ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 Haz Pzt, 2014 16:54

Ben olsam bu paraları buraya akıtıncaya kadar önce şu işleri bir hallederim. Karadeniz'in az tuzlu suyunu kullanabiliriz o paralara çok esaslı tuzdan arıtma sistemleri yapılabilir. Bugün bunun teknolojisi var. Ama iş işten geçmiş boşver yav :?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Haz Sal, 2014 11:11

Kanal İstanbul geciktiği için yeterince dolgu malzemesi bulamadıkları gerekçesiyle havalimanının kotunu düşürme kararı almışlar. Müteahhit şirketlere iyi kıyak yapmışlar. Daha az dolgu işiyle aynı havalimanını yapacaklar..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Kas Prş, 2014 17:18

Alo Fatih!
Bu aralar havalimanına takmışsın kafayı..
Hayırdır?
Gerçekti, hayal mi oldu?

05 Kasım 2014 Çarşamba, 06:21:41

ALLAH biliyor ya, Atatürk Havalimanı’nın İstanbul’un yükünü taşıyamadığının farkındayım.

Bu yüzden de 3. havalimanına hiçbir zaman karşı olmadım.

Her ne kadar mevcut havalimanının çevresinde yapılacak kamulaştırmalarla daha ucuz maliyetle ihtiyacın giderilebileceğini düşünsem de 3. havalimanı da bir çözüm.

Bu yüzden bu ihaleyi alan işadamlarını da böyle bir işe giriştikleri için kutlamıştım.

Rekor fiyatla sonuçlanan ihale 3 Mayıs 2013 günü yapılmıştı.

Yani bundan tam 18 ay önce.

İhaleden sonra inşaat alanında bazı değişiklikler yapılması, hafriyat miktarının yarı yarıya azalarak maliyetin düşürülmesi de tartışmalara neden olmuş, ihalenin tekrarlanması gerektiği iddia edilmişti.

Hükümet ise maliyet düşüşünden kaynaklanan farkın Hazine’ye iade edileceğini söylemişti, ne demekse.

Onu da geçtim.

Yeni Türkiye için normal bir durumdu.

Ben sade bir vatandaş olarak bu havalimanının yapılacak olmasından heyecan duyuyorum ve bir an önce bitip açıklandığı gibi 2018 yılında hizmete açılmasını bekliyorum.

Ne var ki, aradan 18 ay geçmesine rağmen havalimanı inşaatı hâlâ başlamadı.

Hafta sonları motora atlayıp havalimanı inşaatının yapılacağı bölgede dolaşıyorum.

Hummalı bir faaliyet, bırakın hummalıyı orada bir büyük inşaat yapıldığını gösterecek bir ciddi çalışma dahi göremiyorum.

Ve bu dev projenin hayata geçmesini bekleyen bir vatandaş olarak kaygılanıyorum.

Yoksa bu havalimanı inşaatından vaz mı geçildi?

3. havalimanımız “gerçekti”, “hayal” mi oldu!

Ulaştırma Bakanlığımız veya bu işi üstlenen müteahhitler herhalde bir bilgi verirler.

Çünkü merak ediyorum.

Bu hızla 2018’e nasıl yetişecek diye...
Kaynak
3’üncü havalimanının yeri değişecek mi?

06 Kasım 2014 Perşembe, 04:58:53

DÜN 3’üncü havalimanı inşaatının bir türlü başlamamasıyla ilgili olarak “Gerçekti, hayal mi oldu?” başlığıyla yazıp “Ne oluyor bu havalimanı, yapılamayacak mı?” diye sorunca Ankara’dan bir eski dost aradı.

Geçmişte de DHMİ ile ilgili çok önemli bilgiler veren bu “eskimeyen kaynak” yine ilginç şeyler anlattı.

Sabah sabah telefonda peş peşe rakamlar sıralamaya başlayınca beynim döndü.

“Şunları mail atsana” demek zorunda kaldım.

“Yeni Türkiye”de herkese sinen korku ona da sinmiş olmalı ki, “Mail atmayayım. Ne olur ne olmaz. Sana mesaj atacağım. Tanımadığın bir numaradan gelecek, şaşırma. Kendi telefonumdan da atamam” dedi.

15 dakika sonra veriler elimdeydi.

Olayın tam kalbinde bulunan kaynağımın 3’üncü havalimanı inşaatıyla ilgili verdiği bilgiler şöyle:

“3’üncü havalimanı, pistler ve terminal alanı; DHMİ hiçbir çalışma yapmadan, projesi olmadan, jeolojik etütleri yapılmadan ihale edildi.

İhaleyi alanlar bu konularda hiçbir soru sormadan ve inceleme yapmadan bu işe atladılar.

Zorluklarla şu anda yeni yeni karşılaşmaya başladılar ve çok açık söyleyeyim işi yapmaya hiç de gönüllü değiller.

Aslında gördükleri zorluk daha hiçbir şey, asıl bundan sonra görecekleri var ve onlar da tahmin ediyorlardır diye düşünüyorum, çünkü hepsi müteahhit.

Altı tamamıyla balçık olan bir zeminle daha yeni yeni karşılaşıyorlar ve bu zeminde 1 milyar metreküp dolgu yapacaklar.

Aslında dolgu miktarı 1.8 milyar metreküp idi.

Kotları 30 metre aşağıya çekerek 800 milyon metreküp avantaj sağladılar, ama 1 milyar metreküp de halen korkunç yüksek bir miktar.

Ayda 40 milyon metreküp kazı ve dolgu yapmaları lazım ki, 2 senede sadece toprak işleri bitsin ve inşaata, beton işlerine başlayabilsinler.

Miktarın büyüklüğünü anlaman için örnek vermek gerekirse, Atatürk Barajı’ndaki tüm dolgu miktarı 84.3 milyon metreküptür.

Yani her 2 ayda bir, bir tane Atatürk Barajı yapmaları gerekiyor.

Bu firmalar tecrübeli firmalar, bunu gördüler ve hatta havalimanının yerinin değişmesi için lobi yapmaya bile başladılar.

Aslında bu müteahhit grubu havalimanı değil, çok büyük, hatta muazzam bir hafriyat ihalesi aldı. Krediyi devlet bankalarından alacaklar.

Hafriyatı yaparlar, 1.5 milyona yakın ağacı keser, bir o kadarını da taşıyabilirlerse taşırlar, sonra da işi ve kredi borcunu bize yani devlete bırakır giderler.

Daha acayip şeyler de var. Mesela sorun bakalım DHMİ Genel Müdürü’ne, temel atma töreni yapıldı ama acaba yer teslimi yapıldı mı?

Kredi bulma süreleri doldu mu?

DHMİ’nin sözleşmeyi fesih hakkı doğdu mu?

Doğduysa DHMİ’de bu ihaleyi feshedebilecek babayiğit var mı?

Siz ‘İnşaat yok’ demişsiniz. Proje olmadan inşaat olur mu? Sorun bakalım DHMİ tarafından tasdik edilmiş herhangi bir proje var mı?

Bırakın tasdik edilmeyi çizilmiş bir proje var mı?

Bu büyük tesisin kontrollük teşkilatı hangi firma?

Bu kadar büyük bir projenin onaylarını yapacak, kalitesini şartnamede kontrol edecek bir kontrolör firmayla anlaşıldı mı?

30 metre düşürülen kotun maliyeti Hazine’ye aktarılacakmış! Biz yıllardır bu devletin içindeyiz. Kim yapacak bu hesabı da para Hazine’ye aktarılacak!

Bölgenin rüzgâr testleri yapılmadan yer belirlendi. Bir süredir rüzgâr ölçümleri yapılıyor. Göstermelik bir plan vardı ya, o plana göre yapılacak olsa pistler sürekli yan rüzgâr alacak. Hem de Karadeniz’den kuvvetli rüzgâr.

Bir de hava sahası meselesi var. Bu havalimanının Bulgar hava sahasına mesafesini ölçün. İnecek uçaklar sürekli Bulgar hava sahasını kullanacak. Yaklaşmalar da, beklemeler de hep Bulgar hava sahasında olacak. Buraya dedikleri gibi 100 milyon yolcu gelecekse bunları taşıyan uçakların Bulgaristan’a ödeyeceği para Bulgarları zengin eder. Bulgarlar, DHMİ’den çok ciddi para istiyorlar.”

Yüzyılın en büyük projesinde durum bu.

Pek yakında yeri değişirse kimse şaşırmasın.

O da “yeni ihale” demek aslında.

Ama “yeni Türkiye”de bunu kim ister bilemiyorum.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Demiryolu

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Kas Prş, 2014 20:45

Gerçekti, hayal mi oldu?Bir de hava sahası meselesi var. Bu havalimanının Bulgar hava sahasına mesafesini ölçün. İnecek uçaklar sürekli Bulgar hava sahasını kullanacak. Yaklaşmalar da, beklemeler de hep Bulgar hava sahasında olacak. Buraya dedikleri gibi 100 milyon yolcu gelecekse bunları taşıyan uçakların Bulgaristan’a ödeyeceği para Bulgarları zengin eder. Bulgarlar, DHMİ’den çok ciddi para istiyorlar.”

Yüzyılın en büyük projesinde durum bu.

Pek yakında yeri değişirse kimse şaşırmasın.

O da “yeni ihale” demek aslında.

Ama “yeni Türkiye”de bunu kim ister bilemiyorum.
İnşallah aklı Selim galip gelir de bu işten vazgeçilir.

AHL'ye 4. Pist, Sabiha Gökçen'e 2.Pist ile 50 yıllık ihtiyaç ortadan kalkar.

Zaten gelecek DEMİRYOLLARINDA HIZLI TRENDE..

YHT ağı güçlendikçe, İnsanları tercihi Demiryolundan yana olacak. Çünkü, Trenler şehrin merkezlerine ulaşabiliyor. Havaalanına 2 saat+yol gitmek gerekiyor ve indiğin şehirde merkez gitmek uçuş süresine eklenmesi gerekli. :? 8)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Nis Çrş, 2015 10:50

Geçen bir yetkili önümüzdeki ay yapı inşaatlarının başlayacağını açıkladı. Mahmutbey civarlarından başlayacak bir yüzeysel metro sıkı çalışmayla 3 seneye yetiştirilebilir, ayrıca havalimanının M3 ve M7 ile de entegrasyonu sağlanmış olur. 2-3 sene sonra AHL'nin 70 milyona yaklaşan trafiği sadece karayoluyla ulaşılan bu meydana kaydırıldığında büyük sıkıntılar doğurabilir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Çrş, 2015 15:41

Metroya gerek var mı? Bence yok Marmaray zaten oraya uzatılacak, ayrıca saçma bir şekilde adına metro denilen ama güzergah itibari ile banliyö olabilecek bir güzegahtan Gayrettepe - Kemerburgaz üzerinden bir başka hat daha bu limana ulaşacak, ben bu 2 hattın yeterli olacağını düşünüyorum. Ayrıca M7, M3 ve M1B nin zaten bu hat üzerinde bağlantı noktaları olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Çrş, 2015 16:07

2018 ilk çeyreğinde uçak inecek diyor, uçak iner inmesine de orgi gibi olmasın :) kapısı bacası olmadan, havalandırması çalışmadan, su içecek çeşmesi olmadan olmasın da.

http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... itik-asama
Özdemir, Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu tarafından, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle inşa edilen üçüncü havalimanının inşaatının yapımının hızla ilerlediğini kaydederek, burada şu anda 2 bine yakın kamyonun, bine yakın ekipmanın çalıştığını aktardı.

Havalimanı inşaatında şu anda çalışan 7 bin kişinin sayısının ilerleyen günlerde 30 bine yükseleceğinin altını çizen Özdemir, "Finansmanını çözdük gibi. Bir iki tane ufak nokta kaldı. Bu ay içerisinde hızla kredi anlaşmasını sonlandıracağız. Almış olduğumuz 750 milyon avroluk köprü kredi ile inşaata tam hız devam ediyoruz" dedi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Eki Çrş, 2015 16:44

Bu proje bırakın Türkiye tarihini belki de dünyanın şuan üzerinde bulunan en büyük şantiyelerinden biri olacak.Şuan hafriyat ve dolgu işleri için 2 bin kişi çalışıyor.Projenin en kalabalık zamanında 30 bin kişi aynı anda aynı sahada çalışacak.Bunu hayal etmek bile çok zor.İnanılmaz bir planlama,insan yönetimi ve finans akışı gerekli.Duyduğum kadarıyla sadece mobilizasyon işleri için milyonlarca euro para ayrılmış.Şantiye sahasının için çalışanlar için bildiğimiz AVM kurulmuş.İçinde kahve dükkanlar,marketler vs. herşey düşünülmüş.Bu proje yazılı - görsel medya tarafından hak ettiği ilgiyi malesef göremiyor.Tabi en çok üzüldüğüm konu da basında daha önce çıkan "Türk şoför arıyoruz fakat bulamıyoruz" laflarının gerçeğe dönüşmesi oldu.Yükenici firma ülkemizde bu kadar işsiz adam varken vietnam,filipinler gibi ülkelerden şoför getirerek çalıştırıyormuş.Keşke daha iyi organize edilse hem halkımıza iş ilanları duyurulsa hem de proje zaman kaybetmeden işler ilerlese.

İnanılmaz bir iş söylenecek çok şey var aslında.Projenin en büyük avantajı YİD modeli ile hayata geçirilmesi.Bu projenin önünde ki en büyük engelin ortadan kalktığını gösterir (gerçi daha bankalar ile imza atılmamış).Tabi proje ilerleken diğer taraftan metro hattı için de çalışmalar başlatılmalı.Sabiha Gökçen havalimanın da olduğu gibi metrosu olmayan bir havalimanı olmaz inşAllah.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Eki Sal, 2015 17:01

2018'de ilk uçak inecekse eğer kapaca 2-2.5 yıl var açılışa, peki buraya yapılacak raylı sistem inşaası 2016 başında başlısa ki bu bile çok zor bir ihtimal 2018'e yetişir mi?

Havalimanı trafiğinin artış seyrine bakılırsa 2018'de AHL 75 milyonu zorlayacak. Bu demektir ki 3.HL açıldığında aylık 6.5 milyon kişiyi ağırlayacak, peki bu kadar insanı karayoluyla taşımak ne kadar olağan? Trafiğin hali ortadayken Taksim'e, Levent'e, Yarımada'ya ulaşmak için insanlar günlerinin tamamını heba etmek zorunda kalacak

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.01 » İstanbul'a 3. Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 08 May Pzr, 2016 00:12

Bildiğim kadarıyla, 3. Havalimanı'ndan Halkalı ile 3. Köprü arasında sefer yapacak olan trenler geçecek..
Dolayısıyla, İstanbul'un iki ucundan (ve İzmit'ten/Eskişehir'den/Ankara'dan ve Çorlu'dan/Edirne'den) buraya sefer olacak..
Bir de kent merkezine ulaşım için Gayrettepe düşünülüyordu sanırım.. Acaba metrobüs ve M2 bağlantısı nedeniyle mi Gayrettepe seçildi?

Nihat Özdemir, 3. Havalimanı'na metro götürülmemesini eleştirmiş..

http://mobil.hurriyet.com.tr/nihat-ozde ... r-40100558
Nihat Özdemir, 3. Havalimanını yaptıklarını, buraya gelecek yolcu ve araç sayısının belli olduğunu belirterek, "Ancak bunu taşıyacak karayolu, demiryolu, metro 2 yıl önce söylememize rağmen ihalelerini bile yapmaya muvaffak olamadık. Bunları yapmazsak limanlarımız, havalimanlarımızın hepsi açıldığında İstanbul'un başına bela olacak yatırımlar haline gelecek" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-HV.01 » İstanbul'a 3. Havalimanı

Mesaj gönderen Esat » 08 May Pzr, 2016 10:22

M2, M7, scesme-incirli, metrobus, otobusler. Ama bence yine de yanlis secim.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-HV.01 » İstanbul'a 3. Havalimanı

Mesaj gönderen Edil Arda » 08 May Pzr, 2016 16:24

Peki sizce nereler olabilirdi?

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön