gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 10:53

Ama bu 10 numaralı hat çok özel ve dik bir hat, yani dış görünümü öteki araçlara da benzese, bizim funikülerler gibi (teknik açıdan olmasa da), tepeye tırmanıyor. Bütün geri kalan araçlara (ki onlara Stuttgart’ta U-Bahn/Stadtbahn diyorlar, yani »hafif şeffaf inceh« metro :-) ) bisikletle binilebilir mi, şimdi hiç bilmiyorum. Aslında bir bakmalı. Tırmanma derken … Stuttgart’ın özelliği, bizim Barbaros gibi çok yerleri olması, zaten kent bir ova dibiyle etrafındaki yamaçlar, biraz garip bir konumu var, Bopser, Pragsattel … metro araçları acaip bir şekilde tırmanıyorlar, bunu teknik olarak nasıl becermişler, bilmiyorum.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 08 Oca Çrş, 2014 14:48

Başar rayın ortasındaki dişliyi görmedin mi? zahnradbahn...

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 16:00

Neden soruyorsun? Anlamadım. Nasıl görmedim mi, tanıyorum ya o hattı. Ama tek bunda var bu, yani 10 numarada. U hatlarında yok. Kastın oysa.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 09 Oca Prş, 2014 07:59

Ne kızıyorsun be abi, anladıysan anladın. Tamam, 17,8'lik eğime tırmanan bir zahnradbahn.

Ama haklısın stutgard U15 Südast linie ile nerdeyse dünya birincisi normal ekartman ve yüzde 8,5

Diğerleri ise aşağıda, aslında bunlara birde welt rekord olarak Bursa Tramvay hattınıda eklemek lazım. Onunda hatırı sayılır bir eğimi var ve İpekböceği tırmanıyor....

Hauptbahnen mit maßgebender Neigung über 25 ‰
Freiburg im Breisgau–Hirschsprung–Hinterzarten–Titisee-Neustadt (Höllentalbahn), maßgebende Neigung 57,14 ‰
City-S-Bahn Hamburg, 40 ‰
Schnellfahrstrecke Köln–Rhein/Main mit der Flughafenschleife Köln, 40,0 ‰
2. Stammstrecke der S-Bahn München, 40 ‰ (geplant)
Nordrampe des City-Tunnels Leipzig, 40 ‰
Neuer Berghautunnel der Gäubahn, 39 ‰ – geplant
City-Tunnel Frankfurt, ca. 39 ‰
Verbindungsbahn der S-Bahn Stuttgart, bis zu ca. 38 ‰
Flughafenschleife Frankfurt, ca. 36 ‰
Neubaustrecke Wendlingen–Ulm, 35 ‰ im Bahnhofsbereich und 31 ‰ im Schnellfahrabschnitt – geplant
Bahnstrecke Raunheim Mönchwald–Raunheim Mönchhof, 35 ‰
Wuppertal-Vohwinkel–Essen-Überruhr, 35 ‰ im Bereich der Haltestelle Essen-Kupferdreh
Erkrath–Hochdahl, 33,3 ‰
Streckengleis Untertürkheim–Stuttgart Hauptbahnhof im Tunnel Obertürkheim, 33 ‰ – geplant
Stammstrecke der S-Bahn München, 32 ‰
Tunnel der Nord-Süd-Fernbahn Berlin, 30 ‰
Württembergische Schwarzwaldbahn, 30 ‰ im Bahnhof Stuttgart-Zuffenhausen
Lichtenfels–Pressig-Rothenkirchen–Probstzella–Saalfeld (Frankenwaldbahn), 29 ‰
Bahnstrecke Stuttgart-Rohr–Filderstadt, 29 ‰ im Bahnhof Stuttgart Flughafen/Messe
Rohrer Kurve, 26,9 ‰ – geplant
Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen, ca. 26,55 ‰ – geplant
Aachen–Ronheide–Herbesthal (Ronheider Rampe), 26,5 ‰
Tharandt–Edle Krone–Klingenberg-Colmnitz, 25,6 ‰
Neuenmarkt-Wirsberg – Marktschorgast (Schiefe Ebene), 25 ‰
Nebenbahnen mit maßgebender Neigung über 40 ‰
Suhl–Schleusingen (Friedbergbahn), 66,6 ‰ – außer Betrieb
Blankenburg–Elbingerode–Tanne (Rübelandbahn), 61,4 ‰
Ilmenau–Schleusingen (Rennsteigbahn), 61,2 ‰
Boppard–Buchholz–Emmelshausen (Hunsrückbahn), 60,9 ‰
Herrnberg–Hirzenhain (Scheldetalbahn), 60 ‰ – bis 1993 abgebaut
Linz–Kalenborn (Kasbachtalbahn), 55,9 ‰
Freudenstadt–Baiersbronn–Rastatt (Murgtalbahn), 50,0 ‰
Eibenstock unt Bf–Eibenstock ob Bf, 50,0 ‰ – wegen des Baues der Talsperre Eibenstock 1975 aufgelassen
Schönheide Süd–Carlsfeld, 50,0 ‰ – Schmalspurbahn 750 mm; 1967 aufgelassen
Oberzissen–Brenk–Engeln (Brohltalbahn), 50,0 ‰ – Schmalspurbahn 1000 mm
Freilassing–Bad Reichenhall–Berchtesgaden, 40,8 ‰
Werk- und Industriebahnen
Steinbacher Bergwerksbahn (Schmalspur 600 mm), 83,3 ‰ – stillgelegt
Steilstrecken in Österreich

Linz – Pöstlingberg (Pöstlingbergbahn), maximale Neigung 116 ‰ – steilste Adhäsionsbahn
Leoben – Hieflau (Erzbergbahn, Österreich), 71 ‰
Innsbruck – Mittenwald – Garmisch-Partenkirchen (Mittenwaldbahn), 38 ‰
Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Kempten (Allgäu) (Außerfernbahn), 37,5 ‰
Innsbruck – Bludenz (Arlbergbahn), 31 ‰
Schwarzach-St. Veit – Spittal-Millstätter See (Tauernbahn), 28 ‰
Gloggnitz – Mürzzuschlag (Semmeringbahn), 25 ‰
Innsbruck – Verona (Brennerbahn), 25 ‰
Steilstrecken in der Schweiz

Zürich HB–Uto Kulm (Uetlibergbahn), maximale Neigung 79 ‰ – steilste Normalspur-Adhäsionsbahn Europas
St. Gallen–Trogen (Trogenerbahn, Schmalspurbahn), 76 ‰
Montreux–Zweisimmen (MOB, Schmalspurbahn), 73 ‰
St. Moritz–Tirano (Berninabahn, RhB, Schmalspurbahn nach Italien), 70 ‰
Chur–Arosa (RhB, Schmalspurbahn), 60 ‰
Pfäffikon SZ–Arth-Goldau (SOB), 52 ‰
Landquart–Davos (RhB, Schmalspurbahn), 45 ‰
Weitere Steilstrecken

Saint-Gervais–Vallorcine (Frankreich; Schmalspurbahn), maximale Neigung 90 ‰
Hakone–Gora (Hakone-Tozan-Linie, Japan), 80 ‰
Cosenza–San Giovanni in Fiore (Italien; Schmalspurbahn), 60 ‰
Myrdal–Flåm (Flåmsbahn, Norwegen), 55 ‰
Schlackenwerth–Joachimsthal (Tschechien), 50 ‰ – stillgelegt
En son Mehmet keles tarafından 09 Oca Prş, 2014 08:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Prş, 2014 08:12

:) kannst du bitte als Deutsch erklären? Weil er manchmal nicht gut verstehen kann :D Er ist Türke, aber sein Gehirn ist Deutsch. Beides geht nicht :D

bak şimdi Almanca gramerden girecek nereden çıkacak ama en sonunda kesin Adhaesionbahn e bağlayıp bitirir :D

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 09 Oca Prş, 2014 10:25

Yemişim onun Adhaesionbahn'ını, ama onun Türkiyeye gelmesini bekliyorum. Gelsin intikamını alacağım. Ama yinede korkmasın gelsin, gerçekten onunla muhabbet etmeyeli çok oldu... Özletti kendini filosof kırması...
Esat eğimlerde Österreich birinci sırada oraya gitmişmiydin Linz'de...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Prş, 2014 10:30

Mehmet keleş yazdı:Esat eğimlerde Österreich birinci sırada oraya gitmişmiydin Linz'de...
Yok gidemedim, sitede bir yerlerde videosunu paylamıştım. İlk fırsatta diyeceğim ama 4 günlüğüne gidiyorum araya sığdıramam. Yazın uzun gidebilirsem muhakkak gideceğim ama, çok ilgimi çekti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Oca Prş, 2014 12:34

Ben kızmadım, gerçekten neden o dişliyi sordun/gösterdin, anlamadım! Bizim funikülerlerle *aynı* olmadığını kendim yazmıştım, ama 10 numaralı hattın da geri kalan U hatlarıyla aynı sistem olmadığını da belirtmiştim galiba. Zaten ondan başka tek bir 15 veya 50 numara diye hat vardı, o da kalktı, o açıdan Stuttgart’ta artık hiçbir »tramvay« hattı yok, hepsi Straßenbahn’dan Stadtbahn’a çevrildi ve önüne U öneki aldılar. Ama sadece merkezde ve bazı elverişli/gerekli yerlerde yeraltından gidiyorlar. Öyle Bursaray gibi.

Türkiye bir gün normalleşsin, belki uğrarım.

Dua edin ki, Alman gibi düşünebiliyorum. Ne derlermiş? Bir işi Türk gibi başla, Alman gibi bitir! 8)

Stuttgart metro şebekesinde acaip yokuşlar var. Belki yanlış hatırlıyorumdur, ama ben sanki kuzeyde de pis bir yokuş var diye biliyordum, ama Stuttgart’ta insan bazen kuzeyi ve güneyi şaşırıyor, dağlar dağlar. Barış Manço severdi orasını.

O listede gözüme çarpan şu Freiburg–Seebrugg hattı var. İsmi Dreiseenbahn. Karaorman’a çıkıyor. Demiryolu delileri için en önemli hatlardan bir tanesi, zaten Feldberg-Bärental da burada (?) en yüksek istasyon bindörtyüzbilmemkaç metro yukarıda. Trenler genelde çift lokomotifli çıkarlar. Ya çift, ya, gerekirse, üç. Ve her zaman çiftkatlı olurlar, çünkü çok insan kullanıyor bu hattı. Hem normal hayat, iş hayatı için, hem turistik açıdan, çünkü bahsi geçen Feldberg burada bir küçük Uludağ, Titisee çok, çok önemli bir turizm merkezi, küçük Japonya diyebiliriz, Schluchsee de orta derecede bir turizm yeri, bilhassa Almanlar için. Sondurak Seebrugg’dan da otobüsle Waldshut, St. Blasien ve Bonndorf merkezleri bağlı. O yüzden ormandan geçen bir ana aks, çok garip bir şey. Ve korkunç viyadükleri var. Ben öbürgün yine oralara yolcuyum, ama arabayla gideceğiz (daha da beter! Höllental ismi üzerinde ciddî bir cehennem … güneyden doğuya giden tüm TIR’lar oradan geziyor (arada bir İstanbul TIR’ı da bulunur, 360 ° virajlar (!) … vs.).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Pzt, 2014 16:38

Yeni alınan bir karara göre İstanbul Ulaşım A.Ş. bünyesindeki raylı sistemlerde bisiklet ile yolculuk kuralları değiştirildi. Yeni uygulamaya göre;

Katlanabilir bisikletler kılıfı ya da bir çanta içerisinde taşınmak şartı ile tüm işletme saatlerinde ücretsiz olarak, katlanmayan büyük bisikletler ise pik saatler dışında yani 09:30-17:00 ve 20:30-00:00 arasında ücretsiz olarak sisteme kabul edilecek.

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Eyl Pzt, 2020 09:43

Konya'da, "bisiklet tramvayı" hizmete girmiş: https://www.haberturk.com/son-dakika-ha ... yi-2791984
Konya'da, bisiklet tramvayı ve bisiklet aparatlı otobüs dönemi başladı. 550 kilometreyle Türkiye'nin en uzun bisiklet yolu ağına sahip olan Konya'da Büyükşehir Belediyesi, yıllarca ulaşım yükünü çeken nostaljik tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştürerek, bisiklet kullanıcılarının hizmetine sundu. Konya Büyükşehir Belediyesi, ayrıca ilk etapta 50 otobüse bisiklet aparatları monte ettirdi. Bu otobüslerde de bisikletlerin arkadaki aparatlara asılmasıyla yolculuk yapılabiliyor.

Resim

Konya'da, bisiklet tramvayı ve bisiklet aparatlı otobüs dönemi başladı. Nostaljik tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştüren Büyükşehir Belediyesi, ayrıca ilk etapta 50 otobüse bisiklet aparatları monte ettirdi.

Konya'da bisiklet kullanıcıları, özellikle uzun mesafelere varmak veya soğuk havalarda uzun süre bisikletiyle bir noktadan diğer noktaya ulaşmak için artık bisiklet tramvayı ve bisiklet aparatlı otobüsleri tercih edebilecek. Büyükşehir Belediyesi, şehir içi ulaşımda 1992'den 2015 yılına kadar Konyalılara hizmet veren emektar tramvaylardan birini bisiklet tramvayına dönüştürdü. Bazı ülkelerde yolcuların seyahat ettiği tramvaylara bisiklet ile binilebiliyorken, sadece bisiklet kullanıcılarına özel olarak hizmete sunulan bisiklet tramvayı ise bu yönüyle Konya´yı diğerlerinden farklı kılıyor.

Resim

'84 KM DAHA İLAVE BİSİKLET YOLU İNŞA EDECEĞİZ'

Özellikle pandemi sürecinde bisiklet kullanımının öneminin anlaşıldığını belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, "Konya´nın bir bisiklet şehri olması adına bugüne kadar çok önemli projeleri hayata geçirdik. Konya, 550 kilometrelik bisiklet yoluyla Türkiye'nin en uzun bisiklet yoluna sahip ilidir. Bugün itibariyle de yeni projeleri hayata geçirmek için çalışma yapıyoruz. İnşallah 2023 yılına kadar 84 kilometre daha ilave bisiklet yolu inşa edeceğiz. Konya, Türkiye´nin önemli bisiklet şehridir. Bugünden sonra da bunun daha çok vurgulanması için çalışmalar ve projeler hayata geçecek. Özellikle bisiklet otoparkları konusunda ciddi bir çalışma yürütüyoruz" dedi.

Resim

'TÜRKİYE'DE İLK KEZ TRAMVAYDA BİSİKLETİNİZLE SEYAHAT EDEBİLECEKSİNİZ'

Bir tramvayın sadece bisikletlere tahsis edildiğini belirten Altay, "Bugün çok önemli bir proje hayata geçiyor. Türkiye'de ilk kez bir tramvayda, toplu ulaşım aracında bisikletinizle birlikte seyahat edebileceksiniz. Bir tramvayımızı sadece bisiklet tramvayı haline dönüştürdük. Artık Akıllı Toplu Ulaşım Sistemi´nde göreceğiniz sefer saatlerinde bisikletinizle birlikte durağa gelerek, bu tramvayımıza bineceksiniz, istediğiniz yere gideceksiniz. Bisikletinizle birlikte işlerinizi halledip sonra tramvayla tekrar istediğiniz durağa geri gelebileceksiniz.

Türkiye´de örnek bir uygulamayı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bu hem bisiklet kullanıcılarımız için yeni bir başlangıç olacak hem de şehirde önemli bir farkındalık çalışması olacak. Çünkü bu tramvay sürekli olarak, bir ring halinde şehirde bisiklet tramvayı olarak seyahatini sürdürecek. Şehrimize hayırlı olmasını temenni ediyorum. Türkiye´de bisikletin tüm şehirlerimizde aktif kullanılmasını temenni ediyoruz. Bunun için Konya Büyükşehir Belediyesi olarak öncü ve önder olmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

Resim

21 BİSİKLET TAŞINABİLİYOR

Tramvayın bisiklet tramvayına dönüştürülmesi için birtakım revizyonlar yapıldı. Bu kapsamda nostaljik tramvayın çiftli koltukları sökülerek yerlerine bisiklet sabitleme aparatları monte edildi. 21 bisikletin aynı anda tramvayda güvenle taşınabileceği aparatlar, el değmeden kullanılacak şekilde tasarlandı. Tramvaydaki basamaklara ise kapılar ile senkronize çalışan katlanabilir hidrolik rampa düzenekleri monte edildi. Böylece vatandaş, bisikletleriyle duraklarda tramvaya kolayca inip binebiliyor. Alaaddin-Selçuk Üniversitesi tramvay hattında hizmet verecek tramvay, bisiklet yolları ile entegreli duraklarda yolcu alıp yolcu indirecek.

Resim

OTOBÜSLER DE BİSİKLETLİ OLUYOR

Toplu ulaşımda Türkiye´ye rol model olan Konya Büyükşehir Belediyesi, şehir içi ulaşımda kullanılan otobüsler için de bisikletli dönemin başlangıcını yaptı. Bisiklet kullanımının yaygınlaşması amacıyla otobüslerin arka kısmına bisiklet taşıma aparatları yerleştirildi. İlk etapta 50 otobüste uygulanmaya başlanan çalışma, yakın zamanda tüm otobüslerde hizmet verecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Eyl Çrş, 2020 12:13

İstanbul'daki metrolarda, pik saatler haricinde son vagonda bisikletle ücretsiz seyahat edilebilecek: https://www.metro.istanbul/haber/detay/ ... ozel-vagon
İstanbullular 16 Eylül tarihinden itibaren katlanabilir bisikletleriyle gün boyunca, katlanamayan bisikletle ise 07:00-09:00 ve 17:00-20:00 saatleri dışında trenlerin son vagonunda ek ücret ödemeden seyahat edebilecek.
Düzenlemeyle, kent içi ulaşımda intermodal bir yaklaşım ile bisiklet kullanımını artırarak sürdürülebilir kentsel hareketliliği desteklemek amaçlanıyor. Uygulama ayrıca, daha sağlıklı ve sıfır emisyonlu bir yaşama özendirmek hedefini taşıyor.
Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: gnl-DS.07 » Bisikletinizi Nasıl Alırdınız?

Mesaj gönderen Uğur » 16 Eyl Çrş, 2020 13:19

Bundan iki sene önce falandı. Bir öğlen vakti Yenikapıdan ek ücret vermeden binmiştim. Ben de şaşırdım o zaman demek ki iyi niyetli bir güvenliğe denk geldik :D

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön