tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ağu Cum, 2019 03:39

Yolun tamamı, Pazar'ı Pazartesi'ye bağlayan gece açılıyor :)

Hayırlı ve uğurlu olsun, Allah herkese kazasız ve belasız yolculuklar nasip etsin inşallah..

Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/e ... %20(2).pdf
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
“Yap-İşlet-Devret Modeli ile ihalesi yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu İşi”nde; Bursa Çevreyolu Batı Kavşağı-(Balıkesir-Edremit) Ayrım Kesimi dahilinde Bursa Çevreyolu Batı Kavşağı ile Balıkesir Kuzey Kavşağı (Km:104+535-201+380) arası, (Balıkesir-Edremit) Ayrım-İzmir Kesimi dahilinde Balıkesir Batı Kavşağı ile Akhisar Kavşağı (Km:232+000:İ-315+114) arası kesimlerinin 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1 - Otoyolun bu kesimleri 04.08.2019 tarih ve saat: 23:59'da trafiğe açılacaktır.
2 - Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3 - Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4 - Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azamı hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. 120 km./saat)
5 - Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (Bankette) durulabilir.
6 - Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7 - “Yap-İşlet-Devret Modeli ile ihalesi yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu İşi”nde; Bursa Çevreyolu Batı Kavşağı-(BalıkesirEdremit) Ayrım Kesimi dahilinde Bursa Çevreyolu Batı Kavşağı ile Balıkesir Kuzey Kavşağı (Km:104+535-201+380) arası, (Balıkesir-Edremit) Ayrım-İzmir Kesimi dahilinde Balıkesir Batı Kavşağı ile Akhisar Kavşağı (Km:232+000:İ-315+114) arası kesimlerinin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8 - 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ağu Cum, 2019 03:47

Şu 3,5 saat söyleminden de fenalık geldi iyice, ama neyse ki yol açılıyor; canı isteyen beş saatte gitsin, canı isteyen iki saatte gitsin..

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ağu Cum, 2019 12:44

Karacabey'deki kavşak yonca şeklinde inşa edildiğinden ve http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Gebze.pdf adresindeki tabloda Karacabey Doğu ve Karacabey Batı adlı iki ayrı gişeden bahsettiği için Bursa'dan İzmir'e giderken Karacabey'de iki kez (yonca kavşak öncesinde ve sonrasında) gişeden geçeceğimizi sanmıştım..

Oysa ki https://www.olay.com.tr/dev-projede-aci ... 03922h.htm adresindeki haberde, aşağıdaki fotoğrafı gördüm..
Buna göre gişeler, yolun ana gövdesine değil de yan yol üzerine inşa edilmiş..
Dünkü uydu görüntüsüne de dikkatli bakınca, durumun böyle olduğunu gördüm: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Demek ki Bursa'dan İzmir'e giderken sadece otoyola giriş ve çıkış gişelerinden geçeceğiz, bu da güzel bir haber :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Cmt, 2019 11:05

Engin Y yazdı:
02 Ağu Cum, 2019 03:47
Şu 3,5 saat söyleminden de fenalık geldi iyice, ama neyse ki yol açılıyor; canı isteyen beş saatte gitsin, canı isteyen iki saatte gitsin..

Resim
:) radar koymazlarsa 3,5 saatte giderim :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ağu Cmt, 2019 20:45

Engin Y yazdı:
22 Tem Pzt, 2019 13:03
Balıkesir Batı - Balıkesir Kuzey arası: 12,20 TL / (29 km ana gövde + 3 km bağlantı) = 0,381 TL/km
Akhisar - Bornova: 38 TL / (92 km ana gövde + 8 km bağlantı) = 0,380 TL/km

Açılacak kesimlere ortalama 0,381 TL/km desek, Bursa Batı ile Bornova arası için toplam ücretin 116 TL olması gerekir..

Gebze - Bursa Kuzey arasındaki mevcut ücretin de 137 TL (103,05 TL köprü + 33,50 otoyol) olduğunu düşünürsek;

Gebze - Bornova arası toplam ücretin (köprünün mevcut sübvanse edilen fiyatı ile birlikte) 253 TL olması gerekir..
Yarın açılacak kesimlerin ücretleri, https://isletme.otoyolas.com.tr/?page_id=3956 adresinde açıklanmış..

İzmir - Bursa Batı: 119,75 TL

Bursa Kuzey - Gebze: 136,55 TL

İzmir - Gebze toplam: 256,30 TL

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ağu Cmt, 2019 21:15

Avrupa'dan gelip Marmaris'e İstanbul üzerinden gidecek birisinin geçeceği gişeler ve ödeyeceği otoyol ücretini hesaplayalım..

Kaynaklarım: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... rYeni.aspx adresindeki 9, 1, 4, 10 ve 6 numaralı listeler..

Kapıkule'den veya Pazarkule'den Türkiye'ye girdikten bir süre sonra TEM'e bağlanıp, ücretsiz Edirne Çevre Yolu'nu geçerek İstanbul yönünde devam ederken, Edirne gişelerinden itibaren ücretli kesime giriş yapıyoruz..
Mahmutbey gişelerinden geçerken 12,25 TL ödüyoruz..
FSM Köprüsü'nden geçerken 8,75 TL ödüyoruz, etti 21,00 TL..
Anadolu (Yeni Çamlıca) gişelerinden geçerek yeniden ücretli kesime giriş yapıyoruz..
Muallimköy gişelerinden geçerken 3,50 TL ödüyoruz, etti 23,50 TL..
Osmangazi Köprüsü'nü geçtikten sonra 103,05 TL ödüyoruz, etti 126,55 TL..
Bursa Kuzey gişelerinde 33,50 TL daha ödüyoruz, etti 160,05 TL..
Bursa Batı gişelerinden geçerek yeniden ücretli kesime giriyoruz..
İzmir (Akalan) gişelerinden geçerken 119,75 TL daha ödüyoruz, etti 279,80 TL..
İzmir Çevre Yolu üzerinden geçerek Aydın yönüne devam ederken Işıkkent gişelerinden geçerek ücretli kesime giriyoruz..
Aydın gişelerinden geçerken 5,00 TL daha ödüyoruz, etti 284,80 TL..
Bugünkü kurla, 46 Euro ediyor..

Not: Kuzey Marmara Otoyolu'na ve YSS Köprüsü'ne hiç bulaşmadık, TEM ve FSM Köprüsü'nü kullandık..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ağu Cmt, 2019 21:34

İzmir Çevre Yolu'nun güney tarafındaki en sorunlu kesimi, Pınarbaşı Kavşağı ile Çeşme/Aydın ayrımı arasında kalan kesim: https://yandex.com.tr/maps/11505/izmir/ ... uri=~&z=13

Buradaki rampa nedeniyle ağır vasıtalar yavaşlıyor ve iki şeridi iptal ediyorlar, diğer otomobiller de sol şerit ile ağır vasıtalar müsaade ettikçe orta şerit arasında mekik dokuyorlar ve burada trafik yığılıyor..
Burada, tıpkı İstanbul'a Gebze tarafından girerken Kurtköy Kavşağı'nda yaşanan sorunu çözen ek şerit gibi bir ek şerit gerekiyor..

Bu 5,5 kilometrelik kesimde ek şerit yapılarak yolun dört şeride çıkarılması sağlansa, iyi olur..
Aksi takdirde, İstanbul-İzmir Otoyolu'nun tümünün açılmasıyla birlikte burayı kullanacak araç sayısındaki artış, burada sürekli yaşanan trafik sorununun daha da kötüleşmesine sebep olur..
Şu anda bu 5,5 kilometrelik kesimi geçmek genelde 15-20 dakika arasında sürebiliyor, yarınki açılıştan sonra tatilcilerin yoğun kullandığı Cumartesi günleri yarım saate varan beklemeler olur burada..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Ağu Pzr, 2019 17:45

Yolun açılışı için az önce tören yapıldı, bu gece yarısından itibaren de halkın kullanımına açılacak..

Hayırlı ve uğurlu olsun, Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Ağu Pzr, 2019 17:54

Bu arada, otoyolun Bursa-Akhisar arası ücreti 88,15 TL, Akhisar-İzmir arası ücreti de 38,00 TL..
Bursa-İzmir arası ücret ise 119,75 TL..

Demek ki Akhisar kavşağındaki bağlantı yolu için ödenen ücret = (88,15 + 38,00 - 119,75) / 2 = 3,20 TL..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 04 Ağu Pzr, 2019 22:18

Bugün Çeşme'den gelirken, Saruhanlı'da otoyoldan çıktım. Zaten Akhisar'a kadar açıktı. Otoyol'un tamamı gece açılacak.
Kemalpaşa - Saruhanlı 26 TL. Saruhanlı'dan Bursa'ya normal devlet duble yolundan gittim.

Zamanlama:
Çeşme - Kemalpaşa Gişeler: 60 dak.
Çeşme - Saruhanlı (Otoyol) + Akhisar, Balıkesir, Susurluk (Duble Yol).. 3 Saat

Otoyol ücret tarifesi de bugün açıklandı.

Bugün işletmeye açılan, İstanbul - Bursa- İzmir Otoyolu, ülkemize hayırlı olsun..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ağu Pzt, 2019 08:25

Otoyolun açıldığı gün itibarıyla, bazı kesimlerin ücretlerini biraz da açıklamalı olarak yazıyorum..

Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... 9Gebze.pdf

Gebze - Bursa Kesimi (bu kesim zaten 2017'den beri açık..)
TEM veya KMO kullanarak Gebze'de otoyola giren birisi, ilk kavşak olan Liman/Bilişim Vadisi'ni ücret ödemeden kullanabilecek..
Buradan güneye doğru devam edip Osmangazi Köprüsü'ne giren birisi, sadece köprü için 103,05 TL ödeyecek..
Aynı kişi, otoyoldan ilk çıkış olan Altınova'da çıkarak Yalova'ya veya Karamürsel'e gidecekse, 4,35 TL daha ödeyerek toplamda 107,90 TL ödemiş olacak..
Köprüyü tercih etmeyip feribotla Yalova'ya geçen birisi ise Altınova'da otoyola girmeyi tercih ederse, Bursa'ya kadar 30,80 TL ödeyecek..
Gebze-Bursa arasında kesintisiz otoyol kullanan birisi ise köprü ve otoyol için toplam 136,55 TL ödeyecek..

Bursa - İzmir Kesimi
Ankara'dan, İstanbul'dan ve Bursa'dan Bandırma-Erdek-Biga-Çanakkale yönüne gidecek birisi, Bursa Batı-Karacabey kesimine 20,60 TL ödeyecek..
Ankara'dan, İstanbul'dan ve Bursa'dan Balıkesir'e gidecek birisi, Bursa Batı-Balıkesir Kuzey kesimine 43,20 TL ödeyecek..
Yine Ankara'dan, İstanbul'dan ve Bursa'dan Edremit Körfezi'ne gidecek olanlar, Bursa Batı-Balıkesir Batı kesimini kullanacak ve 54,10 TL ödeyecek..
İstanbul'dan ve Bursa'dan Akhisar-Salihli-Alaşehir-Denizli yönüne gideceklerin kullanacakları Bursa Batı-Akhisar kesiminin ücreti 88,15 TL..
İstanbul'dan ve Bursa'dan Manisa'ya gideceklerin kullanacakları Bursa Batı-Saruhanlı kesiminin ücreti ise 94,85 TL..
Bursa-İzmir kesimini kesintisiz kullananlar 119,75 TL ödeyecekler..

Not: Ankara'dan İzmir'e gidenler ise Akalan kavşağında otoyola girdiklerinde, İzmir'e kadar herhangi bir ücret ödemeyecekler; çünkü son gişe Akalan kavşağının doğusunda..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ağu Pzt, 2019 11:05

İstanbul-İzmir arası artık 3,5 saatin de altında, sadece 3 saat 22 dakika :)

Kalkış noktasında İstanbul-Kocaeli il sınırını, varış noktasında ise İzmir-Manisa il sınırını aldım..

Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/?ll=28.53945 ... i=~&z=8.01

ist-izm.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön