ist-HV.07 » Sabiha Gökçen Havalimanından Haberler

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

ist-HV.07 » Sabiha Gökçen Havalimanından Haberler

Mesaj gönderen AyLiN » 15 Oca Sal, 2008 00:26

Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın ortak kuruluşu SunExpress, Antalya ve İzmir'den sonra, iç ve dış hat uçuş merkezlerine İstanbul'u da ekliyor.

SunExpress, 2008 yaz sezonundan itibaren İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan tarifeli seferler düzenleyecek. 2 uçakla başlayacak uçuşlar, iç hatlarda Adana, Antalya, Diyarbakır, Erzurum, Kars, Trabzon ve Van'a dış hatlarda ise Nurnberg, Köln ve Hanover'e karşılıklı olarak gerçekleştirilecek.

SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger uçuşlarla ilgili olarak yaptığı açıklamada, "İstanbul uçuşları şirketimiz için son derece stratejik bir büyüme adımı olacak. Antalya ve İzmir'in ardından İstanbul'u da tarifemize ekleyerek, bölgesel uçuşlarda lider özel havayolu şirketi olmayı hedefliyoruz." dedi. Schwaiger, SunExpress'in İstanbul yolcusunun karşısına 18 yıllık deneyimle çıktığını belirterek, "İstanbul merkezli seferlerimizle birlikte Anadolu şehirlerine en yoğun iç hat tarifesini sunacağız. Artık Anadolu'daki yolcularımız, SunExpress ile Ege ve Akdeniz bölgelerinden sonra İstanbul ve çevresine de, SunExpress farkıyla ve aktarmasız uçmanın keyfini yaşayacak." dedi.

SunExpress'in Sabiha Gökçen çıkışlı uçuşlarının bilet fiyatları, vergiler hariç olmak üzere iç hatlarda 29 YTL'den, dış hatlarda ise 29 eurodan başlıyor. Tabi bu haberde benim gibi sürekli seyehat edenlerin yüzünü güldürüyor :D .

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 16 Oca Çrş, 2008 10:24

Çok ilginç 18 yıllık tecrübe diyolar, THY ne zaman ortak oldu ki bunlara? Bu gazetelerde yazan THY nin yeni ucuz firma kuracağı haberi ile alakalı mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Oca Çrş, 2008 12:36

18 yıl makul geliyor bana. 90'lı yılların başında Sun Express ile Berlin'e uçtum (ama nereden? Onu cidden unuttum ... İstanbul? Antalya? Sanki İstanbul idi). O uçuşta kokpitteydim, yani tüm uçuşu ve Tegel'e inişi de beraberinde yaşadım (harikaydı). Bugün artık böyle bir şey imkânsızdır. Ve pilotlar bana anlattı, bu Sun Express Lufthansa'nın Türk kardeşi diye.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

SunExpress Viyana Uçuşu Tamamlandı.

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Prş, 2008 08:43

Bugün tabii ki imkansız, artık havada insanlara güvenmiyorlar :) yani bizim Türk insanı başkadır, pilota da lokum ikram etmek isteyebilir :D :D :D (sırıtıyorum çünkü olmuş bir olay yapanı da biliyorum ama ismini burada söylemeyeceğim ayıp olur :))

SunExpress dedik bakın bu havayolunun başına dün neler gelmiş :
SunExpress Havayolları'na ait HQ 190 sefer sayılı Antalya-Viyana uçuşunu gerçekleştirecek yolcu uçağı, Antalya'dan saat 16.15'te havalanması gerekirken, uçaktaki teknik bir arıza nedeniyle 2 saatlik rötar yaptı.

Daha sonra yolcuların uçağa alınmasının ardından kalkış yapan uçak, 2 dakika sonra acil iniş için kuleden izin istedi. Büyük panik yaşayan yolcular, uçaktaki arızanın giderilmemiş olması nedeniyle, Adana'dan gelecek yedek uçağı bekledi.

Uçağın gelmesi ile birlikte, yeniden havalanan yolcular, 8 saatlik gecikmenin ardından Viyana'ya ulaştı. Viyana Schwechat Havaalanı'na iniş yapan uçakta bulunan yolcular, "Antalya'dan saat 16.15'de uçağa binmemiz gerekirken, uçağın arızalı olması sebebiyle Viyana'ya uçuşu 2 saat geciktirildi.

Uçak Viyana'ya havalandıktan kısa bir süre sonra radar sinyal sistemindeki arıza yüzünden, tekrar Antalya'ya geri indi. Pilot, 'Arızanın radar sinyalizasyon sisteminin çalışmaması nedeniyle girdiğimiz yabancı ülke sahasında düşürülebiliriz' endişesiyle Antalya'ya geri
indiklerini açıkladı.

Bu sefer Adana'dan gelecek uçak ile saat 23.00'da yeniden havalandık ve 8 saat gecikmeli olarak Viyana'ya ulaşabildik" dedi. Yolcular, uçağın geri dönüşünde herhangi bir korku yada panik yaşanmadıklarını belirtirken, Sun Express Havayolları yetkililerinin Antalya'da kalınan süre içerisinde yolculara uluslararası standartlarda hizmet vermediklerini iddia etti.
Buradaki uluslararası standartlarda hizmeti tam anlayamadım yani yatacak yer, sıcak yemek başında dört dönen birilerimi olması gerekiyor, yoksa daha samimi ve gerçekçi istekler mi?

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 18 Oca Cum, 2008 01:12

alabay yazdı:Ve pilotlar bana anlattı, bu Sun Express Lufthansa'nın Türk kardeşi diye.

B. Alabay
Insanlar kardes olmayi basaramadi ama sanirim Ucaklar basardi :D
Su para bu para ucuz süper gelin filan diyorlar ama nedense telefon actigin zaman vermis olduklari fiyatlar yapmis olduklari reklamlarla hic bagdasmiyor. Insanlari enayi yerinemi koymaya calisiyorlar? Acik acik sinirli sayida ucuz biletimiz var diye Reklam yapsalar sanirim daha dogru olur. Ama tabi bu sekilde Reklam yapmak islerine geliyor müsteri kapmak icin sonucta sinirli sayida ucuz ucak biletini her Havayollari veriyor. THY de bile (genelde fiyatlari cok yüksektir AUA ya göre hemde kat kat) ucuz bilet bulmak mümkün oluyor rezervasyonu 1 ay önce yaparsaniz tek sart sezon zamani olmamasi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Oca Prş, 2008 09:22

İstanbul'da sadece Sabiha Gökçenden mi havalanıyor. Yeşilköy'den de kalkacak mı acaba? Sanırım o tarafı tutundurmaya çalışıyorlar.

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 28 Şub Prş, 2008 19:35

Şuan için sadece Sabiha Gökçenden kalkıyor, dediğin gibi orasını biraz daha aktif hale getirmeye çalışıyorlar. THY nin fiyatları bile Sabiha gökcene indiğiniz zaman çok fark ediyor. Örneğin Van'dan Yeşilköye indiğiniz zaman ortalama 160YTL ödüyorsunuz ama Sabiha Gökçene indiğinizde 90-120YTL ödüyorsunuz. Mesafe farkı desek alakası yok sabiha gökçenden herhalde yeşilköye 50Ytl fazla yakmıyordur:).
Ona rağmen Sabiha Gökçene çok fazla talep yok bu sıralar doğudan gelen yolcular çok fazla rağbet ediyorlarmış.

Bagis Esmek
Aylık Paso
Mesajlar: 43
Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06

Sun express neden Parise gelmiyor

Mesaj gönderen Bagis Esmek » 17 Haz Çrş, 2009 16:37

Bence Sun Expressin, sorunlarindan biri Parise gelmemesi çunku en buyuk sorunumuz Paristen Istanbula direkt uçus yapacak sirketlerin az olmasi, ya da charter olmasi.

Yani demek istedigim, THY ve Air France direkt uçuslar yapiyolar fakat biletler cep yakiyor.

Onur air, ve charter sirketleride direkt ucus yapiyorlar ama ne de olsa charter (çok kotu bir geçmisim var charter sirketleriyle) saati belli degil, hiç bir bilgi yok, uçaklar konforsuz....

Dedigim gibi Sun Express THYnin sirketi oldugundan daha bir guven verirdi (charter lardan), bana göre (yinede hiç binmedigim için affiniza siginirim).

Yinede bu benim sahsi dusuncem, geçmiste yasadigim olaylardan dolayi charter lara biraz sogum.


Saygilarimla

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 16:41

Açıkçası Charter ı hiç denemedim ama çevremdekilerin anlattıkları hiç hoş değil, fakat Almanya üzerinden gelenler tanıyorum daha doğrusu Almanya' dan çok bir meraklılar bu charterlara :) gecenin 3 ün de 5 inde İstanbul' a inip kendini alacak birilerini bulmak daha kolay geliyor sanki, yani sözüm meclisten dışarı ama ben bu yöntemi çok mecbur değilsem tercih etmem.

Diğer taraftan başka bir başlıkta konusu vardı ama THY Charles De Gaul' e uçmaya başlayacaktı, Orly seferleri iptal mi oldu yoksa her iki havalimanına da uçuyormu?

Bilet fiyatları konusunda haklısınız ve maalesef Türkiye' nin uzun vadede Avrupa hızlı tren ağına bağlanması ihtimali de yok gibi, yani ya uçak ile cep yanacak ya da araba ile yollar aşınacak. Onur Air ile daha önce eşim Avusturya' ya gelmişti ve çokta memnun kalmıştı fakat Onur Air Avrupa' da pek çok havalimanı tarafından uçak bakımları gibi nedenler ile uçuşuna izin verilmeyen hava yolu durumuna düşürüldü ve çok prestij kaybetti mesela artık Viyana' ya uçmuyorlar, uçuyorsa da yazın çok kısıtlı, havacılık işinde çok fazla prosedür ve uyulması gereken çok katı kurallar var ve sanırım bu küçük firmaların çoğu bunları sağlayamıyor. Bu arada küçük derken Pegasus Türkiye' nin sanayi devinin ailesine ait yani kalitesizlik gibi bir şeyi insan aklıma getirmek istemiyor.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

SGH, THY için ikinci merkez olma yolunda

Mesaj gönderen Kamil16 » 11 Kas Pzr, 2012 11:00

Resim

THY'nin yeni merkez arayışında. SGH, THY için ikinci merkez olma yolunda. 8)

3.Havalimanı İstanbul'dan uzaklaşacağı için SGH'ın İstanbul Merkezine daha yakın konumda kalacak. 8)

http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... ezi-neresi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: SGH, THY için ikinci merkez olma yolunda

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Pzr, 2012 23:48

Kamil16 yazdı:3.Havalimanı İstanbul'dan uzaklaşacağı için SGH'ın İstanbul Merkezine daha yakın konumda kalacak. 8)
Kime göre merkez? Bana göre değil, eğer yeni liman ulaşım seçenekleri ile birlikte yapılır ve bitirilir ise her iki limanda benim için aynı mesafede olacak ve bana göre merkez benim olduğum yerdir :D Bir de benim anlamadığım bir şey var, havalimanlarının kullanımında bazı havayolu şirketleri önceliklimi oluyor, bunun için bir para mı ödüyorlar, niye soruyorum çünkü Pegasus SGH yi merkez seçmişti kendine ve böyle de kabul edildi, şimdi gelip THY hadi kardeşim güle güle diyebilirmi kafasına göre?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Pegasus

Mesaj gönderen Kamil16 » 12 Kas Pzt, 2012 20:58

Esat yazdı: Bir de benim anlamadığım bir şey var, havalimanlarının kullanımında bazı havayolu şirketleri önceliklimi oluyor, bunun için bir para mı ödüyorlar, niye soruyorum çünkü Pegasus SGH yi merkez seçmişti kendine ve böyle de kabul edildi, şimdi gelip THY hadi kardeşim güle güle diyebilirmi kafasına göre?
Sabiha Gökçen'in ilk açıldığı yılları düşünün, piste konan kuşları bile sayıyorlardı. :D
Sonra bir tılsım değdi ve Sabiha Gökçen uçtu. Bunda Pegasus'un çok ciddi bir payı var. 8)

Resim

http://www.dhmi.gov.tr/istatistik.aspx

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön