ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 28 Ağu Pzr, 2016 11:25

3. Köprü "Yavuz Sultan Selim Köprüsü" ve Kuzey Otoyolu ile ilgili işletme bazlı tartışmalar bu başlık altında yapılacaktır.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Anatolian » 30 Ağu Sal, 2016 13:45

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Sal, 2016 16:46

Başka kullanan oldu mu? Bedava bugün son sanırım :)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Uğur » 30 Ağu Sal, 2016 17:19

Ben şehir dışındaydım otobüsle döndüğüm için kullandım herhalde bundan sonra da sadece böyle kullanırım. Google mapsten baktım 22 kmlik yol gitmek yerine 90 km yol gitmiş otobüs. Eğer yolun ucu İstanbula çıkıyorsa son derece mantıksız bir yol. Ekspres için bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Sal, 2016 18:37

Uğur yazdı:Ben şehir dışındaydım otobüsle döndüğüm için kullandım herhalde bundan sonra da sadece böyle kullanırım. Google mapsten baktım 22 kmlik yol gitmek yerine 90 km yol gitmiş otobüs. Eğer yolun ucu İstanbula çıkıyorsa son derece mantıksız bir yol. Ekspres için bilmiyorum.
otobüs için her türlü mantıksız bence, otobüsler zaten istanbulu 2 saatte çıkıyordu oldu sana 3! seneye marmarayla gebzeye gidip otobüse oradan binmek daha cazip olacak :x :x :x

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Uğur » 31 Ağu Çrş, 2016 16:48

Aynen öyle abi. Çok ekstrem bir durum olmadıkça Esenler 2. Köprü Ümraniye arası 1-1.5 Saat sürdüğüne şahit olmadım. Zaten bir kere otobüsle trafiğe yakalandım onda da köprüden sonra Ataşehirle Samandıra arasındaydı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen decimus » 04 Eyl Pzr, 2016 10:18

Yıllardır İstanbul başta olmak üzere ülkemizin trafik sorunlarının çözülmesi için mega projelerin bitmesini dört gözle bekleyenlerden biriyim. Her gün özellikle işe gidiş-geliş saatlerinde trafik yüzünden ciddi zaman kaybeden ve mega projelerin hayata geçerek bu çileden kurtulacağımı hayal edenlerden biriyim.Bu mega projelerinde ihalesi, yapımı ve finansmanı çok zor ve uzun bir süreci kapsamaktadır bunu da çok iyi bilirimBu projeleri hayata geçirmek öyle her babayiğidin harcı değildir. En çokta 2016 bekliyordum. Çünkü 2016 yılı 3 mega projenin açılış yılı olarak görünüyordu. 2016 yılında İstanbul trafiğinin ciddi anlamda çözüleceğini düşünüyordum. Şimdi bu mega projeler art arda açılıyor fakat İstanbul'un kabusu olan trafiğe çözüm olamıyor. İşte yıllardır sabırla beklenen o çileli süre bitti 2016 yılı içinde projeler birer birer açılıyor derken büyük hayal kırıklığı yaşadık.

İlk olarak Ramazan bayramından önce açılan Körfez köprüsü, şimdi ise 26 ağustos günü açılan 3. köprü İstanbul'da yaşayanların ve bu güzergahları kullanan insanların hayatına beklenen etki ve katkıyı malesef sağlayamıyor. İki projede muhteşem projeler. İkisi de çok kısa sürede, çok büyük zorluklara, engellemelere rağmen zamanında açıldı. Ama bu açılışlarda YİD modelinin getirmiş olduğu garanti araç sayısı nedeniyle köprü ücretleri vatandaşların ödeyebileceği rakamların çok üzerinde. İstanbul üzerinden Bursa, İzmir'e giden arkadaşlarımın hiçbiri körfez köprüsünü ücretlerin yüksek olmasından dolayı kullanmayı tercih etmiyor. O muhteşem köprü yerine daha uzun sürecek fakat daha ucuz seçimler yapıyor. Hem vatandaş hem de devletimizin burada kaybı var. Aynı şekilde 3. köprü içinde geçerli. 3. Köprüden geçen insanların ciddi şikayetleri ver :


1- Köprü geçiş ücreti 9.9 tl olması çok pahalı.Bunun yerine alternatifleri ile aynı fiyatta olması gerekir

2-Köprüden geçmek için kuzey çevre otoyolunu kullanan biri köprü ücreti hariç her 12 km'de karşılığında 1 $ ödeme yapmak zorunda kalıyor. Bu da köprüden geçmek için bir uçtan girip diğer uçtan çıkan bir kişinin yaklaşık 30 tl ödemesi anlamına geliyor .Bu rakam üzerinde en çok konuşulması gereken rakamdır. Düşünseniz her gün 3. Köprü üzerinden karşıya geçmek isteyen kişi 30tl ücret ödeyecek. Bu ülkemiz şartlarında çok yüksek bir rakam. Ayrıca diğer 1. ve 2. köprü ile kıyaslamak gerekirse 4.75 tl - 30 tl gibi çok uçuk bir fark çıkyor. İşte bunu gören vatandaş hiç sevmese bile mecburi olarak 3. köprü yerine diğer köprülere akın edecektir. Yani sadece köprü ücreti olan 9.9 TL vpahalıyken birde bunun üzerine para almak fazla.
Detaylı ücret bilgisi için çok güzel bir site hazırlamışlar.http://www.ysskoprusuveotoyolu.com.tr/T ... saplama/80

3-Haberlerden takip ettiğim kadarı ile 3. köprü yolunu zorunlu olarak kullanmak durumunda kalan şehirler arası yolculuk yapan Otobüs firmaları da bu yolu kullanmak istemiyor. Hem daha fazla yol yapmak zorunda kalıyorlar hem de daha fazla ücret ödemek zorunda kalıyorlar. Yani iki türlü de zarar ediyorlar. Onlar da kendi açılarından haklı görünüyor. Tamam fedakarlık yapmaları lazım ama yine de mantıklı bir fiyat politikası ile. Haberin detayları içinhttp://www.turkiyegazetesi.com.tr/ekonomi/399463.aspx
Şimdi bu iki büyük projede kaybeden "Vatandaş", kazananlar ise işi yapan "Yükleniciler"
3.köprü'de tek bir araç bilse geçmese devletin yükleniciye vermiş olduğu günlük 135 bin geçiş garantisi nedeniyle yüklenici şuan çok rahat. Yani nasıl olsa arkasında koskoca Türkiye Cumhuriyeti Devleti var.Tabi ki onlar bu saatten sonra sadece para sayma işlerine bakacaklar. Nasıl olsa para cepte.

Şimdi sorunlar bu kadar açık ve net ortadayken. Kazanan ve kaybeden bu kadar belirgin iken devletimizin bu işe tekrar el atması gerekir diye düşünüyorum. Zaten yüklenici her halükarda parasını devletten alacağı için fiyat politikasına karışamayacaktır. Bana göre nacizhane yapılması gerekenler :

* 1.2.3. ve Avrasya tünelinin geçiş ücreti tek bir rakam olmalı.Yani bir kıtadan diğerine geçmek için ücret sabit rakam olmalı. Örneğin 5 tl. Bu fiyat sayesinde sürücüler köprü yoğunluklarına bakarak kendi rotalarını çizebilir. Her geçiş bir diğerine alternatif olacaktır.

* 3. köprü için km başına ücret fiyatlandırılması kaldırılmalı. Tıpkı 1 ve 2. köprü deki gibi köprü ücreti dışında ücret alınmamalıdır. Bu sayede 3.köprü için pahalı köprü imajı ortadan kalkacaktır.

* Körfez köprüsü ücreti 89 tl yerine feribot ile aynı fiyat olan rakama çekilmeli. Örneğin 40 tl.Bu sayede hem vatandaşın körfezi dolaşma derdi bitecek hem de köprü daha fazla insan sayesinde kullanılacaktır.Nasıl olsa günlük 40 bin araç geçiş garantisi olduğudan yüklenici içinde sorun olmayacaktır. Devletimizi için ise günlük 40 bin garantisi köprü geçiş ücretinin 40tl olması sayesinde kolaylıkla sağlanacaktır.

Bu mega projelerin amacı trafik çilesini azaltmak. Ama şuan ki fiyat politikası ile trafik sorununa çözüm olamayacağı aşikar. Umarım bu yanlış uygulamalardan dönülür.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2016 14:34

hocam şikayetlerin ve önerilerin çelişiyor bence, yani hem diyorsun ki işletmeci nasıl olsa kazanacak bunun zararı bize, hem de devlet bu işe el atsın fiyatları düşürsün yani cebinden yükleniciye daha çok para ödesin ama ben vatandaş olarak zarar görmeyeyim! Makul mu? :) Yani mantıklı düşünelim devlet tamam ya insanlar mutlu olsun ben zarar edeyim der mi? Yok böyle bir şey.

3. köprü önerine katılıyorum fiyat çok yüksek fakat bu işler en başından beri bunları pek çok insan hatta sitemizdeki arkadaşlarda yazıp söylemediler mi? Bu anlaşmalar en baştan sakat ve hatalı idi, ben defaetle YİD iş modeline karşı olduğumu yazdım durdum hatta iyi niyetli arkadaşlar ya metrolarda böyle yapılsın demelerine karşı çıktığımı hatırlarsınız, dünya da örnekleri varsa da önce oradaki devletin ekonomik gücünü ve vatandaşın alım gücünü bizdeki ile kıyaslayalım derim, bilmiyorum yurtdışında YİD ile yapılmış böyle işler var mı ama bence bir şekilde yine vatandaşa giriyordur :) Avusturya da bir kere yanlışlıkla özel bir otobana girip kalın bir para ödeyince öğrenmiştim mesela ben bunu, ve alternatifi de yok yani hiç girmeyeceksin ya da köylerden dağları dolaşacaksın :)

Velhasılı kelam, ne devlet geri adım atar ne de senin dediğin gibi yükleniciler yapılmış anlaşmadaki hakkından vazgeçer. Bir de 3. köprüde km. başı ücret olmasın demişsin ama adamın anlaşması bu hocam, köprü yapmıyor ki sadece ücretli otobanda inşa ediyor ve tabii ki parasını alacak, kimse kusura bakmasın, bunun bakım onarım maliyeti, işçi maliyeti bu adam parayı alıp ohhh cukka mı yapacak? Yeni yapılmış şeyin bakımı olmaz demeyin burası Türkiye. :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen decimus » 04 Eyl Pzr, 2016 16:40

hocam şikayetlerin ve önerilerin çelişiyor bence, yani hem diyorsun ki işletmeci nasıl olsa kazanacak bunun zararı bize, hem de devlet bu işe el atsın fiyatları düşürsün yani cebinden yükleniciye daha çok para ödesin ama ben vatandaş olarak zarar görmeyeyim! Makul mu? :) Yani mantıklı düşünelim devlet tamam ya insanlar mutlu olsun ben zarar edeyim der mi? Yok böyle bir şey.
Hocam ben herhalde anlatamadım derdimi.Benim çözüm önerilerim içinde "devlet fiyatları düşürsün cebinden yükleniciye daha çok para ödesin" demiyorum.Bilakis ben diyorum ki "- Zaten devlet olarak projelere garanti verilmiş.Bu saatten sonra yapılacak en mantıklı iş köprülerden en çok araç geçişini sağlayarak garanti olarak verdiğin araç sayısını yakalamak.Yani sürümden kazanmak".Daha belirgin anlatmak gerekirse körfez köprüsü araç garantisi günlük 40 bin.Şuan haberelere yansıyan 5-6 bin araçın geçtiği, UDH bakanı Ahmet Arslan ise günlük 15-20 bin geçişin söz konusu olduğunu söylemişti.Biz UDH bakının söylediği rakamları alalım.Şuan körfez köprüsü araç başına 89 tl ücret nedeniyle 40 bin olan araç garanti sayısının yarısını yakalayabiliyor diyelim.Geriye kalan rakam için ise cebinden ödeme yapacak.Ben de diyorum ki bu fiyat politikası ile devlet olarak sen zarardasın.Her gün için yükleniciye 20 bin araç parası vereceksin.E ben de vatandaş olarak zarardayım.Harika bi köprüm var ama pahalı diye kullanamıyorum.Onun yerine körfezi dolaşıyorum.E bu durumda hem vatandaş zararlı hem de devlet.Kim bu işte karlı : Yüklenici firmalar.Onların garantisi ceplerinde.

Bu sistemde bir yanlışlık var.Bunu düzeltmenin yolu fiyatları aşağı çekmek.Eğer sen köprü fiyatını 89 tl den 40 tl ye çekersen günlük 20 bin yerine belki 60 bin araç geçecek (20 binden çok daha fazla geçeceği kesin) ve sen yükleniciye devlet olarak daha az para ödeyeceksin.Burada devlet olarak sen kazanacaksın.Bende vatandaş olarak 89 vermemek için körfezi dolaşacağıma 40 tl verip hizmetten faydalanacağım.Hem trafik çilesi çekmeyeceğim,hem daha az yakıt tüketeceğim hem de 1 saatten fazla zaman kazancağım.

Velhasılı kelam, ne devlet geri adım atar ne de senin dediğin gibi yükleniciler yapılmış anlaşmadaki hakkından vazgeçer. Bir de 3. köprüde km. başı ücret olmasın demişsin ama adamın anlaşması bu hocam, köprü yapmıyor ki sadece ücretli otobanda inşa ediyor ve tabii ki parasını alacak, kimse kusura bakmasın, bunun bakım onarım maliyeti, işçi maliyeti bu adam parayı alıp ohhh cukka mı yapacak? Yeni yapılmış şeyin bakımı olmaz demeyin burası Türkiye.
Ben yükleniciler hakkından vazgeçsin de demedim.Onlar aslında işlerini yapmışlar.Zaten fiyat politikasına da karışamıyorlar.Onlara projeyi zamanında bitirdikleri için teşekkür ederim.Ama 3. köprünün İstanbul trafiğine çözüm olabilmesi için araçların bu yolu tercih etmesi lazım.Aynı üstte körfez köprüsü için anlattıklarım 3.köprü içinde geçerli.Yani devlet sürümden kazanmaya gayret etmeli.Sürücüleri 3. köprü yoluna yönlendirecek farklı teşvikler yapılmalı.Ne kadar çok araç geçerse devlet o kadar kar edecek.Hatta 3. köprüden günlük 135 bin araçtan fazla araç geçer ise % 8 KDV alacak her araçtan.Yani para kazanmaya başlayacak.Ancak bu fiyat politikası ile hem vatandaş hem de devletimiz zarar ediyor.

Muhtemelen senin dediğin gibi devlet geri adım atmayacak ama ben de kendi aklıma yatanları sizinle paylaşmak istedim. :o

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2016 18:44

Ben yine pesimistlik yapayım mı ne 3. köprü ne de boğaz deniz geçişinin trafiğe hiçbir faydası olmayacak, bunlar param var diye yapılmış prestij projeler olarak kalacak çünkü güzergahları gerçekçi değil. Gerçekçi çözüm tırları kamyonları Tekirdağ dan daha içeri sokmamaktır, bunları burada demiryoluna yükleyip 3. köprüden ya da limanlar ile deniz yolu ile Marmara bölgesini geçirmektir, gerçekçi çözüm budur. Bu da sadece uluslar arası nakliyecileri etkiler, kaç tane tır var Allahınızı severseniz Avrupa Asya arasında giden? O İpekyolu geçişine talibiz işi karayolu ile bir hayaldir, gerçekçi değildir. Yeni ipek yolunda bizim yerimiz yok, transsiberya hattı yenileniyor o işi rusya aldı bile, demiryolları Avrupa ya entegre ediliyor, biz nerdeyiz?

Saçma bir şekilde otobüsler dünya yol dolaştırılıyor, zaten Otogar dan çıkıp İstanbul' u çıkmak 2 saatti oldu sana 2,5 saat :) maalesef ben birileri gibi körü körüne şak şak yapamıyorum, 3. köprü yolculuk maliyetlerini yükseltiyor, bu da hem nakliye hem de otobüs ücretlerine yansımak zorunda kimse babasının hayrına çalışmıyor.

Gelelim senin bahsine decimus, doğrudur ben belki de yanlış anlıyorum yazdıklarını şimdi o girdiğim başlığı da okumaya üşeniyorum ama orada sadece araç sayısı geçişi garantisi yok, bence bir yanlış anlama var. Sözleşme diyor ki, araç başı şu kadar tl. den günde bu kadar araç taahhüt ediyorum, yani araçxücret=toplam günlük rakam gibi bir şey var, istersen 20 bin geçir istersen 50 bin, o rakamı yükleniciye vereceksin. Burada senin yaptığın hesap işletmecinin günlük alacağı parayı karşılayacaksa amenna, ama yine kimse kusura bakmasında özel otomobil ile merak dışında o yolu tepmem, ancak Ümraniye tarafında bir yerde olacağım da, 2. köprü kilitlenmiş olacak ki kamyonlar yoksa kilitlenme olacağını düşünmüyorum, hadi kilitlendi ya 40 km. fazla gideyim ama durmadan gideyim diye geçebilirim, yoksa kimse merak dışında bu köprüyü ziyaret etmeyecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2016 18:47

Ha bir şey daha, nerede ise 20 sene oldu gündüz saatlerinde bozulacak gıda maddesi taşıyanlar dışında kamyonlar gündüz kent içine girmeyecek kararı alınalı, bilmiyorum kaç sene oldu hafriyat kamyonları gündüz çalışmayacak kararı alınalı. Mevlanakapı da otobüs durağında 10 dk. oturun bakalım sayabilecek misiniz hafriyat kamyonlarını, çünkü her şeyden önce boğaz geçiş tüneli inşaatında çalışan kamyonlara devlet göz yumuyor, devlet kendi koyduğu kurala kanuna uymuyor :) biz neyin kavgasını yapıyoruz? İstanbul' un trafiği rahatlayacak :) ben bunun çözümünü yazarım da sonra mahkemelerde uğraşmayalım.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-L.04 » 3. Köprü ve Kuzey Otoyolu İşletme Konuları

Mesaj gönderen kenanmar » 19 Eyl Pzt, 2016 00:19

İBB Alibeyköy'de cep otogarı kuruyor, şehirlerarası otobüs firmaları da Şerifali - Ataşehir bölgesine konuşlanıyor; Kavacık için de cep otogarı düşünülüyor, ha keza Kurtköy için de ve ayrıca Ispartakule önüne de bütün bunların yanında vasat ve yetersiz Bayrampaşa Otogarı da kötü bir biçimde kötü bir yerde konumlanıyor. Tüm bunların üstüne de bir anlamda toplu taşımacılık olan şehirlerarası otobüs taşımacılığı Kuzey Marmara Otoyolu'na zorlanıyor. İstanbul'u Anadolu ve Avrupa'ya bağlayacak Marmaray ve banliyö hatları bir türlü tamamlanmıyor. Ortada 2 tane havalimanı var birbirinden kopuk 3.sü yapım aşamasında ama 3-5 senesi var, üstünden demiryolu geçeceği belirtilen hazırlanmış bir köprü ama ne zaman olacağı belirsiz bir proje de ayrıca var.
Sonuçta eldeki en işe yarar şehirler ve ülkeler arası toplu taşımacılık yöntemi olan otobüs taşımacılığını neden bu kadar zorlayıp İBB'nin bile planlarıyla hiçbir örtüşmesi olmayan bir mantık zorlaması yapılıyor, anlayandan ricam izah etsin.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön