4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 17 Eki Çrş, 2007 20:22
gönderen Anonymous
Resim

SANDIKLI DAN BİR KARE

Gönderilme zamanı: 26 Eki Cum, 2007 08:13
gönderen Mustafa Noyan
Aydın istikametinde, Selçuk Çamlık rampası bitiminde geçen hafta karşılaştığım, ne zamandır da nerede olduğunu merak ettiğim, Diana Turizm' e ait 1959 Chevrolet otobüs:
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 26 Eki Cum, 2007 09:48
gönderen Ozan Tuğbaş
Araba Selçuk rampasını çıkabildiğine göre bakımlı bir araç olmalı.Hala yollarda olmasından belli zaten.İçindeki yolcu durumu nasıl bilmiyorum ama 1959 Model bir otobüsü yollarımızda görmek ilginç.Onun yeri normalde müzelik ülkemizde ise maalesef hurdalık.

Gönderilme zamanı: 29 Eki Pzt, 2007 13:21
gönderen Anonymous
Resim

Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 01 Kas Prş, 2007 11:57
gönderen Esat
Nostaljik bir otobüs marka ve modeli hakkında hiç bir fikrim yok Paris te görüntüledim yani faal olarak çalışıyordu sanırım turist gezdirme amaçlı kullanılıyor, kaportası biraz yamuk yumuk olsa da sağlam :)

Resim

Gönderilme zamanı: 01 Kas Prş, 2007 22:57
gönderen M.Ali Sade
Paris'te 1930 lu yıllardan kalma bu Renault otobüs çalıştırılıp insanların kullanımına sunulurken bizde de eskilerin tozu bile bırakılmıyor.

Otobüs aslında dikkatli incelenirse aynen bizim ahşap kasalı kamyondan bozmalarımız gibi yapılmış.Hatta daha bile özensiz olduğu söylenebilir.Ancak esas takdir edilecek husus yıllar sonra yeniden çalışması.

Herkese selamlar...

Gönderilme zamanı: 01 Kas Prş, 2007 23:05
gönderen Ozan Tuğbaş
Bu otobüs bana daha çok A.B.D.nin San Francisco kentinin meşhur tramvaylarını hatırlattı.Tıpa tıp benzeri.Tekerlekleri olmasa ve resmin Fransa'da çekildiği belirtilmese ayırt edilmesi imkansız o kadar benziyorlar bence birbirlerine :D

Gönderilme zamanı: 02 Kas Cum, 2007 07:50
gönderen Esat
Aracı ilk gördüğümde ben tıkır tıkır çalıştığı için küçük bir şaşkınlık yaşadım aslında :) ve nedense eski Thames kamyonları hatırlattı bana da, aklımın bir köşesinde bu buruna sahip bir araba gördüğümde hep Thames ler geliyor ama belki de bir yanılsama :D

Ali Bey sonuna kadar haklısınız, evet sokaklar 302 dolsun demiyorum ama bir şekilde arabaların orjinal hali ile kalması, ya da en azından bazı modellerin doğru bakım ve onarımlar ile korunaklı mekanlarda sergilenmesi bile çok iyi olur, Türkiye karayolu taşımacılığında çok büyük paya sahip, hem insan hem yük taşımacılığının karayolu ile yapıldığı bir ülkede araç sahipleri bile araçlarına bakmaktan acizler çoğu zaman, öyle şoförler biliyorum ki çok afedersiniz arabanın hali içler acısı, öyle şoförler biliyorum ki kamyona pasta cila yapıyor :)

Gönderilme zamanı: 03 Kas Cmt, 2007 19:30
gönderen Anonymous
Resim
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 07 Kas Çrş, 2007 20:34
gönderen Mustafa Noyan
Nostaljik bir otobüs marka ve modeli hakkında hiç bir fikrim yok Paris te görüntüledim yani faal olarak çalışıyordu sanırım turist gezdirme amaçlı kullanılıyor
İETT nin ilk otobüsleri olan Renault Scemia lara benziyor...

Gönderilme zamanı: 16 Şub Cmt, 2008 12:26
gönderen M.Ali Sade
1968 yılından yorumsuz resimler...


Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 16 Şub Cmt, 2008 12:27
gönderen M.Ali Sade
Çoktandır O303 lere dair bir şeyler göndererek özellikle genç arkadaşlarımızı bu otobüs hakkında bilgi sahibi yapmak istiyordum.Aşağıya O303 ile ilgili bazı resimleri yüklüyorum.Yorumları daha sonra hep birlikte yapacağız.

Ancak temel düşünce olarak şunu söyleyebilirim.15 bin civarında üretilerek bir döneme damgasını vurmuş O302 sonrası üretilmiş gerçekten hem yolcu ve hem de şoför ve mal sahibine hitab edebilir nitelikte bir otobüstü O303.Geniş bagajı,yüksek yapısı,körüklü süspansiyonu,V8 ve dinamik bir motoru ,6 vitesli şanzumanı ve yeni nesil yolcu kabini yapısıyla o zamana kadar imal edilmiş otobüslere göre güzel yeniliklerdi.

Aslında O303 için nostalji oldu yakıştırmasına da ben katılmıyorum.Halen bile kısa mesafelerde O304 ve 404 ve hatta ilk üretim O403 lerden bile daha çok tercih edilen bir otobüs.Ancak Mercedes-Benz'in haris politikalarına yenik düşerek üretimden çabuk çekilen bir model oldu.

Lafı bırakalım,şu güzelliğe bakalım.Resimler hiç tadilat görmemiş bir araca ait olmaları dolayısıyla ayrı özellik taşıyor.

Resim

Resim




Bu resimde O303 e ait kaptan köşkünü görüyoruz.Kullanılan malzemenin pek çoğunu en son üretimlerde de ve hatta diğer marka otobüslerde de görebilirsiniz.




Resim


Resim



Resim


Bu bölümü o yıllarda ilk defa hizmete girişi dolayısıyla muavinlerin oldukça başına bela olmuş bir köşe olarak özellikle iliştirdim.Önceleri bu çay-kahve işi yolcuya çok hoş gelmekle birlikte bizim alaylı muavinlere hiç de iyi gelmemişti.Evinde kalkıp bir bardak çay doldurmamış insanlar bu sistemin varoluşu nedeniyle Fatsa-Bolaman virajlarında çay servisi yapmaya kalkışınca hem kendilerini hem de yolcuları bayağı bir yaktılar.Ama daha sonra herkes tecrübe sahibi olunca bu tür haşlanma olayları çok azaldı.




Resim


Bu resmi de tuvaleti olan otobüsle yolculuk yapıp da utandığından tuvalete gidemeyen ve "otobüste tuvalet nasıldır acaba" diye merak edenler için yükledim.İlk tuvaletli otobüslerde ve hatta halen bile bu tuvalet genellikle depo olarak kullanılır ve yolcuya kullandırılmazdı.Bu resimde dikkat ederseniz aslında O302 arka kapı tutacağından tutacak ve kül tablası gibi oldukça ayrıntının düşünülerek yolcunun rahat ettirilmeye çalışıldığını görebilirsiniz.

Resim



Bunlar da bagajdan sandık klima sistemi,lüks ve geniş koltuklar,havalandırma nozülleri ve diğerleri....


Resim

Resim
Resim

Resim


Herkese selamlar....