ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 803
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Atatürk Havalimanı’na Veda Ederken..

Mesajgönderen Kamil16 » 14 Eyl Cum, 2018 15:52

Atatürk Havalimanı’na Veda Ederken..
Yeşilköy, 1900’lü yıllarda başlayan havacılık faaliyetleri ile zaman içinde Yeşilköy Hava Meydanı’na dönüştü ve şimdi İç Hatlar Terminali olarak kullanılan yapı 1983 yılında Dış Hatlar Terminali olarak açıldı ve 1985 yılında adı, “İstanbul Atatürk Havalimanı” olarak değiştirildi. Şu anki modern Dış Hatlar Terminali, 2000 yılında açıldı ve sonrada yapılan eklemeler ile kapasitesi büyütüldü.
Atatürk Havalimanı, konumu itibarı ile Marmara denizinden alçalarak yüksek güvenlik içinde mevcut Pistlere yaklaşım ve iniş yapılabilmektedir. İlk Pist, 1800 metre uzunluğunda ve 05/23 olarak konumlanmıştır. Şu anda genellik ile iniş pisti olarak kullanılan 05/23 Pisti, yakın zamanda 2600 metreye kadar uzatılarak inişlerin daha güvenli olması sağlanmıştır. 1972 yılında açılan 17/35R Pisti ise 3000 metre uzunluğundadır.
Atatürk Havalimanı’nı kaderini etkileyen konu pistlerin konumlandırılması ve ileriye yönelik uzun vadeli planlamaların başından itibaren yapılmaması oldu. Zaman içinde uçuş trafiğinin artması ile 3.Pist ihtiyacı doğmuş ancak 3000 Km uzunluğunda olan ve Paralel yapılan 3.cü Pist, yapım süresince ve daha sonrada bitmeyen tartışmalara neden olmuştur. 2003 yılında hizmete alınan 17/35L Pisti, uçakların aynı anda kalkış yapılabilmesi için, iki paralel pist arasında olması gereken minimum mesafe 760 metre yerine sadece 150 metre uzaklıkta yapılabilmiştir. Çünkü bu cephede Havaalanı arazisi, konut alanı ve yol sınırına dayanmıştır. Uluslararası Prosedürlere göre, Paralel Pistlerde aynı anda operasyon yapılması için minimum 760 metre mesafe olması zorunluluğu vardır. Bu neden ile çoğunluk ile İki Paralel Pist, birbirini yedekleme işlevi görmekte ve verimli kullanılamamaktadır.
Londra’daki Heathrow Havalimanın’da sadece 2 Pist vardır ama 78 Milyon Yolcu ile Dünya sıralamasında 7.ci dir. İstanbul Atatürk Havalimanı ise 3 Pist ile ve 63 Milyon Yolcu ile 15.ci sıradadır. Burada örnekleri arttırmak mümkün. Atatürk Havalimanı, zamanında iyi bir planlama yapılabilse idi ve devlet iradesi ile örneğin 1999 depremi sonrasında arsa fiyatlarının da gerilemesi ile çevresinde kamulaştırma ile arazi büyütülebilir ve 150 metre mesafe ile 3 Km’lik Paralel Pist yapmak zorunda kalınmaz idi.
Burada özet ile anlatıldığı gibi Pistlerin konumlandırılmasındaki bu tarihi ve teknik hata, Atatürk Havalimanının kaderini belirlemiştir. 2010’lu yıllarda 4.cü Pist için yer bulundu, çizimler, etütler yapıldı ama kamulaştırma maliyeti nedeni ile vaz geçildi.
Sonuç olarak Atatürk Havalimanı, sadece adı için değil bulunduğu konum, Raylı Sistem entegrasyonu ve hatta Denize kanal ile bağlantı bile yapılabilirdi vs. gibi olanakları dolayısı ile 16 Milyonluk şehir için çok iyi bir konumdadır. Bu avantajları nedeni ile korunmalı, yaşatılmalı idi. Oysa şimdi kapatılıyor. Çok ciddi dış kaynak ve borçlanma ile devasa yeni bir havalimanı yapıldı. Yeni Havalimanında, yaklaşık 3 yıl raylı ulaşım olmayacak. Vatandaşlar, otobüsler ile taşınacak. Yeni Havalimanının, kente uzaklığından ve ulaşım zorluğundan dolayı yolcu kaybına uğrayacağını düşünüyorum. Sabiha Gökçen Havalimanı, önümüzdeki yıl bitecek metro bağlantısı, 2.Pisti ve yeni Terminal yatırımları ile birçok yolcu için birinci derecede tercih edilecektir.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 385
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Edil Arda » 15 Eyl Cmt, 2018 22:51

alternatif pistleri paylaşmanız harika olmuş, teşekkürler...

Sözde üçüncü, gerçekte taşınma olan havaalanının adı için buradan imza verebilirsibiz: https://www.change.org/p/istanbul-3-havaalan%C4%B1n%C4%B1n-ad%C4%B1-atat%C3%BCrk-olsun

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 803
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Kamil16 » 16 Eyl Pzr, 2018 10:36

Mevcut Atatürk Havalimanı nasıl değerlendirilmeli? Bir örnek ile başlayalım. Berlin’de şehir merkezindeki Tempelhof Havalanı, hem müze hem park olarak kullanılıyor. Yeşilköy’deki bu alan ve yapılarda, Türkiye’nin Havacılık geçmişi, müze olarak değerlendirilebilir. Türkiye Havacılık ve Uzay Endüstrisi merkezi, Havacılık – Uzay Bilimleri Üniversitesi, Pilot Yetiştirme Okulları açılabilir. 3 Pisten, 2 tanesi, acil durumlarda kullanım için, güvenlik amaçlı korunmalıdır. Ayrıca Kargo uçakları bu alanı kullanmaya devam edebilir. Toptan yıkılıp, konut alanı yapılması, Türkiye’nin geçmişine ve bu ülkeye kuranlara saygısızlıktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16715
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Esat » 17 Eyl Pzt, 2018 06:26

park olacağı açıklandı, konut olmayacağı söyleniyor. Ayrıca havalimanının komple yıkılmasının ülkeyi kuranlara saygısızlıkla hiçbir ilgisi ve alakası olamaz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 803
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Kamil16 » 17 Eyl Pzt, 2018 11:26

Esat yazdı:park olacağı açıklandı, konut olmayacağı söyleniyor. Ayrıca havalimanının komple yıkılmasının ülkeyi kuranlara saygısızlıkla hiçbir ilgisi ve alakası olamaz.


Şu anda Atatürk Havalimanı diye adlandırılan bölge'de havacılık faaliyetleri 1910 yılına kadar gidiyor.

"Türkiye’de ilk havacılık girişimleri 1911-12’de, bugün Atatürk Havalimanı olan arazinin yakınında kurulan iki hangar ve küçük bir meydanla başlamıştır. İlk kullanım amacı askeridir; Harbiye Nazırı Mahmut Şevket Paşa orduda kullanılacak uçaklar için bir tesis oluşturmak istemiştir."

"Cumhuriyetin ilanının ardından 1925’te kurulan Türk Tayyare Cemiyeti’yle sivil havacılığın ilk adımları atılmaya başlanmıştır. Yeşilköy’deki tesis 1933 yılına kadar askeri amaçla kullanılmış, bu tarihteyse Amerika’dan alınan iki King Bird modeli uçakla sivil uçuşlar başlamıştır. Bir hangar ve yanındaki kagir bina sivil uçuşlara ayrılırken, binanın üst katına bir bekleme odası ve bilet satış gişesi kurularak terminal oluşturuldu. Şubat 1933’te ilk protokol yolcuları İstanbul-Ankara uçuşunu gerçekleştirdi. O tarihte yakıt ikmali gerektiğinde uçaklar Eskişehir’e iniyor, ardından Ankara’ya devam ediyordu.Ankara’da Gazi Eğitim Enstitüsü’nün yanındaki bir tarla pist olarak kullanılıyordu. Yine 1933’te beş uçaklık bir filo Türk Hava Postaları adı altında çalışmaya başladı.."

Bu alanda Türkiye'nin Osmanlı'dan başlayan bir havacılık geçmişi var. 1930'lı yıllarda bu ülke'de uçak üretildi ve yurt dışına bile satıldı. Hatta yolcu uçağı bile üretildi.
Benim önerdiğim, bu havacılık geçmişi yaşatılarak, Pilot Eğitim Tesisleri, Hava-Uzay Endüstrileri kurulmasında. Yüksek Teknoloji içeren ürünleri üreten teknopark alanı olarak değerlendirilmesidir.

Geçmişin izlerinin tamamen silinerek, park alanı yapılmasının uygun olmadığı görüşündeyim..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16715
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Esat » 17 Eyl Pzt, 2018 16:09

:) siz benim söylediğimi anlıyorsunuz bence, ATATÜRK ismi ne zaman verilmiş? Çünkü burada kavgası yapılan şey havalimanı falan değil, hepimiz bunu biliyoruz, o limanın ismi Yeşilköy olsa idi, orada 150 katlı bina dikilse kimsenin umrunda olmayacaktı :)

Diğer söyledikleriniz ile ilgili yorumlamıyorum konuyu, söyledikleriniz doğrudur, haklıdır. Ama bu ülkede gerçek bir sanayi müzesi var mı ya? Teknik müze? ülkemizin sanayi devrimini anlatan? Sanırım yok, dolayısı ile buranın da bu bağlamda bir önemi olmayacak hem toplum için, hem de bu ülkenin okumuşları için :) sizin gibi bir kaç iyi niyetli insan yazacak çizecek. Ben park olmasına karşı değilim, çünkü park olmazsa kesin gökdelen oldururlar, dolayısı ile olabildiğince park olsun orası.

Kargo konusuna gelince oradan asıl kargo kaldırılmalı, acil durumlar için bir pist belki bırakılabilir, hatta belki de bırakılmalı ama alanın büyük kısmı parka çevrilmeli, ama PARKA yani gidipte taksim vari, beton üzeri saksıda ağaç projesi olacaksa :) adhahahaha istemezük, satılsın daha iyi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 385
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Edil Arda » 17 Eyl Pzt, 2018 18:23

Esat yazdı:o limanın ismi Yeşilköy olsa idi, orada 150 katlı bina dikilse kimsenin umrunda olmayacaktı :)


kesinlikle katılmıyorum.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen metro_5 » 18 Eyl Sal, 2018 22:59

Bütün şehrin simgesi ve sembolü olmuş bir havalimanı nı kapatmaktan söz ediyoruz. İsmi Yeşilköy de kalsa ben şahsen buradan kaldırılmasını istemem.
Teknik olarak 3 Havalimanınıda birlikte işletmek mümkün . Birkaç dandik inşaat şirketi için şehrin ortasındaki koskoca ulaşım ağının bel kemiği olan bir havalimanını kapatmaya değer mi!
Üstelik ülkemize çok büyük hizmetleri olmuş bir havalimanı, sıradan bir havalimanı değil, ne bileyim Niğde havalimanı değil, koskoca "İstanbul İnternational Airport" tan bahsediyoruz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 803
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Kamil16 » 19 Eyl Çrş, 2018 06:54

Atatürk Havalimanı, "dünyanın en iyi 3. havalimanı" seçildi..
TAV Havalimanları'ndan yapılan açıklamaya göre, İstanbul Atatürk Havalimanı, eDreams tarafından yapılan değerlendirmede, 50 binden fazla kullanıcının oylarıyla 5 üzerinden 4,16 puan aldı. İstanbul Atatürk Havalimanı, bu sonuçla, dünyanın en iyi havalimanları listesinde Londra Heathrow, Madrid Barajas, Roma Fiumicino ve Kopenhag'ı geride bırakırken, Singapur Changi ile Zürih'in ardından üçüncü sıraya yerleşti.

https://www.cnnturk.com/ekonomi/turkiye ... ign=buffer
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 803
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen Kamil16 » 12 Eki Cum, 2018 09:01

Atatürk Havalimanı'nı, yeni içeriği ile Eğitim-Kültürel yönü ile yaşatmak akıllıca..

"Atatürk Havalimanı’nın Genel Havacılık bölümü olduğu gibi korunacak. İki pist uçuşlara açık olacak. Bakım hangarları hizmet vermeyi sürdürecek. Terminal binasının bir bölümü Havacılık Üniversitesi olarak düşünülüyor. Yeni düzenleme için ciddi bir oluşum işbaşında. Bu arada kargo, yeni havalimanına ancak bir yıl sonra taşınabilecek.
Duyuyorum... Epey yol almışlar. Sanırım Atatürk Havalimanı’nın önemli bir bölümü ayakta kalacak. Yepyeni bir düzenleme ile Genel Havacılık Merkezi olacak.
3 bin metrelik iki pist 11.7/3.5 sağ ve sol pistleri yani Florya tarafındaki pistler korunacak. Hangarlar, bakım merkezleri ayakta kalacak.."

http://www.kokpit.aero/ataturk-havalima ... gur-cebeci

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-HV.07 » Atatürk Havalimanından Haberler

Mesajgönderen metro_5 » 15 Eki Pzt, 2018 00:33

Paralel pistler kalacak dese zaten anlicaz da haberdeki yanlış Florya tarafı demesi, Sefaköy tarafı yazsa daha doğru olurdu.
Bu arada Sefaköy semti sakini olarak, Havalimanı gidince nasıl uyuyacağım bilemiyorum,biz uçakların ninnisinde uyumaya alışmıştık oysa...


“Hava Yolları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir