1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

bur-HV.07 » Bursa Hava Yolları

Gönderilme zamanı: 16 Kas Cum, 2012 22:41
gönderen Kamil16
Başkasından medet umma! Kendi göbeğini kendin kes! 8)

Bursa Hava Yolları kuruluyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21936575.asp
http://www.airnewstimes.com/bursa-hava- ... aberi.html

Gönderilme zamanı: 17 Kas Cmt, 2012 00:34
gönderen mustafaguler
Resmi olarak kurulana kadar birşeyden söz etmek ne kadar doğru bilmiyorum. Hele hele bunun arkasında Altepe gibi biri varken :twisted:

Gönderilme zamanı: 17 Kas Cmt, 2012 01:06
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Resmi olarak kurulana kadar birşeyden söz etmek ne kadar doğru bilmiyorum. Hele hele bunun arkasında Altepe gibi biri varken :twisted:
Açıkçası bana da pek heyecan vermedi :) diyeceksiniz ki ömrü hayatında kaç kere Bursa ya gittin tabi vermez ama öyle değil, son zamanda Bursa'da olan bazı şeyler hoşuma gitmemeye başladı, bilmiyorum ben şovmenliği sevmiyorum, bir sürü iş yapıp arkada duran adam olmayı tercih ettim hep, geriye bakınca büyük yanlış yapmışım bunu görüyorum ama :) fakat bu tarz yapıcazzz, edicezzz, en büyüğü bizzdeee, pazarda bundan iyisiii yokkkk, gibi sırf heyecan verici beyanatlar ya da girişimler beni heyecanlandırmıyor artık.

Temenni olarak, umarım bir işe yarar ama hali hazırda ulusal havayolu ve kardeşi ile diğer şirketler var iken yeni bir firma? Orada gerçekten bir kapasite görseler diğer firmalar girişim yapmazmıydı? Bir ara Lufthansa ilgileniyordu Bursa ile, işte ortaklık fırsatı :) Bursa havalimanını versinler Lufthansa'ya.

Bursa'nın Havayolu Ulaşımı

Gönderilme zamanı: 17 Kas Cmt, 2012 07:58
gönderen Kamil16
Resim
1960'lı yıllarda Yunuseli Havaalanında THY'nin DC-3 Uçağı

Bir Bursa'lı olarak vakit zamanında var olan bir ulaşımın şimdi olmaması beni üzüyor. :?
Doğal olarak bu tür girişimlere ilgi duyuyorum.

Resim

THY'nın Bursa-İstanbul seferi yapan F-28'inin Marmara'ya düşmesi, Sönmez Havayollarının yıllarca başarı ile sürdürdüğü ulaşımın yine bir talihsiz kaza ile sonlandırılması sonrası bir daha doğru dürüst bir hava ulaşımı kurulamadı. :?

http://haber.gazetevatan.com/Bursa_ucag ... 58/1/Haber

http://www.dunya.com/bursali-sanayici-h ... 0020yy.htm

http://www.havayolu101.com/2010/09/01/b ... a-sunuyor/

http://www.ucuyorum.com/showthread.php? ... leri/page9

İstanbul kendi büyüklüğü ile yakın çevresindeki büyük şehirlerin bu tür hizmetler almasını engelliyor. 8)

Gönderilme zamanı: 17 Kas Cmt, 2012 14:07
gönderen Esat
Bir de diğer taraftan şöyle düşünelim, öyle ya da böyle bir hızlı tren vizyonu var şu anda ve bu hükümet değişse de değişmeyecektir, dolayısı ile ülke içinde zaten kısa mesafe uçuşların bir anlamı kalmayacak, diğer taraftan geçen gazetede karayolu hedef haritası vardı, ülke o şekilde her tarafı otoyollar ile çevrelenirse bence bu bile havayollarına bir sektedir. Dolayısı ile iç hatlardaki uçuşlar zaten gelecekte zora girecek, THY boşunamı hub olmalıyım diye çabalıyor, uzun mesafe yurtdışı uçuşlarını arttırıyor, çünkü yurtiçindeki pay azalacak, ucuz uçan firmalar tercih sebebi olacak, artı yht bu yüzden Bursa havalimanı eğer yurtdışı uçuşlardan pay alabilecekse amenna, Bursa bir sanayi kenti olmalı, olmasın demiyorum ama bu havalimanı gözünü iç uçuşlara dikmemeli.

Gönderilme zamanı: 17 Kas Cmt, 2012 22:50
gönderen mustafaguler
Temenni olarak, umarım bir işe yarar ama hali hazırda ulusal havayolu ve kardeşi ile diğer şirketler var iken yeni bir firma? Orada gerçekten bir kapasite görseler diğer firmalar girişim yapmazmıydı? Bir ara Lufthansa ilgileniyordu Bursa ile, işte ortaklık fırsatı Bursa havalimanını versinler Lufthansa'ya.
Evet bir ara ilgileniyordu ama sonradan vazgeçildi. Nedeni:
1-Sabiha Gökçen
2-İstanbul'a yapılacak olan üçüncü havaalanı

Kurulacak olan bu şirketi ben uzun vadeli olacağını zannetmiyorum açıkçası. Çünkü öyle birşey olsa Lutfhansa'dan önce Pegasus ikinci üs olarak Yenişehir'i seçerdi. Ne yazık ki devletin elinde ben Y.Şehir ile ilgili bir plan göremiyorum. Şuan için varsa yoksa İstanbul, daha sonrası için Çorlu.

Gönderilme zamanı: 17 Kas Cmt, 2012 22:56
gönderen Esat
Peki Mustafa sence bunda Bursa'lı işadamlarının falan kabahati yokmu? Hani hep sanayi şehri, büyük kent diyoruz, yani adamlar bazı kentlerde kasabasından hızlı tren geçmiyor diye milletvekili devreye sokuyor, Bursa'da böyle bir birlik yok sanki, ben Bursa'yı hep daha farklı canlandırmışım kafamda.

Gönderilme zamanı: 18 Kas Pzr, 2012 12:22
gönderen mustafaguler
Sanayici devreye girdi girmedi değil. Zamanında THY garanti koltuk verildi. Her sefer için koltuklar satın alındı hatta uçaklar %75-80 doluluk oranı ile kalkıyordur. Sonra THY ne yaptı birden bire Trabzon, Erzurum, Diyarbakır gibi seferleri kapatma kararı aldı. Herkes neye uğradığını şaşırdı. Sonrasında çok saçma bir sistem olan Ankara aktarmalı uçuşları Anadolu Jet ile şimdi ise Bora Jet ile devreye soktu. Tabi doğal olarak hiç kimse Esenboğa'da saatlerce uçak beklemeyerek Bursa Terminal'inden her yarım saatte bir kalkan Pegasus'un servislerini kullanarak Sabiha Gökçen'e gitmeye başladı ve bu durum her geçen gün giderek artıyor. Şuan Pegasus'un Bursa yolcusu son derece fazla.

Aslında bu konuda çok doluyum. Y.Şehir neden özelleşmez? Devlet neden burasını üs seçen firmalara teşvik vermez? Bunların araştırılması lazım. THY direkt sefer koyduğunda %80 gibi bir doluluk oranı yakalanmış ama her nedense seferler iptal araştırılması lazım.

Bursa halkı göz göre göre Y.Şehir'e küstürüldü. Bu saatten sonra bu iş BHY ile olur mu bilmem. Ama tanınmış bir firma burayı üs seçerse belki işler değişebilir, örneğin Pegasus.

Gönderilme zamanı: 18 Kas Pzr, 2012 12:39
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Aslında bu konuda çok doluyum. Y.Şehir neden özelleşmez? Devlet neden burasını üs seçen firmalara teşvik vermez? Bunların araştırılması lazım. THY direkt sefer koyduğunda %80 gibi bir doluluk oranı yakalanmış ama her nedense seferler iptal araştırılması lazım.
Vallahi ne diyeceğimi bilemedim, yani evet bir yolcu gözü ile bana göre tam bir aptallık, niye böyle bir karar alınmış bilemiyorum ama saçma bir iş yapılmış, havaalanı küçük desek ya kardeşim Muş'a bile uçuyorsun kimsenin gücüne gitmesinde havaalanı demeye bin şahit bir yer ve komik olan bunlar geçmişte yapılmış olan yanlışlar. Hani bugün THY oradan uçuyor olsa idi ve deseydi ki kardeşim YHT yapılıyor ben onunla baş edemem dolayısı ile iç hat uçuşlarını buradan iptal ediyorum, dış hat içinde yolcularımı SGH ya taşıyacağım, bundan biraz mantık bulup kabullenebilirdim ama bu hali ile garip buldum, o kadar yolcu varken iptal etmek?

SGH Faktörü

Gönderilme zamanı: 18 Kas Pzr, 2012 12:44
gönderen Kamil16
mustafaguler yazdı: Tabi doğal olarak hiç kimse Esenboğa'da saatlerce uçak beklemeyerek Bursa Terminal'inden her yarım saatte bir kalkan Pegasus'un servislerini kullanarak Sabiha Gökçen'e gitmeye başladı ve bu durum her geçen gün giderek artıyor. Şuan Pegasus'un Bursa yolcusu son derece fazla.

Aslında bu konuda çok doluyum. Y.Şehir neden özelleşmez? Devlet neden burasını üs seçen firmalara teşvik vermez? Bunların araştırılması lazım. THY direkt sefer koyduğunda %80 gibi bir doluluk oranı yakalanmış ama her nedense seferler iptal araştırılması lazım.

Bursa halkı göz göre göre Y.Şehir'e küstürüldü.
SGH Özelleştirilirken çevre Havalimanları yazılı olmayan anlaşmalar ile ıssızlaştırıldı. 8)

Şimdi aynı Tiyatro, Eskihisar'da oynanıyor. Kocaeli BB, Ulaştırma Kurulu, IDO'nun rakibine çalışma ruhsatı vermez, İskele kiralayan'a, Gebze Belediyesi taş koyar, vs.,vs.

Kim TAV'a, onun ortaklıklarına (IDO) karşı çıkabilir ki? Herkes bu çarka , bu sisteme seve seve (!) su taşıyor. 8)