ist-L.04:07 » Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü
Gönderilme zamanı: 28 Ağu Pzr, 2016 11:25
3. Köprü "Yavuz Sultan Selim Köprüsü" ve Kuzey Otoyolu ile ilgili işletme bazlı tartışmalar bu başlık altında yapılacaktır.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
otobüs için her türlü mantıksız bence, otobüsler zaten istanbulu 2 saatte çıkıyordu oldu sana 3! seneye marmarayla gebzeye gidip otobüse oradan binmek daha cazip olacakUğur yazdı:Ben şehir dışındaydım otobüsle döndüğüm için kullandım herhalde bundan sonra da sadece böyle kullanırım. Google mapsten baktım 22 kmlik yol gitmek yerine 90 km yol gitmiş otobüs. Eğer yolun ucu İstanbula çıkıyorsa son derece mantıksız bir yol. Ekspres için bilmiyorum.
Hocam ben herhalde anlatamadım derdimi.Benim çözüm önerilerim içinde "devlet fiyatları düşürsün cebinden yükleniciye daha çok para ödesin" demiyorum.Bilakis ben diyorum ki "- Zaten devlet olarak projelere garanti verilmiş.Bu saatten sonra yapılacak en mantıklı iş köprülerden en çok araç geçişini sağlayarak garanti olarak verdiğin araç sayısını yakalamak.Yani sürümden kazanmak".Daha belirgin anlatmak gerekirse körfez köprüsü araç garantisi günlük 40 bin.Şuan haberelere yansıyan 5-6 bin araçın geçtiği, UDH bakanı Ahmet Arslan ise günlük 15-20 bin geçişin söz konusu olduğunu söylemişti.Biz UDH bakının söylediği rakamları alalım.Şuan körfez köprüsü araç başına 89 tl ücret nedeniyle 40 bin olan araç garanti sayısının yarısını yakalayabiliyor diyelim.Geriye kalan rakam için ise cebinden ödeme yapacak.Ben de diyorum ki bu fiyat politikası ile devlet olarak sen zarardasın.Her gün için yükleniciye 20 bin araç parası vereceksin.E ben de vatandaş olarak zarardayım.Harika bi köprüm var ama pahalı diye kullanamıyorum.Onun yerine körfezi dolaşıyorum.E bu durumda hem vatandaş zararlı hem de devlet.Kim bu işte karlı : Yüklenici firmalar.Onların garantisi ceplerinde.hocam şikayetlerin ve önerilerin çelişiyor bence, yani hem diyorsun ki işletmeci nasıl olsa kazanacak bunun zararı bize, hem de devlet bu işe el atsın fiyatları düşürsün yani cebinden yükleniciye daha çok para ödesin ama ben vatandaş olarak zarar görmeyeyim! Makul mu? Yani mantıklı düşünelim devlet tamam ya insanlar mutlu olsun ben zarar edeyim der mi? Yok böyle bir şey.
Ben yükleniciler hakkından vazgeçsin de demedim.Onlar aslında işlerini yapmışlar.Zaten fiyat politikasına da karışamıyorlar.Onlara projeyi zamanında bitirdikleri için teşekkür ederim.Ama 3. köprünün İstanbul trafiğine çözüm olabilmesi için araçların bu yolu tercih etmesi lazım.Aynı üstte körfez köprüsü için anlattıklarım 3.köprü içinde geçerli.Yani devlet sürümden kazanmaya gayret etmeli.Sürücüleri 3. köprü yoluna yönlendirecek farklı teşvikler yapılmalı.Ne kadar çok araç geçerse devlet o kadar kar edecek.Hatta 3. köprüden günlük 135 bin araçtan fazla araç geçer ise % 8 KDV alacak her araçtan.Yani para kazanmaya başlayacak.Ancak bu fiyat politikası ile hem vatandaş hem de devletimiz zarar ediyor.
Velhasılı kelam, ne devlet geri adım atar ne de senin dediğin gibi yükleniciler yapılmış anlaşmadaki hakkından vazgeçer. Bir de 3. köprüde km. başı ücret olmasın demişsin ama adamın anlaşması bu hocam, köprü yapmıyor ki sadece ücretli otobanda inşa ediyor ve tabii ki parasını alacak, kimse kusura bakmasın, bunun bakım onarım maliyeti, işçi maliyeti bu adam parayı alıp ohhh cukka mı yapacak? Yeni yapılmış şeyin bakımı olmaz demeyin burası Türkiye.