tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Eyl Prş, 2019 11:40

Basından takip edebildiğim kadarıyla, otoyollarda hız sınırının 127 km/saat seviyesine (%10'luk tolerans ile birlikte 140 km/saat) yükseltilmesi gündeme gelmiş: https://www.haberturk.com/haberturk-e-k ... di-2521347

Daha önce İstanbul-İzmir arasının 3,5 saatte alınıp alınamayacağını konuşurken, Kozyatağı Metro Durağı ve Bornova Metro Durağı arasındaki ölçümün yeterince merkezî noktalara tekabül edeceğini konuşmuştuk..

Bu iki nokta arasındaki mesafe, 455 km: https://www.google.com/maps/dir/Kozyata ... 582926!3e0

Bu durumda, yolu 3,5 saatte almak isteyen birisinin 455 km boyunca tam olarak 130 km/saat ortalama hız yakalaması gerekiyor..

Kozyatağı'ndan Anadolu Gişeleri'ne kadarki 8 km için ortalama 60 km/saat (genelde trafik yoğun burada) yazıyorum, 8 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/Kozyata ... 63!1m0!3e0

Gebze'de O-4'ten ayrılış yolundan Osmangazi Köprüsü geçişi ile birlikte Osmangazi Köprü Gişeleri'ne kadarki 10 km için ortalama 100 km/saat yazıyorum, 6 dakika ediyor..
Osmangazi Köprü Gişesi'nde 1 dakika bekleme yazıyorum..
Bursa Kuzey Gişesi'nde 1 dakika bekleme yazıyorum..
İzmir Gişesi'nde 1 dakika bekleme yazıyorum..
Bu üç gişedeki yavaşlamalar ve hızlanmalar için toplam 3 km mesafeye ortalama 90 km/saat yazıyorum, 2 dakika ediyor..
Ayrıca, üç adet tünel (Orhangazi, Selçukgazi, Belkahve) nedeniyle 9 km boyunca (yavaşlama ve hızlanma mesafelerini de ekledim) ortalama 90 km/saat yazıyorum, 6 dakika ediyor..
Bursa Batı Gişesi'ndeki yavaşlama ve bariyer açılması beklemesi nedeniyle 1 km boyunca ortalama 60 km/saat yazıyorum, 1 dakika ediyor..

Bornova'ya gelirken Karasuluk Kavşağı katılımından itibaren trafik yoğunluğu nedeniyle 4 km için saatte 60 km/saat yazıyorum, 4 dakika ediyor: https://www.google.com/maps/dir/38.4449 ... 582926!3e0

Yukarıdaki yavaş gidilecek bölümlerin toplamı 35 km yapıyor ve bu bölümlerde harcanacak süreyi toplam 30 dakika olarak hesaplıyorum..

Geriye kalan 420 km yolu tam 3 saatte almalıyız ki toplam 455 km yolu toplam 3,5 saatte almış olalım..
Bu durumda yolun geri kalanını 140 km/saat ortalama hızla gitmeliyiz..

Yani hız sınırı söylendiği gibi artırılırsa, Kozyatağı'ndan Bornova'ya tam 3,5 saatte gitmek mümkün olacak gibi duruyor..


koz-bor.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eyl Çrş, 2019 16:56

İstanbul-İzmir Otoyolu, hepimizin bildiği üzere İzmir Çevre Yolu'nda sonlanıyor..

O-30 kodlu İzmir Çevre Yolu, İzmir'in batısındaki Balçova ilçesinde başlayıp güneye doğru ilerliyor, Karabağlar ve Gaziemir ilçelerinden geçerek doğuya doğru ilerliyor, Buca ilçesinden geçerken kuzeye yönleniyor, Bornova ve Bayraklı ilçelerinden geçtikten sonra batıya yöneliyor, Karşıyaka ve Çiğli ilçelerinden geçerek kuzeye yöneliyor ve Menemen ilçesinde son buluyor..

O-31 kodlu İzmir-Aydın Otoyolu, İzmir Çevre Yolu'nun Buca ilçesindeki kavşakla başlıyor ve Menderes, Torbalı, Selçuk, Germencik ve İncirliova ilçelerinden geçerek Aydın'ın merkez ilçesi olan Efeler'de sonlanıyor..

O-32 kodlu İzmir-Çeşme Otoyolu, İzmir Çevre Yolu'nun Balçova ilçesindeki ucundan başlıyor ve Narlıdere ile Urla ilçelerinden geçerek Çeşme ilçesinde sonlanıyor..

O-33 kodlu İzmir-Çandarlı Otoyolu, İzmir Çevre Yolu'nun Menemen ilçesindeki ucundan başlayacak ve Aliağa ile Bergama ilçelerinden geçerek Dikili ilçesindeki Çandarlı kavşağında sonlanacak..

Bu O-33 kodlu otoyolun Yap-İşlet-Devret yöntemiyle inşaatını yürüten İçtaş - Kalyon - Astaldi Ortaklığı, Aliağa'da bir bilgilendirme toplantısı düzenlemiş: https://www.haberturk.com/izmir-haberle ... e-acilacak

Aşağıdaki ifadeden anladığım kadarıyla, Menemen-Çandarlı arasının 29 Ekim'de, Menemen-Koyundere arasının ise bir süre sonra açılacağını belirtmişler..
Menemen-Koyundere arasının 6-7 kilometre olduğunu düşünürsek, muhtemelen 2019 yıl sonuna kadar bu kesimi de tamamlarlar..
29 Ekim’deki açılışımızda Menemen kavşağındaki otoyolu açıp akabinde de şu an İzmir çevre yolunun konumlandığı Koyundere’deki otoyolun aslında güney kısmını açmış olacağız.
Aşağıdaki ifadeden anladığım kadarıyla, Koyundere-Menemen arası tıpkı İzmir Çevre Yolu gibi ücretsiz olacak, Menemen Kavşağı'ndan sonra ücretli kesim başlayacak..
İlk kavşağımız Menemen Kavşağı olacak. Buruncuk tüneli dediğimiz, bizim kilometre 25 olarak adlandırdığımız yerde bir alım istasyonumuz* olacak. Burada 6 tane çıkış sistemimiz olacak. İzmir’den gelen araçların ücret toplama istasyonuyla karşılaşacağı nokta burası olacak.
* Konuşmacının, “yol üstü gişeleri” anlamında “alın istasyonu” ibaresini kullandığına eminim, ama bilgisiz bir yerel gazeteci bunu “tahsilat gişesi” babında “alım istasyonu” olarak yazmış ve arattığımda görüyorum ki hiçbir basın kuruluşunda değiştirilmeden bu şekilde yer verilmiş, çünkü bu ülkede gazeteci yok, sadece muhabir var.. Zaten konuşmacının cümlesini kimse yeniden kendisine sormamış, 29 Ekim’de nereye kadar açılacağını, diğer kısmın hangi tarihte açılacağını sormamışlar; adamın ağzından hangi cümleler çıktıysa aynen yazıp geçmişler sadece; zavallı muhabirler, sizin yaptığınızı en basit telefon da yapıyor artık..

Otoyolun uzunluğu için verilen çeşitli bilgilerde bağlantı yolları da mevcut..
Yandex'e otoyol şimdiden işlenmiş olduğu için buradaki verilerden Koyundere'deki mevcut kavşak sonrasında ne kadar yol gidileceği görülebiliyor: https://yandex.com.tr/harita/?ll=27.053 ... uri=~&z=10

İzmir Çevre Yolu'nun şu andaki son kavşağı olan Koyundere Kavşağı'ndan Bergama sınırlarındaki Zeytindağ Kavşağı'na kadarki 56 kilometrelik yolculuk, mevcut devlet yolunda trafik yoksa yaklaşık 45 dakika, ama trafik varsa bir saatten fazla bile sürebiliyor: https://www.google.com/maps/dir/38.5707 ... m2!4m1!3e0

Bu yıl Haziran ayında bir Cuma günü öğleye doğru Koyundere'ye geldiğimde, daha otoyoldan çıkamadan durmuştuk, devlet yoluna çıkar çıkmaz karşılaşılan trafik ışıklarındaki şişme nedeniyle.. Bu bahsettiğim Koyundere-Zeytindağ kesimi tam bir saat civarında sürmüştü..
Yine bu yıl Nisan ayında bir Perşembe günü öğleden sonra bu bölgeden geçtiğimde ise aynı kesim 55 dakika civarında sürmüştü..

Burası kesintisiz otoyol olacağı ve mesafe pek değişmeyeceği (57 kilometre civarında kalacağı) için bu kesimin en fazla yarım saat süreceğini, hatta hız sınırlarına uyarak 26-27 dakikada geçilebileceğini söylemek mümkün..

Yani İzmir'den Bergama-Dikili-Ayvalık-Burhaniye-Edremit-Çanakkale yönüne gidecek araçlar için yolun 15 ila 30 dakika, Aliağa-Foça yönüne gidecek araçlar için ise 10 ila 20 dakika kısalacağını söylemek mümkün olacak..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Eyl Çrş, 2019 18:57

Engin Y yazdı:
25 Eyl Çrş, 2019 16:56
İstanbul-İzmir Otoyolu, hepimizin bildiği üzere İzmir Çevre Yolu'nda sonlanıyor..

O-33 kodlu İzmir-Çandarlı Otoyolu, İzmir Çevre Yolu'nun Menemen ilçesindeki ucundan başlayacak ve Aliağa ile Bergama ilçelerinden geçerek Dikili ilçesindeki Çandarlı kavşağında sonlanacak..

Bu O-33 kodlu otoyolun Yap-İşlet-Devret yöntemiyle inşaatını yürüten İçtaş - Kalyon - Astaldi Ortaklığı, Aliağa'da bir bilgilendirme toplantısı düzenlemiş: https://www.haberturk.com/izmir-haberle ... e-acilacak

Aşağıdaki ifadeden anladığım kadarıyla, Menemen-Çandarlı arasının 29 Ekim'de, Menemen-Koyundere arasının ise bir süre sonra açılacağını belirtmişler.
........
İzmir Çevre Yolu'nun şu andaki son kavşağı olan Koyundere Kavşağı'ndan Bergama sınırlarındaki Zeytindağ Kavşağı'na kadarki 56 kilometrelik yolculuk, mevcut devlet yolunda trafik yoksa yaklaşık 45 dakika, ama trafik varsa bir saatten fazla bile sürebiliyor: https://www.google.com/maps/dir/38.5707 ... m2!4m1!3e0

Bu yıl Haziran ayında bir Cuma günü öğleye doğru Koyundere'ye geldiğimde, daha otoyoldan çıkamadan durmuştuk, devlet yoluna çıkar çıkmaz karşılaşılan trafik ışıklarındaki şişme nedeniyle.. Bu bahsettiğim Koyundere-Zeytindağ kesimi tam bir saat civarında sürmüştü..
Yine bu yıl Nisan ayında bir Perşembe günü öğleden sonra bu bölgeden geçtiğimde ise aynı kesim 55 dakika civarında sürmüştü..

Burası kesintisiz otoyol olacağı ve mesafe pek değişmeyeceği (57 kilometre civarında kalacağı) için bu kesimin en fazla yarım saat süreceğini, hatta hız sınırlarına uyarak 26-27 dakikada geçilebileceğini söylemek mümkün..

Yani İzmir'den Bergama-Dikili-Ayvalık-Burhaniye-Edremit-Çanakkale yönüne gidecek araçlar için yolun 15 ila 30 dakika, Aliağa-Foça yönüne gidecek araçlar için ise 10 ila 20 dakika kısalacağını söylemek mümkün olacak..
Bu yoldan geçen yaz Gömeç'e gitmek için geçtim. Menemen - Aliağa - Yenişakran arası, trafik yoğunluğu ve trafik lamba sıklığı nedeni ile 1,5 saatten fazla sürdüğünü hatırlıyorum.
Bence zaman tasarrufu 60 dakika civarında olacak.. 8)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eyl Cum, 2019 09:26

Kamil16 yazdı:
25 Eyl Çrş, 2019 18:57
Engin Y yazdı:
25 Eyl Çrş, 2019 16:56
Bu yıl Haziran ayında bir Cuma günü öğleye doğru Koyundere'ye geldiğimde, daha otoyoldan çıkamadan durmuştuk, devlet yoluna çıkar çıkmaz karşılaşılan trafik ışıklarındaki şişme nedeniyle.. Bu bahsettiğim Koyundere-Zeytindağ kesimi tam bir saat civarında sürmüştü..
Yine bu yıl Nisan ayında bir Perşembe günü öğleden sonra bu bölgeden geçtiğimde ise aynı kesim 55 dakika civarında sürmüştü..

Burası kesintisiz otoyol olacağı ve mesafe pek değişmeyeceği (57 kilometre civarında kalacağı) için bu kesimin en fazla yarım saat süreceğini, hatta hız sınırlarına uyarak 26-27 dakikada geçilebileceğini söylemek mümkün..

Yani İzmir'den Bergama-Dikili-Ayvalık-Burhaniye-Edremit-Çanakkale yönüne gidecek araçlar için yolun 15 ila 30 dakika, Aliağa-Foça yönüne gidecek araçlar için ise 10 ila 20 dakika kısalacağını söylemek mümkün olacak..
Bu yoldan geçen yaz Gömeç'e gitmek için geçtim. Menemen - Aliağa - Yenişakran arası, trafik yoğunluğu ve trafik lamba sıklığı nedeni ile 1,5 saatten fazla sürdüğünü hatırlıyorum.
Bence zaman tasarrufu 60 dakika civarında olacak.. 8)
Evet Kâmil Bey, ben hafta içi öğle saatlerinde geçtiğim için nispeten daha rahat bir trafiğe denk geldim muhtemelen, ama iş saatlerinde İzmir-Aliağa arasında gidip gelen araçlar ve hafta sonları seyahat edenler nedeniyle trafik daha beter bir hâl alıyordur..

Artık İzmir'in dört yandan girişi de otoyol oluyor böylece..
Manisa'nın da dört tarafında (Saruhanlı, Turgutlu, Bornova, Menemen) 30'ar kilometre civarında mesafelerde otoyola bağlanma imkânı olacak..

izmir-otoyol.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Eki Sal, 2019 10:56

İzmir Çevre Yolu'nun Koyundere-Menemen arasında kalan kesiminin dünkü uydu görüntüsü, aşağıdaki gibidir..
Sol alttaki kavşak, İzmir Çevre Yolu'nun şu anda en kuzeyde kalan Koyundere Kavşağı..
Sağ üstteki inşa hâlindeki kavşak, İzmir Çevre Yolu'nun nihai en kuzey kavşağı olacak olan Menemen Kavşağı..
Koyundere ve Menemen kavşakları arasındaki Koyundere ve Asarlık viyadükleri, bu projede en geriden gelen yapılar..
(YİD ihalesi kapsamında olmayan, KGM tarafından ihale usulüyle yaptırılan kesim burası..)

Menemen Kavşağı'ndan kuzeye doğru ilerleyen otoyol, 29 Ekim'de açılacak olan Menemen - Aliağa - Çandarlı Otoyolu..
Burası da ileride Bergama ve Soma üzerinden, İstanbul-İzmir Otoyolu'na bağanacak..

Bağlantıdan açmak isterseniz, 30 Eylül görüntüsü buradadır: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Bölgeden en son geçtiğim gün olan 22 Haziran'a ilişkin uydu görüntüsü de burada: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Bu 6 kilometre uzunluğundaki kesim, 29 Ekim'e yetişmeyecek gibi duruyor..
Otoyolun Menemen-Çandarlı kesimi 29 Ekim'de açıldıktan bir süre sonra (muhtemelen yıl sonundan önce) burayı da açarlar diye tahmin ediyorum..

menemen.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Cmt, 2019 08:32

Resmî Gazete’deki duyuruya göre Menemen-Çandarlı Otoyolu, 30 Ekim Çarşamba gününden itibaren kullanıma açılıyor..
Duyuruda bahsi geçen 50 kilometreden biraz daha uzun kesim, Menemen Kavşağı ile Çandarlı Kavşağı arasındaki Yap-İşlet-Devret yöntemiyle inşa edilen kesimin tamamını temsil ediyor..

KGM tarafından ücretsiz olarak işletilecek olan ve İzmir Çevre Yolu’nun en kuzey ucunu oluşturan, Koyundere Kavşağı ile Menemen Kavşağı arasında kalan yaklaşık 6 km uzunluğundaki kesimde ise çalışmalar son dönemde hızlanmış olmakla birlikte, devam ediyor..
Bu kesimin açılışının da 2019 Aralık veya 2020 Ocak aylarında gerçekleşmesini bekleyebiliriz diye düşünüyorum..

Menemen-Çandarlı Otoyolu hayırlı uğurlu olsun, Allah hepimizi kazasız belasız yolculuklar nasip etsin inşallah..

Kaynak: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... %20(8).pdf
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Bağlantı Yolları (Km:15+366- 65+700) arası kesiminin, 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 30.10.2019 tarihinde saat: 00:01’den itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları vb.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azamı hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5.Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Bağlantı Yolları (Km:15+366- 65+700) arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur. 9405/1-1

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Cmt, 2019 09:36

Çarşamba günü açılacak olan, 50 kilometre uzunluğundaki Menemen - Aliağa - Çandarlı Otoyolu: https://yandex.com.tr/harita/?l=sat%2Cs ... uri=~&z=10

mnm-cnd.PNG

Menemen - Aliağa - Çandarlı Otoyolu'nu diğer otoyollara bağlayacak olan, İzmir Çevre Yolu'nun 6 kilometre uzunluğundaki son kesimi olan Koyundere - Menemen arasının dünkü uydu görüntüsü: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Buradaki iki viyadük inşaatı tamamlanmaya yaklaşmış gibi, iki viyadük arasındaki kesimde de sanki ilerleme var..
Bir aksilik olmazsa, birkaç ay içinde burada da açılış göreceğimizi düşünüyorum..
Böylece, inşaatına 1988 yılında başlanan İzmir Çevre Yolu'nun 32 yılda tamamlandığını göreceğiz inşallah..

mnm-kyd.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Eki Sal, 2019 23:01

Yeni açılan otoyolun ücreti açıklandı: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... ndarli.pdf

Menemen - Çandarlı arası: 20,30 TL

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Kas Çrş, 2019 08:05

Gelecek hafta sonu, İzmir'e gitme durumumuz var ve inşallah bu otoyolu ilk kez kullanacağım..
Hatta belki 30 Ekim'de açılan İzmir-Çandarlı Otoyolu'nu da kullanma durumumuz olabilir, o tarafla ilgili görüşlerimi de yazarım..

Çevre Otoyolu'nun henüz açılmayan, 5,5 kilometrelik Koyundere-Menemen kesiminde son durum da aşağıdaki gibi..

Menemen Kavşağı ile Asarlık Viyadüğü arasındaki kesim, dün itibarıyla tamamen asfaltlanmış..
Aşağıdaki iki görüntü, düne ve 30 Ekim'e ait; bu ikisinden yirmi günlük hızlı ilerleme net bir şekilde görülebiliyor..
30 Ekim: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
19 Kasım: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Asarlık Viyadüğü de tek yönlü olarak tamamen asfaltlanmış, yirmi gün önce sadece betonla kaplıydı..
30 Ekim: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
19 Kasım: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Koyundere Kavşağı ile Koyundere Viyadüğü arasındaki kesim tamamen, viyadüğün de tek yönü tamamen asfaltlanmış..
Sadece Koyundere Viyadüğü ile Asarlık Viyadüğü arasında kalan yarma kesimde çalışmalar devam ediyor..
30 Ekim: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
19 Kasım: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Çalışmalar bu son yirmi gündeki gibi hızlı bir şekilde devam ettirilirse, Aralık ortası olmadan Koyundere-Menemen arasının da açılmasını bekleyebiliriz..
Böylece, en geç 2019 sonu itibarıyla, Ege Bölgesi'nde inşaatı devam eden tüm otoyollar tamamlanmış olacak..

Hayırlı uğurlu olsun, Allah hepimize kazasız belasız yolculuklar nasip etsin inşallah..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Çrş, 2019 09:01

Hadi bakalım iyi yolculuklar, kazasız belasız inşallah

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Ara Çrş, 2019 18:14

Engin Y yazdı:
20 Kas Çrş, 2019 08:05
Gelecek hafta sonu, İzmir'e gitme durumumuz var ve inşallah bu otoyolu ilk kez kullanacağım..
Hatta belki 30 Ekim'de açılan İzmir-Çandarlı Otoyolu'nu da kullanma durumumuz olabilir, o tarafla ilgili görüşlerimi de yazarım.
Esat yazdı:
20 Kas Çrş, 2019 09:01
Hadi bakalım iyi yolculuklar, kazasız belasız inşallah
Teşekkür ederim abi, ama son anda bir aksilik çıktı ve İstanbul'da kaldık, gidemedik..
Otoyol açılalı dört ay oldu, dört kere (30 Ağustos, Eylül sonu, 29 Ekim, Kasım sonu) kullanmaya niyetlendim; henüz kullanmak nasip olmadı, hayırlısı olsun inşallah..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Oca Prş, 2020 09:51

TCMB tarafından;
31/12/2018 günü açıklanan ABD$ alış kuru: 5,2810 TL
31/12/2019 günü açıklanan ABD$ alış kuru: 5,9400 TL
Dolar kuru artışı: %12,48

ABD'deki en güncel (30 Kasım 2018-30 Kasım 2019) enflasyon oranı: %2,05

Bunları birleştirince (1,1248 x 1,0205), köprü ve otoyol için ödediğimiz ücretlerin %14,78 oranında atmasını beklemek gerekir..

Osmangazi Köprüsü'nün ücreti 103,05 TL'den 117,90 TL'ye %14,41,
Köprü - Bursa arasının ücreti 33,50 TL'den 38,35 TL'ye %14,48,
Bursa - İzmir arasının ücreti 119,75 TL'den 137,00 TL'ye %14,41
oranında artış göstermiş..

Geçen yıl yaptığım hesaplamaya göre çıkan artış oranının çok az üzerinde artmıştı ücretler, bu yıl ise çok az altında artmış..
Demek ki ABD'deki en güncel enflasyon yerine yıl içindeki ortalama enflasyonu hesaba katan bir formül var sözleşmede..

Gebze - İzmir arasında Osmangazi Köprüsü'nü kullanarak ve tamamen otoyoldan giderek ödenecek güncel yol ücreti: 293,25 TL

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön