ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2021 19:50

Son aylarda İstanbul'da sürekli gündeme gelen bir konu var, İBB'nin İstanbul'un toplam 5000 ilave taksi ihtiyacı olduğu ve bunun içinde peyderpey taksi plakası çıkartılması, bu çıkacak plakaların belediye sahipliğinde olması ve bu şekilde yeni bir taksi işletme sistemi kurularak mevcut sistemin ıslah edilmesi olarak özetleyebileceğimiz bir proje.

Sizlerden ricam siyasi parti ya da isimler üzerinden ele almadan konu hakkında izlenimleriniz, yaşadıklarınız, bildikleriniz ve fikirleriniz nelerdir, bunları konuşalım isterim.

Öncelikle sistemin ne olduğu ya da ne olacağı hakkında bilgi sahibimiyiz? Yoksa sadece İBB yeni plaka lazım diyor, taksiciler bağırıp çağırıyor olarak mı biliyoruz :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Mesaj gönderen Edil Arda » 01 Eki Cum, 2021 09:30

1990'dan beri taksi sayısının aynı olduğunu biliyoruz.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Mesaj gönderen Uğur » 01 Eki Cum, 2021 10:28

5000 yeni taksi benim anlayabildiğim kadarıyla aynı İETT otobüsü gibi mülkiyeti Belediye'ye ait olan sürücüsünün gelirinin aylık olarak sabit olduğu bir sistem. Bu sistem kendisi kurumsal bir yapıda olacağı gibi hali hazırda mevcut olan bütün taksicileri de bu kurumsallığa teşvik edeceğinden İBB tarafından bu kadar ısrarcı olunuyor. Yani İBB taksileri mesafe ayrımı yapmadan müşteriye gergin bir yolculuk geçirmeden hizmet vereceği bu sebeple daha çok tercih edileceği için zamanla diğer taksiler de kendilerine çeki düzen verecekler aynı standardı yakalamaya çalışacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Cum, 2021 14:00

Edil Arda yazdı:
01 Eki Cum, 2021 09:30
1990'dan beri taksi sayısının aynı olduğunu biliyoruz.
Evet, aslında bu yetersiz bir iletişim diyebilir miyiz? Yoksa tek başına bu bile yeterli midir?
Uğur yazdı:
01 Eki Cum, 2021 10:28
5000 yeni taksi benim anlayabildiğim kadarıyla aynı İETT otobüsü gibi mülkiyeti Belediye'ye ait olan sürücüsünün gelirinin aylık olarak sabit olduğu bir sistem. Bu sistem kendisi kurumsal bir yapıda olacağı gibi hali hazırda mevcut olan bütün taksicileri de bu kurumsallığa teşvik edeceğinden İBB tarafından bu kadar ısrarcı olunuyor. Yani İBB taksileri mesafe ayrımı yapmadan müşteriye gergin bir yolculuk geçirmeden hizmet vereceği bu sebeple daha çok tercih edileceği için zamanla diğer taksiler de kendilerine çeki düzen verecekler aynı standardı yakalamaya çalışacaklar.
Evet, aynen öyle birinci öncelik bu benim de anladığım kadarıyla, dolayısıyla az kazandım çok kazandım peşinde koşmayan ve bir kurumu temsil etmek zorunda olduğu, sorumsuzluk halinde cezayi müeyyideler işleyeceği için daha çok kendisine çeki düzen veren şoförlerin olacağı, dijital taksi çağrı sistemlerinin daha verimli kullanıldığı ve şoför güvenliğinin de bir şekilde yükseltildiği bir sistem olacak şeklinde anlıyorum ben de.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-TK.09 » İstanbul'da Taksi Sorunları ve İhtiyacı!

Mesaj gönderen Edil Arda » 02 Eki Cmt, 2021 09:42

burada güzel bir derleme var:
https://www.youtube.com/watch?v=f1h7jxuFu8U

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön