tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Pzr, 2012 01:59

Or-Gi pardon :) Ordu-Giresun havalimanı ile ilgili bir haber vardı bugün alıntılamak istedim. :)

http://www.haber7.com/haber/20120505/Or ... -tarih.php
İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, ''Ordu-Giresun Havalimanı'nı bitirme tarihimiz 2014 yılının ilk ayları idi, o tarihi belki bir miktar öne alma durumunda olacağız'' dedi.

Havalimanı inşaatının temelini 22 Temmuz 2011 tarihinde attıklarını anımsatan Bakan Şahin, şöyle konuştu:

''O tarihten bu yana 905 metrelik deniz dolgusu yapıldı. Tahmin ediyorum, alt ve üst yapı çalışmaları yıl içinde bir biriyle senkronize bir şekilde birlikte yürütülecek. Ordu-Giresun Havalimanını bitirme tarihimiz 2014 yılının ilk ayları idi, ama öyle gözüyor ki o tarihi belki bir miktar öne alma durumunda olacağız.''

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 12:03

Batman havalimanı yeni yapılan apronları hizmete açılmış, gerçi daha önce de ticari uçuşlar yapılan askeri bir havalimanı idi hatırladığım kadarı ile ama statüsü değiştirildi galiba şimdi emin olamadım bu konuda.

Yeni apronlar ile birlikte ilk gün 22 sefer yapılmış 7 bin yolcu geçiş yapmış, bu bence iyi bir rakam, Batman çok büyük bir şehir değil (benim için :)) ama günlük 7 bin yolcu gibi bir rakamı ortalamada yakalarsalar iyi diye düşünüyorum, sonuçta sadece Batman'a değil yakın bir iki kente de hizmet veriyor.

http://www.aviation-tr.com/index.php/Ge ... -indi.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Milas - Bodrum Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Tem Pzt, 2012 22:46

Milas - Bodrum Havalimanı, yeni Dış Hatlar Terminali, Haziran ayında açılışı en çok barakada hizmet gören İç-Hatlar yolcularını memnun edecekti. Geçmiş yıllarda burada rötar yemiş vaziyette saatleri tükettiğim için bende aynı beklenti içinde idim. 8)

Pazar günü ilk kez eski Dış Hatlar yeni İç Hatları kullanarak İstanbul'a geldim.

Tamam mekan ferah idi ancak giriş ve çıkış kapıları öncesi kullanılan güvenlik kontrol sistemleri, X-Ray bantları çok kısa olduğu için kuyruktaki 2. ve diğer yolculara hazırlık yapma olanağı vermiyor. Çok baştan sağma iğreti görüntüler var.

Terminaldeki eski Dış Hatların izleri silinmemiş, yeterli uçuş izleme ekranları yok. Herşey 10 yıl içinde yıpratılmış. Bakımsız bir görüntü hakim.

Yiyecek-içecek hizmeti veren bir işletme var. Bir "su" bile alınamayacak düzeyde fahiş fiyatlar var. 8)
En son Kamil16 tarafından 30 Tem Pzt, 2012 23:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Milas - Bodrum Havalimanı

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Pzt, 2012 22:57

Kamil16 yazdı:Yiyecek-içecek hizmeti veren bir işletme var. Bir "su" bile alınamayacak düzeyde fahiş fiyatlar var. 8)
Ben buna anlam veremiyorum bir türlü, bir burger firması tanınmış herkesçe bilinen, havalimanı karşı mahalledeki şubesinde 5 tl lik menü havalimanı içinde 9 tl. rakamları örnek verdim çünkü uzun zaman önce başıma geldi, bu gerçek bir rezillik, bahane de hazır "biz burda kaç para kira veriyoruz sen biliyormusun?" bana ne le bebe :) aynen böyle deyip devamında servis tablasını kafasına koymak geliyor insanın içinden. Orda kiralar çok yüksekmişmiş, aslında AHL de eczaneye bakacaktım bak, ilaçlar bile orada farklı fiyatla satılıyormu diye merak ediyorum, kirası pahalı ya oranın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Tem Sal, 2012 11:13

Dördüncü dünya kafası! Acaip valla. Ama öyle devam etsinler. Yunanistan çöktü, doğumuzdaki ülkeler batıyor, gün gelir, insanlar bambaşka ülkeleri ve sahilleri kaşfeder, klima da değişiyor, şöyle bir on, yirmi, otuz sene sonra İsveç’te palmiyeler büyür, bizim burada bahçelerde büyüyorlar, muz ağacı dikenler bile var artık, korkunç :shock: Sonra o havalimanını şeyine şey edebilirler, hem de kirasıyla beraber. Kimse ötmez, bakmaz bile.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kütahya'da ZAFER Havaalanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 15 Kas Prş, 2012 22:01

Zafer havaalanı uçuşlara hazır

Kütahya'nın Altıntaş ilçesine yapılan ve Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak illerinin faydasına sunulacak olan Zafer Havaalanı'nın uçuşlara hazır hale geldiği bildirildi.

http://www.bursadabugun.com/haber/zafer ... 33434.html

Bursa, Yenişehir kapasite altı çalışıyor, Eskişehir öyle, Uşak'ta havaalanı var. Bakalım burası çalışacak mı? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzr, 2012 20:14

Kütahya sınırları içerisinde kalan ama geçenlerde sanırım Bakanlık tarafından 3 ile hizmet edebilecek bir yerde diye tanımlanan ve bölgesel havalimanı etiketi yapıştırılan Zafer Havalimanı hizmete açıldı. Hayırlı uğurlu olsun diyelim, konu hakkında açıkçası detaylı bilgim yok, yıllık 2 milyon kapasitesi olacağı belirtilen havalimanı daha çok iç hat uçuşlarına hizmet edecek gibi duruyor :)
Kütahya’ya 45, Afyonkarahisar’a 55, Uşak’a ise 100 kilometre uzaklıkta bulunan Zafer Bölgesel Havalimanı, yılda 3 milyon yolcuya hizmet verebilecek şekilde inşa edildi. Yıllık 2 milyon yolcu kapasitesinin aşılması halinde kapasitesinin artırılması hedeflenen havalimanında 3 bin metre boyunda, 45 metre eninde beton kaplamalı pist bulunuyor.

Uçakların her türlü hava koşullarında iniş ve kalkış yapabilmesi için son sistem cihazlarla donatılan havalimanında, VOR (VHF Omni-directional Radio Range) (seyrüsefer yardımcısı) sistemi de bulunuyor. Apronu 5 uçak kapasiteli olan havalimanın terminal binası ise 17 bin 600 metrekare kapalı alana sahip. VIP, basın toplantı salonu ve geçici gümrüğü bulunan terminal binasında, iç ve dış hat yolcu salonlarının yanı sıra yöresel ürünlerin satılacağı mağazalar bulunuyor.
http://www.lojiport.com/havalimanina-il ... cu-inecek/

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Kas Pzr, 2012 20:54

Uşak 100 km ise orayı niye söylüyorlar, o kadar mesafe kapsama alanı sayılır mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Pzr, 2012 21:11

Hakan yazdı:Uşak 100 km ise orayı niye söylüyorlar, o kadar mesafe kapsama alanı sayılır mı?
:) Valla bence haklısın Hakan, eh işte ne yaparsın bir taşla 3 kuşu oylamanın yollarından biri, BÖLGESEL HAVALİMANI. Ben çok üşengecim herhalde İstanbul'da 70 km. lik (sallıyorum km yi) SGH ya gitmek bile zulüm gelir bana. Bir de Kamil Bey Uşak'ta zaten havalimanı var yazmıştı, eğer orada aktif bir liman var ise zaten talep olmaz buraya.

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 25 Kas Pzr, 2012 22:37

Zafer Havalimanının, tam anlamıyla bölgesel bir hub olabilmesi için havalimanını 3 şehrede tren ile bağlamak gerekir.
Ama bu maliyetli olacağından kimse bunu yapmak istemeyecektir.
Antalya'da kapalı gişe oynayan IC, burada nasıl bir performans gösterecek acaba?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Kas Pzt, 2012 23:10

Olaya şöyle bakmak lazım, İstanbul içinde 70 km ile İstanbul dışında 100 km karşılaştırılsa her şartta İstanbul dışında ulaşım daha hızlı olur ama yinede psikolojik faktörleri hesaba katsak kimse 100 km mesafeye havalimanına gitmeyi istemez. Halbuki İstanbul içinde o mesafeyi gitmeyi tercih eder.

Şöyle diyorum mesela; Avcılar'da oturan biri Sabiha Gökçen havalimanı ve Tekirdağ merkezdeki şu an hayal ettiğim havalimaları arasında seçim yapma durumunda 100 km deki Tekirdağ'ı değilde 65 km'deki Kurtköy'ü seçer gibime geliyor. Ulaşım süresi aynı olsa kesin Kurtköy'ü seçer, hatta daha uzun sürse bile belki...

Aman neyse 180.000 nüfusu varmış Uşak'ın, kaç kişi nereye uçabilir ki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Sal, 2012 09:39

Hakan yazdı:Olaya şöyle bakmak lazım, İstanbul içinde 70 km ile İstanbul dışında 100 km karşılaştırılsa her şartta İstanbul dışında ulaşım daha hızlı olur ama yinede psikolojik faktörleri hesaba katsak kimse 100 km mesafeye havalimanına gitmeyi istemez. Halbuki İstanbul içinde o mesafeyi gitmeyi tercih eder.

Şöyle diyorum mesela; Avcılar'da oturan biri Sabiha Gökçen havalimanı ve Tekirdağ merkezdeki şu an hayal ettiğim havalimaları arasında seçim yapma durumunda 100 km deki Tekirdağ'ı değilde 65 km'deki Kurtköy'ü seçer gibime geliyor. Ulaşım süresi aynı olsa kesin Kurtköy'ü seçer, hatta daha uzun sürse bile belki...

Aman neyse 180.000 nüfusu varmış Uşak'ın, kaç kişi nereye uçabilir ki?
Hakan sana hak veriyorum tamam ama bunun sebebi ne olabilir sence? Ben bilgilendirme ve bilgiyi kullanma eksikligine bagliyorum, tabii ki eskisi kadar kotu degiliz Turk insani teknolojiyi seviyor ve haberi olan urunude kullaniyor. Simdi biz insanlara hala geyik yapiyoruz, yok yolculuk planlama bilmem ne, nerede? Yok, Allah rizasi icin adam gibi bir uygulama yapmis olan yok, adam sehir disina 100 km yi mi cabuk gider kent icine 70 km yi mi bilmiyor, dolayisi ile kent ici mantikli geliyor.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön