Buyrun habere;
http://ekonomi.milliyet.com.tr/yuzde-10 ... PageSkin=1
Şimdi ben neye şerh düşeyim bilemedim ya, servo nun tahrik olmasına mı, metronun alternatifi olmasına mı, 10 yıl 1 liraya yolcu taşımaya mı bilemedim yani, hayırlı uğurlu olsun, desteklemek lazım tabi.Zeminden 4-5 metre yukarıda çelik platform üzerinde hareket edecek monorail, yağmur, çamur, kar ve dolu gibi olumsuz hava şartlarından etkilenmeyecek. 18 kişilik deri koltuklu vagonlarda oturarak, klasik müzik eşliğinde seyahat edecek yolcular, aynı zamanda şehrin güzelliklerini ve çevreyi havadan izleme imkanına kavuşacak. Kent içi ulaşımın sadece 1 lira olacağı "monorail" sistemi ile trafik yoğunluğunun azaltıması hedefleniyor. Türkarge Ulaşım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Çelik, AA muhabirine, monorail sisteminin toplu ulaşım için günde 24 saat hizmet verebileceğini söyledi.
Lokomotif özelliği dolayısıyla proje büyüklüğüne göre vagon sayısının artırılabileceğini, enerji tüketiminin çok düşük olduğunu vurgulayan Çelik, "Örneğin, 20 kilometrelik hatta bir yolcunun bize maliyeti sadece 2 kuruş. Tasarım ve üretiminin yüzde yüz yerli olmasının dışında yapım süresi çok kısa. İlk yatırım maliyeti çok düşük. Tabii ki bu nedenle işletme giderleri çok düşük. Bu yüzden biz 81 ilimizde 'yap, işlet, devret' modeliyle her yerde sistemi kurmaya hazırız" diye konuştu.
Bu projeyle trafik çilesi sona erecek. Amacımız da bu zaten, monorail sistemi İstanbul'da metrobüs, tramvay ve metro gibi ulaşım hizmetlerinin hepsinin alternatifidir.
"Biz herhangi bir hatta kent içi ulaşımı 1 liraya indirmeyi hedefliyoruz" diyen Çelik, "Bunu bir taahhüt olarak da alabilirsiniz. Eğer herhangi bir şehirde bu sisteme başlarsak, sadece 1 lira ile taşıyacağız ve gelecek 10 yılda zam yapmayacağız. Burada yatırdığımız yatırımı yine de tahminlerimizin çok altında geri alacağımızı biliyoruz" ifadesini kullandı. Çelik, şöyle devam etti: "Bu araçta kullanılan motorlar elektrikli servo motorlardır. Dünyada ilk kez servo motor, tahrik motor olarak kullanılmaktadır.