tr-L.05.09 » Nostaljik Şehirler Arası Otobüsler

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 01 Eki Pzt, 2007 16:28

Resim
Resim

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 01 Eki Pzt, 2007 16:47

İZMİR FUARINDA Kİ 302
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 02 Eki Sal, 2007 15:32

Resim

302 NİN BU ŞEKİLDE RENGİ VAR MIYDI?

kemal türkmen
Mesajlar: 4
Kayıt: 30 Eyl Pzr, 2007 22:33

0302

Mesaj gönderen kemal türkmen » 02 Eki Sal, 2007 15:36

Merhaba Dostlar:Öncelikle Transit Yolcuya teşekkürler,hani şu fuardaki haline epey bozulduğumuz 0302 nin içinide bizimle paylaştı...
Resim konusunda biraz tecrübe kazanınca sizinle güzel resimler
paylaşacağım,şu anda bütün enerjimi otobüs sürücülüğüne harcıyorum..
Hani küçük çocuklara sorulur genelde'büyüyünce ne olcan' diye,kimisi
subayların üniformasına özenip'asker',kimiside belki büyüğünle gittiği hastane koridorlarında boyunlarında steteskopları ile kendisine ilginç gelen
'doktor'olcam cevabını verirdi,benim verdiğim cevabı anneciğim her zaman
söyler'otobüş şürcem'
İşte böyle bir tutkuyla başladı0302 hastalığım,dünyada 19 190 man
kamyonlar hariç,tabiri caiz ise çan gibi öten başka bir araç tanımadım,görmedim,efsanenin bir özelliği vardı hala yaparım ama yanlızken;meşhur tahliye sesi vardı,tüpteki bilyalı sibop un kapanırken
yuvasına vurma sesi,nasılmı;dilinizi ön üst iki dişinize değdirin ve 2 sn.
ssıııısss sesinden sonra hızlıca ve tiz bir şekilde 'tink' deyin,oldumu? :?:

kemal türkmen
Mesajlar: 4
Kayıt: 30 Eyl Pzr, 2007 22:33

renk

Mesaj gönderen kemal türkmen » 02 Eki Sal, 2007 15:46

Evet 0302 nin PTT servisi ne benzeyen böyle rengi vardı,hatta Yılmaz Turizm de çalışmıştım aynısında,plakası 16 KC 059 du,ama bu renk
bakımlı arabada daha güzel duruyordu,Saygılar,mutlu ramazanlar...

Kullanıcı avatarı
M.Ali Sade
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37

Mesaj gönderen M.Ali Sade » 02 Eki Sal, 2007 16:33

Ahmet arkadaşıma bu güzel O302 resimleri ve özellikle de ilk O302 olarak İzmir Fuar'ında sergilenen otobüse ait resimler için teşekkür ediyorum.Gerçekten çok güzel resimler olmuş.

Bilmeyenler için tekrar hatırlatalım,bu yıl İzmir Fuarı Mercedes-Benz standına yukarıda resimlerini görmüş olduğunuz O302 getirildi.Bu otobüs 1968 yılında imal edilen ve 0001 numaralı şasi numarasına sahip olan otobüstür.Mercedes-Benz Türk tarafından eski sahibinden satın alınarak toplanmış ve sergilenmektedir.Yalnız birkaç gün durduktan sonra birden bire oradan yok oldu.Yerine başka bir O302 kondu.

Bu otobüsü ilk gördüğümde -ki o zaman iç görüntüleri yoktu-konunun tartışıldığı bir siteye aşağıdaki yazıyı göndermiştim.
İzmir Fuarı'na Mercedes-Benz standına bu otobüsü şayet orijinal diye koymuşlarsa büyük ayıp etmişler derim.

Benim sadece resmi inceleyerek 1968 modelden farklı olarak tespit ettiğim hususlar şunlar:

1.Arka motor kaputu üzerinde "Otomarsan"yazısı yoktur.
2.Egzost çıkışı tampondaki delikten olmalıydı.
3.Plaka lambası nikelajlı ve kare plakaya uygun olmalıydı.
4.Yanlarda yer alan çıtalar bu şekilde kalın değil,ince ve ortası lastikli görünümde olmalıydı.
5.Arka cam direklerinde havalandırma delikleri bulunmalıydı.
6.Arka son camlar kelebek şeklinde yarım açılır olmalıydı.
7.Direksiyon simidi siyah değil kemik rengi olmalıydı.
8.Jant kapakları bu şekilde değildi,bunlar yeni tip.
9.Ayna kolları ve aynalar bu şekilde değildi.Daha oval ve küçük,kollar da daha kibar olmalıydı.
10.Yandaki O302 yazısı bu şekilde bütün ve teneke değil,tek tek dökme nikelajlı demir olmalıydı.
11.Bagaj menteşeleri uzun üçgen biçimi ve dışarıdan görünür vaziyette olmalıydı.
12.Ön cam üstü havalandırmalarda yanlardaki tepe lambaları olmamalı ve hava girişleri daha uzun yapıda olmalıydı.
13.Kapıdan sonraki ilk direk burada görüldüğü gibi eğri değil diğer cam direkleri gibi dik olmalıydı.
14.Ön kapı üzerlerinde ok biçimi turuncu tepe lambaları olmalıydı.
15.Silecekler nikelajlı olmalı ve önden bakıldığında her ikisi de solda durmalıydı.

Bu vaziyeti ile çarpma kapıları hariç,okul servislerinden çok da farkı yok.
Ama iç görünümünü gördüğümde yukarıda yazdıklarımın hiç bir şey olduğunu ,asıl sorunun otobüsün içinde olduğunu keşfettim.İşte iç görünümden tespitlerim.İşin içinden gelen üstadlardan da görüşlerini bekliyorum.

1.Direksiyon simidi bu şekilde değildir.Kemik rengi ve dikine ince kollu olması gerekir.
2.Kilometre saati bu şekilde takometreli ve siyah zeminli değildir.O da krem rengi zeminli ve VDO marka olmalıdır.Bu gösterge Jaeger markalılara benzemekte.Devir saati ve kombine göstergeyi göremiyoruz.Muhtemelen onlar da orijinaline uygun değil.Devir saati altına alakasız bir de lamba eklenmiş.
3.Göğüs rengi siyah değil krem rengi olmalıdır.
4.En büyük karakteristik özelliklerden kurmalı el fren kolunu ortalıkta maalesef göremiyoruz.Çünkü araba kuru hava fren sistemine tadil edilmiş,el freni de imdata dönüşmüş.
5.Kuru havaya dönünce orijinal pedal şekli de değişmiş.
6.Takviye düğmesi vites kolu yanında değil tabloda anahtar grubu yanında pirinç bir kol (Valf) şeklinde olmalıdır.
7.Radyo bulunduğu yerin üstünde dikine olarak gömülü durmalıydı.
8.Radyo yanında bulunan Sütrak klimaya ait kumanda tablosu 1968 modele hiç uğramadı.
9.Sürücü koltuğu resimde görüldüğü gibi Grammer değil,tabanı üçgen ve sırtı nispeten daha küçük boyutlu olmalıydı.
10.İlk modellerde koridor yoktur.Yani yolcu koltukları ara koridordan resimde görüldüğü gibi yüksek değil,şimdiki MAN'larda olduğu gibi aynı hizadadır.Resimde görüldüğü gibi olan koltuk yapısına "Koridorlu"tabir edilir.Bu model ilerleyen üretimlerde çıktı.(Koridorlu modelin tutması üzerine eski koridorsuz O302 lerin hepsi de zaman içerisinde koridorluya dönüştürüldü)
11.Tavan lambaları bu tip uzun ve büyük değil,küçük ve elipsoidddir.
12.Yolcu üstü okuma lambaları ve havalandırmaları yoktur.Sadece şapkalıklar vardır.
13.Tavan ve yan döşeme burada olduğu gibi formika değil kirli sarı ahşap desenli kağıt benzeri malzeme ile kaplıdır.
14.Yolcu koltuklarının kol dayamaları sabittir.Burada olduğu gibi katlanmaz.
15.Kalorifer kumandaları ve kalorifer sistemi yeni tiptir.Bu araç üzerinde radyonun bulunduğu yerin altında motorlara kumanda eden 4 adet yuvarlak çevirmeli düğme ve elle açılan kapak olmalıdır.

Şimdilik alelacele tespit edebildiklerim bunlar.Yukarıdaki alıntıyı yazdıktan sonra bu otobüs de fuardan çekilmişti.Bence yukarıda yazdığım hususları gerçekleştirerek gerçekten 1968 modeli bir O302 toplamak bence Travego gibi bir otobüsü üreten bir fabrika için zor olmasa gerek.

Yoksa yapılan işin Tofaş standında ilk Murat 131 diye Doğan görünümlü Şahin sergilemekten bir farkı olmaz.


Herkese selamlar...

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 04 Eki Prş, 2007 19:25

Yoksa yapılan işin Tofaş standında ilk Murat 131 diye Doğan görünümlü Şahin sergilemekten bir farkı olmaz ALINTI

Aslında konuşmayacaktım ama konuşayım o gün fuardaydım görevliye sorduğumuzda(Ozan Şahin arkadaşımla birlikte ) bunun ilk ve orijinal 302 olduğunu söylemişti stand açılana kadar nekledikten sonra otobüsün yanına gittim resimler için bir baktım ki 302 otomarsan yazısı bile orijinal değil belki içi orijinaldir diye girdim ilk anladığım şey direksiyon simidi oldu zaten şaşırmış bir halde döndüm binmeden epey önce Isparta Petrol de çalışmış olan muavinle konuşmuştuk o da otobüs toplama görevlilerin yanında orijinal dedik cevabını vermişti sonra inandım ki gerçekten öyle toplama imiş ama inanın ki o otobüsü oraya o şekilde orijinal diyerek çıkardılar ki
Tofaş standında ilk Murat 131 diye Doğan görünümlü Şahin sergilemekten kötü olmuş

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 04 Eki Prş, 2007 19:53

İŞTE BANA 302 LERİ SEVDİREN 302S V6 (EĞER YANLIŞIM OLURSA UYARINIZ )
İÇİMDEKİ OTOBÜS SEVGİSİNİN TEMELİNİ ATAN OTOBÜS
Resim
Resim

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Türkiye'de Üretilen İlk O302

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 04 Eki Prş, 2007 21:35

Bu otobüs 1968 yılında imal edilen ve 0001 numaralı şasi numarasına sahip olan otobüstür.Mercedes-Benz Türk tarafından eski sahibinden satın alınarak toplanmış ve sergilenmektedir.Yalnız birkaç gün durduktan sonra birden bire oradan yok oldu...
Türkiye'de üretilen ilk Mercedes O302 otobüsün hikayesi aşağıdaki linkte:
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=2113
Otobüsün 1968 imali olup, şasi numarasının 0001 olduğunu gösteren künye:
Resim

Ozan Tuğbaş
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 04 Eki Prş, 2007 17:41

Mesaj gönderen Ozan Tuğbaş » 04 Eki Prş, 2007 22:55

Üst resimdeki Ilgın 302 S v6'nın aynalar da orjinal olsa imiş tam bir Nostaljik sınıfına giren otobüs olacakmış.Araba resimden göründüğü kadarı ile bayağı iyi bakılıyor.Ama aynalar işi bozmuş.Ben daima otobüslerde modeli ve yılı ne oursa olsun orjinallikten yanayım.Jant kapaklarından tutun ayna v.s. kadar.

Kullanıcı avatarı
M.Ali Sade
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 27 Eyl Prş, 2007 23:37

Mesaj gönderen M.Ali Sade » 05 Eki Cum, 2007 05:55

Ozan arkadaşımızın tespitine ben de katılıyorum.Gerçekten boynuz ayna bu otobüse gitmemiş.

Ancak şu da var.Özellikle eski arabalara ait orijinal parçaya ulaşabilmek artık çok zor.Modeller sürekli yenilendiği ve yeni modeller yaygın olarak kullanıldığı için, eskilerin parçaları hem parçacılar tarafından ölü yatırım olarak görüldüğünden elde tutulmuyor ve hem de zaten üretimleri de yok.

O zaman eski modeller için orijinal parçaya erişmenin yolu hurdacıdan geçiyor.O da astarı yüzünden pahalıya geldiği için bu tür modifiyeler olabiliyor.

Ama eski ayna kolları kırılmış dahi olsa çok kolaylıkla onarılabileceğinden ve eski aynalar halen dahi piyasada bulunabildiğinden bu ayna işi birazcık kaptanın zevki icabı yapılmış gibi de durmuyor değil. :lol:

Bu arada doğal olarak "yukarıdaki ilk O302 için tadilatları kabul etmiyorsun da bunda neden yeni parçaya razı olabildin?"gibi bir soru da sorabilirsiniz.

İşte oradaki fark o otobüsün sahibinin koskoca Mercedes-Benz Türk firması,bu otobüs sahibinin ise Ilgın ilçesinde kıt kanaat bu işleri sürdürme çabasında olan bir sade vatandaş olması.

Birisi 0001 şase numarası ile sergilenmek üzere toplan-ama-mış,diğeri ekmek parası peşinde koşmakta.İkisi arasındaki imkan uçurumunu siz düşünün.

Yine de aynaları saymazsak bu O302S fuardaki otobüse göre daha orijinal,emin olabilirsiniz.

Herkese selamlar...

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 05 Eki Cum, 2007 16:49

Resim
Resim

ORİJİNAL GÖRÜNEN İKİ TANE PRENSES

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön