ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Cmt, 2013 16:05

TAV ın tavrı ne olacak bakalım, diğer tarafta AHL nin kullanım hakkı var fakat devlet burayı kullanmayacağım dedi, bu adamlara parasını geri mi verecekler? Pirince giderken bulgurdan olmak gibi bir iş olmasın devlet için, diğer taraftan rakam gerçekten çok büyük, devlet için kazançlı olsa gerek.

Bir diğer taraftan ben havalimanı ile eş zamanlı metro hattının inşa edilip ulaştırılmasını tabii ki isterim ama Marmaray kapsamında trakya demiryolunun bir kısmı daha kullanılarak ta Marmaray çok daha hızlı bir şekilde uzatılabilir diye düşünüyorum, ayrıca daha da mantıklı geliyor bana. Sonuçta araçlar ve sistem yeni olacak, yani bir konfor eksiği yok, sadece bu yeni meydan ve kent merkezi (neresi? çok merkezli bir kentteyiz dolayısı ile bir merkezden söz edemiyoruz) bir metro hattı kısa vadede iyi bir yatırım değil bence, Marmaray fazlası ile bu hizmeti verebilir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 04 May Cmt, 2013 21:49

Esat yazdı: Marmaray çok daha hızlı bir şekilde uzatılabilir diye düşünüyorum, ayrıca daha da mantıklı geliyor bana. Sonuçta araçlar ve sistem yeni olacak, yani bir konfor eksiği yok, sadece bu yeni meydan ve kent merkezi (neresi? çok merkezli bir kentteyiz dolayısı ile bir merkezden söz edemiyoruz) bir metro hattı kısa vadede iyi bir yatırım değil bence, Marmaray fazlası ile bu hizmeti verebilir.
Sonuçta büyük kısım kent dışında olacağı için Metro'ya gerek yok. Yüzeysel Marmaray uzatılması daha akılcı ve ekonomik. Şehrin gelişimi de buna göre olur. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Pzr, 2013 11:41

İhale sonrası imza töreni yarın gerçekleştirilecekmiş, bu sebeple projeye dair bir iki detayı hatırlayalım
İlk etapta, 90 milyon yolcu kapasitesine sahip havalimanında yolcuların kullanımına yönelik her türlü donanıma sahip 680 bin metrekare büyüklüğünde ana terminal, 170 bin metrekare büyüklüğünde ikinci terminal veya uydu terminal olmak üzere iki terminal binası, terminallerde toplam 88 yolcu köprüsü, 12 bin araçlık kapalı otopark, birbirinden bağımsız uluslararası ölçülere uygun büyük gövdeli uçakların da rahatlıkla inip kalkabileceği 3 pist, 8 paralel taksi yolu, yaklaşık 4 milyon metrekarelik apron, 3 teknik blok, bir kule, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminalleri, içinde hastane, ibadethane, kongre merkezlerinin yer aldığı diğer sosyal donatı alanları inşa edilecek. İlk etabın yapımının 42 ayda bitirilerek hizmete açılması öngörülüyor. Yapım aşamasında taşeronlar dahil toplamda 5 bin kişi çalışacak.

Projenin ikinci etabında, bir pist, 3 paralel taksi yolu, üçüncü aşamada ise deniz tarafına 500 bin metrekare büyüklüğünde yıllık 30 milyon yolcu kapasiteli terminal binası, paralel taksi yolları, ilave apronla birlikte bir ilave pist daha yapılacak.

Dördüncü etapta ise 340 bin metrekare büyüklüğünde 30 milyon yolcu kapasiteli yeni bir terminalin inşasıyla terminal alanı 1 milyon 400 bin metrekareye ulaşacak. Son etapta ayrıca paralel taksi yolları, ilave apronla birlikte bir ilave pist de devreye alınacak.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/en-buyuk ... efault.htm

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Çrş, 2013 12:35

Sanırım, http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIma ... ik2013.jpg adresindeki haritada beyaz olarak gösterilen İstanbul'un 3. Çevreyolu'nun kuzeybatı köşesindeki kavşağın kuzeybatısında olacak bu havalimanı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Haz Pzt, 2013 14:20

Aslında dünyanın ENNG böyyÜG havalimanını yapacaklarsa, bu SGH kapatılabilir de. Ne gerek var? İki üç küçük, ortaboy veya büyük havalimanı genelde çoh böyyügler tarafından kapatılir, gerisi boş. Oraya Osmanlı kışlası falan yapsınlar, ne güzel.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Pzt, 2013 14:36

Kendince laf çarpmak istiyorsun ama saçmalamışsın. SGH ile AHL nin arası bile cehennemin dibi kadar uzak bana göre, dolayısı ile 3. liman SGH nın kapatılmasını gerektirmez, bana kalsa AHL nin bile kapatılmasını gerektirmez ya, neyse.

Beğenmiyorsan uçakla gitmezsin İstanbul'a bu kadar basit :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Haz Pzt, 2013 18:33

Bir kente üç havalimanı gerekmez. O zaman şu anki ikisiyle idare etsinler, etrafı mahvetmesinler. Yok, ille de bismillah deyip, kuzeyi tahrip edeceklerse, ötekilerini kapatsınlar. tabiîki o en böyyyüg havalimanından acaip en hızlı işleyen bangliyö ve medro trenleri mevcut olacak, EN böyyüg ya!

Berlin fiyaskosundan sonra bu konularda daha da hassasım. Ve ille ciddî kıyas gerekirse, Tokyo, Hongkong, Londra (2) ve Frankfurt incelenmeli. Ne incelenmeli? Toplu taşım ve ulaşım bağlantıları :-)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 24 Haz Pzt, 2013 18:57

Zaten 3. Yapılırsa AHL kesin kapatılacak 2 havalimanı o kadar yakın olamaz birbirine uçuş güvenliği için.Su an bile 2 havalimanı arasında fazla mesafe olmasına rağmen lodoslu havalarda AHL ve SGH'ı kullanan uçakların rotaları çakışıyor. flightradar24.com 'u taki etmenizi öneririm lodoslu havalar resmen kaos.25 milyonluk meydanı 46 milyon, 80 milyona çıkarılabilecek meydanı ise sadece 15 milyon kullanıyor.Ayrıca devlete devredilen 2. pisti hala yapmamakta direniyorlar dolayısıyla hava trafiği daha kaosik bir hal alıyor.Amaç ne? Diyecekler bunlar yetmiyor kakalayacaklar 3. Meydanı

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Haz Prş, 2013 10:41

3. Havalimanı İstanbul için geç kalınmış kaçınılımaz bir gerçektir. Dünyanın en güzel şehirlerinden biri olan İstanbula Avrupa yakasında Atatürk havalimanı yetersiz kalmaya başlamıştı. 17 Milyonu bulan nufusu, yurt dışında yaşayan gurbetçilerimiz, İstanbula dünyanın çeşitli yerlerinden gelen ziyaretçiler ,iş adamları vs. için 3. havalimanı özellikle gelişen ekonomi adına güven verecektir.Bunun yanında 3. havalimanına yapılacak metro sistemleri veya YHT Avrupa yakasından Anadolu yakasına ve Sabiha gökçen'e direk bağlantı hayatı oldukça kolaylaştıracaktır. 3. Havalimanın yapımı ile birlikte bu ulaşım projelerinin bir an önce başlatılması çok önemlidir diye düşünüyorum. Ülkenin bu tarz büyük prestij projelerine ihtiyacı olduğunu ve gerek yok eskisi bize yeterdi anlayışını anlamakta zorlanıyorum. Umarım Hukumetin 2023 hedeflerinde bulunan projeler katlanarak çoğalır ve bir an önce tamamlanır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Prş, 2013 12:47

Eskisinin yetmediği aşikar, yani gazetelerdeki AHL den günde 1000 uçak kalktı ile övünmek bana abes geliyor, kalktı ama nasıl kalktı, sıkış tepiş bekleme alanları, sıralar, taksi kuyruğu flan filan. Ben 3. limana tamamen karşı değilim ama yönteme karşıyım, çevre etkileri hiçbir şekilde değerlendirilmeden, baktık biz tamam diyerek olmasına karşıyım. Hem ekonomik hem stratejik olarak büyük katkı sağlayacağı gerçek ama böyle alel acele olmalı mı, yoksa gerçekten bazı havayolu uzmanlarının dediği gibi AHL ye bir pist ve belki terminal büyümesi ile uzun süre daha verimli işletme yapılabilir miydi? Diye düşünmeden edemiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Prş, 2013 13:49

Aynen öyle. Havalimanı yapılmasın demiyorum. Ama bilimsel araştırması nerede? Çevrecilik nerede? Sosyolojik araştırmalar ve mühendislik nerede (gürültü, içme suyu/kerozin, vs vs vs)? Altyapı masterplânı (!) nerede? 1950’lerden beri yok.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Haz Prş, 2013 16:52

alabay yazdı:Aynen öyle. Havalimanı yapılmasın demiyorum. Ama bilimsel araştırması nerede? Çevrecilik nerede? Sosyolojik araştırmalar ve mühendislik nerede (gürültü, içme suyu/kerozin, vs vs vs)? Altyapı masterplânı (!) nerede? 1950’lerden beri yok.
3. Havalimanı için hazırlanmış ÇED raporu.

http://www.csb.gov.tr/db/ced/editordosy ... Raporu.pdf

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön