Esat, kavşak durakları genelde iki L gibi oluyor, kuzey/doğu L ve güney/batı L’si. Anlatabildim mi, Viyana’da da vardır herhâlde. Güney/batı L’si 180 ° dönmüş oluyor, yani sağ kanadı olmayan bir T gibi.

Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön