4. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Cum, 2019 06:38
gönderen Esat
nasıl devletin bürokrasinin içine bu kadar girmişler, nasıl bir lobi güçleri var anlamıyorum, ben zaten kendimi bildim bileli bu memleketten ümitli değilim, yapılan hizmete hiç bir zaman karşı çıkmadım biliyorsunuz, hatta bazılarını muhalefete rağmen destekledim ama şu bahsettiğimiz havalimanlarının yarıdan çoğu boş iş, yazık günah,

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Cum, 2019 16:56
gönderen Özgür Türkler
Selam arkadaşlar,
GÜM-bay havaalanı için biraz bilgi vereyim. Salyazı köyü Gümüşhane-Bayburt il sınırında, her iki ile de hizmet edebilecek havalimanı için en elverişli yer olan bir plato. En yakın havalimanı sayılan Trabzon havalimanından bu bölgeye seyahat süresi yaklaşık 3-4 saat maalesef. Bahsedilen havalimanının yapılacağı Salyazı köyünde zaten eski bir NATO yedek meydanı vardı , soğuk savaş bitince bu yedek askeri meydanın pisti milletin düğünlerde tur attığı bir asfalt platforma dönmüştü. Çok büyük bir yatırım yapılmadan , küçük gövdeli uçakların inebileceği 2,5 km pistli bir havalimanına rahatlıkla dönüştürülebilirdi. Bahsedilen 300 milyon TL hükümete yakın bir müteahhitin zengin edilmesi operasyonuna dönüşmediyse neden bu kadar yüksek bir meblağ tutuyor anlamış değilim, eskiden bir askeri pist vardı zaten, ha bu pist yerli değildir muhtemelen ama bu kadar büyük yatırım da gerekmiyor olması lazım...

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 29 Eyl Pzr, 2019 00:49
gönderen Engin Y
Özgür Bey,

Havalimanı inşaatı, benim ihaleye dair bulabildiğim haberlerde bahsi geçtiği şekilde 300 milyon TL gibi yüksek bir maliyete sahip olmasa, yapalım diye düşünürdüm ben de, ancak nüfusun bu kadar düşük olduğu bu iki il için havalimanı bana biraz israf gibi geldi..
Bu iki ilin farklı öncelikleri karşılanabilirdi bu kadar paraya..
Gümüşhane'nin Köse ilçesi Salyazı köyünde, temeli dönemin Başbakanı Binali Yıldırım tarafından atılan Bayburt Gümüşhane Havalimanı'nda yapım çalışmaları tüm hızla sürdürülüyor. Yaklaşık 300 milyon liraya ihale edilen, yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanının 2020'de tamamlanması planlanıyor. Pist uzunluğunun 3 kilometre, genişliğinin de 60 metre olması ve 2 milyon yolcuya hizmet verilmesi beklenen Bayburt Gümüşhane Havalimanı, özellikle sahil şeridinde hava şartları nedeniyle iniş yapamayan uçaklara alternatif olacak.
Kaynak: https://www.haberturk.com/bayburt-haber ... pimi-devam

Bir de bazı mesafeleri yine belirtmek isterim..

Salyazı Havalimanı'ndan;

Erzincan Havalimanı 116 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 720013!3e0

2023'te tamamlanması hedeflenen, ama bu gidişle 2025-2026'yı bulacak olan Pöske Tüneli sayesinde, yol 4 km kısalacak ve 112 km olacak..

Trabzon Havalimanı 157 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 949376!3e0

2022'de tamamlanması planlanan Yeni Zigana Tüneli (14,5 km) sayesinde, yol 8 km kısalacak ve 149 km olacak: http://finans.mynet.com/haber/detay/eko ... /#15977029

Erzurum Havalimanı 157 km: https://www.google.com/maps/dir/40.2271 ... 614729!3e0

2021'de tamamlanması planlanan Kop Tüneli (6,5 km) sayesinde, yol 7 km kısalacak ve 150 km olacak: https://www.yenisafak.com/ekonomi/kop-t ... am-2807996

2022'de tamamlanması planlanan Vauk Tüneli (3,7 km) sayesinde, yol 2 km daha kısalacak ve 148 km olacak: https://www.haberturk.com/vauk-tuneli-1 ... 47-ekonomi

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 29 Eyl Pzr, 2019 15:28
gönderen Esat
her iki ilinde en öncelikli ihtiyacı sadece yol yapılması olabilir, o da hala yapılmadı ise, yoksa bayburtta üniversite nedir ya

Kütahya - ZAFER HL

Gönderilme zamanı: 06 Eki Pzr, 2019 15:04
gönderen Kamil16
Kütahya Zafer Havaalanı'nın yıllık yolcu garantisi;
1.Yıl 850.000
2.Yıl 909.500
3.Yıl 1.026.695
4.Yıl 1.083.205
...
10.Yıl 1.370.000

Uçan yolcu sayısı;
1.Yıl 43.672
2.Yıl 41.876
3.Yıl 42.276
4.Yıl 41.188

Re: ZAFER HL

Gönderilme zamanı: 06 Eki Pzr, 2019 15:13
gönderen Engin Y
Kamil16 yazdı:
06 Eki Pzr, 2019 15:04
Kütahya Zafer Havaalanı'nın
Uçan yolcu sayısı;
1.Yıl 43.672
2.Yıl 41.876
3.Yıl 42.276
4.Yıl 41.188
Yani günde 60 kişi gelse ve 60 kişi gitse, 120 yolcudan 43.800 yolcu yapar..
Demek ki tek uçak sefer yapıyor ve o da eğer 180 kişilik bir B737 ise doluluk oranı 1/3..

İstanbul-Ankara seferleri günde iki kez (sabah ve akşam) İstanbul-Zafer-Ankara ve Ankara-Zafer-İstanbul şeklinde yapılsa, en azından son dakikada karar veren iş amaçlı seyahat eden yolcuların duraksız seferler dolduktan ve en pahalı koltuklar satışı sunulduktan sonra Zafer duraklı uçaklardaki doluluk oranını artırması sağlanabilir..

Hatta bu uygulama ile uçakların daha dolu uçması sağlanabilirse, birer tane İstanbul-İzmir ve Ankara-İzmir uçağı da Zafer duraklı uçurulabilir..

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 06 Eki Pzr, 2019 16:00
gönderen Kamil16
Zafer HL'de iç hat yolcusu için 2 €, dış hat yolcusu için 10 € garantisi verilmiş. Toplam yılda yaklaşık 1.000.000 yolcu hedeflenmiş ancak ilk beş yıl sadece %4'lük bir yolcu kullanımı olmuş. Devlet kasasından ilk 5 yıl için, 21 milyon euroya yakın para çıktı..

http://www.cumhuriyet.com.tr/koseyazisi ... giler.html
https://www.milligazete.com.tr/haber/26 ... te-donustu

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 07 Eki Pzt, 2019 06:46
gönderen Esat
boş yatırımlarda bugün, millet şehrine havalimanı ve üniversite olunca kendisini mutlu hissediyor zannediyorlar ama parası olmayanın uçağa binemediği sanırım düşünmüyorlar, ya da şu 3 ilde ne katma değer ürettin, ürettirdin de insanlarına havalimanı verdin, yılda kaç tane yurt dışını bırak yurt içi uçan insan var orada? lan yap konvansiyonel treni ver 160 km/s hızı adam işini göreceği her şehire insan gibi gitsin gelsin.

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2020 17:30
gönderen Engin Y
Hazine, Kütahya'daki havalimanı için 205 milyon avro garanti ödeyecek: https://www.birgun.net/haber/hazine-kut ... cek-287890
Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan ve Kasım 2012'de hizmete açılan Kütahya'daki Zafer Havalimanı'na yapılan anlaşma gereği 29 yılda toplam 205 milyon 281 bin 118 avro garanti bedeli ödeyecek

Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Kütahya’daki Zafer Havalimanı’nın Hazine’ye yükü giderek ağırlaşıyor. Kasım 2012’de hizmete açılan havalimanının yolcu garantisi her yıl artarken, yolcu sayısı ise azalıyor.

2019’da 1 milyon 232 bin yolcu garantisi verilen havalimanının hizmet verdiği yolcu sayısı 82 binde kalırken, garantiye göre gerçekleşme oranı yüzde 6,6’da oldu. Üstelik, 2019’da verilen garantisi, bir önceki yıla göre yaklaşık 48 bin artarken, hizmet verilen yolcu sayısı bir önceki yıla göre yüzde 17,4 oranında azaldı.

2020 YILINA DA KÖTÜ BAŞLADI

İstanbul’daki Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de ortaklarından olan IC İÇTAŞ tarafından inşa edilen ve bu şirket tarafından 2044’e kadar işletilecek olan havalimanı, 2020 yılına da kötü başladı.

Sözcü'de yer alan habere göre 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanı için verilen yolcu garantisi 2020’de 1 milyon 279 bin 352’ye yükselirken, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) verilerine göre, Ocak 2020’de hizmet verilen yolcu sayısı bir önceki yılının aynı ayına göre 7,1 oranda azalarak 5 bin 656 oldu.

Söz konusu havalimanı için 2013’te 909 bin 500 olan yolcu garantisi her yıl artıyor.

Türkiye'nin ilk bölgesel havalimanı (Kütahya-Afyon-Uşak) olarak tanıtılan projenin yatırı bedeli 50 milyon avro olarak açıklanmıştı.

Söz konusu üç ilin toplam nüfusu 1 milyon 679 binken, Kütahya’ya 2 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı yapılması eleştiri konusu olmuştu.

5 YILDA HAZİNE’DEN 26,7 MİLYON AVRO ÖDEME

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 2018’de Kütahya’daki Zafer Havalimanı’da ‘garantili yolcu sayısına ulaşılamadığını’ ve bunun için de devletin şirkete 5 yılda (2012-2017 dönemi), iç hat giden yolcu için 5 milyon 799 bin 246 avro, dış hat giden yolcu için de 20 milyon 892 bin 380 avro olmak üzere, toplam 26 milyon 691 bin 626 avro ödediğini açıklamıştı.

Sayıştay da raporunda “Zafer Havalimanı'nın henüz gerektiği gibi çalışmadığını ortaya koymaktadır. Bu durumun süreklilik arz etmemesi için gerekli çalışmalar yürütülmeli ve kademeli olarak uçak ve yolcu trafiğinin artırılmasına yönelik teşvik edici ve özendirici tedbirler alınmalıdır” ifadelerine yer vermişti.

29 YILLIK MALİYET: 205 MİLYON AVRO

Uluslararası Şeffaflık Derneği’nin çalışmasına göre, 29 yıl 11 aylık işletme süresinde Hazine, Zafer Havalimanı için IC İÇTAŞ şirketine 205 milyon 281 bin 118 avro garanti bedeli ödeyecek.

Tesis, Kütahya il merkezine 45, Afyonkarahisar il merkezine 55, Uşak il merkezine de yaklaşık 100 kilometre uzaklıkta bulunuyor.

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 29 Eyl Çrş, 2021 10:51
gönderen Engin Y
Gümüşhane Havalimanı’nın altyapı işleri 174.7 milyon liraya ihale edildi. İhaleyi üstlenen firmalar işin tamamını değil sadece bir kısmını taşeronlara devredebilirken, söz konusu şirketin ihale konusu işin tamamını 156.9 milyon lira bedelle taşerona devretmesine bakanlıkça onay verildiği belirtildi: https://www.haberturk.com/sayistaydan-a ... 34-ekonomi

Aradaki 17,8 milyon TL, kimler tarafından nasıl bölüşüldü acaba?

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 29 Eyl Çrş, 2021 14:38
gönderen Esat
:) :) :) yazacak çok şey var da, yine en iyisi susmak olsun, çünkü hiç iyi şeyler konuşmayacağım.

Re: tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Gönderilme zamanı: 24 Ara Cum, 2021 15:20
gönderen Engin Y
Gaziantep Havalimanı'nın yeni terminal binası yarın açılıyor: https://www.trthaber.com/haber/turkiye/ ... 38626.html
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yarın Gaziantep Havalimanı'nın yeni terminal binasının açılışını yapacaklarını duyurdu. Karaismailoğlu, yıllık yolcu kapasitesinin de 6 milyona çıkarıldığını söyledi.
Karaismailoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Gaziantep Havalimanı Terminal Binası ve Apron yapım işinin tamamladığını, açılışın yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla yapılacağını ifade etti.

Yeni terminal binasının 24 bin 949 metrekareden 72 bin 593 metrekareye çıkarıldığı bilgisini veren ​​​​​​​Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:

"Yıllık yolcu kapasitesi 2,5 milyondan 6 milyona, uçak kapasitesi 12'den 18'e, otopark araç kapasitesi ise 585'ten 2 bin 49'a yükseldi. Check-in yapmak için 50 bankonun bulunduğu yeni terminal binasında, iç hatlar giden yolcu salonu 5 bin 850, gelen yolcu salonu 3 bin 741, dış hatlar gelen yolcu salonu 2 bin 614, giden yolcu salonu da 2 bin 90 metrekare olarak dizayn edildi."