3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 28 Mar Pzt, 2011 22:01
gönderen Mehmet Kasım
En çok Eskişehir sistemini beğenmişler ama diğer yerlerden de fazlasıyla memnun kalmışlar,
tahmin ettiğim gibi. eskişehirin bir cazibesi var. merkezde ırmak üzerinden geçmesi gibi ambiyanslar iyi bir izlenim bırakıyor. o bölge çok başarılı.

Gönderilme zamanı: 28 Mar Pzt, 2011 22:22
gönderen alabay
Yok, Eskişehir tek mantıklı ağ sistemi şu an, kurt murt falan değil. Avrupaî tramvay sistemine en çok benzeyen o. İlâveten de güzel, evet.

Gönderilme zamanı: 28 Mar Pzt, 2011 23:10
gönderen Esat
alabay yazdı:Yok, Eskişehir tek mantıklı ağ sistemi şu an, kurt murt falan değil. Avrupaî tramvay sistemine en çok benzeyen o. İlâveten de güzel, evet.
Acaba? Yani acaba gerçekten birinci etken o mu yoksa senin ikincilik verdiğin "Tramvayın Kent İle Yakışması" hadisesi mi? Bence Eskişehir' de tramvay kent estetiğine büyük katkıda bulunuyor, aynı şeyi maalesef İstanbul için söyleyemiyorum, buna izin verilmedi, belki sadece Sultanahmet bölgesinde. Diğer taraftan geri döndüklerinde muhtemelen sitelerinde izlenimlerini paylaşacaklardır, takip edip bize doğru bir tercüme ile sunarsan memnun oluruz Başar, hatta belki küçük bir irtibatta kurabilirsin. Bu arada Kemal abimizin edindiği bilgileride merakla bekliyorum :)

Gönderilme zamanı: 29 Mar Sal, 2011 09:43
gönderen kemal
Kemal olarak malesef mantepsiye bastım :P , ikinci buluşmaya gidemedim kaç gündür gripten kafamı kaldıramadım ama ilk buluşmada bana aylık yayınladığı kitapçıktan bir örnek verdi yeni sayıları da adresime yollayacak. Ben de o kitapçığın Türkiye muhabirliğini yapmaya çalışacağım.
Fischer bana Uşalım A.Ş.nin Berlin'den 3 Gotha daha aldığını söyledi, sonra da bunların Rıhtım-Sulatanahmet turist hattında çalıştırılacağından bahsetti,ben de bunun pek mümkün olmadığını çünkü bu işte mevcut hattın iki ucuna ekleme yapılarak özel araçların kullanılacağını söyledim,sonra da tereddüt ettim gerçekten Gotha bu hattın enerjisi ile çalışabilir mi ? Belki araya bir meterelik ray açıklığı sağlansın diye 3'cü bir ray hattı mı konur???? Resmen tereddüt ediyorum şimdi, ben öyle deyince Fischer de aldığı bilgiyi tekrar okeylemek gereği duydu ve yazdığı notlardan o kısmı çember içine aldı. :!:

Gönderilme zamanı: 29 Mar Sal, 2011 09:49
gönderen alabay
Hm. O Gotha dedikleriniz buranin dogusunda basit isleyen, nostaljik bile olmayan, tramvay araclari. Araliklari genelde normal ray araligi, ama o zaten önemli degil, degistirilebilir. Ama enerjisi, T1 hattinin aynisi olmali, normal tramvay. Ücüncü bir raya gerek yok. Ama üc Gota'yla pek ne yapacaklar, o baska bir sey, yani o isletme icin belki on veya yirmi tane gerekebilir ;-) He, ben tabiiki buranin mantigiyla düsünüyorum, Sayin Fischer (anlami: balikci) anlar.

Not: Bu bilgileri kaynaksiz fazla yaymayin, hele hele bu kaynak (cember) bir arastirilsin, yoksa ortalik karisir ... gasteci degiliz, olsa olsa gazeteciyiz :-)

Gönderilme zamanı: 29 Mar Sal, 2011 09:51
gönderen alabay
Esat, soruna gelince, simdi ben onlar degilim tabiiki, ama onun gibilerini tanirim, o yüzden bence ilk olarak aga, isleve ve sonra da estetige bakarlar. Herhalde. Yok, bunlar baska bakis acisindan da bakabilir elbet, bilemeyiz. Sen bana haber ver, ben gözetler, irtibat kurarim.

Gönderilme zamanı: 29 Mar Sal, 2011 11:09
gönderen Esat
Geçmiş olsun Kemal abim kendine iyi bak, keşke oralarda olabilse idim, tam işin güzel zamanında oradan uzaklaşmış olmak acayip zoruma gitmeye başladı. :(

Gotha konusunu araştırmak lazım, Kadıköy' de ki Gothalarda gerçekten 1m. ray açıklığımı yahu? Ben orasıda normal ray açıklığı diye biliyorum, dolayısı ile Gotha' larda normal ray açıklığında işliyor herhalde. Enerjisinin farklı olduğunu düşünmüyorum daha önce yapılan tüm hatlar 750DC ye göre yapılmıştı, o hatta da aynı voltajdır diye düşünüyorum. İkinci olarak Başar bu konu da haklı, ben o başlıkta tespit edilen rakamı vermiştim diye hatırlıyorum, oradan gemi yanaştığında 50 tane otobüs kalkıyor, siz bu kadar insanın yarısını bile Sultanahmet' e taşımak istiyorsanız onlara otobüs ile aynı hizmet vermek zorundasınız, adam iniyor gemiden biniyor, bunu 3 tane Gotha ile sağlamanın mümkün olacağını düşünmüyorum, iki set Citadis ya da Bombardier ile olabilir belki,

Gönderilme zamanı: 29 Mar Sal, 2011 12:58
gönderen alabay
Moda videoma bir baktım, ray açıklığın 1 m olması mümkün, ki bir sebepten dolayı da mantıklı olur, Moda'da çok dar kurplar var. Freiburg kentinde ray açıklığın 1 m olmasının sebebi de bu, sırf kent merkezindeki Çeşme meydanından dörtyol şeklinde geçebilmeleri için, bütün şebekeyi 1 m aralıkla yapmak zorunda kalmışlardı.

Gönderilme zamanı: 29 Mar Sal, 2011 13:29
gönderen Esat
yok, iddia etmiyorum zaten, Kemal abi o hatta cok yakin daha iyi bilir. Boyle bir sey olacaksa bu durumda boji degistirirler herhalde, diger turlusu istanbul icin fantezi :)

Gönderilme zamanı: 02 Nis Cmt, 2011 15:24
gönderen kemal
Kadıköy 1m. ray açıklığına sahip, zaten Kadıköy hattında çalışan ilk gelen araçlardan birini Beyoğlu hattına motor ve pencerelerini söküp müzik römorku olarak almışlardı hatırlarsanız.
Yeni alınanlar da kesin aldığım bilgiye göre yine T3 içinmiş, yani Moda'ya geliyorlar.

Gönderilme zamanı: 02 Nis Cmt, 2011 16:11
gönderen Esat
Makul olanda buydu zaten, sonuçta Moda için araç ve yedek parça ihtiyacı vardı, hatırlarsanız bir önceki partiyi görüntülemiştim geliş gidiş esnasında, ama şimdi eldekilerden Bursa' ya verilenler olunca yine açık olabilir de demiştik galiba, hayırlısı. Yanlız Jena' dan alınmamışlardır herhalde, çünkü daha önce Jena şehrinde kalan son araçlar zaten alındı demişlerdi, geriye kalanlar kentin tramvay müzesine kaldırılacaklardı, Berlin civar diğer kentlerinde mi buldular acaba?

Gönderilme zamanı: 02 Nis Cmt, 2011 16:14
gönderen kemal
Evveet işte gelen 2 tane yedek parça tramvayı "3" de değil 2 tane oluyor :
Resim