tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Haz Pzr, 2012 13:40

Gerçi, şimdi merak ettiğim bir şey oldu … Yenikapı ile Kazlıçeşme arasında tam ne olacak? Orada Koca Mustafa Paşa ve Yedikule etrafında yeraltında istasyon öngörülmüyor mu? Öyle olsa, çok acaip plânlama derim, aynen Üsküdar ve Ayrılıkçeşme arası gibi. Bu çeşmeler problemli yahu :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Haz Pzr, 2012 13:44

He, bir şey daha … şu M7 M2 ile kaynaşacak mı (T1/T2), yoksa başka bir şey mi öngörülüyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Haz Pzr, 2012 14:19

alabay yazdı:Gerçi, şimdi merak ettiğim bir şey oldu … Yenikapı ile Kazlıçeşme arasında tam ne olacak? Orada Koca Mustafa Paşa ve Yedikule etrafında yeraltında istasyon öngörülmüyor mu? Öyle olsa, çok acaip plânlama derim, aynen Üsküdar ve Ayrılıkçeşme arası gibi. Bu çeşmeler problemli yahu :lol:
Aynen öyle Başar bunu daha önce dile getirmiştim, çok aptalca bir planlama Kazlıçeşme'den sonra tek erişim Yenikapı, yani Marmaray' a binmek için oraya gitmek zorundasınız. Yedikule ve Koca Mustafa Paşa bölgesi benim semtim orada otobüs seferleri sıkıntılı çünkü zaten dar ve yoğun trafikli sokaklardan geçiyor, Marmaray ile birlikte bu bölgeden banliyö ile özellikle Sirkeci bölgesine giden yolcuya sekte vurulmuş olacak, ama şöyle bakarsak kimin umrunda? Hesap kitap yapıldığını sanmıyorum yapılan tek hesap kitap orada yapılacak istasyonun çok derin olacağı, muhtemelen şaft alanından bir sürü tarihi eser çıkacağı falan filandır.
şu M7 M2 ile kaynaşacak mı (T1/T2)
Ray bağlantısı olduğunu iddia edenler oldu galiba, ama o bağlantı olsa olsa M1 ile ve sanırım İncirli istasyonundan Zeytinburnu'na çıkış tarafında. M1 nin son durağı İncirli'den batıya doğru bir durak Bakırköy Akıl ve Ruh Hastalıkları Hastanesi olarak planlandı en son, M7 için ise hep İncirli telaffuz ediliyor. Fakat M1 in 2013 itibari ile alacağı şekli göz önüne alırsak böyle bir bağlantıda planlayabilirler, yani M7 değilde M1C olabilir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Haz Pzr, 2012 14:47

btgn yazdı:Ellerinize sağlık , harita çok iyi olmuş , merak ettiğim bazı şeylere açıklık getirdi. Haritayı hazırlamak için hangi programı kullandınız ?
Teşekkür ederim, aslında bir versiyonu daha var projesi devam eden hatları da gösteren, tabii şov amaçlı değilde gerçekçi olanları gösteren onu da bir ara sizler ile paylaşırım. Haritayı vektörel çizim programları ile tasarlıyorum, illustator gibi.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 03 Haz Pzr, 2012 17:46

Ellerinize sağlık.Çok güzel olmuş :)

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 25 Tem Çrş, 2012 14:50

İstanbul Ulaşım siteyi yenilemiş ve yeni haritaLAR eklemiş.

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/yolcu ... C4%B1.aspx

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Tem Çrş, 2012 16:12

Hee, yavaş yavş haritalı zamanlar başlıyor :-)

Bana göre harita tarzı biraz eskice, yani elimdeki bindokuzyüzseksenlerin İstanbul A–Z harita kitapçığındaki düşünülmüş haritalara benziyor.

Genel olarak bir hat numarası iki uca gerekir.

M1 hattı olmadı, M1A nerden nereye? Kol mu? Peki M3 ne oluyor şimdi?

Ayrıca, yine eleştirici gibi görüneceğim, ama haritalar birbirlerini tam tutmuyor?!

Metrolar haritasında M3 var. Ötekilerinde yok.

Cep haritasında banliyö var, erişim ve tuvaletler haritasında eksik. Bunlarda ne tuvalet ne erişim yoksa bile, öyle hop diye ortadan kaybolamazlar.

Ayrıca ve ayrıca, yavvaş yavvvaaaş hat numarasının ne kadar önmli olduğu belli mi, belli mi? :-) Şişhane yeşil, Beyoğlu ve Tünel (he?) gri, ortada bi yeşil daa var, Maçka’ya metro açmışlaa :-) Vs vs vs.

He, birden bir yerden M1B belirmiş. Ya M3A ve M3B? Ya M2A ve M2B?

Her ne kadar Fx’e karşı olsam da, hadi, koy şu Gri’ye bir F2. Koy sonra şu Noztalcik’e bir T2. Pierre Loti ve Maçka olsunlar K1, K2 … Neden K? TeleferiK ve Kablo :-) Koy bakiim şu Siyah’a bir B1 (aman B1A ve B1B olmasın yeho). He bir de şu garip öteki şeye koysana bir MB1, MB2, MB3? Bak, iki harfe genişliyorsak, teleferiğe de TF1, TF2 falan diyebilirdik … Adnan Menderes Bulvarı’nı da başka yere yazsalar, daha mantıklı olurdu. Gibi.

Bu işin uzmanı Esat Ağa! Felsefî degnizyenü de ben :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 16:34

Haritalar konusunda hiçbir şey söyleyemeyeceğim, yanlışta ısrar devam ediyor, aynı haritayı siyah-beyaz yapmak ile, içinden tramvayı metroyu ayrı göstermek ile farklı haritalar yapılmış olmuyor maalesef.

Erişim ve tuvaletli haritalar ayrı olması iyi fena değil, en azından sitede sunumda sorun yok ama basılı olarak yapınca? Tek haritada birleştirmeleri gerekiyor, falan filan. Neyse ya ben üstadı değilim ben zamanında gördüklerimi ilettim, neleri neden yanlış olduğunuda belirttim ama hala aynı, para istemedim pul istemedim, hala gönlümü koparamadığım şirketime dışarıdan da olsa destek olmak istedim, onlar doğrusunun bu harita olduğuna inanıyor ise yapabileceğim bir şey yok.

Site ile ilgili çok bir şey söylemeyeceğim ben bu tasarımı göreli bayağı zaman oldu, herşeyi yazmıyorum diye herşeyi bilmiyorum da değil :) her ne kadar bazı arkadaşlar bizi kaale almayıp sağda solda kafa yapmaya çalıştılarsa da, (sözüm sizlere değil, o kendini biliyor) site güzel, içerik çok karışık gelmedi bana, yani navigasyon ilk etapta biraz zorladı niye bilmiyorum, belki açlıktan. Ama mesela en sonunda inşaat ve proje aşamasındaki hatların listesinin verilmesi güzel gelişme, işletme dışındaki hizmetlerden bahsedilmesi yine çok güzel, içerik beni tatmin etti sadece küçük bazı hatalar var, mesela neden site etiketi ULAŞIM AŞ, bu yanlış o etiket İSTANBUL ULAŞIM A.Ş. olmalı bu 1, 2. olarak sistemler sayfasında neden yine Maçka - Taşkışla teleferik linki yok ve neden M3 hattından boşa çıkan mavi renk teleferiğe verildi? Bu çok anlamsız o renk harita ve sistemlerde belirleyici olabilecek bir renk iken gidipde güdük teleferik hattına vermek? Anlamsız ve bu işin mantığına aykırı, kaldı ki haritada teleferiğin rengi eski renk, M3 den boşa çıkan mavinin biraz koyusunu Başakşehir hattına vermişler, bari M3 ün rengini tam olarak oraya kaydırsaydılar.

Site güzel, içerik bana yeter, sunum iyi, haritalar kötü ötesi, renklendirme mantıksız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 02:23

M4 hattının açılacak olması nedeni ile İstanbul Raylı Sistemler haritasını güncelledim, aşağıdaki linkten erişilebilir.

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 15 Ağu Çrş, 2012 19:39

M4'ün Kaynarca İstasyonu ile Marmaray'ın Kaynarca İstasyonu arasında bir bağlantı , aktarma olanağı sağlayacak bir yapı planlanıyor mu ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 20:14

Muhtemelen HT numaralı bir otobüs hattı kurulur, ileriye dönük olarak DHL mı UBAK mı birisi SGH bağlantısı için hazırlıklara başladı geçen haber vermiştik. Pendik istasyonundan bir bağlantı gösterilmiş bakalım aynı şekilde hayata geçecek mi.

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 26 Eki Cum, 2012 20:01

Bursa'nın raylı sistemi ;
Resim

Cevapla

“Harita-Broşür-Efemera-Maket-Model” sayfasına dön