ist-HV.03 » İstanbul 3. Havalimanı ve Raylı Sistem Erişimi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Prş, 2013 17:09

decimus yazdı:
alabay yazdı:Aynen öyle. Havalimanı yapılmasın demiyorum. Ama bilimsel araştırması nerede? Çevrecilik nerede? Sosyolojik araştırmalar ve mühendislik nerede (gürültü, içme suyu/kerozin, vs vs vs)? Altyapı masterplânı (!) nerede? 1950’lerden beri yok.
3. Havalimanı için hazırlanmış ÇED raporu.

http://www.csb.gov.tr/db/ced/editordosy ... Raporu.pdf
Peki hocam siz teknik bir insansınız, şöyle bir soru sorsam. Bu kadar kısa sürede böylesi büyük bir projenin çed raporunun hazırlanması mümkün mü? Diyelim ki hazırlandı ise bu daha ortada proje bile yokken bu işin yapılmış olduğu yani saman altından su hesabına gitmez mi :) tekrar ekliyorum, karşı değilim ama oldu bitti tarzında işler beni üzüyor, bunu yapan kişilerin değer verdiğim kişiler olması beni üzüyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Haz Prş, 2013 17:13

Raporu bir gözden geçirmeli. Burada Transparenz dedikleri bir şey var … takip edebilme, görebilme, bilgilendirilme. Bu eksik bence. Öyle Ganal Estanbol diye başlayanların havalimanına itimat biraz zor oluyor. Bu rapor şimdi sağlam mı, değil mi … bakalım. İstanbul’un o köşelerine yayılmak hiçbir raporla affedilemez :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Prş, 2013 17:23

Valla bayağı detaylı da bende bunu anlayacak kafa yok, ha diyeceksiniz anlamadığın şeyi ne soruyon kardeşim :) cinslik olsun işte. Bir de bu İzmit köprüsünde falan karar çıkartıldı yok çed raporuna gerek yok falan diye, bunu anlamsız buluyorum, niye? Ya o zaman kanun çıkartılsın artık hiç böyle şeylerle uğraşılmasın bizde önemsemeyelim, yok eğer böyle bir kanun yönetmelik varsa ve yapılması gerekli diyorsa o zamanda yapılsın. Projeler bu ülke için gerekli ben bunu tartışmıyorum, yapılmasın demiyorum yapılsın ama öncesi ve sonrası iyi düşünülsün, düzenlensin ve korunsun.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 27 Haz Prş, 2013 17:36

Bir bakanda açıklama yapmıştı Istanbul'u kullanan yolcuların büyük kısmı aktarma içln kullanıyor.Bu aktarma uçuşları ANkara, Antalya gibi büyük meydanlardan da yapılabilir.Ben bir Istanbul'lu olarak söylüyorum Istanbul'a bu adar kıyak geçilmesinden rahatsızım bu ülke buradan ibaret değil.SGH'nin genikletilmesiyle bile 50 milyon gibi bir kapasite boşluğu oluşacak aktarmalar için diğer meydanlarda kullanılırsa Istanbul'a bu meydanlar bal gibi yeter.Diyeceksiniz ee SGH şehire uzak, Avrupa'ya bakınız meydanlar ormanların arasında şehirden çok uzakta.Yaparsın marmaray aktarmalı metronu 35-40dk'da Avr. Yakasındasın.3. Meydanın maliyetininden daha az paraya yapılabilir şeyler

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Haz Cum, 2013 08:12

Tartışmalara bende katılayım...
3. havalimanı açıldığında AHL yi uçak bakım merkezi olarak kullanmayı düşünüyor hükümet bildiğim kadarıyla. Bence en hayırlısı bu olur, oraya yapılmış bir sürü yatırım vs. var... Hatta askeri uçaklar için yapılan shelter ları kaldırmadılardı diye hatırlıyorum, böylece askeri olarak yedek meydan kıvamındada kullanılabilir ek olarak. İstanbul civarında en yakın meydan Çorluda, orası askeri amaçlı kullanılıyormu bilmiyorum. AHL yi büyütebiliriz kısmına katılmıyorum. orada Kuzey-Güney istikametinde 3000 mt lik bir pist ve doğu-batı istikametinde ise 2500 mt lik bir pist var ve 2500 mt lik pist yeni yapıldı (uzatıldı) yani şu anda olabilecek en yüksek kapasitede havalimanı. 2500 mt lik pistle nerdeyse apartmanların üzerinden take-off yapacaklar, dahafazla uzamaz. Belki Amsterdamdaki gibi yolun üzerinden uzatabilirlerdi ama buna gerek varmı onu da bilmiyorum. Londra İstanbul'dan daha küçük ve 4 meydan varmış. İstanbul için 3 meydan (aslında 2 meydan olacak yolcunun kullanacağı) bence fazla değil hatta Hub olması planlanan bir destinasyon için gerekliydi bence. Hatta SGL nin ikinci pistin bile bir an önce yapılması gerekir diye düşünüyorum, en azından meydanların acil durumlarda birbirini yedekleyebilmesi sağlanabilir. Tabi bunun için iki meydan arasında ulaşımında hallolması gerekir. Kuzeyden yapılacak demiryolu tamda bu iş için biçilmiş kaftan olur kanaatindeyim.
Burada asıl sorgulanması gereken bu yapılacak 3. meydanın kapasitesi olmalı. Geçen internette TAV genel müdürü ile yapılan bir söyleşi vardı galiba. Bir meydanın güvenlik kurallarına göre günlük maksimum 2300 kalkış yapabileceği ,dolayısı ile 150 milyon gibi bir kapasitenin hayal olduğu , en fazla 100 milyon kapasite olabileceği ve bu verilen 22 milyar EUR fiyatın fizible olmadığı şeklinde.
Kedi ve ciğere mındar denmesi durumu da olabilir ama dünyanın en büyük limanı olan Atlantadan örnek vermiş, orada bu rakamın sınırlama olarak durduğu falan filan.
Bu durumda bizim 3. havalimanı 90 milyon olan birinci etap kapasiteden ileri gidemeyecek demektir hatta en fazla ikinci etap genişlemeyle 120 olsun diyelim. Hesapların buna göre yapılmasında fayda var. O söyleşide komşu ülkelerin FIr hatlarının yakınlığından, bunların sorun çıkarabileceğinden vs bahsedilmiş. Bunlar haricinde o bölgenin yüksek oranda rüzgar aldığı, bu yüzden pek çok rüzgar gülü vs olduğu bu alanda , havalimanında senenin yarısında kuvvetli poyraz dolayısıyla sıkıntı yaşanabileceği vs uyarıları var. Bakıp göreceğiz sanırım. Ayrıca inşaat için müthiş bir dolgu gereksinimi var, bunuda kanal istanbuldan gelecek harfiyatla doldurmayı planlıyorlarmış. İnşallah arapların palmiye adasına dönmez sonu, onların çöküş sebebi oldu, inşallah bizim ülkeninde böyle bir ayak bağı olacak hatası olmaz.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 28 Haz Cum, 2013 10:46

3. havalimanı açıldığında AHL yi uçak bakım
merkezi olarak kullanmayı düşünüyor
THY SGH'da daha yeni Habom'u bitirdi burası Avrupa'nın 3. büyük bakım hangarı Ortadoğu ve Avrupa'dan ciddi talep bekliyorlar, başka bir özel şirkette hemen Habom'un bitişiğine kendi özel bakım merkezini yaptı.Yani AHL'ye böyle bir şey yapılırsa boşuna masraf olur.Yanılıyor muyum?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Haz Cum, 2013 12:42

Sizlerin söylediklerine elbette katılıyorum. Boyle devasa projeler yapılmadan önce mutlaka gerekli fizibilite çalışmaları yapılmalı, ÇED raporları hazırlanmalı gerekiyor ise Ekosisteme yapılacak etkileri belirlenerek buna göre önlemler alınmalı. Buraya kadar aynı fikirdeyiz. Fakat artık dünyanın en önde gelen ekonomilerinden biri olmak istiyorsak başta ulaşım olmak üzere tüm altyapı çalışmalarını bir an evvel tamamlamak zorundayız. Daha önce yapılan projelere bakın Taksim metrosu, Metrobüs hattı ve şimdi kullanılan Havalimanları bunlar kısa vadede çözüm gibi görünsede uzun vadede yetersiz kaldıkları ortadadır. Metrobüse inanılmaz kalabalık.taksim metrosu özellikle marmaraya ve Yenikapı entegre edildikten sonra alacağı durumu hayal bile edemiyorum. Bunlar kısa vadeli çözümler artık daha uzun vadeli çözümler gerekli. AHL ve SGH istediğiniz kadar genişletin en fazla 10 yıl sonra yine sıkışma yaşanacaktır. Ama devletin kasasından para çıkarmadan 90 + 60 = 150 Milyonluk bir havalimanı yapmak büyük bir başarıdır. İstanbulun belkide 100 yıllık havalimanı sorununu çözecektir. Yine aynı şekilde yapılacak 3. köprü içinde bulunduracağı YHT sistemi ile Trafiğe yapacağı katkı ile çok uzun yıllar İstanbula katkı sağlayacaktır. Artık kısa vadeli " Gerek yok " mantığı aşalım. Bence tatışmammız gerekekn konu daha fazla ne yapabiliriz ? Kabataş - Mahmutbey Projesi neden başlamadı ? Bakırköy - Beylikdüzü İBB Bakanlığa devir işlemleri neden bitirilmedi ? Bu projeler bir an önce başlatılsa İstanbul için çok büyük rahatlama yaşanacaktır.Ayrıca bu projelerin nasıl yapıldığı insanların nasıl emek verdikleri içinde olanlar bilir. Çok büyük fedakarlıklarla insanların özverileri ile bugüne kadar bir çok proje gerçekleştiriliyor. Bu insanlara herkesin destek olması ve eksik kaldıkları yerlerde olumlu eleştirilerle bu hususları düzeltme çabasına girmeleri gerekir. 3. Havalimanı için bir ÇED raporu düzenlenmiş bunun için bir teşekkür etmek gerekir. Varsa eksiği bunuda ilgili insanlara iletemek gereklidir. Güçlü ekonomi ve genç nüfüsün avantajları ile şimdi hiç durmadan çalışmalı ve gelcek kuşaklar için bu projeleri gerçekleştirmeliyiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Cum, 2013 14:00

Ben AHL nin geleceğinden ümitsizin, ilk zamanlar öneri olarak yurtiçi uçaklar için kullanılsın demiştim sonra hadi bu da olmuyor ise daha küçük çaplı ve kargo uçakları için kalsın falan dedim ama görünüşe göre burası sadece acil durumlarda kullanılmak üzere bir pist bırakılacak bir kule. Terminaller muhtemelen AVM olur, tek dileğim boş kalan pistlerin yeşil alan haline getirilip insanlara açılması şu Berlin de ki havalimanında yapıldığı gibi, hayal işte. :)

Bu arada Özgür Çorlu havalimanı eskiden (taa biz kamyonla deri sanayine deri taşırkene) askeri havalimanı idi, sanırım NATO limanıydı, şimdi ki durumunu bilmiyorum ama İstanbul için uzak bir seçenek. Diğer taraftan yeni limanın yeri konusunda en büyük endişe poyrazlar ve mevcut hava trafiğine göre "hatalı" olacağını iddia ettikleri iniş kalkış pozisyonu, bunu bilemiyorum çok teknik bir iş bizi aşar. Diğer taraftan AHL ye pist ilavesi konusunu Candan Karlıtekin dile getirmişti, kendisi yeni pist yapımından bahsediyordu ama tabii bunun detayını vermemiş, tahminimce istimlak gerektiren bir iş olur, bence bu mümkünse bu istimlak bedeline katlanarak yapılabilir diye düşündüm.

Decimus, bizde ileriye dönük işler yapılsın diye bunları söylüyoruz, bana kalsa zaten şu anda herşey 100 yıllık yapılmalı ama işte öyle yapılmıyor gibi görünüyor, ortada bu kadar endişe varken bunu tamamen "çekemeyenler" ve "istemeyenler" e bağlamayı doğru bulmuyorum, en basit örneği benim işte, yapılsın, istiyorum ama biraz paldır küldür oluyor, yıllarca bunun örneklerini yaşadık, işçilikte sorun yoksa mühendislikte var, mühendislikte yoksa proje de var, bir yerde illa oluyor ve bu bizde çok sık oluyor, bir vatandaş olarak artık bunları görmek istemiyorum, sözlerim sana eleştiri değil ama bu kadarlık her yurttaşın serzeniş hakkı vardır ve dinlenmelidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Cum, 2013 16:29

Hahaha, en önde gelecek herhangi bir güç olmak istiyorsak, ilk olarak demokrasi dersi gerek! Yoksa havalimanı, gar, ufo limanı, hiçbirisi kurtarmaz. Devasalıkla da bir şey yürümez. Göz önünde tutalım ki, bizde altyapı eksi bir! Demiryolu sıfır, plânlamalar hâlâ Avrupa’nın ellili, altmışlı yılları seviyesinde. Bunu eşek kadar bir havalimanıyla mı kurtaracağız? Kargo bugün demiryoluyla, kamyonla (ne yazık ki) ve vapurla (alo!) gezer. Bunları bir düşünsek. Pardon, kanalistanbulsuz, mantıklı şekilde.

İlk – NE istiyoruz? Turisttt? Ona havalimanı gerekmez. Sanayi nerede? Enstitüler veya bunun gibi modern »sanayı« nerede? Aslında İzmit tarafında.

Çk daha önemli olan, ciddî demiryolları atağı, ama ben bunu çøk karamsar görüyorum, bu açıdan Marmaray bile sinek gibi bir şey. Çünkü banliyö ve metro trafiği evvelden de yoktu İstanbul’da. Ondan bunları şimdi geçirmek istiyorlar halbuki, orası kargo ve yolcu treni için full gerekir(di). Neden di? Çünkü koskoca Anadolu’da hiçbir şey yok. Transsib ve paraleli var, ta üstte. Peki alttan neden paraleli yok?

Asıl önemli olan, ülkede brain drain oluşmaması, ama şu anki (ve geçmişteki de) siyaset buna pek elverişli gözükmüyor. Havalimanı, bu açıdan bakarsak, palavra bir statüs sembolü. Boş.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 28 Haz Cum, 2013 20:50

alabay yazdı:Hahaha, en önde gelecek herhangi bir güç olmak istiyorsak, ilk olarak demokrasi dersi gerek! Yoksa havalimanı, gar, ufo limanı, hiçbirisi kurtarmaz. Devasalıkla da bir şey yürümez. Göz önünde tutalım ki, bizde altyapı eksi bir! Demiryolu sıfır, plânlamalar hâlâ Avrupa’nın ellili, altmışlı yılları seviyesinde. Bunu eşek kadar bir havalimanıyla mı kurtaracağız? Kargo bugün demiryoluyla, kamyonla (ne yazık ki) ve vapurla (alo!) gezer. Bunları bir düşünsek. Pardon, kanalistanbulsuz, mantıklı şekilde..
Hakikaten Havalimanı falan hikaye ne gerek varf. Ülke de demokrasi yok adamlar kalkıp havalimanı yapıyolar. Önce ülkemize demokrasi ve özgürlükler gelsin ondan sonra havalimanı falan yapılır. Şimdilik yeter de artar bile.
İlk – NE istiyoruz? Turisttt? Ona havalimanı gerekmez. Sanayi nerede? Enstitüler veya bunun gibi modern »sanayı« nerede? Aslında İzmit tarafında
Turist için Havalminına gerek yok. Atatürk Havalimanı her yıl yapılamayan uçuşlar sebebiyle GELEMEYEN turistlere ne gerek var. Sanayi nerede ise Havalimanı oraya yapalım. İstanbulda ki sanayi çok önemli değil. Bu saçma projeden vazgeçilmeli ve Hemen İzmite sanayiciler için havalimanı yapılmalı..
Çk daha önemli olan, ciddî demiryolları atağı, ama ben bunu çøk karamsar görüyorum, bu açıdan Marmaray bile sinek gibi bir şey. Çünkü banliyö ve metro trafiği evvelden de yoktu İstanbul’da. Ondan bunları şimdi geçirmek istiyorlar halbuki, orası kargo ve yolcu treni için full gerekir(di). Neden di? Çünkü koskoca Anadolu’da hiçbir şey yok. Transsib ve paraleli var, ta üstte. Peki alttan neden paraleli yok?
Marmaray Projesi bu ülkenin en büyük hayalkırıklığı tamamen içi boş bir proje. 76 km kesintisiz ulaşım ve denizin altından geçicekmiş ! Zaten yer üstündeki hatta tren vardı. Olmasaydı da olurdu. YHT Tren projeleri göz boymama biz Avrupanın yüz yıl gerisindeyiz ve ne yaparsak yapalım bu projelerin için boş olduğu gereçeğini değiştirmez..Bu siyasi kafa ile hiç bir cacık olmaz bu ülkeden.Siyasetin tamamen değişmesi ondan sonra doğru düzgün projeler yapılması lazım. Bu da herhalde 150-200 yıl sonra anca gerçekleşir. Oh be sonunda aydınlandım ...!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Cum, 2013 21:26

3. Havalimanı gereksiz proje değil ben buna katılmam ama gerekliliğinin tartışılmasına da taraftarım. Dediğim gibi ben sade vatandaşım sektörden arkadaşlarım var soruyorum, AHL de pist ilavesi ile kapasite daha idare eder buna aceleye gerek yok, limana gerek var ama böyle paldır küldüre gerek yok cevabı alıyorum, mali açıdan. Çevresel açıdan da yine bir vatandaş olarak bazı endişeler taşıyorum ortada bir çed raporu olsa da, bu rapora saygı göstermek gerekir demişsiniz, ben rapora saygısızlık etmiyorum, yönteme saygısızlık ediyorum, kimse kusura bakmasında ne bu partiyi ne de yönetenleri dünden tanımıyorum, ben güvendim oy verdim oyumun karşılığında adam gibi bilgilendirilmek istiyorum, sanırım çok fazla bir şey değil?

Turist konusuna gelince Başar orada ne saçmaladı bende anlamadım açıkçası, o denizyoluyla falan gelirler diye düşünüyor herhalde ama yanlış düşünüyor Türkiye' ye gelmenin en ideal yolu alamancı değilseniz uçaktır, başka da bir yolu yok.

Marmaray konusuna gelince siz projelerin içinde olduğunuz için bunu sahiplenmenizi çok iyi anlıyorum, nasıl ben metroları ya da daha önce işin içindeki iken yaptığım şeyleri sahipleniyorsam, bu yüzden sizi kimse eleştiremez, eleştirilmenizi de istemem ve izin de vermem ama Marmaray'ı gerçekten Londra Pekin bağlantısı olarak gören siyasi şovenizme inanıyorsanız buna şaşırırım. Biz bir yerimizi yırttık, dar boğaz yaratıyorsunuz böyle tren trafiğimi olur diye, burada bir şakşakçı vardı attı tuttu sonra proje değişti yht hattı kuzeye kaydı, ekspres trenler budandı, bölgeseller yok edildi, niye? Marmaray güzergahından tren geçebilsin diye, kimse kusura bakmasında 3. ray hattını zar zor inşa ettiğimiz ve çattttır çatttır banliyö çalıştıracağımız bir hatta nasıl bunu yapacağız? Ben çok merak ediyorum, gerçekten. Bir bildikleri vardır dedik hep, destek verdim vermedim değil sadece gerçekçi olalım istedim, planlamalarımız uzun vadeli olsun dedim ve burada Başar' a katılıyorum milletin 50 yıl önceki planlarını uygulamaya çalışıyoruz 100 yıl sonrasını hedef gösterip? Bu nasıl bir proje mantığı? Bu nasıl bir öngörü? 50 yıl önce bizim şu an yaptığımızdan daha büyük hatlar planlanmış ülke ve kentler bugün "eyvah ne yapalım da içinden çıkalım YETMİYORRRR" diye bağırıyorlar, eğer bu sözlerim aşşağılık kompleksi olarak algılanıyorsa ortada bir sorun var, sanırım ifade edemiyorum.

Marmaray tüp batırma tekniği ile dünyada en önemli projelerden olabilir ki bana göre şu karayolu tüneli bundan daha büyüktür (dediğim gibi sadece bana göre, yani belgesel seyredip sallayan bir adam işte) tamam büyüklüğünü kabul ediyorum, ona bir şey demiyorum ama bu büyüklük sadece inşaat tekniği ya da benzeri konular ile ilgilidir, üzgünüm ama işletme tarafında aynı büyüklüğü göremedim.

Bu işlerde her zaman şunu söylüyorum, pesimistim, her zaman dibinden bakarım, kötü ihtimali düşünür çözüme giderim, düşüncemi yazarım ama eklerim inşallah yanılırım, inşallah öyle bir şeyler ortaya çıkar ki ben utanırım, ama tükürdüğümü yalamam, burada yazdığım gibi bırakırım, düşüncem değişirse belirtirim, beni yanılttılar ÖZÜR DİLERİM derim, umarım gerçekten yanılırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Cum, 2013 22:46

Turizm konusunda Başar effendü şöyle saçmalamış :-) -> İstanbul’a gelen turistler için şu anki havalimanları yeter ve artar. Bunu söylememin sebeplerinden bir tanesi, Avrupa’da? veya dünyada, onu henüz bilmiyorum, kerozin vergilemesinde ciddî değişiklikler yaşanacağından dolayı. Öyle 10–50 €’ya İstanbul bir kaç sene sonra hâlâ var mı, bilmem. Ama İstanbul turiszmi için havaliman eki gerekmez. İstanbul’da. Türkiye’nin güneyindeki durumu belki başka. Ayrıca Türkiye’nin kuzeyinde hiçbir durum bile yok. Turizm yok. Doğusu konu bile değil. Ortası vasat. Buradan uçmak isteyen güzel güzel zorlanır … İzmir’e varmak isteyen Dalaman’a gitmek zorunda kalır. Ankara’dan Zürih’e İstanbul aktarması olur. Vesaire vesaire. Ama konu tüm Türkiye’deki hava ulaşımı değil, İstanbul. Ayrıca da asıl konu, BU döngyanıng ENG bööyyüüg limonu mi gerekir, yoksa (aman aman) normal bir havalimanı projesi mi düşünülebilir. Düşünülürse de merkezî bir başlimanla mı, yoksa çokodaklı limanlarla mı yapılmalı diye … kafa yormak. Aydınlanma öyle elektrik kesintileriyle olmaz, Osram’dan selâmlarla 8)

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön