Konunun uzmanı olmamak ile beraber, mühendis kökenli ve teknik ve analitik düşünce ile İSTANBUL HL ile ilgili görüşlerimi yazıyorum..Esat yazdı: ↑29 Kas Cum, 2019 13:10Geçenlerde Atlas Global in operasyon durdurma kararında İHL nin masraflarının ağır olması ile ilgili bir takım söylemler dolaşmış sanırım, twitterda bu konu ile ilgili bir takım bilgiler gördüm, buraya paylaşıyorum. Bu hesabın diğer iddiaları dile getirenlerin kaynaklarından daha sağlam bir kaynak olduğuna da eminim. bu arada, bana göre -eksikleri olmasına rağmen- İHL bu ülkede yapılmış en doğru işlerden birisidir.
1. Atatürk HL, 65 M Kapasite'ye ulaşmıştı ve sadece 2 Milyar $ yatırım ile 4.Pist ve Yeni bir İÇ HATLAR Terminali ile önümüzdeki 50 yılı sorunsuz götürebilirdi. Zaten, SGH, 2.Pist ve Metro bağlantısı ile 60-70 M Kapasiteye kolayca ulaşabilecek ve iki HL arasındaki metro bağlantısı ile biribirlerine entegre edilebilecekti..
2. THY, Atatürk HL'de yeterli Park yeri yok vs. gerekçler ile daha büyük alanları ihtiyaç göstermeye devam ettiği için, SİLİVRİ, yeni HL için alan seçilmişti. SİLİVRİ'de yeni HL yapılsa idi, inanın şu andaki HL'ye yapılan itirazlar bitecek idi. Zira konu tamamen coğrafi ve iklimseldir. Binlerce yıllık süreçte, İSTANBUL tarihinde hiçbir kavim, İstanbul'un kuzeyinde yerleşmemiştir. Yerleşim olarak, daha ılıman ve Karadeniz'in sert iklimine göre daha normal olan MARMARA Kıyıları seçilmiştir.
3.Meteorolojik Etkenler, tüm diğer gerekçelerin önüne geçmektedir. Zira konu direkt olarak uçakların kalkış ve inişlerinin GÜVENLİK içinde ve aksamadan yapılmasıdır.
4.Son olarak MİMARİ durumda, İSTANBUL HL terminali üç ayrı bina olmalı idi. İÇ HATLAR - AVRUPA ve YAKIN ORTADOĞU - UZAKLAR (ASYA & AMERİKA & AFRİKA) ve Bu Terminal binaları arasında monoray yapılmalı idi..
Bana göre sonuçta sadece devasa bir bina ve insanları dikkate alınmayan ve bitmeyecek memnuniyetsizliği ile sonuçlanmış bir konudur İstanbul HL..