1. sayfa (Toplam 5 sayfa)

bur-HV.07 » Bursa Yenişehir Havalimanı Haberleri

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 09:55
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22782
Türkiye'nin en önemli sanayi merkezlerinden biri olan Bursa'nın yıllardır atıl durumdaki havaalanı, yeniden tarifeli seferlere ev sahipliği yapmaya başladı. 2001 yılında hizmete açılan Uluslararası Yenişehir Havaalanı'ndan yurtiçinde 11 noktaya ve Almanya'ya direkt uçuş imkanına kavuşan Bursalılar artık seyahatlerinde İstanbul'a bağımlı kalmayacak. Şehrin önde gelen sanayicileri ve işadamları, tarifeli seferlerin şehrin gelişimine büyük katkı yapacağına inanıyor.
Havalimanının yeniden hizmete açılması çok güzel bir gelişme, bir de havalimanından uluslararası havalimanı diye bahsediliyor yani demek ki pist olarak daha büyük uçakların inmesine de uygun olduğunu düşünüyorum, Bursa gibi gerçek bir sanayi kentinde havalimanı çalışmamasını pek anlamıyordum zaten, acaba hep arazi yüzünden havalimanı mı yok diye dahi düşündüğüm zamanlar olmuştu. Yeniden açılması güzel fakat haberin içeriğide THY nin buradan uçuş yapmadığı ve sadece yerel bir havayolu şirketinin uçtuğu da belirtilmiş, bu büyük bir eksik, bence THY buradan en azından yurtdışı uçuşlar yapmalıdır diye düşünüyorum gece vakti İstanbul' dan Viyana' ya 10 kişi ile uçak kaldırana kadar Bursa' dan bir uçak kalksın derim.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 10:55
gönderen mustafaguler
Yenişehir Havaalanı pist uzunluğu bakımından bakılırsa Türkiye'nin ilk 10 havaalanı listesine çok rahat girebilir. Çünkü bu piste THY'nin Airbas uçakları ve Türk Yıldızları'nın F4 uçakları çok rahat iniş-kalkış yapıyorlar-dı.

Bir zamanlar Yenişehir'den THY uçuşları vardı, yolcu kapasiteside çok iyidi. Her kalkış %85 doluluk oranı ile kalkıyordu. Ama gelin görün ki devlet Sabiha Gökçeni riske atmak istemedi ve THY Yenişehir uçuşlarını birden bire iptal etti. Daha sonrasın da SunExpress uçuşları başladı ve onunda doluluk oranları eskisi gibi olmasa da iyi sayılırdı ve bir gün SunExpress uçuşları da iptal edildi. Daha sonra yine bir THY kuruluşu olan Anadolu Jet geldi ve Ankara uçuşları başladı ve Ankara'dan aktarmalı uçuşları düzenledi. Bursa halkı yine kullandı ama aktarma yapmak isteyince Esenboğa'da 3 saati aşkın bekleyişler başlayınca halk isyan bayrağını çekti. Şuan anadolu Jet'in uçuşları var mı bilmiyorum ama Yenişehir gibi bir havaalanının atıl bıraktırılması mantığımı almıyor.

Gelelim son gelişmeye; bölgesel uçuşları başlatan Bora Jet 60 kişilik uçaklarla uçuşlara baladı. Ayrıca THY'nin yapamadığını Lutfansa yaparak Münih-Bursa uçuşlarını başlatıyor.

Bu arada şehir içinde kalmış olan Yunuseli (Bursa) Havalanı tadilata alınacak ve tekrar hizmete açılacak ve hizmete açılmasıyla büyük ihtimalle Bora Jet uçuşlarını Yenişehir'den kaydırıp Yunuseli'ye gelecek. Bu arada Bora Jet yine Bursa merkezli Almanya ve Balkan ülkelerine uçuş planlamakta. Umarım fizibilite çalışmaları olumlu çıkar da uçuşlar başlar. Eğer bu uçuşlar gerçekleşirse büyük ihtimalle THY Bursa'yı tekrar gündemine alacak ama Bursa Halkı THY'yi kullanacağını pek zannetmiyorum.

Bir de Ali Sabancı 6-7 ay önce bursa'ya bir seminere gelmişti ve Pegasus'ta Bursa'dan uçabilir ama şuan bunun olması imkansız demişti ve fizibilite çalışmalarımız sürmekte demişti.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 16:13
gönderen btgn
Lufthansa, Anadolu jet ve Borajet haricinde Germania da Ögertur için Bursa-Düsseldorf arasında salı günleri uçuyor.
Şu anda kesinleşmiş Bursa uçuşları ise şu şekilde;

Lufthansa

Bursa-Münih

Pazartesi-Çarşamba-Cuma
04.10(Türkiye saati) / 05.55(Almaya saati)

Uçaklar A319 ve E95

Borajet

Bursa-Adana-Diyarbakır
Pazartesi-Perşembe-Cumartesi
Kalkış:13.50

Bursa-Sivas-Erzurum
Pazartesi-Perşembe-Cumartesi
Kalkış:07.00

Bursa-Kayseri-Gaziantep
Salı-Cumartesi
Kalkış:13.15

Bursa-Ankara-Van
Salı-Cuma
Kalkış:11.00

Bursa-Samsun-Trabzon
Salı(sadece Samsun)-Çarşamba-Cuma-Pazar
Kalkış:07.00

Germania ( Öger tur)

Bursa-Dusseldorf
Salı
Kalkış:19.35

Anadolujet

Bursa-Ankara
Pazartesi-Çarşamba-Perşembe-Cumartesi
Kalkış:16.15

http://www.yenisehir.dhmi.gov.tr/havaal ... aspx?hv=18

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 17:11
gönderen Esat
Anladığım kadarı ile THY bölgeye AnadoluJet i yönlendirmiş, biliyorsunuz THY nin küçük kardeşi olur kendileri :) Avrupa uçuşları için Lufthansa' nın bölgede olması bence çok güzel bu rekabeti ve ilgiyi arttırır diye düşünüyorum. Ayrıca yine Bursa' dan yakın Balkan ülkelerine yapılacak uçuşlarında ilgi görebileceğini düşünüyorum ama tabi bakalım işletmecilerin etütlerinde ne çıkar, fakat kısa mesafe uçuş olduğu için zaten büyük uçaklara ihtiyaç yok ben daha önce İstanbul-Sarajevo-İstanbul u pervaneli uçaklar ile gidip gelmiştim :) alışık olmayınca biraz korkuyor insan ama uçak yeni olunca da gidiyor :) acaba haftada bir bile olsa Bosna Havayolları da buradan uçabilir mi o geldi aklıma, malum o firmanında yarı hissesini THY satın almıştı.

Bana göre Bursa için güzel haber, umarım devamı gelir. Garip bir şekilde her platformda sanayinin canı ciğeri dediğimiz Bursa yı hem demiryolu hem de havayolunda ihmal ediyoruz ya da etmişiz geçmişte, umarım bundan sonra böyle gitmez.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 17:18
gönderen alabay
Uçak gazınızı fazla vurmak istemem, ama şu an Almanya'da boşuna uçak vergileri vs. deli gibi artmıyor. Uçak şu anki klima değişiklikleri yüzünden gerçek bir problem olmaya başladıklarından Avrupa'da "uç uç hastalığını" kesmeyi plânlıyorlar. Sanmam ki, burada kesilsin, orada azsın. Klima değişiklikleri insanı ve "mobilitesini" acı bir şekilde değiştirecek. Buna tek önlem, demiryolları gibi bir sisteme sahip olmak ve geleceğin tekniklerini uyuyarak kaçırmamak. Ama hep "onlarca/yüzelerceee seneee songraaa" diye bizi uyuttukları "değişimler" güm diye kafamıza çarptı. Bugün çocuğu olan o çocuğunun boğulmasını kendi gözüyle görmek istemezse, ayılsın! Birşeyler oluyor, buzlar gidiyor, ısınmalar ve aynı anda soğmalar oluyor, yok öyle uçak muçak artık. Bakın, demedi demeyin!

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 17:23
gönderen Esat
Havalimanının yeniden açılması, bölgeye katkısı ile ilgili düşüncelerin varmı? Yoksa klima ile ilgili konuşmaya devam edecekmisin, yoksa 2012 yi mi izleyeceksin :) Ya biliyoruz biliyoruz uçaklar vın ettiği zaman havaya ne kadar co bilmemne saldıklarını geç bunları, Bursa' nın bu havalimanına ihtiyacı var, Yüksekova' nın varsa Bursa'nın sonuna kadar var. Bana şimdi siyaset yaptırma, bu ülkenin yükünü çeken, eşşek semeri vurulmuş kentler bakacak öyle mi?

Demiryoluna hayırmı diyoruz, ilgi başlığın linkini kendin bul var sitede Bursa için demiryolunu da tartıştık, hızlı treninden, konvansiyoneline, intermodal taşımacılıktan, deniz yoluna kadar tüm ulaşımın artık Bursa ya da körfez üzerinden planlamasının günü geldi de geçti bile. İstanbul İstanbul İstanbul, vallahi bazen sırf İstanbul ikinci plana düşmesin diye Bursa ya üvey evlat muamelesi yapıldığını düşünüyorum ha.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 18:20
gönderen mustafaguler
Bugün Acemler'de Bora Jet'in Hyundai Starex VIP minibüsü gördüm. Acaba bu araç ne amaçlı kullanılıyor?

Bu uçuşlar olmadan önce Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO); "madem ki şuan Yenişehir kullanılamıyor DHMİ Yenişehir'i Ulusal ve Uluslararası Kargo Havaalanı olarak ilan etsin hem sanayici olarak bizim üzerimizde olan yükten kurtulalım hem de bu kadar para harcanarak yatırım yapılan bu alan atıl bir şekilde kalmasın." diye çok baskı yapıldı ama ne DHMİ ne de Ulaştırma Bakanlığı olumlu sonuç vermedi.

Artık ben şuna inanmaya başladım, Bursa her zaman İstanbul'un arka bahçesi olarak görünmenin zararları çekiyor. Ha diyeceksiniz ki faydası yok mu elbette var ama faydasından çok zararını görüyoruz.

Düşünün ki bir ülkenin 4. büyük şehri ve sanayide 2. büyük şehir ama ne demiryolu var ne de adam akıllı işleyen bir havaalanı. Şuan Sabiha Gökçen Havaalanı olmasa Yenişehir almış başını giderdi. Bunu çok açık ve net bir şekilde söyleyebilirim.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 18:30
gönderen btgn
İstanbul İstanbul İstanbul, vallahi bazen sırf İstanbul ikinci plana düşmesin diye Bursa ya üvey evlat muamelesi yapıldığını düşünüyorum ha.
Söylediğiniz duruma örnek olarak benim bildiklerim;

**Sunexpres Sabiha Gökçen havalimanının gelişimini tehlikeye atmamak için Bursa uçuşlarını iptal etti.
(bknz. İptallerin ardından Sunexpresin açıklaması)

**Türkiye'deki otoyol gelişiminin tehlikeye atılmaması için körfez üzerine yapılacak köprüdeki demiryolu iptal edildi.
(bknz. ulaştırma bakanının açıklaması)

** İzmir'in gelişmişlik olarak Bursa'dan geri kalmaması için İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun inşaasının İzmir'den başlaması için lobi faliyeti yapılması yönünde karar alındı.Kararı alan da İzmir ticaret odası gibi bir kurumdu.

Geçmişte kaldı ama şunu da hatırlatayım.
Bursa'da üretilen sanayi ürünlerini özellikle merinos fabrikası mamüllerini ve tarımsal ürünleri Bursa-Mudanya arasında çalışan trenler limana taşımaktaymış. 1950'li yıllara gelindiğinde nakliyeciler ayaklanmış ve tren yüzünden iş yapamadıklarını söylemişler. Başarılı lobi çalışmaları sayesinde tren seferlerini durdurmakla kalmamış rayları da söktürüp Dünya taşımacılık tarihinin en aptal olaylarından birini gerçekleştirmişler.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Pzr, 2010 18:52
gönderen Esat
O VIP araç belki de firmanın business class müşterileri için bir hizmeti olabilir, ya da Avrupa' da örnekleri olan Havalimanı Taksisi gibi bir uygulama için hizmete almışlardır, tabi ülkemizde yönetmelikler ve kanunlar buna uygun değildir muhtemelen bu sebepten taksi değilde yolcu servisi adı altında çalıştırıyor olabilirler, otobüs firmalarında olduğu gibi.

O Lobi faaliyetleri yokmu o lobi faaliyetleri :) şu güzelim ülkemizin içinde birbirimizin kuyusunu kazmak için yaptığımız lobinin yarısını yurtdışında ülkemiz adına yapsak vallahi dünya da 1 numara olurduk ama gelin görünkü ne içerisi dışarıdan ne dışarısı içeriden farklı değil, bir zamanlar gazetelerde bir haber okumuştum, çok kaza yapan otobüs firmalarına ceza veriliyormuş, sanırım resmi bir uygulama fakat ismini zikretmeyeceğim ülkemizin büüüyyyyyyükkkkk taşımacılık firmalarından birisinin baskısı ile bu kaza yapmada namlı firmanın cezası iptal edilmişti, çok basit bir örnek bana göre ikisi aynı kefededir, kanun çıkıyor ayakta yolcu ile alakalı minibüsçüler istemezük diyor koskoca devlet geri adım atıyor. Ne için? valla ben lobi, kobi, fobi bilmem her şey ama her şey oy için, koltuklarda 5 sene daha oturmak için, bu yapılanlar bana başka bir şey düşündürtmüyor maalesef. Nasıl olsa demiryolları devletin, devlet nakliyecinin isteğine he derse devletin kurumu hayır diyebilir mi? Bu kurumun işçisinin memurunun işi garanti onların sesi çıkarmı? Ondan sonra rayda sökülür trenlerde çürütülür, her şey olur.

Gönderilme zamanı: 26 Tem Pzt, 2010 21:31
gönderen mustafaguler
http://www.bursa.bel.tr/?baslik=bursa-d ... er&id=3422

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla, Lufthansa Havayollar tarafından, Münih ile Bursa arasında 1 Ağustos Pazar günü başlayacak olan tarifeli seferlerle ayrıca aktarmalı olarak Avrupa’nın ve dünyanın diğer ülkelerine ulaşım sağlanabilecek.

Lufthansa Havayolları’nın Münih – Bursa arasında başlatacağı tarifeli seferlerde, sabah saat 04.10’da Bursa’dan kalkacak olan uçak, saat 05.55’de Münih’e varacak. Münih’ten dünyanın farklı ülkelerine gitmek isteyen yolcular, 35 dakikalık beklemeden sonra Kopenhag, Varşova ve Paris’e; 50 dakika sonra kalkacak uçaklarla da Nice ve Marsilya’ya 325 TL’den başlayan fiyatlarla ulaşmış olacak. Avrupa şehirlerine günübirlik iş amaçlı giden yolcular, aynı gün 21.45’de Münih’ten kalkacak uçakla 01.15’de doğrudan Bursa’ya ulaşabilecek.
Bu uygulama ile Bursalılar, İstanbul’dan sabah kalkan ve ancak öğle saatlerinde Avrupa’ya ulaşan uçaklara yetişmek için gece yarısı İstanbul’a gitmek zorunda kalmayacak ya da İstanbul’dan gece yarısı Bursa’ya ulaşmaya çalışmayacak.

Yenişehir Havaalanı’na otobüs seferleri
Öte yandan Münih ile Bursa arasında başlayacak tarifeli seferlerde vatandaşların Yenişehir Havaalanı’na ulaşımda sorun yaşamamaları için Bursa Büyükşehir Belediyesi, uçuş saatlerine göre planlanan otobüs seferlerini 2 Ağustos Pazartesi günü başlatacak. Yenişehir Havaalanı’ndan saat 04.10’da Münih’e hareket edecek olan uçak için Şehirlerarası Otobüs Terminali’nden saat 01.00’da hareket edecek olup Büyükşehir Belediyesi’ne ait otobüs, Merinos, Yüksek İhtisas Hastanesi ve Kestel duraklarından alacağı yolcularla havaalanına ulaşacak. Her hafta Salı, Perşembe ve Pazar günleri karşılıklı olarak yapılacak seferlerde Münih’ten 21.45’te havalanacak olan uçak, saat 01.15’te ise Yenişehir Havaalanı’nda olacak. Bu saatte havaalanında hazır bekleyecek olan otobüs de aynı güzergahı takip ederek vatandaşları Bursa’ya ulaştıracak.

Gönderilme zamanı: 26 Tem Pzt, 2010 21:39
gönderen Esat
Bu haberin en harika tarafı belediyenin yapılan işi desteklemesi, yani daha açılış ile birlikte uçuş saatine uygun tarifede bir otobüs seferi koyması, yanlız tabii ki performansı görmeden yapmak istememiş olabilirler bunu anlayabiliyorum ama bana kalırsa gün içerisinde de mevcut uçuşlara göre tarifeli seferler olabilir. Bu her ne kadar sadece yurtdışı uçuşu için planlanması nedeni ile çok eleştirilecek bir nokta olsa da, bana göre bir yerel yönetimin hızlı reaksiyon göstermesi adına güzel bir iştir.

Gönderilme zamanı: 27 Tem Sal, 2010 08:50
gönderen mustafaguler
Zaten normalde de Yenişehir Havaalanı'na otobüs seferleri vardı. Şuan sadece Münih uçuşları için ek sefer konuldu. Yalnız otobüsleri kullanan vatandaşlar otobüslerden şikayetçi idi; klimasız ve doğru düzgün bagaj koyacak yer yok diye. Bu arada bu hatta çalışan otobüsler ilk sarı civcivlerimizden olan eski Connecto (345 modeline benzeyen kasa)çalışmaktadır.

Terminal-Yenişehir arasında çalışan otobüsün güzergahı ve hala güncellenmemiş saatleri şu şekilde:

80 TERMİNAL-YENİŞEHİR HAVAALANI

Güzergah:

TERMİNAL- MERİNOS İST. - ARABAYATAĞI İST. - KESTEL KAVŞAĞI -YENİŞEHİR HAVAALANI
(DÖNÜŞ: YENİŞEHİR HAVAALAN- KESTEL KAVŞAĞI - ARABAYATAĞI İST. -MERİNOS İST. -TERMİNAL)

NOT: YANLIZCA GÜZERGAHINDA BELİRTİLEN NOKTALARDA YOLCU İNDİR BİNDİRME YAPILMAKTADIR.

PAZARTESİ-ÇARŞAMBA-PERŞMBE-CUMARTESİ
Terminal: 13:35
Y.Şehir Havalanı: 16:00

SALI
Terminal: 15:35
Y.Şehir Havaalanı: 19:15


Kaynak: http://www.burulas.com.tr/?sayfa=tum_hatlar