tr-HR.07 » Yerli Monoray İmal Edildi

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HR.07 » Yerli Monoray İmal Edildi

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Çrş, 2013 17:41

Nerede kalmıştık? %99 da hoooop upload tamam, %100 yerli monoray imal edilmiş ve büyük iddialar ile ortaya çıkmış. Daha önce yerli imalat hızlı tren diye bir haber vermiştik, bu firma onunla alakalı mı bilemiyorum açıkçası şimdi derinlemesine kurcalamadım, haberde görünen trense eğer o wuppertal benzeri bir iş ama haberde bahsedilen bana normal monoray gibi geldi, dediğim gibi çok iddialı bir iş ve ben bu %100 yerli kısmını artık kaale üzülerek alamıyorum, çok gereksiz bir tartışma gibi, öyleyse öyledir deyip geçiyorum ama 20 km lik bir hatta yolcunun bana maliyeti 2 kuruş derseniz orada bilmiyorum bir iki maliye uzmanına danışmam lazım, neye göre kime göre?

Buyrun habere;

http://ekonomi.milliyet.com.tr/yuzde-10 ... PageSkin=1
Zeminden 4-5 metre yukarıda çelik platform üzerinde hareket edecek monorail, yağmur, çamur, kar ve dolu gibi olumsuz hava şartlarından etkilenmeyecek. 18 kişilik deri koltuklu vagonlarda oturarak, klasik müzik eşliğinde seyahat edecek yolcular, aynı zamanda şehrin güzelliklerini ve çevreyi havadan izleme imkanına kavuşacak. Kent içi ulaşımın sadece 1 lira olacağı "monorail" sistemi ile trafik yoğunluğunun azaltıması hedefleniyor. Türkarge Ulaşım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Çelik, AA muhabirine, monorail sisteminin toplu ulaşım için günde 24 saat hizmet verebileceğini söyledi.

Lokomotif özelliği dolayısıyla proje büyüklüğüne göre vagon sayısının artırılabileceğini, enerji tüketiminin çok düşük olduğunu vurgulayan Çelik, "Örneğin, 20 kilometrelik hatta bir yolcunun bize maliyeti sadece 2 kuruş. Tasarım ve üretiminin yüzde yüz yerli olmasının dışında yapım süresi çok kısa. İlk yatırım maliyeti çok düşük. Tabii ki bu nedenle işletme giderleri çok düşük. Bu yüzden biz 81 ilimizde 'yap, işlet, devret' modeliyle her yerde sistemi kurmaya hazırız" diye konuştu.

Resim

Bu projeyle trafik çilesi sona erecek. Amacımız da bu zaten, monorail sistemi İstanbul'da metrobüs, tramvay ve metro gibi ulaşım hizmetlerinin hepsinin alternatifidir.

"Biz herhangi bir hatta kent içi ulaşımı 1 liraya indirmeyi hedefliyoruz" diyen Çelik, "Bunu bir taahhüt olarak da alabilirsiniz. Eğer herhangi bir şehirde bu sisteme başlarsak, sadece 1 lira ile taşıyacağız ve gelecek 10 yılda zam yapmayacağız. Burada yatırdığımız yatırımı yine de tahminlerimizin çok altında geri alacağımızı biliyoruz" ifadesini kullandı. Çelik, şöyle devam etti: "Bu araçta kullanılan motorlar elektrikli servo motorlardır. Dünyada ilk kez servo motor, tahrik motor olarak kullanılmaktadır.
Şimdi ben neye şerh düşeyim bilemedim ya, servo nun tahrik olmasına mı, metronun alternatifi olmasına mı, 10 yıl 1 liraya yolcu taşımaya mı bilemedim yani, hayırlı uğurlu olsun, desteklemek lazım tabi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Çrş, 2013 18:02

Üff, derri koltuk, kıllasik mözzik … anaaam. Bayram lee. Bana çok, çok garip geliyor. He, bugün hiç herşey şov dedim mi? :lol:

Önemli olan, sistemin ardından getirdiği maliyet, işletmedeki enerji konusu, tecrübe (!), güvenlik, tahliye. Ama bizde daha İstanbul Metro sistemi bile sistem değil, bunu kime anlatacaksın. Önemli olan, deri koltuk, üj bej metre ve kıllasik mözik. Telezyon yoh mu la? Bale göstersinler, bale! Yok, klâsik ile ilâhiler diye çekişme olmazsa, benden hepinize Berlin'de bir Kroysperk Kebabı :lol: Halbuki bak, bir gün klâsik, bir gün rock, bir gün pop, bir gün arabesk, başka bir gün nihayet Türk sanat müziği, sonra efendim ilâhiler … var mı çay isteyen? Bir de o koltukları deri yerine daha çok Osmanlı tarzı, şöyle ince kumaş, yok daha iyisi ipekten yapsak? Yani, buyurn, oturun, şunları bir konuşalım. Önemli ama! Gidiş dönüşü 80 dakka dukka dikka. Bilira, bilira, biliraaaa … Numara da gerekmez, tabelâya düzergâhı yazarız. Vanminüt ey … ışıklandırmasını unuttuk. Işık yeşil mi, mavi mi, kırmızı mı olsun? :mrgreen:

Aaaah, ah! İnsan böyle mizahla kızgınlığını zor tıkıyor boruya. Şöyle adamakıllı, kimlik problemi olmayan, komplekssiz, sapasağlam bir şey ürettik, buyrun tarzı bir haber gelse?

Ve son olarak bir dubidakkalaa daha: Neden Wuppertal treni Wuppertal’den başka yerde yok?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Prş, 2013 19:08

Dün akşam haberlerinde haber videosunuda izledim, dediğim gibi ortada yapılmış bir iş var, sırf bu açıdan tebrik etmek gerekir ki ettim ama işte abidik gubudik sunumlar ve cümleler kullanmamak lazım, her şeyimiz tam klasik müzikle yolculuk :) ya kardeşim Viyana Opera binasının orada alt geçitte Mozart Tuvaleti var, ciddiyim yani klasik müzik eşliğinde :) marifet değil yani klasik müzik falan veya deri koltuk, yani o araçta bile ayakta yolcu almayacağız diyor ama yan koltuk koyuyor, fikir ne çözemedim.

Yine başa döneyim, biz bu işi çoookk uzun yıllar önce yapmalıydık, ha şimdi yaptık geçmi kaldık yok, tamam yapılmış ama son 5 yılın gözde argümanı %100 yerli :) ya aranızda elektronik ya mekatronikçi varmı? Soruyorum bana bırakın tren yürütmeyi sanayide basit bir robot kolda sorunsuz çalışan, bilmem kaç saat garantisi veren, ne bileyim yedek parça ve tamir garantisi falan yani bildiğimiz kalite markalar ayarında hizmet veren bir türk malı servo markası söyleyin? Bakın hep ne diyorum, tasarım, karoser, şase, iç tasarım, cam, elektrik malzeme hadi hatta artık yazılımların bir kısmı bunlar yapıyoruz tamam ama gerek elektrik gerek elektronik aksamda ve bazı ekipmanlarda şu 1 lira maliyeti tutturmakta önemli bir etken olan bakım onarım maliyetini düşürecek kalitede yerli ürün? Ne bileyim gerçekten sokaktaki insan için önemli galiba bu %100 mevzusu o yüzden herkes sarılıyor, bence gereksiz. YApmak gereken kaliteli bir ürün ortaya çıkarmak olmalı.

Yine işletme maliyetlerine gelirsek kurulumu kolay diyoruz da sokağa herhalde o videodaki direkler ile dikmeyecekler bu sistemi? Ya da ne bileyim bırakın metroyu metrobüse bile rakip denilmesi?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Ağu Prş, 2013 23:40

İstanbul'da biraz sıkıntılı olur herhalde en yoğun yolculuk E-5 hattında ama 1 km'de bir kavşak olduğundan yeniden ve büyük düzenleme gerektirebilir...Ama Sahilyolu, Minibüs ve Bağdat caddelerinde olabilir

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Ağu Sal, 2013 14:51


Cevapla

“Haberler - Duyurular” sayfasına dön