Ediyorlar da zaten. Menemen trafiği hala kilit. Otoyolun hiç bir faydası olmadı.Benim gibi yılda bir kullanacaklar için sorun değil, ama haftada bir veya daha sık kullananlar eskisi gibi devlet yolundan devam ederler..
ÇÖP İŞLER !
Ediyorlar da zaten. Menemen trafiği hala kilit. Otoyolun hiç bir faydası olmadı.Benim gibi yılda bir kullanacaklar için sorun değil, ama haftada bir veya daha sık kullananlar eskisi gibi devlet yolundan devam ederler..
Çöp demeyelim, neticede bir araç bile kullansa, eski yolun yükü azalır; ama pahalı olduğu bir gerçek..Hector Troas yazdı: ↑26 Şub Çrş, 2020 12:38Ediyorlar da zaten. Menemen trafiği hala kilit. Otoyolun hiç bir faydası olmadı.Benim gibi yılda bir kullanacaklar için sorun değil, ama haftada bir veya daha sık kullananlar eskisi gibi devlet yolundan devam ederler..
ÇÖP İŞLER !
İlginçtir hiç azalmadı hatta daha da beter oldu ! Otoyolu ucuzlatmaları gerek. Bu haliyle kimse kullanmıyor. Geçenlerde meraktan geçtim bu arada !Çöp demeyelim, neticede bir araç bile kullansa, eski yolun yükü azalır; ama pahalı olduğu bir gerçek..
İzmir Kuzey-Doğu Otoyolu ve Bağlantıları
Menemen-Çandarlı Otoyolu üzerinden başlayan güzergah doğuda İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara Devlet Yolları ile Gebze-İzmir Otoyolunu keserek güneyde (İzmir Aydın Otoyolu) Ayr.- (Çeşme Otoyolu) Ayr. kavşağında bitirilmesi planlanmaktadır.
Güzergah uzunluğu yaklaşık 41 km olan otoyol proje çalışmaları 26.11.2018 tarihinde başlamış olup, güzergah alternatiflerinin değerlendirilmesi ve harita üretim çalışmaları tamamlanmıştır. Diğer kurum, kuruluşlardan görüş sorulması ve yatay-düşey güzergah çalışmalarının yapılmasına devam edilmektedir.
2020 yılı sonunda proje çalışmalarının tamamlanması hedeflenmektedir.
Bornova-Karşıyaka ulaşımı için bu yeni otoyol hiç bir işe yaramaz. Boşuna yapmasınlar. İzmir'in yeni bir otoyola ihtiyacı yok. Metroya ve tramvaya ihtiyacı var. Tıkanan yer Altınyol idi. 1 şerit genişletildi. Havalimanı'na giden yolun yetkisi belediyede olmadığı için alt geçit, üst geçit, kavşak, genişletme vs. yapamıyor. Ankara'dan onay alınması gerekiyor. Yeşildere'den 3 şerit gelen yol, Yenişehir'de 2 şeride düşüyor. Bu da darboğaz oluyor. Projeler var ama Ankara onay süreçleri uzadığı için ilerlenemiyor.Bu artış nedeniyle de özellikle Bornova'dan Karşıyaka'ya gidenler için İstanbul trafiğini aratmayacak görüntüler ortaya çıkabiliyordu..
Bunu gören KGM, İzmir'e ikinci bir çevre yolu yapılması için çalışma başlatmış ve bu yıl sonunda projesinin tamamlanması hedeflenmiş: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... aliyet.pdf (sayfa 85)
Bornova-Karşıyaka ulaşımı için adı çevre yolu olan yol fazlasıyla kullanılıyor..Hector Troas yazdı: ↑02 Mar Pzt, 2020 09:25Bornova-Karşıyaka ulaşımı için bu yeni otoyol hiç bir işe yaramaz. Boşuna yapmasınlar. İzmir'in yeni bir otoyola ihtiyacı yok.
Şu andaki yeni otoyol, İzmir'e hiç bulaşmadan Kemalpaşa'dan direk Aydın otoyoluna bağlanmayı sağlıyor. Aynı otoyol Çeşme'ye de çıkar. Bahsettiğiniz yol, hiç bir işlevi olmaz. Zaten otoyol var orda. Aynı yoldan mı bahsediyoruz acaba? Çizer misiniz? Yamanlar'dan geçen aşağıdaki otoyolu mu söylüyorsunuz? KGM Etüdü bu. Çizim resmidir, üzerine semt isimleri yazıldı. Turuncu okla gösterilen aks. Ve çok gereksiz, israf ! İstanbul'dan İzmir'e gelişlerde de Menemen yolu pek kullanılmaz.İzmir'in gerçek bir çevre yoluna ihtiyacı var, o amaçla tasarlanıyor..
Aşağıdaki haritada 1-2-3-4 şeklinde göstermeye çalıştığım noktaları birleştiren ve İzmir'in şehir içiyle hiç ilgisi olmayan, İstanbul'dan gelen adamı İzmir'e hiç bulaşmadan Çandarlı Otoyolu'na, Aydın Otoyolu'na ve Çeşme Otoyolu'na çıkaracak bir yol..
Turuncu yol resmi dokümandan alındı. KGM'nin etüdü bu yol. Sizin çizdiğiniz kırmızı yol gibi bir proje yok. Öyle bir etüd de yok.Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..
Abi İzmir'deki bütün dağların altından geçmiş yolEngin Y yazdı: ↑02 Mar Pzt, 2020 12:38Hektor Bey,
Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..
izmir2.PNG
Benimki yay şeklinde, yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda bir tünel olmuş zaten, Manisa-İzmir Karayolu'na ancak asansörle bağlanırUğur yazdı: ↑02 Mar Pzt, 2020 12:57Abi İzmir'deki bütün dağların altından geçmiş yolEngin Y yazdı: ↑02 Mar Pzt, 2020 12:38Hektor Bey,
Sizin göstermiş olduğunuz turuncu yol bence de çok gereksiz, ama bence yukarıdaki anlatımda aşağıdakine benzer bir otoyol anlatılıyor..
Menemen-Çandarlı Otoyolu'ndan başlayan, İzmir-Manisa ve İzmir-Ankara karayollarını kesen, İzmir-İstanbul Otoyolu'nu da kesen ve Çeşme-Aydın otoyol ayrımında sonlanan bir otoyol..
izmir2.PNG