gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Kas Cum, 2019 19:42

Esat yazdı:
29 Kas Cum, 2019 13:10
Geçenlerde Atlas Global in operasyon durdurma kararında İHL nin masraflarının ağır olması ile ilgili bir takım söylemler dolaşmış sanırım, twitterda bu konu ile ilgili bir takım bilgiler gördüm, buraya paylaşıyorum. Bu hesabın diğer iddiaları dile getirenlerin kaynaklarından daha sağlam bir kaynak olduğuna da eminim. bu arada, bana göre -eksikleri olmasına rağmen- İHL bu ülkede yapılmış en doğru işlerden birisidir.
Konunun uzmanı olmamak ile beraber, mühendis kökenli ve teknik ve analitik düşünce ile İSTANBUL HL ile ilgili görüşlerimi yazıyorum..

1. Atatürk HL, 65 M Kapasite'ye ulaşmıştı ve sadece 2 Milyar $ yatırım ile 4.Pist ve Yeni bir İÇ HATLAR Terminali ile önümüzdeki 50 yılı sorunsuz götürebilirdi. Zaten, SGH, 2.Pist ve Metro bağlantısı ile 60-70 M Kapasiteye kolayca ulaşabilecek ve iki HL arasındaki metro bağlantısı ile biribirlerine entegre edilebilecekti..

2. THY, Atatürk HL'de yeterli Park yeri yok vs. gerekçler ile daha büyük alanları ihtiyaç göstermeye devam ettiği için, SİLİVRİ, yeni HL için alan seçilmişti. SİLİVRİ'de yeni HL yapılsa idi, inanın şu andaki HL'ye yapılan itirazlar bitecek idi. Zira konu tamamen coğrafi ve iklimseldir. Binlerce yıllık süreçte, İSTANBUL tarihinde hiçbir kavim, İstanbul'un kuzeyinde yerleşmemiştir. Yerleşim olarak, daha ılıman ve Karadeniz'in sert iklimine göre daha normal olan MARMARA Kıyıları seçilmiştir.

3.Meteorolojik Etkenler, tüm diğer gerekçelerin önüne geçmektedir. Zira konu direkt olarak uçakların kalkış ve inişlerinin GÜVENLİK içinde ve aksamadan yapılmasıdır.

4.Son olarak MİMARİ durumda, İSTANBUL HL terminali üç ayrı bina olmalı idi. İÇ HATLAR - AVRUPA ve YAKIN ORTADOĞU - UZAKLAR (ASYA & AMERİKA & AFRİKA) ve Bu Terminal binaları arasında monoray yapılmalı idi..

Bana göre sonuçta sadece devasa bir bina ve insanları dikkate alınmayan ve bitmeyecek memnuniyetsizliği ile sonuçlanmış bir konudur İstanbul HL..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17305
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Cum, 2019 20:14

hiçbirisine katılmıyorum :) mühendis değilim, bu yüzden de zaten başkasının derlediği verileri sundum, sözcü ağzıyla ya da a haber ağzıyla konuşmayan bir kaynak, siz istediğinize inanın ben istediğime inanırım, mühendis olarak böyle projelerin yumurta kapıya dayanınca yapılmaması gerektiğini de biliyor olmanız gerekir, deseniz ki 3. köprü şimdi mi yapılmalıydı 15 sene sonra mı? sonra derdim ama İHL için böyle düşünmüyorum, dolayısı ile her fikir değerlidir, benim fikrim de bu, kime göre değerli? Bana göre değerli olması benim için yeterli

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Kas Cum, 2019 20:48

Meteorolojik olaylar, "Hava Muhalefeti"diye anlatılır.
Konu budur. Siyasi İrade, tüm teknik uzman raporlarına, Bilimsel Kurumlara direnerek bu yere HL yaptı.

Benim ifade ettiğim, illa ki yapılacak ise ilk açıklanan yere, Silivri'ye yapılmasının daha doğru olacağı şeklinde.
Ne oldu da vazgeçildi ve Karadeniz Kıyısına gidildi? Bunun izahını bilen var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17305
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cmt, 2019 20:42

Pas Geçme oranları
---
AHL : 970 pas geçme (1 Ocak - 31 Ekim 2018)
İST : 478 pas geçme (1 Ocak - 31 Ekim 2019)

Rüzgâr sebebiyle pas geçme oranı %1,22’dir.
Bunun değişip değişmeyeceğini bu kış göreceğiz ama biliyor musunuz bu ülkede bir kısmı olacak bir kaza da içten içe sevinecekler var bence, ha yalandan bir yas gösterisi yapacaklardır, neyse biz nasılsa mukadderat der geçeriz di mi.
İstikrarlı esen rüzgarın şiddeti, İstanbul Havalimanı'na yapılan inişler üzerinde negatif etki yapmıyor.
Bunun gerçekliğini bilemem, dediğim gibi ben bu bilgileri veren kişinin doğru bir kaynak olduğunu biliyorum, götünden haber uyduranlara inanmak yerine bunlara inanmayı tercih ettim. Bunun da olumsuz etkilerini bu kış göreceğiz, hepimizin temennisi tabii ki olumsuzluk olmaması buna şüphe yok, bilimsel sorunlar mı var ihl de? bilemem çünkü kaynakların hiçbiri güvenilir değil, bilim adamı politize olmaz ama politizeler dolayısı ile benim için güvenilir değiller. Kuşlar? rakam yukarda, beğenmeyen itü ye başvursun araştırtsın ne diyeyim. ağaçlar? orda ağaç falan kesilmedi, su havzası? işte bunu tartışabilirdik, hava durumu tabii ki? tartışabilirdik, yapılmış bitmiş iş için daha ne konuşuyoruz? düzeltilebilecekleri konuşmak varken olduğu yerde kürek çekmem ben, çekeni de sevmem. Bu yüzden de bu fikirleri savunanlar ile hiçbir ortak payda da buluşamam, ama samimiyetimle söyleyeyim keşke evet keşke o camiadan da böyle vizyonu olan insanları görseydik. Görürseniz haber verin.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2603
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2020 17:33

Atlas Global iflas başvurusu yaptı: https://www.birgun.net/haber/atlas-glob ... pti-287877
Atlas Global Havayolları iflas başvurusunda bulundu. Şirketten yapılan açıklamada çalışanların tazminatı ve yolcuların bilet ücretlerinin geri ödemesinin yapılacağı, ancak ödeme tarihlerinin henüz belli olmadığı belirtildi.

Uzun süredir maddi sıkıntılarla boğuşan Atlas Global Havayolları, iflas başvurusunda bulundu.

Milliyet'ten Derin Gökçe'nin haberine göre çalışanların ve vatandaşların bilet ücreti iadelerinin yapılacağını söyleyen Atlas Global Havayolları Kurumsal İletişimi "Ödeme tarihleri için hukuk departmanımız çalışıyor" ifadelerini kullandı.

Avrupa'da nerelere uçuyordu?

Atlas Global Avrupa’da Paris, Amsterdam, Londra, Barcelona, Berlin, Biarritz, Bilbao, Birmingham, Billund, Bükreş, Dublin, Edinburgh, Gothenburg, Kiev, Kopenhag, Lizbon, Lyon, Madrid, Manchester, Marsilya, Montpellier, Nice, Odessa, Oslo, Porto, Prag, Sofya, Stockholm, Toulouse, Viyana ve Zürih’e de hizmet veriyordu.

Maddi sıkıntıları aşamadı

Türkiye’nin köklü özel havayolu şirketlerinden Atlas Global, 2016 yılından itibaren başlayan ekonomik dalgalanma ve İstanbul Havalimanı’ndaki artan maliyetler nedeniyle 26 Kasım 2019 tarihinde uçuşlarını durdurduğunu açıklamıştı.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2603
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Eyl Çrş, 2020 17:17

İnşaatı, Almanların bizi kıskanmasına yol açacak kadar yılan hikâyesine dönen Berlin Brandenburg Havalimanı, 31 Ekim'de açılacakmış: https://www.haberturk.com/berlin-9-yil- ... 38-ekonomi
Berlin 9 yıl gecikmenin ardından yeni havalimanına kavuşuyor

Berlin'in yapımı yılan hikayesine dönen yeni uluslararası havalimanı 31 Ekim'de faaliyete giriyor. Ancak yapımı 14 yıl süren Berlin Brandenburg Havalimanı için herhangi bir açılış töreni düzenlenmeyecek.

Berlin Brandenburg Havalimanı Yönetim Kurulu Başkanı Engelbert Lütke Daldrup 9 yıl gecikmeyle açılacak havalimanıyla ilgili yaptığı açıklamada " Almanya'nın başkenti sonunda uluslararası standartlara uygun bir havalimanına kavuşuyor. Alman mühendisleri olarak utanç içindeyiz. Projenin gurur duyulacak bir yanı yok. Büyük bir parti olmayacak. Sadece açacağız" ifadelerini kullandı.

Söz konusu havalimanının inşaatına 15 yıllık bir planlamanın ardından 2006 yılında başlanmıştı. Projenin ilk olarak 2011 yılında tamamlanması planlanıyordu. Ancak yapımda ortaya çıkan teknik aksaklıklar ve yolsuzluk skandalları açılışın 9 yıl gecikmesine neden oldu.

Yaşanan sorunlar nedeniyle 2.6 milyar Euro harcanması planlanan havalimanı için yıllar içinde toplam 6 milyar Euro harcandı.

Havalimanı açıldığı haliyle yıllık 27 milyon yolcuya hizmet verecek. Ancak ihtiyaç halinde bunun 45 milyona çıkarılması için projeler bulunuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5291
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen alabay » 01 Eki Prş, 2020 07:15

Bununla birlikte gözden kaçan başka bir hikaye daha oluyor: Berlin Tegel havalimanı kapatılıyor. Bu çok acıklı bir şey. Berlin’in üç sivil havalimanı vardı: Tempelhof (en eskisi, kapandı, alanı merkezî büyük bir park oldu)*, Tegel (şimdi kapandı)** ve Schönefeld (yeni yapılan havalimanına çok yakın, onun bir terminal kısmı olup yutuluyor, yanılmıyorsam).

Tegel havalimanı binası kalacak herhâlde, alana ya yeni bir semt, ya da bir teknoloji parkı düşünülüyor. Bununla ilgili çok karışık metro ve banliyö hat bağlantı problemleri var. O havalimanına her zaman sadece bir kaç otobüs hattı işlerdi. Mazilerde 9 numara, Berlin birleştikten sonra 109 ve X9 hatları, sonra 128 numara (bu hattın eski numarasını hatırlamıyorum, eskiden var mıydı da bilmiyorum) ve son olarak ek TXL. Yani dört hat. Yetiyordu da.

Tegel’in tarihi biraz karışık. Berlin ablukasında 1948’de oraya en uzun iniş pisti yapılmıştı, ama henüz doğru dürüst havalimanı değildi, 1960’larda yavaş yavaş havalimanlaştırılmıştı. 1965–1975 arası çok (!) modern ve güzel bir havalimanı yapıldı. Ama … tren bağlantısı bir türlü olmadı.

Ek bilgiler ve görseller:

* https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Tempelhof_Airport
** https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Tegel_Airport

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 440
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Uğur » 01 Eki Prş, 2020 10:02

Tegel Dünya'daki en kısa giriş kapısı-kontuar mesafesine sahip limanlardan biri olarak aklımda kalmış.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 720
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eki Pzr, 2020 17:50

9 yıl gecikmeyle yarım yamalak açabildiler. Alman devlet televizyonun durumu ironik yansıtabilmesi de ayrıca takdire şayan. https://youtu.be/zQIBZGOeSXc

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön