ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Pzr, 2013 16:52

Kavgalar tartışmalar devam ederken bir taraftanda liman ile ilgili çalışmalar devam ediyor. Havalimanı ve çevre ise ilgili inşaat kriterleri yayınlanmış.
3. Havalimanında yer alacak pistlerin iniş-kalkış koridorlarında, pist başlarından itibaren ilk 6 bin metrelik bölüm içinde her türlü parlayıcı, patlayıcı, akaryakıt tesis ve depoları ile buna benzer yapılar ve yoğun duman çıkaracak nitelikteki sanayi tesisleri planlanmayacak ve inşa edilmeyecek.
Uçuş konilerinin pist başlarından itibaren ilk 3 bin metrelik bölümü içinde insanların toplu halde bulundukları, hastane, düğün salonu, okul, kongre merkezi, stadyum, otogar, gar binaları gibi yapılar olmayacak.
Arazi zemin kotundan itibaren 150 metre ve daha fazla yükseklikte yapılacak tüm yapılar için yapım öncesinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden izin alınacak.
Havaalanı elektronik ve seyrüsefer yardımcı cihazlarının yayın performanslarının olumsuz etkilenmemesi açısından, mania planları sınırları dahilinde yapılacak tüm yapıların çatı kaplamalarında yansıtıcı özellikteki malzemeler kullanılmayacak.
http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... tamamlandi

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 18 Eki Cum, 2013 19:41

--------------------------------------------------
Financial Times’ta bugün yayınlanan bir haberde Türkiye’deki büyük altyapı projelerinin karşı karşıya olduğu finansal zorluklara dikkat çekildi.
Daniel Dombey’in imzasını taşıyan haberde, finansal belirsizliklerin Türkiye’deki büyük altyapı projelerini tehdit ettiği belirtiliyor.


Haberde ilk olarak dünyanın en büyük havaalanı olacağı söylenen yeni İstanbul havaalanıyla ilgili projenin büyüklüğüne dikkat çekiliyor.
Ancak bununla beraber yeni havaalanı projesiyle ilgili finansal belirsizlikler nedeniyle Atatürk havaalanının kapasitesinin genişletilmesi için çalışmalara başlandığı aktarılıyor.
Gazete bu durumun, ülkenin çok büyük altyapı projelerinin ertelenmesi veya ölçeklerinin düşürülmesi ihtimalini gösteren son işaret olduğunu söylüyor.
Haberde ülkedeki diğer büyük altyapı projelerinin de sorunlarla karşı karşıya olduğu da belirtiliyor.
Çevre konusundaki kaygılar etrafında ülkenin ilk nükleer santralinin açılışının en az bir yıl ertelenmesinin olası göründüğünü belirten gazete, iş çevrelerinden Kanal İstanbul projesine yönelik ilginin de az olduğunu aktarıyor.
'Altyapı projeleriyle ilgili komplo teorileri'
Gazete yeni havaalanı projesinin, proje için yeteri kadar uluslararası fonun bulunmaması nedeniyle de karmaşık bir görüntü verdiğini söylüyor.
İstanbul’daki Chadbourne & Parke hukuk firmasından Ayşe Yüksel gazeteye şöyle konuşmuş: “Üçüncü havaalanı için saat işliyor ve hala yeri bile halledilmiş değil.”
Yüksel, havaalanı ihalesini alan beş şirketin oluşturduğu konsorsiyumun, yatırımın ilk aşamasında 1 milyar Euro harcaması gerektiğini, Türk bankalarının bununla ilgili krediyi ancak uluslararası yardımla verebileceğini söylüyor.
Gazete Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın, bazı bankaların çevre gibi bazı konuları bahane ederek kredi vermekten kaçındığını açıkladığını da yazmış.
Financial Times, Türkiye’de bazı hükümet yandaşlarının, Lufthansa gibi bazı büyük yabancı firmaların, ülkedeki yeni havaalanı ve benzeri büyük projelerin gerçekleşmesini önlemek istediklerini, bu amaçla Gezi Parkı eylemlerini desteklediklerine dair görüşlerinin varlığından da bahsediyor ve bu görüşler için komplo teorisi kavramını kullanıyor.
http://tinyurl.com/pz4qkat
--------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Oca Pzt, 2014 11:02

Yine gariplikler, yine komplo:
'Operasyonun hedefi 3. köprü ve havalimanı'

AKP sözcüsü Hüseyin Çelik, 17 Aralık operasyonu ve devamında yaşananları değerlendirdi.

24 TV'de yayınlanan Doğrusu Ne programının konuğu Hüseyin Çelik oldu. Çelik, 17 Aralık operasyonu ve devamında yaşananları değerlendirdi.

İşte Hüseyin Çelik'in açıklamalarından bazı bölümler:

SEÇİME BEŞ KALA ALGI OPERASYONU...

AK Parti iktidarı, seçime beş kala, oluşturulan bir algıyla, adeta bir yolsuzlukla anılması istenen bir hükümet olarak lanse edilmeye çalışılıyor.

BU MÜBAREK KANDİL GECESİNDE SÖYLÜYORUM...

Zaman ayarlı operasyon insanını kafasında birçok soru işaretleri bırakır. Bütün seyircilerimizin huzurunda, bu mübarek kandil gecesinde söylüyorum:

Beyt'ül-mâle kim elini uzatıyorsa, yetimin hakkına kim elini uzatıyorsa, kim kamunun kaynaklarını çar çur ediyorsa, çalıyorsa, rüşvet alıyorsa, rüşvet veriyorsa bu ülkenin kanunlarının, hakimlerinin, savcılarının, polis teşkilatının eli onun yakasında olsun. Ama yolsuzlukla mücadele ederken usulsüzlük yapamazsınız, itibar cellatlığı yapamazsınız. Haysiyet cellatlığı yapamazsınız.

3. KÖPRÜ VE 3. HAVALİMANI'NI YAPAN İŞADAMLARI HEDEFTE

İkinci operasyon dedikleri operasyona baktım. Mallarına tedbir konulmaya çalışılan, yahut bir şekilde bir yerlerle ilişkilendirilen kişilere bakıyorsunuz, istisnasız ya 3. Havaalanı'nı yapacak olan ekip, veya şu anda 3. Köprü'yü yapacak olan ekip. İkinci dalgada adı geçen kimseler bunlar.

Bu üçüncü havalimanı Avrupa'da birilerini rahatsız etti. Ben öyle komplocu bir adam değilim. Eğer İstanbul'daki dünyanın en büyük havalimanı olan üçüncü havalimanı bittiği zaman Frankfurt'un pabucu dama atılacaksa orada durup düşünmemiz lazım.

Orayı inşa eden işadamları burayı yap-işlet-devret modeliyle aldılar. Şimdi soruyorum, üçüncü havaalanının ihalesi yapılırken devlet bu işadamlarına para mı ödedi? Hayır. Bu işadamları kendi kaynaklarıyla bu havaalanını inşa edecekler. Devlete 22 milyar euro artı KDV para ödeyecekler. Sadece bu 80 milyar TL eder. Aşağı yukarı 10 milyarlık da bir yatırım yapacaklar oraya. Bu parayı kamu bütçesi alacak. Bu insanlar havaalanını yaptıkları zaman, orayı işlettikleri için elbette para kazanacaklar.

KILIÇDAROĞLU O RAKAMI NEREDEN BULDUN?

Sayın Kılıçdaroğlu çıkmış diyor ki, 247 katrilyonluk yolsuzluk var. Dedim ki basın toplantısında, "Sayın Kılıçdaroğlu, Allah aşkına, çık kamuoyuna izah et. Bu rakamı nereden buldun? Bu dudak uçuklatır."

Bana Twitter üzerinden cevap veriyor. Diyor ki, "medya yazdı, onlar euro olarak yazdılar, biz Türk Lirası'na çevirdik, bu rakam çıktı."

Medyanın kaynağı siyasetçi olabilir, ama siyasetçinin kaynağı medya olamaz.

ÖMER FARUK EMİNAĞAOĞLU HAKKINDA "KLİNİK VAKA" YORUMU

Hüseyin Çelik, iki gündür HSYK'yla ilgili çalışma yapan komisyonu sabote eden Ömer Faruk Eminağaoğlu ile ilgili de sert ifadeler kullandı.

Çelik şöyle konuştu:

O arkadaş, klinik bir vakadır. Onun adını bile ağzıma almak istemiyorum.

Bu arkadaş daha önce YARSAV'ın başkanıydı. YARSAV'dan gönderildi. Sonra, komisyona geliyor, diyor ki, "ben Yargıç-Sen'in başkanıyım." Yani Yargıçlar Sendikası. Bakın biz şimdi valilikten öğreniyoruz ki, zaten 4688 sayılı Kamu Çalışanları ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu'nun 15. maddesine göre, hakimler ve savcılar sendika kuramazlar.

ÇAKMA BAŞKAN

Bu dilekçe vermiş, dilekçesi işleme bile konmamış. Böyle birşey yok, bu çakma başkan. Sahte başkan. Böyle bir başkanlık yok. Bu kendi kendine birşeyin başkanı olduğunu zannediyor.

Varsayın ki, velev ki başkan. Şimdi, Meclis İç Tüzüğü'ne göre, bir sivil toplum örgütü bir ihtisas kuruluşunun başkanı veya üyeleri ancak davet edilirse komisyona gelip konuşabilir. 1. Davet edilecek, 2. Davet edildiğinde komisyon başkanı konuşması için söz verecek.

Bu klinik vaka arkadaş geliyor, başkan ona müsade etmeden orada çıkıp konuşuyor. Ortaya çıkıp abuk subuk konuşmaya başlıyor. Siz orada komisyon üyesi olsanız böyle bir durumdan rahatsız olmaz mısınız? Ben oradaki kavga, gürüldü, i-pad atmalar, tekmeler falanı TBMM'nin mehabetine yakıştıramıyorum. Kim yaparsa yapsın, kınıyorum. Karşıdaki o dediğimiz zat da olsa bizim kaba kuvvetle işimiz olamaz.

DAYAK YEMİŞ, İŞ GÖREMEZ RAPORU ALMIŞ AMA...

Dün sözüm ona, bu orada dayak yemiş. Bilmiyorum ne kadar, yemiş mi yememiş mi. Beş gün iş göremez raporu almış. Şimdi bu "iş göremez" demek, "bu adam hiçbir faaliyet yapamaz" demek.

Bu "iş göremez" adam, bugün de pekala iş görerek yine Meclis'e geliyor. Adam iş göremez raporu alıyor, geliyor Meclis'e, yine Sayın Başkan'dan müsade almadan ortalığa çıkıyor başlıyor konuşmaya. Kardeşim sen resmen provokasyon yapıyorsun. Bu komisyonu dinamitliyorsun.
Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/siya ... mani_.html

En komiği şimdi yine bu:

Bu üçüncü havalimanı Avrupa'da birilerini rahatsız etti. Ben öyle komplocu bir adam değilim. Eğer İstanbul'daki dünyanın en büyük havalimanı olan üçüncü havalimanı bittiği zaman Frankfurt'un pabucu dama atılacaksa orada durup düşünmemiz lazım.

Hoho :lol: Bu çok iyiydi he. Frankfurt. Pabuç. Orayı tanıyor mu acaba? Oranın toplu taşım, ulusal taşım ve Avrupa taşım bağlantısını TANIYOR MU acaba? Ben biraz onun için utanayım da.

3. Köprü konusuna girmeye bile gerek görmüyorum, hepimiz gözle görüyoruz ki, bazı şeyler »garip«. O kadar işte. Ama biz hep EN mazlum, düşman hep EN ötekiler. Ne güzel.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Şub Pzt, 2014 23:52

İşte bunlar hep lobi..
10 Şubat 2014 / 23:36
3. havalimanına verilen ÇED olumlu kararının yürütmesi durduruldu!

Cengiz-Limak-Kolin konsorsiyumu tarafından yapılan 3. Havalimanı inşaası İstanbul 4. İdare Mahkemesi'nin verdiği karar ile durduruldu.

meslek odalarının ve demokratik kitle örgütlerinin açtığı davaları görmezden gelen ve yetkisizlik kararlarıyla Danıştay'a sevk eden yerel mahkemeler, halkın açtığı davada ise projenin ÇED Olumlu kararının yürütmesini durdurma kararı verdi.

3. havaalanı projesinin tarımsal alanları yok edeceği, doğal hayatı olumsuz etkileyeceği, iklim değişikliğini hızlandıracağı, gürültü ve elektromanyetik kirlilik yaratacağı, orman alanlarını yok edeceği ve içme suyu havzalarına zarar vereceği, ÇED Raporu'nun görüşlere açılması gereken 10 günlük süre dolmadan havalimanı projesinin ihaleye çıktığı gerekçeleriyle, ÇED Olumlu kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali istendi.

Dava dosyasını görüşen İstanbul 4. İdare Mahkemesi 21 Ocak'ta aldığı kararla, ÇED Olumlu kararının yürütmesini durdurdu.

Mahkeme, 3. havaalanı projesinin ihaleye çıkmasına yol açan ÇED Olumlu Kararının yürütmesini, alanda yapılacak keşif ve bilirkişi raporunun mahkemede incelenmesine dek durdurdu.

Keşif ve bilirkişi raporu isteyen mahkeme, bu belgeleri inceledikten sonra ihalenin yürütmesinin durdurulması kararını yeniden değerlendirecek. Bilirkişi heyetinin tespitinin ve heyetin görevlendirilmesi ile keşfin gerçekleşmesi 2-3 ay, raporun tamamlanıp mahkemeye sunulmasının 4 ila 5 ay, mahkemeye yapılacak itirazlar ve mahkemenin yürütmeyi durdurma talebi ile ilgili değerlendirmesinin ve gerekçeli kararın yazılmasının ise yaklaşık 3 ay süreceği düşünüldüğünde, kararla birlikte projeye ilişkin faaliyetlerin en az 10 ay ila 1 yıl arasında tamamen durması bekleniyor.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Sal, 2014 07:46

Eh söyledik böyle olmaz diye, yani rapor olumlu çıkabilir buna bir şey diyemem ne içeriğini ne de nasıl hazırlandığını bilirim, anlamam ama böyle pata küte de herhalde bir çevre değerlendirme raporu çıkmaz, mahkemeden olumsuz bir karar çıkmasa da işi yavaşlatacak bir süreç.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Şub Sal, 2014 09:03

Abicim,

İşi kitabına göre yapmaya niye bu kadar korkuyor bu iktidar, anlayamıyorum. İlla her işi dolambaçlı yollardan yapacaklar, sonra da hukuk çiğnenince istemezükçü oluyor itiraz edenler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Sal, 2014 13:11

İndirisin o salak mahkemeyi, olur biter. Problem mi? Değil. Kapatırız LAN!

Ama işte şu soru, neden kitaba göre olmuyor, bu iyi bir soru. Niye? Sanırım son zamanlarda bir acelecilik sardı. Ondan evvel kaotizm idiyse de, durum şimdi farklı. Ben hep şov diyorum, galiba kimse pek aldırmıyor. Ama şov ne? Satıh demek. Derine inmemek demek. Böyle bir proje seneler, onlarca seneler süren bir sürecin sonucu olabilir. Ancak. Bu o garip hoppa hoppa köprü için de geçerli, bazı başka garip, çılgın, deli, manyak pıroceh için de. Son yapılmışlardan aklıma ilk şu Ankara’daki acaip teleferik ayakları geldi, her nedense. Yani, eskiden ben şu Tarlabaşı Bulvarı konusunda da çok tereddütlüydüm (ve tereddütlü gördüm), ama bugüne mukayesede neredeyse tertemiz iş gibi görünüyor, ki istimlâk kolay iş değil.

Ve bu hoppa hoppalığın (meselâ) bana yaptığı ilginç bir yan tesiri daha var: Güvenmiyorum artık. İnsanı bir korku sarıyor. Bu işler iyice düşünüldü, hesaplandı, yapıldı mi? Malzemeler? Elemanlar? Plânlar? Böyle fazla acele işlere şeytan karışır. Yahu, bu lâf yeni değil, atasözü değil mi bu?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Şub Sal, 2014 17:11

Danıştay'ın kararındaki muhatap, Çevre Bakanlığı'ymış. Ulaştırma Bakanlığı olmadığı için havalimanı inşaatı durmamış.

Hukukun yavaşlığı sayesinde ve top dolaştırmak suretiyle oldu bittiye getirilerek ve bir çeşit geri dönülemez fiilî durum yaratılarak tamamlanacak bir proje daha..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

3.Havalimanı İnşaat Temeli 7 Haziran'da At

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Haz Pzr, 2014 13:50

"Elimizde kapasitesi 70 milyon yolcuya çıkarılacak Atatürk Havalimanı ve sonsuz büyüme imkânı olan ve tüm Türkiye’ye hizmet verecek bir Sabiha Gökçen havalimanı var. Biz ne yapıyoruz? İstanbul’un yolu izi belli olmayan en kör yerine, ormanları kesip dev havalimanı inşa ediyoruz. Tabii o zaman 3. köprü ve çevre yolları yapmak da vacip oluyor....."

http://sozcu.com.tr/2014/yazarlar/ege-c ... te-527218/

Yukarıdaki link ve görüşler yılların ekonomisti Ege Cansen'e ait.

Yapılanın sadece KAYNAK İSRAFI ve TÜRKİYE'nin borçlandırılması, devlet gelirlerinin azaltılması ve birilerinin Devlet eli ile zengin edilmesi olarak görüyorum.

İş sadece 3.Havalimanı inşaa etmek ile bitmiyor. Bu havalimanı ile şehir bağlantılarının kurulması için gerekli yol-otoyol, tren-metro inşaatlarını da devlet yapacak ve bu maliyetler, Sn.Başbakanın konuşmasında içinde yer almıyor.

Burada gözden kaçırılan birşey var. Uçuş Trafiği Kontrol Hizmetlerini, bu havalimanında, Havalimanını yapan konsorsiyum yapacak. bu da yılda yaklaşık 1 Milyar €'nun devlet tarafından terki anlamındadır.

Dikkat!

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Haz Pzr, 2014 20:24

Okulum bitti İstanbul'a geldim geçen gün. Bugün birkaç saat boyunca Pendik'teydim. Her 2-3 dakikada bir maksimum 5 dakikada bir uçak iniş yaptı.
Bu yoğunluğa rağmen SGH'ye yeni pist yapılması ve genişletilmesi projesi yıllardır erteleniyor.
Olayı artık İstanbul'da havalimanları yetmiyora getirip 3. limanı dayatmak istiyorlar.
Şimdiye kadar bu ülkeye fayda sağlayacak hiçbir projeye karşı çıkmadım, sadece 3. Köprü'den sonra Kuzey Otoyolu ve çevresinin zamanla ranta açılması korkum vardı bu yüzden bu projeye mesafeli durdum ve yapılmamasının daha iyi olacağını düşündüm, en azından siyasetçilerimizdeki doğa bilinci gelişene kadar.
Ama bu havalimanı saçmalıktan başka bir şey değil. Sırf ekonomik kar uğruna bir kentin ciğerlerini ve su kaynaklarını kurutmak nasıl bir mantıkdır?
Sabiha Gökçen'in kapasitesi istenirse çok çok daha fazla arttırılabilir. AHL'nin çevresine el atılırsa orada da biraz artış yapılabilir.
Ha illa yeni bir meydan mı yapılacak adam gibi bir yere yap,
gerekirse kent merkezinden uzak olsun; hızlı trenle vs. gibi sistemlerle ulaşım sağlanabilir. İlla ki örnekleri vardır dünyada
En son Anatolian tarafından 08 Haz Pzr, 2014 22:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Haz Pzr, 2014 21:47

İstanbul'da 50 günlük su kalmışken, Madenlerin hali ve yapılması gerekenler ortada iken, hastaneler ve hastalıklarla baş edecek tabiplerin yetişmesi doğru dürüst yeterli sağlık ve eğitim sistemleri bir an önce devreye sokulmak lazımken, tarım ve hayvancılıkta bilerek yapılan yanlışlar ortadayken bu tip garip işlere bu kadar para ayırmak da neyin nesi.
Daha ağaçlardan, oksijenden doğadan bahsetmiyorum yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2014 06:38

Su kaynakları zaten kalmayacak, yani liman yapılmasa da İstanbul' un su kaynakları yok olacak, kanal bunu tek başına yapacak. Limanın o kadar etkisi olacağını düşünmüyorum su kaynakları üzerinde, yine liman bulunduğu bölge itibari ile orman tehdit etmiyor ama dile getirildiği gibi özellikle 3. köprü yolunun bu tarafa bağlanması ile ciddi bir yeşil alan tahribatı olacaktır. Açıkçası işin bu aşamasında bunlara da takılmıyorum artık beni korkutan sonrası. Her zamanki gibi birileri oralara önce tek katlı sonra iki katlı bir bakmışsın villalar sonra da apartmanları dikerek geri kalan tüm yeşil alanı hiç edecek gibi geliyor, geçmişte hep böyle oldu çünkü.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön