tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HV.01 » Havalimanı Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2008 08:29

DLH (Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları) Genel Müdürlüğü sitesindeki haberlere göre aşağıdaki havameydanı inşaat ve yenileme işlemleri devam etmektedir.
Elazığ Havalimanı Yeni Pist İnşaatı - Devam Ediyor

Her iki başında doğal manialar nedeni ile geliştirilmesi mümkün olmayan 1720 m. Boyundaki mevcut pist yerine aynı yerde, farklı yönde büyük gövdeli uçaklara hizmet verebilecek konvansiyonel boyutlarda 3000x45 m beton kaplamalı pist yapımı öngörülmüştür.

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

MEVCUT YENİ PİST
Pist 1720x30 m 3000x45 m

Apron 225x50 m 165x120 m

Taksirut 100x18 m 230x24 m

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

03/07/2006 tarihinde ihalesi yapılan işin, sözleşmesi 10/10/2006 tarihinde imzalanmış olup, inşaatı devam etmekte olan işin sözleşmesine göre işin bitim tarihi 29.12.2007 olarak belirlenmiştir. 14 Ekim 2006 tarihinde temeli atılmıştır.
Sivas Havalimanı Pist Genişletmesi - Devam Ediyor

Sivas Havaalanı pistinin 15 m genişletilmesi ve kaplama mukavemetinin artırılması amacıyla bu iş kapsamında

--Sivas Havaalanında mevcut 3810x30 m'lik pistin 7,5 m sağa, 7,5 m sola olmak üzere toplam 15 m genişletilmesi,
--Kaplama mukavemetinin artırılması için 5+4+4 cm kalınlığında asfalt kaplama yapılması,
--253*24 m Taksirut ve 165*120 m ebatlarında Apron yapılması planlanmıştır.

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

MEVCUT YENİ PİST
Pist 3810x30 m 3810*45 m

Apron 165*120 m.

Taksirut 53*24 m

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

Genel Müdürlüğümüzce, 05.01.2006 tarihinde 10.905.554,-YTL bedel ile ihale edilen söz konusu işin sözleşmesi 31.03.2006 tarihinde imzalanmış, 19.04.2006 tarihinde yer teslimi yapılarak işe başlanılmış, 2006 yılı sonunda yapımının tamamlanması planlanmış olup. 16 Aralık 2006 tarihinde sivil hava trafiğine açılmıştır.
Ağrı Havalimanı Pist Genişlemesi - Etüd Proje
Halen THY kullanımında olan RJ-100 tipi uçaklara hizmet eden 2000x30m ebadındaki havaalanı pistinin 3000x45m ebadına genişletilerek büyük gövdeli uçaklara hizmet verebilmesi için, yeni taksirut ve apron ilavesi yapılması planlanmıştır.

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Pist 3000 X 45 m

Apron 170 X 24 m

Taksirut 165 X 120 m

PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

2006 yılı yatırım programında proje işi olarak yer almaktadır. Fizibilite ve ÇED olumlu raporları tamamlanmıştır. 2007 yılı taslak yatırım programında yapım işi olarak yer almakta olup, yapım ihalesinin 2007 yılı içerisinde yapılması öngörülmektedir.
Bunların dışında;
--BALIKESİR KÖRFEZ HAVAALANI PİST GENİŞLETİLMESİ

--KÜTAHYA-AFYON UŞAK BÖLGESEL HAVAALANI PROJESİ

--AFYONKARAHİSAR ASKERİ HAVAALANINA SİVİL TESİS EKLENMESİ

işlerinin proje çalışmaları da devam etmektedir. Tabii sayfanın güncellik durumu nedir bilemiyorum son yazdığım 3 proje için 2007 de başlanması demişler, yani projelerin son durumları ile ilgili bilgilere henüz sahip değiliz.
En son Esat tarafından 25 Oca Çrş, 2012 20:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Şub Pzt, 2008 09:53

Sinop Havaalanının açılması planlanıyor. Yakın zamanda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Tem Pzt, 2010 21:58

Başlığı genel olarak Havalimanı Projeleri şeklinde değiştiriyorum, çünkü çok fazla yoğun takip ettiğimiz bir sektör değil, dolayısı ile yıllara bölecek kadar çok haber çıkartamıyoruz.

Uzun zamandır eleştirdiğim bir konuda bugün güzel bir haber okudum. Doğu illerimiz arasında en çok uçuş yapılan ve sürekli olarakta uçuşların dolu olduğu nadir noktalardan olan Van Ferit Melen Havalimanı yenilenecekmiş. Bu bence çok güzel bir haber, çünkü her Van uçuşundan sonra dönüşten hiç hoşlanmıyorum, yetersiz kontuarlar, sıkış tepiş bir kontrol noktası geçişi ve hemen bu noktanın ardında yer alan bekleme alanı, buradan tabii olarak havalimanın küçük olması nedeni ile yürüyerek uçağa gidilen ara. Yani yaklaşık 12 yıl önce gördüğüm Muş, Malatya ve Elazığ havalimanları ile kıyasladığımda Van havalimanı hakikatten daha iyiydi ama geçen süre içerisinde bariz hiçbir değişiklik görememiştim, umarım bu proje kısa sürede gerçekleştirilir.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22660
Vali Karaloğlu, Hakkari'de bir dizi temel atma ve açılışlara katılmak üzere Van'a gelen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Orhan Birdal'la büyütülecek olan Ferit Melen Havaalanı terminali için bir görüşme yaptı. Vali Karaloğlu, helikoptere binmeden önce Bakan Yıldırım ve Genel Müdür Birdal'a ayak üstü terminal binasının durumu hakkında bilgi vererek, inşaatın biran önce başlaması için destek istedi.

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Orhan Birdal, Yüksekova ilçesine ulaşır ulaşmaz, Ankara'dan aldığı bilgiyi Vali Münir Karaloğlu'na telefonla iletti. Birdal, Vali Karaloğlu'na ihale sonrasında KİK'e yapılan itirazın neticelendiğini, toplam 13 bin metre kare daha büyütülecek olan terminal inşaatı için, yüklenici firmaya 15 gün sonra yer teslimi yapıldıktan sonra, inşaata başlanacağını bildirdi.
Alıntılamadığım bölümde biraz garip bir ifade vardı, işte kentin yolcu sayısı 1 milyonu bulursa ayrıcalık tanınır gibi bana göre garip bir ifade, ya uçaklar ardı ardına dolu kalkıyor iniyor, bunun ayrıcalığı nedir? Bu kadar insanı gerçekten yetersiz kompleks içerisinde hizmet vermek, yolcuya da, çalışana da, işletmeye de eziyet. Kusura bakmayın ama Yüksekova' ya, Şırnak' a havalimanı yapana kadar önce mevcutları iyileştirmek daha iyi bir fikir bana göre. Bu benim fikrim, hükümetler kendi planlarını yapar uygular ama bu planlar başka bazı planları dürtelemek için oluyorsa orada iki kere düşünmek gerekir bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Pzt, 2010 14:02

Bu konuda bir başlığımız varmıydı bulamadım açıkçası ama İstanbul' a yapıldı, yapılacak, yapılsın, yapılmasın diye konuşulan 3. Havalimanı ile ilgili olarak danışıklı beyanatlar sırası ile geldi, önce Sayın Başbakan, ardından THY Yönetim Kurulu bugün de İBB Belediye Başkanı Kadir Bey nihai olarak belediyenin havalimanı için neresini düşündüğünü hatta planlarına dahi işlediğini açıkladı. Yani bakla ağızdan çıktı gidiyor, bunu hep böyle yapıyorlar ara sıra yöntem değiştirseler iyi olacak ben 1 haftadır bekliyordum bakalım ne zaman çıkacak diye, malum Silivri' ye metro :)

Neyse 3. Havalimanı için mevcut Atatürk Havalimanının bir kaç katı büyüklükte (ne kadar muğlak bir kaç katı, işte para yettiğince yapacaz gibi) bir havalimanının Silivri' de yapılması öngörülüyormuş. İBB bu konuda ki çalışmasını tamamlamış hatta yeri belirlenmiş ve şehir planlarına da işlemişler, hayırlı uğurlu olsun diyelim. Bu bağlamda İBB nin geçen haftalarda dillendirdiği hatta bununla da kalmayıp Raylı Sistemler haritasında dahi gösterdiği Silivri metrosununda ne akla hizmet olarak planlandığı ortaya çıktı, sanırım o başlıkta da buna değinmiştim havalimanı projesi ile alakalı olabilir diye bakalım onu ayrıca tartışıyoruz zaten.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24784
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Başbakan Erdoğan'ın geçtiğimiz gün, "İstanbul'da yakında üçüncü havalimanını görürseniz şaşırmayın" şeklindeki konuşmasına ilişkin Milliyet Gazetesi'nden Songül Hatırsu'ya konuştu. Topbaş, "1/100.000 şehir planlarında Silivri'de bir üçüncü havaalanı öngörüldü. Mevcut Atatürk havaalanının birkaç katı olacak. Bu planlar Ulaştırma Bakanlığı ile görüşülerek yapıldı. Kısa vadede mevcut havaalanlarının kapasitesini yükseltmek istiyorlar. Sabiha Gökçen'e pist ilavesi planı var. Atatürk Havalimanı'nda 'yeni bir pist daha yapabilir miyiz' diye çalışmalar var. Ama biz üçüncü bir havalimanını planlarımıza işledik" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 15:00

http://www.haber7.com/haber/20101128/Is ... uruyor.php
1/100 binlik şehir planlarında Silivri'de üçüncü bir havalimanı öngördüklerini ve bu planların da Ulaştırma Bakanlığı ile görüşülerek yapıldığını belirtti. Ardından da Silivri'ye yapılacak havalimanının Atatürk Havalimanı'nın birkaç katı büyüklükte olacağını ve Yeşilköy'e inemeyen büyük uçakların buraya ineceğini söyledi. Yeni havalimanının Silivri Gazitepe'de 20 bin dönüm büyüklüğünde bir araziye kurulacağı söyleniyor.

ARAZİ 12 BİN DÖNÜM

Airbus A380'lerin iniş yapabileceği 4 kilometre uzunluğunda bir piste ihtiyaç olduğu düşünülürse, arazinin büyüklüğü daha da iyi anlaşılabilir. Atatürk Havalimanı'nın 11 milyon 776 bin 961 metrekarelik (yaklaşık 12 bin dönüm) bir araziye kurulu olduğunu ve yılda 27 milyon 500 bin yolcu kapasitesinin bulunduğunu düşürseniz, Silivri'ye kurulacak yeni havalimanının da büyüklüğünü hayal edebilirsiniz. Havalimanı Gazitepe'ye yakın köyleri ihya edecek gibi görünüyor. Piyangonun da en çok Gazitepe ile yakın çevresindeki Alipaşa, Fenerköy, Ortaköy ve Kadıköy'e vuracağı belirtiliyor. Bölgedeki arazi fiyatları şimdiden artmaya başladı.
Haber Sabah gazetesinden alınmış, bana biraz manipülasyon koktu arsa tacirleri şimdi köylüyü kazıklamaya çalışacaklar. Yapılacak havalimanınında büyüklüğü konusunda daha net bilgilerde ortaya çıkmış, Atatürk Havalimanının artık ihtiyacı karşılamadığı zorlandığı ortada, ayrıca büyük uçakların inebilmesi konusuda önemli, sadece şehrin biraz fazla dışında olduğu için bana abes geliyor. Silivri. :) Düne kadar İstanbul sınırında olduğu bile tartışmalı bir nokta, ayrıca kentimiz uzunlamasına genişleyen bir yapıda olduğu için merkezi tüm noktalara bir dünya uzaklıkta, yani yapılsında nasıl yapılırsa yapılsın diyemiyorum bir türlü, şak şakçılığı ömrü hayatımda yapmadığım için sırf o amaçla da yalayamıyorum, pardon yazamıyorum. Bakalım hayır ola inşallah.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Kas Pzr, 2010 15:41

Elimde para olsa hemen ne kadar küçük olursa olsun Silivri tarafından tarla falan alacağım da para yok, böyle fırsatlar ömürde 2 defa gelir. Biri Sabiha Gökçen idi kaçırdık, galiba öbür trenide kaçırmak üzereyiz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 15:51

Aynen öyle, bizim gibi adama vurmaz bu piyangolar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Pzt, 2010 17:07

Malum dünmüydü ne gazetelerde çıkan bir haberi vermiştik, Silivri civarında İBB nin planlarına dayanarak yapılan bir gayri menkul manipülasyonu haberi vardı, malum haberi veren yayın organı ile ilgili daha öncede başka konularda benzer şikayetler olmuştu, herhalde bakanlık böyle bir durumun önüne geçmek için bugün bir açıklama yapmış ama geç kalınmış bir açıklama İBB çıkış ben yer belirledim planada işledim bakanlığa sundum derse birileri de o plana göre kendi manipüle planlarını yaparlar :)

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25296
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'un üçüncü havaalanının, Avrupa yakasına inşa edileceğini, en az 60 milyon yolcu kapasitesine ve birbirinden bağımsız iki piste sahip olacağını belirterek, ''Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilecek bu havaalanının tüm bağlantılarının da tamamlanmasıyla yaklaşık 5 milyar dolara mal olacağını tahmin ediyoruz'' dedi.

Yıldırım, Türkiye'de son yıllarda sivil havacılık alanında önemli gelişmeler yaşandığını, bu durumun da özellikle İstanbul'un hava trafiğinde yoğunluğa neden olduğunu ifade etti. İstanbul'da Atatürk ve Sabiha Gökçen havaalanlarının faaliyet gösterdiğini anımsatan Yıldırım, şehre inşa edilmesi planlanan üçüncü havaalanı için çalışmalara son sürat devam ettiklerini söyledi.

Yeni havaalanının Avrupa yakasına yapılacağını ancak yerin henüz kesinleşmediğini kaydeden Yıldırım, tesisin niteliklerine ilişkin şu bilgileri verdi:

''İstanbul'un Avrupa yakasına inşa edilecek üçüncü havaalanı en az 60 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Havaalanında birbirinden bağımsız en az iki pist bulunacak. Bu havaalanı Avrupa'nın sayılı tesislerinden biri olacak ve İstanbul'un havayolu trafiğine nefes aldıracak. Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilecek bu havaalanının tüm bağlantılarının da tamamlanmasıyla yaklaşık 5 milyar dolara mal olacağını tahmin ediyoruz. Atatürk Havaalanı, İstanbul hava trafiğinin önemli bir kısmını taşıyordu. Bunu Sabiha Gökçen ile bir miktar azalttık. Üçüncü havaalanı ile Atatürk Havaalanı çok rahatlayacak. Kapasiteyi genişleteceğimiz için hava trafiğindeki sıkışıklık da azalmış olacak.''

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Pzr, 2011 18:50

http://www.lojiport.com/7-sehre-7-havaa ... 28441h.htm
İnşaatı devam eden Hakkari-Yüksekova, Şırnak-Cizre, Bingöl ve Iğdır havaalanları yıl sonuna kadar tamamlanacak. 2011 yatırım programına alınan Afyon-Kütahya arasına inşa edilecek Zafer Havaalanı'nın temeli ise yakında atılacak. Bunun yanında Mersin-Adana arasına yapılacak Çukurova Havalimanı projesine de bu yıl başlanması planlanıyor. Ayrıca Ordu-Giresun arasına yeni bir havaalanı yapılması gündemde. DHMİ, yeni inşa edilecek havaalanı ve terminal binalarına yaklaşık 550 milyon liralık yatırım yapacak. DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, inşaatı devam eden havaalanlarının bu yıl sonunda, diğerlerinin ise önümüzdeki yılda tamamlanacağını söyledi.
Haberde 7 şehire 7 Havaalanı denilmiş aslında daha fazla, yapılan havaalanları daha çok bir taş ile iki kuş vurma prensibini güdüyor gibi :) Açıkçası demiryolları hakettiği yeri bulursa zaten havayolu ile kısa mesafe yolculuğun bir anlamı olmayacak dolayısı ile her şehre bir havaalanı biraz ütopya ya da gereksiz kaynak israfından başka bir şey olmaz. Habere göre değerlendirir isek 2012 sonuna kadar şu iller havaalanına kavuşmuş olacaklar

Hakkari, Şırnak, Bingöl, Iğdır, Afyon, Kütahya, Mersin, Ordu ve Giresun. Doğu' ya yapılan havaalanlarının zaten mevcut olanlardan çok büyük olacağını düşünmüyorum, bölgede aslında aciliyet arz eden Van ve Batman havaalanlarının kapasitesinin arttırılması olmalı bana göre, herkes kendi kentine yatırım tabii ki ister ama haftada uçacak 2 uçak için değecek mi göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Pzt, 2012 17:29

Karadeniz üzerinde denizin doldurulması ile kazanılacak alana inşa edilecek olan ülkemizin ilk dolma zemin havalimanı Ordu-Giresun için çalışmalara başlanmış.
Havaalanı İnşaatı Proje Müdürü Ömer Işık, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projenin zemin etüdü çalışmaları sonrasında dolgu işlemine başlandığını söyledi.

Çalışmaların hedeflenen sürede tamamlanmasının planlandığını belirten Işık, şunları kaydetti: "Dün itibariyle fiilen havaalanı inşaatına başlamış durumdayız. Hedefimiz 2013 yılı sonuna kadar çalışmaları tamamlamak. Proje hesaplarına göre dolgu çalışmasında yaklaşık 29 milyon ton taş kullanacağız. Şu anda taşları aldığımız ocakta yaklaşık 3 milyon kadar taş rezervi var. Bu taş bitmeden diğer ocaklara da geçiş yapacağız. Şu an itibariyle taş ocağı yolunun fiziki yönden uygun değil. Bu sebepten dolayı 10 kamyon ile işe başladık. Ay sonuna kadar bu kamyon sayısı 60’a yükselecek. Günlük ortalama 50 ile 55 bin ton arasında taşı havaalanı inşaatı deniz dolgusuna getirmeyi hedefliyoruz."

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Oca Pzt, 2012 18:47

Depremleri olan bir ülkede bu ne kadar iyidir acaba … var olmayan yerleri yapmak bana hep biraz ürkütücü gelmiştir, var olan yerlere böyle inşaatlar sanki daha cazip.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Çrş, 2012 18:35

Ben çok büyük sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum, doğru yapılırsa niye sorun olsun ama Karadeniz hırçındır, karadenizde dağdan gelen suda hırçındır :) dolgu sahil yolunda gördük yapıldı yıkıldı. Doğru etütler ve doğru inşaat tasarımı ile olmayacak iş değildir.

Diğer taraftan İstanbul ile ilgili bir haber var, malum 3. havalimanı yapıldı yapılacak yapılsınmı yapılmasınmı diye tartışmalar devam ederken Başbakan Erdoğan Marmaray kaynak töreninde konu ile ilgili bir ipucu vermiş, açıkçası her ne kadar ulaşım imkanları şu an için hiç olmayan bir bölge olsa da Karadeniz kıyısında bir havalimanı daha mantıklı olabilir, tabii ki bunu bir bütün olarak düşünmek lazım. Gerçekten İstanbul kuzeye taşınacak ise bu anlamda da doğru bir tercih olabilir, ikincil olarak güneydeki havalimanlarınında depremde hasar görme ve atıl kalma riski olabilir bu durumda bu havalimanı kurtarıcı rolde üstlenir. Tabii bu soru sorulan Binali Yıldırım'ın kısaca değindiği bir konu gözden kaçırılmamalı, apartman diker gibi havalimanı yapılamıyor maalesef, konumu itibari ile pek çok klima şartı incelenmek zorunda ve bunlar zemin şartlarından çok ama çok daha önemli.

http://www.haber7.com/haber/20120125/3- ... gaz-mi.php
Marmaray gibi birçok projeyi, Kanal İstanbul’u, Avrupa ve Anadolu yakasında iki yeni şehir projemizi, Karadeniz kıyısında ilk etapta 100 bin kapasiteli havaalanı projemizi,...

Bu sözler Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a ait. Bu konuşmayı Erdoğan, Marmaray’ın ilk kaynağını yapmak üzere 14 Ocak 2012’de, Kadıköy Ayrılık Çeşmesi istasyonunda katıldığı törende yaptı. Ertesi gün çıkan haberlere baktım, ‘Karadeniz kıyısındaki havaalanı projesi’ detayı kimsenin dikkatini çekmemiş.

Konuya yakın çevrelerden edindiğim bilgilere göre, Kanal İstanbul projesi, üçüncü Havaalanı projesi ve Kuzey Marmara otoyol ve üçüncü köprü projesi birbirini tamamlayacak.

Kanal İstanbul için yapılacak kazı çalışmaları sırasında çıkacak hafriyatın bir bölümü kömür ocaklarının yarattığı göletlerin doldurulmasında kullanılacak. Böylece o bölgede çok geniş bir alan yaratılacak. Doldurulan noktalardan birine de üçüncü havaalanı yapılacak.

Atatürk havalimanı ihtiyaca cevap veremiyor. Ancak bazı kaynaklar Atatürk Havalimanı’nın hemen yanıbaşındaki askeriyeye ait 800 dönümlük alanın mevcut alana eklenmesi ve dördüncü pistin yapılması halinde burada daha en az 10 yıl daha aşırı yoğunluk yaşanmayacağına dikkat çekiyor. Atatürk Havalimanı evet şehrin çok içinde kaldı ama ulaşım imkanları ile herkesin ilk tercihi olmaya devam ediyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yeni havaalanının kriterleri sağlayan en uygun yere yapılacağını, yeri belli olduğunda da açıklayacaklarını bildirdi.

Yeni havaalanının nerede yapılacağına ilişkin de Yıldırım, ''Onu ben de bilmiyorum. Neresi uygunsa... Rüzgar ölçümleri yapılıyor. Bunun dışında uçuş yaklaşma gibi birçok kriteri var. O kriterleri sağlayan en uygun yere havaalanı yapılacak. Yeri belli olduğu zaman da zaten biz açıklarız'' şeklinde konuştu.

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön