ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Cum, 2019 10:28

İstanbul Atatürk Havalimanı, 15 saat sonra ticari uçuşlara kapatılıyor..
Atatürk Havalimanı 6 Nisan saat 02:00 itibariyle ticari uçuşlara kapatılacaktır.
Kaynak: http://www.ataturkairport.com/flightInf ... frame.aspx

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 853
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 12 Nis Cum, 2019 19:30

"" İstanbul Yeni Havalimanı’nda güneybatı – kuzeydoğu doğrultusunda pist bulunmuyor.

Gerek ilk açılış günü ve gerekse sonraki bir kaç yıl, yeni havalimanında sadece kuzey – güney doğrultusunda inşa edilen pistler kullanılacak. Projenin ikinci aşamasında, havalimanın dördüncü pisti inşa edilecek ve bu, doğu – batı doğrultusunda olacak.

Neticede yeni havalimanında normal konfigurasyonda inişler güneyden kuzeye doğru yapılacak. Kalkışlar ise kuzeye doğru, Karadeniz yönüne gerçekleştirilecek...""
https://www.havayolu101.com/2018/03/19/ ... en-inecek/
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Nis Sal, 2019 14:04

İstanbul Havalimanı'nın 29 Ekim 2018'den beri ücretsiz olan otoparkı, 15 Nisan 2019'dan itibaren ücretli olmuş..

Kapalı Otopark
  • 0-1 saat: 21 TL
    1-3 saat: 25 TL
    3-6 saat: 39,50 TL
    6-12 saat: 47 TL
    12-24 saat: 63 TL
    Aylık abonman: 444 TL
Açık Otopark
  • 0-1 saat: 16 TL
    1-3 saat: 19 TL
    3-6 saat: 29 TL
    6-12 saat: 32 TL
    12-24 saat: 44,50 TL
    Aylık abonman: 332 TL
Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... retli.html

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Nis Çrş, 2019 08:43

Körüklerde sıkıntı olduğunu daha önce havalimanını sıkça kullanan birisinden de duymuştum..
Sorun her neyse, inşallah en kısa zamanda çözüme kavuşur..

Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/m/haber/tu ... miyor.html
İstanbul Havalimanı'na inen uçakların körüklere yanaşmasını sağlayan sistem, milyonlarca dolar harcanmasına rağmen çalışmadı. Aksamalara ve zaman kayıplarına yol açan durumun ortadan kaldırılması için yeni arayışlara girişildi.

İstanbul Havalimanı'nda uçakların köprüye yaklaşmalarında kullanılan elektronik sistem, milyonlarca dolar harcanmasına rağmen bir gün bile çalıştırılamadı. Hürriyet gazetesinden Uğur Cebeci'nin haberine göre, sistemin çalıştırılamaması yüzünden bir teknisyen elindeki ışıklı çubuklarla en ilkel biçimde uçakların körüye yaklaşmasını sağlıyor. Bazen uçak biraz fazla ileri gidince kapı açılamıyor ve çağrılan push-back aracıyla geri itilerek hizaya getirilmeye çalışılıyor.

NTV'de yer alan haber şöyle: Genellikle halk arasında uçakların yanaştığı ve körük diye adlandırılan köprülere uçakların hassas yaklaşması gerekiyor. Köprü operatörü doğru yerde duran uçağa kolayca yaklaşmayı sağlıyor ve uçak hızla kapı açıp yolcusunu boşaltıyor.

Honeywell, 9 Mart’ta, İnternet sitesinde yaptığı açıklama ile İstanbul Havalimanı’nı inşa eden İGA firması ile Advanced Visual Docking Guidance System’ın (A-VDGS / Gelişmiş Görsel Kenetlenme Yönlendirme Sistemi) teslimine yönelik bir sözleşme imzaladığını duyurdu. Honeywell, yeni havalimanının ana terminali için 114 adet A-VDGS imal etti. Bu tip sistemler genel olarak, pilotları basit görsel uyarılar vasıtasıyla yönlendirerek, uçakların havalimanındaki kapılara, hızlı ve güvenli bir şekilde yanaşmalarını sağlıyor. Firma, bu teknoloji sayesinde, yeni havalimanına gelen ve ayrılan uçakların verimli bir biçimde kapılara yanaşarak, kapıların kapasitesinin arttırılacağını açıklamıştı. Sistem, dünyanın birçok yerinde havalimanlarında kullanılıyordu. Honeywell Türkiye ve Orta Asya Yöneticisi o tarihte yaptığı açıklamada aynen şöyle diyordu: “Bizim A-VDGS’miz gibi bir akıllı teknolojiyi kullanarak, İGA, Dünya’nın en yoğunların birisi olacak havalimanında, kapasitenin yönetilmesi, gelecek operasyonların sorunsuz ilerlemesi ve daha da önemlisi yolcu güvenliğinin maksimize edilmesi konularında, oyunun ilerisinde kalabileceğini garanti altına alıyor.”
Ama öyle olmadı. Sistem neredeyse bir gün bile doğru çalıştırılamadı. Taraflar birbirlerini suçladılar. Zaman geçti, havalimanı tam kapasiteyle devreye alındı. Bu sistemin çalışmaması yüzünden ciddi aksamalar ve zaman kayıpları yaşanmaya başladı. İGA yani İstanbul Büyük Havalimanı şirketi Honeywell’den vazgeçerek yeni bir arayışa başladı. Bir Fin şirketiyle temasa geçildi. Doğan zararın miktarını bilmiyoruz ama bunun neresinden dönülürse o kadar kâr yazmaya başlayacağı da bir gerçek.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 853
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Nis Pzr, 2019 06:01

Yurdum insani yeni HL'yi tanımaya, alışmaya çalışıyor. Bakalım bizim deneyimimiz ne zaman olacak?

https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/s ... i-4530238/

https://www.havayolu101.com/2019/04/28/ ... -deneyimi/

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 298
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 29 Nis Pzt, 2019 10:27

Ben Liberya seyahatimde deneyimledim, gözlemlerim şöyle :
Mimari açıdan içerisi gayet geniş ve ferah, tavan yüksekliği herhalde 20 metre falan var... Alan çok büyük olduğundan çok yürüyorsunuz, hasta,yaşlı ve çocuklar açısından dezavantajlı bir durum.İçeride golf arabası gibi şeyler dolaşıyor ama nasıl rezervasyon yapılıp kullanılıyor bilmiyorum, belkide belli bir güzergah belirleyip gidiyorlardır çünkü yerlerde bu türden izler ve uyarılar gördüm. Etrafta üzerinde bana sor yazan arkadaşların bazıları herhalde işe daha yeni başlamış ki söylediklerinden emin değiller veya başka birine sormamız için yönlendiriyorlar.
Hava alanında halen yapımı devam eden çok bölüm var, her yer açılmış değil. Bir tuvaletin kapısı kırılmıştı, çok şaşırdım, daha açılalı bir hafta olmuş ama kapısı kırılmış, kullanım hatasımı malzeme kötülüğümü bilemedim.
Yiyecek - kafeterya açısında çok eksik var, yurt içi giden yolcu yemek bölümü henüz açılmamış, açık olan bir simit sarayı türü işletme var birde sandöviççi. Bir peynirli sandöviç ile bir çaya 31.90 ödedim(24,90 + 7 TL), kutu kola 13 TL idi yanlış hatırlamıyorsam...
Hava alanı içinde yurt dışı gidişte tam bir keşmekeş vardı 10 Nisanda. Kimin hangiş kontuardan yolcu kabul edeceği THY haricinde belli değil çoğu küçük havayolu için. N de olan kontuarı sonr R diye değiştirdiler Casablanca için, millet koştur koştur ordan oraya göç edip kuyruğa giriyor.
Kapılara erişim mesafe uzun olmasına rağmen çok sorun değil, zamanında yürümeye başlamak lazım. Henüz tam kapasite çalışmaya başlamadığından dolayı aşırı yoğunluk yok ama bu söylediğim günlerde günde 400 civarı sefer yapılıyordu, Atatürkte bine yakında diye hatırlıyorum sefer sayısı...
Ankara ya akşam saat yediden sonra ancak 9:40 da sefer var, yetişemediğimiz için 3 saat boşuna beklemek zorunda kaldık, yorgunluğu katlıyor uzun yolculuk sonrasında.
Lounge lar haricinde yurt dışı giden yolcuda yemek alternatifleriniz pek yok, fiyatlarda kallavi. Bir dürüm döner ve içeceğe 50 TL den fazla ödüyorsunuz. Pasaport kontrol nokta sayıları fazla olduğundan pek sıra beklemedik ama Atatürk teki yolcu yoğunluğunun ancak yarısı olduğunu da unutmayalım.
Gelelim uçak ve kapılar kısmına. Malesef bu durum tam bir fecaat. 40 dakikalık uçak yolculuğu sonunda uçak teker koyduktan sonra yarım saat taksi yaptı, sanki boş körük yokta arıyor gibi arada bir uçak durup bekleyip tekrar devam etti ama her yer boş körük dolu iken biz dolaşa dolaşa uçak körüğe 100 metre mesafede açıkta durdu ve otobüslere binerek binaya doğru hareket ettik. 12:15 Ankaradan hareket ettik ama valizi aldığımızda saat tam 14:00 ı gösteriyordu, en az iki saat önceden gitmenizi tavsiye ederim.Bu arada dönüşte dış hatlardan akşam 6 da valizi aldığımız hava limanından Bahçelievlere giden arkadaşım 8 den sonra eve varabilmiş...
Dönüş yolculuğumuzda koştur koştur Ankaraya 7 uçağına yetişmeye çalışırken bir de polis arkadaşların işgüzarlığıyla vakit kaybettik. Atatürkte olmayan bir uygulama burada var, iç hatlar giden yolcuya dış hatlardan doğru giderken valizlerimizi bir daha xray den geçirdiler hemde 7 uçağına yetişmeye çalıştığımızı belirtmemize rağmen. Yetişirsiniz yetişirsiniz bir şey olmaz diyor birde ukalaca... Arkadaşım TR vatandaşıyım iç hatlara gidiyorum beni niye bir daha arıyorsun, üstelik keyfi olarak, kimini arıyor kimini aramıyor. Arıycaksan diğer ülke vatandaşlarını ara memleketime ne sokuyorlar bakalım diye! Fakir Afrika ülkeleri hariç başka hiç bir ülkede kendi vatandaşını arama yok, bir tek bizde gördüm böyle saçmalığı.
Bu arada körükler konusunda bir duyumumdan bahsedeyim ki muhtemelen doğrudur boş körüğe 100 metre kala uçaktan indirildiğimiz için. İGA körüklerin uçak kapılarına otomatik yanaşabilmesini sağlamak amacıyla elektronik sistem kurulması için yabancı bir şirket ile anlaşmış ama şirket işi becerememiş ve otomatik sistem şu anda çalışmadığından uçaklar boş körüklere çoğunlukla yanaşamıyormuş.
Bir yorumum da hava alanı çevre düzenlemesi için. Malesef böyle dünyanın ennn böyük hava alanı iddiasına hiç yakışmayan bir görüntü var. Etraf bildiğin şantiye halinde, yeşil bir renge pistlerin etrafında vs rastlamak mümkün değil, sanki İstanbula değilde Afrikada ot yetişmeyen bir ülkenin hava alanına inmiş gibi hissediyorsun.Her yerde kahverengi toprak renginden bir boşluk mevcut, sanki mars havayolları ile başka gezegene gittik...İnsan hiç bir şeyi yetiştiremese bile iki çim eker yeşillendirir hiç değilse. Yarım saat taksi yapıyorsun güzel bir renk görelim bari. Uçaklar yarım saat boyunca ne yakıt harcıyor taksi süresince artık onuda varın hesaplayın.
Malesef araplar gibi enn böyük bizde olsun mantığı ile tam bir gereksiz iş, parayı sokağa atmanın yada yandaş sübvansiyonunun daniskası olmuş bence. Atatürk'e bir kaç yüz milyon harcayıp bir pist daha ekleseydik ve Sabiha nın ikinci pisti açsaydık yeter de artardı bile. Ondan sonra neden ekonomik kriz var, elimizdeki parayı çar çur edip boş işlere harcayıp birde 5 milyon ne idüğü belirsiz Suriyeli-Afganlı-Pakistanlı-Afrikalı yetmiş iki buçuk millete sponsor olursak böyle olur tabi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 298
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 29 Nis Pzt, 2019 12:24

Kapılarla ilgili yukarıda da yazılmış, yeni gördüm, demek ki doğru söylentiler...

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 07 May Sal, 2019 11:05

Havalimanında bir müze

İstanbul Modern Sanat Müzesi Koleksiyonu’ndan bir seçki, İstanbul Havalimanı Türk Hava Yolları Özel Yolcu Salonu’nda yolcularla buluşuyor.

130 metrekarelik bir alana kurulu “İstanbul Modern Sanat Müzesi Koleksiyonu’ndan Bir Seçki” başlıklı sergi, Türkiye modern sanatının dört ana eğilimini yansıtan, önemli örnekleri bir araya getiriyor. “İstanbul Modern Sanat Müzesi Koleksiyonu’ndan Bir Seçki” isimli sergide 16 sanatçının 38 yapıtı yer alacak. Sergide 20. yüzyıl başı manzara resmi geleneğinden 1950’li yıllarda Doğu-Batı sanatları arasında sentez arayışı içerisinde olan ressamların soyut resimlerinden örnekler yer alacak. Seçkide Şeref Akdik, Hakkı Anlı, Fethi Arda, Ferruh Başağa, Hasan Vecih Bereketoğlu, Aliye Berger, Nurullah Berk, Adnan Çoker, Nejad Melih Devrim, Abidin Dino, Neş’e Erdok, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Hoca Ali Rıza, Hikmet Onat, Selim Turan, Fahrelnissa Zeid’in yapıtları sergilenecek.
Resim

Kaynak: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/kult ... _muze.html

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Engin Y » 23 May Prş, 2019 16:59

Salı akşamı, yeni havalimanına ilk kez inme şansım oldu..
İlk olduğu için süre tuttum..

Uçak, saat 22:10'da teker koydu..
Körüğe değil, havalimanının ücra bir köşesine yöneldik ve 22:33'te durduk..
Uçağın kapısının açılması, business yolcularının inmesi ve bizim inmemizin ardından, bindiğimiz otobüsler 22:40'ta hareket etti..
Saat 22:43'te otobüs durdu ve şansıma, tam önümdeki kapı açıldı, terminale giriş kapısından ilk ben geçtim..
İçeri girdim ve saat 22:47'de bagaj teslim alınabilecek holdeydim..
Bagajları ne kadar beklediğimize bakamadım, ancak tahmin ediyorum 23:01-02 civarında valizimi alabildim..
Havalimanının kapısından dışarıya çıktığımda saate baktım, 23:08'di..

Yani uçağın teker koymasından 58 dakika ve uçak durduktan 35 dakika sonra havalimanından çıkabildim..

Eski havalimanının yanındaki askerî araziye yeni bir pist ve terminal binası yapılamaz mıydı diye hayıflanmadan edemiyorum..
Atatürk Havalimanı'nın en yoğun zamanında bile bu sürelerden çok daha kısa sürede havalimanından çıkabiliyorduk..
Bir de iyi kötü çalışan bir metro hattı vardı, taksi daha az tutuyordu, karanlık ve taksicilerin bile daha alışamadığı yollarda korkarak dönmüyorduk eve..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16824
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Esat » 24 May Cum, 2019 09:30

AHL nin yoğun zamanında bu sürelerde çıktığımı biliyorum, taksi süresi hariç olarak söylüyorum bunu tabi ki, diğer konular elzem ama işletmecinin açılsın talebi daha elzemmiş demek ki :) vatandaş bir şekilde gidecek diye düşünüldü herhalde.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 298
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-HV.04:03 » İstanbul Havalimanı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 24 May Cum, 2019 09:33

Nereden bakarsan israf, zaman kaybı , ulaşım için ekstra para harcamak ,taksi süresinin yakıt sarfiyatını artırması , Bulgaristana para ödenmesi , şiddetli rüzgarlarda başka hava alanına inme vs... Atatürk'e 500 milyon bilemedin bir milyarlık yatırımla yeni bir pist ve terminal binalarının büyütülmesi rahatlıkla yeterdi. Madem israfı göze aldık, doğru bir yere yapılsaydı bari hava limanı... İHL ye doğu batı aksındaki pistin bir an önce yapılması lazım şiddetli yan rüzgarlı zamanlarda kullanım için...

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön