3. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 20:30
gönderen Esat
btgn yazdı:
Peki Borajet' in uçaklarının kapasitesi nasıl, yani bu küçük RJ tipi uçaklarımı var
Borajette şu anda 4 tane ATR72 uçak var. 66 kişi kapasiteli. Aynı uçaklardan Lufthansa'da da var. Sanırım RJ lerin pervaneleri motorun içerisinde bulunuyor.
ATR lerde ise pervane dışarıda.
Tamam bu uçaklar Bosna Havayollarının aynısı, RJ ler pervaneli değil normal jet motorlu uçaklar, sanırım 100 kişi kapasiteli idiler şu THY nin başına bir ara bela olan deve kesilerek uğurlanan uçaklar :D Ben o pervanelilere ilk bindiğimde bayağı bir tedirgin olmuştum açıkçası, fakat yanımızdaki uçak teknisyeni arkadaşımız bu uçakların türbin motorlulardan daha güvenli olduğunu söyleyerek bir iki teknik bir şey anlatmıştı :) Kısa mesafe uçuşlar için güzel uçaklar, bakalım umarım sizlerin beklentilerini karşılar hem bu havalimanı hemde buradan uçuş yapacak firmalar.

Gönderilme zamanı: 04 Ağu Çrş, 2010 20:54
gönderen btgn
THY nin başına bir ara bela olan deve kesilerek uğurlanan uçaklar Very Happy Ben o pervanelilere ilk bindiğimde bayağı bir tedirgin olmuştum açıkçası, fakat yanımızdaki uçak teknisyeni arkadaşımız bu uçakların türbin motorlulardan daha güvenli olduğunu söyleyerek bir iki teknik bir şey anlatmıştı Smile Kısa mesafe uçuşlar için güzel uçaklar, bakalım umarım sizlerin beklentilerini karşılar hem bu havalimanı hemde buradan uçuş yapacak firmalar.
Rj ler lufthansa'da kullanılıyor ve öğrendiğim kadarıyla bir sorunları yok. Thy neden bu uçaklarla bu kadar sorun yaşadı.

Pervanelilere gelince size güvenli olduğunu söyleyen doğru söylemiş. jet motorlu uçaklara göre manevra kabiliyetleri daha fazla.Kısa pistlere inebiliyorlar.

Ne yazık ki Borajet İzmir-Bursa arasında uçamadığı için uçakları test edemicem.İleriki tarihlerde İzmir'e uçarsalar gözlemlerimi burada paylaşırım.

Gönderilme zamanı: 05 Ağu Prş, 2010 09:32
gönderen mustafaguler
Benim bildiğim bu uçaklar 74 kişi kapasiteli ama yolcu rahatlığı düşünüldüğünden kapasite 66'ya düşürüldü. Bu uçakları kullanan ve Bursa-Samsun arası uçuş yapan bir arkadaşım "uçak konforu gayet güzel" demişti. Şuan BoraJet Almanaya uçuşları için fizibilite yapıyor, umarım olumlu sonuçlanır. Aynı zaman da Balkan'larla ilgilide fizibilite çalışmalarının olacağını duymuştum. Eğer Bursa-Burgaz(Bulgaristan) arası uçuşlar düzenlenirse bende bu uçağı kullanırım. Karayolu ile gitmek çok zor oluyor ve sınırda ki karmaşa yüzünden 9 saatte gideceğimiz yere anca gidiyoruz.

Gönderilme zamanı: 05 Ağu Prş, 2010 10:32
gönderen Esat
Bende açıkçası Balkanlara yapılacak uçuşların çok verimli olacağı kanaatindeyim, bakalım gelişmeler neler gösterecek.

Gönderilme zamanı: 05 Ağu Prş, 2010 21:24
gönderen btgn
Bence balkanlara yapılacak uçuşlar sadece yaz sezonunda iş yapar. Kış aylarında çok büyük bir sirkülasyon yok.

Bursa Yenişehir Havalimanı

Gönderilme zamanı: 15 Tem Pzr, 2012 11:48
gönderen Kamil16
Reklam yapmak istemiyorum ama açıkdıktan sonra yıllarca atıl duran Sabiha Gökçen Havalimanını kalkındıran Pegasus olmuştur. Pegasus'un ısrarı hem kendisini büyüttü hemde Sabiha Gökçen'i. Bunu Ali Sabancı'nın başarısı olarak kabul etmek gerekir.

Bursa Yenişehir Havalimanınında işletmeciliği özel bir şirkete verilse agresif pazarlama yöntemleri ile bulunduğu coğrafyada kendine bir kapasite yaratabilir düşüncesindeyim.

Coğrafya olarak Yenişehir Havalimanı, Bursa dışında, Yalova, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Eskişehir, Kütahya, Balıkesir illerinin yolcu potasiyelini kendinde toplayabilir. Özel bir havayolu şirketi buraya bir "hub" olarak yatırım yapabilir.

Bursa-Bilecik Hızlı Treninin Yenişehir Havalimanında durması, Bursa-İzmir Otoyolunun yapılması, Havalimanına ulaşım alternatiflerini çoğaltacaktır.

Milli Havayolumuzun yapamadığını Lufthansa iki yıl önce test etti. Bursa-Münih hattını kurdu.

İşin sırrının doğru güzergah, doğru hat seçimi ve uygun uçak tiplerinde olduğunu düşünüyorum.

Tabii ki İyi pazarlama. Bu arada Bursa Büyükşehir Belediyesinin yaptığı tamamen yanlış Bu saatten sonra yeniden Yunuseli Havalanını açmaya çalışmak, kendi ayağına kurşun sıkmak gibi birşey.

Onun yerine Gürsu'dan Yenişehir'e Bursaray'ı uzatsa daha hayırlı iş yapmış olur.

Bursa Yenişehir Havalimanı maalesef, Sabiha Gökçen'in özelleştirilmesi sonrası kapsama alanına girdiği için "kurban" verildi.

Türkiye'nin 4.büyük şehri 21.yüzyıl başında, havayolu ve demiryolundan mahrun, otoyol ağı inşa durumunda ne yazık ki. Bir Bursalı olarak üzülmek yerine çözüm geliştirmeye çalışıyorum.

Gönderilme zamanı: 15 Tem Pzr, 2012 12:39
gönderen Esat
Dusuncelerinizi destekliyorum ama gorunen o ki devletin havayolu sirketleri buna istekli degil, ozel sektorden kim girisecek? SGH nin potansiyelini gordugu icin pegasus israrci oldu bence ama kotu yapmadi, Bursa da bu cesareti kim gosterecek? Ayrica Bursa neden sadece karayoluna mahkum ediliyor bende anlamiyorum, nesi eksik? Halbuki Bursalilarin isyan edip cikabilecekleri bir daglarida var ama, cikmiyorlar birileri gibi.

Ayrica belediyenin derdinide anlayamiyorum, bakin bu sitede Bursadan yazan arkadaslarin hepsi havaalanina metro diyor, eminim diger sitelerdede aynidir. Simdi bu insanlar kuru muhalefet olrakmi goruluyor? Hani halkin dusuncesi, hani ileri demokrasi? Maalesef sadece "yaptim olazak" mantigi, cidden uzuluyorum.

Acı ama Gerçek!

Gönderilme zamanı: 25 Eki Prş, 2012 19:07
gönderen Kamil16
Bursa Yenişehir Havalimanının, ENGELLENDİĞİNİN itirafıdır... 8)

İstanbul için Bursa Kurban ediliyor. Bir zamanlarda SGH'nin, AHL için Kurban edildiği konuşuluyordu. :?

"Yenişehir'den Balkan ülkelerine uçak kalkmasının önemli olduğunu vurgulayan Ak Parti Bursa İl Başkanı Sedat Yalçın, "Bursa'nın uçak konusundaki talihsizliği İstanbul'a yakın olmasıdır. İstanbul havaalanlarının kapasitesi olumsuz etkilenmemesi adına Bursa'da yeni hat oluşmasına imkan vermiyor. Türk Hava Yolları tarafından 60 kişilik yeni uçaklar sipariş edildi. Onlar bekleniliyor. O uçaklar geldiğinde bize verilmiş kesin söz var."

http://www.airnewstimes.com/yalcin-dan- ... aberi.html

Bursa Yenişehir'e faydası olur mu?

Gönderilme zamanı: 29 Ara Cmt, 2012 05:44
gönderen Kamil16
http://www.olay.com.tr/haber/ekonomi/ye ... 35689.html

2013 yılından itibaren uygulamaya konulacak düzenlemeyle ilgili SHGM tarafından genelge yayımlandı. Genelgede, havayolu işletmelerinin ana merkezlerden bazı şehirlere seferler düzenlemediği yolcuların varmak istedikleri noktaya aktarmalı olarak gitmek zorunda kaldıkları belirtilerek, yolcu talepleri, yolcu memnuniyeti ve hizmetin tüm ülkeye yayılması ilkeleri çerçevesinde uçuş hizmeti verilmeyen güzergahların teşvik edilmesi ihtiyacı ortaya çıktığı ifade edildi.

Gönderilme zamanı: 29 Ara Cmt, 2012 09:26
gönderen Esat
Ama Bursa otogarda "Sabiha Gokcen yolcusu kalmasin" diye bangir bangir anonslar devam ediyor :)

Gönderilme zamanı: 29 Ara Cmt, 2012 10:56
gönderen mustafaguler
Ve de herkes biliyor ki o Pegasus otobüsünün direkt Sabaiha Gölçene gittiğini ve sadece Pegasus müşterisini taşıdığını...

Bu zamana kadar bir çok yerde Bursa'nın ulusal demir yolu ve hava alanı tartışmaları yaşanıyor ama sonuç ne yazık ki hep hüsran. Bunun nedeni nelerdir iyi vurgulaak lazım. Demir yolu olarak az da olsa yüzümüz güldü ama hava yolu her zaman soru işareti.

Yunuseli Havaalanı

Gönderilme zamanı: 16 Ara Sal, 2014 20:27
gönderen Kamil16
Yunuseli Havalanı :

Bursa'da ne Hızlı Tren ne de Hava Ulaşımı çözülmüş değil. Bu neden ile sık sık konu yerel basında gündeme getirilir.

Yenişehir HL'den önce Bursa'nın kullandığı Yunuseli Havalimanı şehir içinde kalması, yaklaşma ve alçalma problemi, kısa pisti nedeni ile uzun süre önce devre dışı bırakılmıştı.:? 8)

Şimdi yeniden konu ısıtılıyor. :)

http://www.olay.com.tr/yazarlar/ahmet-e ... r-mu/1043/

Resim