ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HV.07 » AHL de Board Arizasi Yolculari Bezdirdi.

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Sal, 2008 16:35

Atatürk Havalimanı'nda son günlerde uçak tarifelerini gösteren bordlar arıza üstüne arıza yapıyor.

Telaş içinde limana gelen yolcular, gidecekleri şehrin ismini bordlarda göremeyince şaşkına dönüyor. Bordlardaki arıza ise bütün sistemi tıkıyor. Nereye ve ne zaman gideceğini bilemeyen, hangi kontuarda işlem yaptıracağını göremeyen yolcular bordlardaki arıza nedeniyle sıkıntılı anlar yaşıyor. Bu problem yüzünden havalimanında chek-in ve pasaport kontuarlarında uzun kuyruklar oluşuyor. Günlerdir yaşanan sıkıntı önceki gece doruğa tırmandı. Yolcular bordların arızalı olması sebebiyle, işlem yaptıracakları bankoları 2 saatte güçlükle bulabildi.
Alinti : HaberTürk.com
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 23:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ağu Sal, 2008 17:16

Böyle bir arıza aslinda olamaz. Program ise "backup" olmalı, yok sistem ise, o zaman da ikinci bir yedek sistem olmalı ki, bord doğru dürüst şeyler göstersin.

Yoksa bakımsızlık mı?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Sal, 2008 19:25

Vallahi her sey olabilir aslinda haberin dogrulamak lazim once, bakalim bir ara soralim cevap alabilir isek yayinlariz ama Atatürk Havalimani gibi bir yerde böylesi bir durumun kabul edilebilir olmasi bence imkansiz

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ağu Sal, 2008 19:44

Uluslararası bir havaalanında imkânsız, evet. Ama duyduğuma göre oralarda pistte deve kurbanı bile kesmişler.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Sal, 2008 19:48

hahahaha sen Türk haber sitelerinde yorumlari mi okuyorsun :D :D o arkadaslar Cem Yilmaz özentisi sen onlara bakma :)

Evet apronda deve kesilmisti, ama sanki o zamana kadar baska seyler kesilmemismiydi? Koyun koc kesilmistir, fakat olayin zamanlamasi ve secilen obje kötü idi, o isi yapan arkadas deve yerine koc kestirse idi bu kadar tantana olmazdi diye düsünüyorum, her ne ise aslinda pek cok havalimaninda bu tip sorunlar olabiliyor mesela Londra nin yeni Heartrow (böylemi yaziliyor bilmiyorum) unda yeni acilistan sonra bagaj sisteminde sorunlar oldugu pek cok bagajin kayboldugu haber olmustu, yani orada bile bu tip bir durum olabiliyorsa olasilik olarak bu problemde AHL de olabilir, ama senin gibi teknik yönden düsünür isek olmamasi gerekir :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Ağu Çrş, 2008 12:52

Yoo, basit Türk gazeteleri okuyorum bazen. Kurban konusu bir yana, bazı şeyler yakışmaz işte, hele hele uluslararası konumlarda.

Heathrow'daki problemler, yanılmıyorsam, yeni yapılmış bir sistemde ama. Aslında bunun da olmaması gerek, evet. Ama, ama devasa (ise, ben şahsen Heathrow'u tanımıyorum bile, tek Gatwick'i gördüm) bir yeni sistem kurulursa, belki belki başlangıç problemleri belirebilir. Ama denetlenmiş bir sistemde bunun olmaması gerek. Fallback denen sistemler var.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HV.07 » AHL de 06-24 Pisti Yenileme Çalış

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Çrş, 2008 15:25

Bükreş-İstanbul seferini yapan Tarom’a ait Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı, yoğun yağış nedeniyle kayganlaşan pistte duramadı. Ataköy tarafındaki 24 pist başından toprak alana çıkan uçağın ön iniş takımı çamura saplandı. Uçakta 80 yolcu ve 6 mürettebat olduğu öğrenildi. Havalimanının 06/24 pisti trafiğe kapatılıp kurtarma çalışmaları başlatıldı. Uçak yaklaşık 45 dakika süren çalışma sonrasında terminale çekilerek teknik bakıma alındı.

Bu pistin uzunluğu 2 bin 300, eni ise 60 metre. Standartlardan daha kısa olan pistin en büyük sorunu, orta bölümünde meydana gelen çökme. Yapılan defalarca bakım ve onarıma rağmen bu çökme zemindeki toprak yapısı nedeniyle bir türlü çözülemedi.

Özellikle yağışlı havalarda pistin orta bölümünde su birikmesi, uçakların ‘aquaplaning’ olarak adlandırılan su yatağı olayını meydana getiriyor. Tekerlekleri piste teması kesilirken, frenleme etkili olmuyor. Hız kesemeyen uçak duramayarak pist dışına çıkıyor. Şu ana kadar olan 14 kazanın tümü, yağışlı havalarda meydana gelmesi bu durumu doğruluyor.

İnşaatının 12 ayda tamamlanması planlanan pistin yapımı için Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na ait arazinin bir kısmı DHMİ tarafından talep edildi. Plana göre Hava Kuvvetleri’nin 3 adet korugan yıkılarak yeni pist buraya inşa edilecekti. Ancak aylar süren yazışmalara rağmen DHMİ ve Hava Kuvvetleri bir türlü anlaşamadı. Ciddi vakit kaybedildi.

Yeni projede, pistin Ataköy tarafına 200 metre uzatılması da planlanmıştı. Havalimanı etrafındaki sahil yolu bağlantısının yerinin değiştirilmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi hızla harekete geçti. DHMİ pistin ihalesini bile yapamazken Büyükşehir yolları tamamladı.
Alıntı : Hürriyet
En son Esat tarafından 04 Kas Prş, 2010 19:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 15 Eki Çrş, 2008 16:13

Yolcularin can güvenligine ne kadar önem verdiklerini böyle haberler sayesinde yine yeniden ögreniyor ve görüyoruz. Eminim onarima harcanan paralari toplasak yeni pist parasi cikar. Bu zaten hep böyledir aman fazla harcamiyalim ama surdan kisalim burdan kaslim birazda malzeme calalim diye diye bu hale geldik. Bir kac hafta sonra bu haber yine unutalacak ve bir daha ki kazada yine akla gelecek ve bu hep böyle sürecek. Bu ayni Depremde agir hasar görmüs olan evlerin bosaltilip yikilacagina satilip kiraya verilmesi gibi birsey. Bu piste de bir kac kisi ölmeden önlem alinacagini düsünmüyorum.
Haberi yapanlara tesekkürlerimi sunuyorum haberleri görmezden gelenleride siddetle kiniyorum. Bile bile önlem almayanlara dilerim ki o piste birde siz saplanirsiniz akla karaya görürsünüz o zaman.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2010 13:19

İstanbul' a inerdi, inmezdi, yerim dardı derken A380 İstanbul' a inmiş. :) AirEx 2010 Sivil Havacılık Fuarı için ülkemize gelen dev uçak küçük bir hava itme ile inişini başarı ile gerçekleştirmiş.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... rete-geldi
Saat 13.00 sıralarında deniz tarafından alçalan A380 gösteri için piste inmeden tekrar yükseldi. Gökyüzünde bir tur atan dev Airbus, tekrar deniz tarafından alçalıp piste başarılı bir iniş gerçekleştirdi.
Fuar alanında kendisi için ayrılan 6 uçaklık alana pak eden A380, yolcusuz ve az yakıt ile inişini gerçekleştirdi. İstanbul'da 5 saat kadar kalacak uçağı görüntülemek için 100'ün üzerinde basın mensubu kayıt yaptırdı.
Piyasa değeni 230 milyon dolar olan iki katlı uçak, konsepte göre 850 kişi taşıyabiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-HV.07 » AHL de 06-24 Pisti Yenileme Çalış

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Prş, 2010 19:06

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24867
Atatürk Havalimanı’nda uzatılan 05-23 pisti, düşük görüş şartlarında uçakların daha emniyetli yaklaşarak inmesini sağlıyor.

Eski adı 06-24 olarak bilinen, dünyanın manyetik ekseninde kuzeye doğru meydana gelen kayma nedeniyle de yeni adı 05-23 olan pistin, uçuş kalibrasyon testleri 45 gün önce tamamlanarak tüm dünyaya CAT-3A standartlarına kavuştuğu bildirildi.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Atatürk Havalimanı yetkilileri kış mevsimine yaklaştığımız şu günlerde uçaklar için güvenli inişin çok önemli olduğunu belirterek 'Uçakların aletler yardımıyla süzülme açılarını belirleyen ve inişi kolaylaştıran ILS’in (Instrument Landing System-Aletli İniş Sistemi) çeşitli kategorileri (CAT) var. Bunların fiyatları 3-10 milyon dolar arasında değişiyor. Güvenli iniş için CAT-1’de 550 m., CAT-2'de 350 m., CAT-3A’da 200 m. CAT-3B’de ise 75 m. görüş mesafesi ile emniyetli iniş yapılabiliyor. İşte Atatürk Havalimanı yeni pistinde hizmete giren ve tüm testlerden başarıyla geçen CAT-3A sistemi de bu özelliklere sahip ve güvenli olarak devrede. Örneğin bu sabah İstanbul'da yaşanan siste, CAT-2 şartlarındaki görüş mesafesi bile oluşmadı. Pistimiz her türlü kötü hava şartlarına artık hazır”

Atatürk Havalimanı 05-23 pistinin uzatma ve yenileme çalışmalarında CAT-3A sisteminden başka bazı ilklere de imza atıldığını belirten yetkililer ‘İlk kez, beton üzerine güvenli bir şekilde asfalt kaplama yapılmasına olanak sağlayan çatlak önleme tabakası yapıldı. Pistte aşınma tabakası olarak ilk kez taşmastik asfalt kullanıldı. Taşmastik asfalt, gözenekli ve pürüzlü yapısı sayesinde sürtünme katsayısını artırarak frenleme mesafesini kısaltıp, yağışlı havalarda su yastığı oluşmasına da engel oluyor.

Pist yapımında ilk kez cam elyaftan asfalt güçlendirme malzemesi kullanıldı. Pistteki CAT-2 standartlarındaki aydınlatma sistemi CAT-3’e çevrilerek yönlendirme sistemi uygulandı”
Bu pist biliyorsunuz Sabıkalı Pist olarak geçiyordu, mesafesinin kısa olması nedeni ile kötü hava şartlarında hem iniş hem de frenleme sorunları yaşanmasına sebep oluyordu, 2007 yılında ilk haberi verdiğimiz de pistte yapılacak çalışmaların 2010 bitmesinin hedeflendiği belirtilmiş bu anlamda bir sarkma olmadan pistin hem uzatma hemde teknolojik olarak yenilenmesi işleminin süresinde bitmiş olması güzel, yapılan testlerde de sisli havalarda dahi başarılı şekilde iniş yapılabildiği açıklanmış, hayırlı olsun yanlız dikkat piste deve kaçmasın :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2012 14:49

A380 nazara gelmiş, gerçi kaza durumuna gelmemiş kalkış sonrası fark edilen flap arızası nedeni ile geri döndüğü havalimanına ilk denemesinde inemeyen uçak ikinci denemesinde sert bir şekilde iniş yapmış. Malum şu anda A380 ler havacılık sektöründe nirvana gibi bir şey :) tabii ki proje bazında ya da belki test bazında başka uçaklar var ya da vardır ama halihazırda uçan en büyük ve doğal olarak en konforlu olduğunu söyleyebiliriz herhalde.
Geçtiğimiz ay İstanbul’da düzenlenen Airex havacılık fuarına getirilen ve herkesin hayran kaldığı Emirates Havayolları’na ait A6-EDC kuyruk tescilli Airbus 380 tipi uçak nazara geldi. Japonya’nın başkenti Tokyo’daki Narita Havalimanı’ndan Dubai’ye gitmek üzere havalanan uçakta flap arızası yaşanması üzerine uçağın kokpit ekibi Narita Havalimanı’na dönme kararı aldı.

Uçak yakıt miktarını inişe uygun duruma getirdikten sonra ilk denemesini yaptı ancak inişi gerçekleştiremedi. Pas geçen uçak ikinci denemesinde Narita Havalimanı’na sert şekilde teker koydu. Bu sırada yolculardan biri kamerayla iniş anına kaydetti.

İniş sonrası teknik ekipler uçak üzerinde detaylı inceleme yaptı. Sefer iptal edildi, Airbus 380 tipi uçak 32 saat sonunda yeniden havalanabildi.
http://www.lojiport.com/emirates-ucagin ... z2ADigZOiB

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

AHL'den Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 04 Kas Pzr, 2012 08:20

AHL'den Haberler...

http://video.sozcu.com.tr/kule-bir-apar ... orlar.html

AHL'den, SGH'tan, Esenboğa'dan, Adnan Menderes'ten haberler diye ayrı genel başlıklar yapsak. :?

Genel Başlık altında devam edelim. Başlıkların içeriğini güncel olarak doldururuz... 8)

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön